Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Josefine profilbild

Josefine

Kvinna ·

07 dec, 2010

Vi som opereras i Februari 2011!

Bröstförstoring

Hej allehopa :D jag har hängt här på forumet + plastikkirurgiforum.se men numera syns jag mest här! Jag är idag 17 år gammal och har alltid velat ha bröst. Alltså som syns. För i dagsläget är de lika stora (eller ska jag säga små) som när jag köpte min första BH som 12-åring. Inte så kul! Så, den 14 februari opereras jag av dr Johan Nordquist på citadell.se :D det blir 440cc (Perthese) och jag är SÅ spänd :D längtar sjukt mycket! Såg att ingen annan hade startat en sådan här tråd, så jag tog initiativet :) så, vilka är ni andra som opereras i februari? Det är trots allt bara 2 månader dit! Nån mer som ska op:as av Johan kanske? :D

651

Sortera efter

optimus

Kvinna ·

25 jan, 2011

nej, tror det var någon tjej som hade 4 dagar innan eller nåt sånt`?

Gilla

edpoli

Kvinna ·

25 jan, 2011

jaha ok.

å jag längtar till Fredag då jag hoppas jag ska få svar på mina frågor och bestämma st mm;)

Gilla

Anonym användare

25 jan, 2011

gahhh.. kan det inte vara den 8/2 och att op är klar och man är vaken efter narkosen :-)

Gilla

Anonym användare

25 jan, 2011

edpoli skrev:

jaha ok.

å jag längtar till Fredag då jag hoppas jag ska få svar på mina frågor och bestämma st mm;)

lycka till gumman hoppas du hittar en fin storlek och får svar på dina frågor🙂

Gilla

Jess29

Kvinna ·

25 jan, 2011

edpoli skrev:

Förstår att de e nedräkning nu för er båda:)

optimus är du först med op nu i denna tråd

Jag ska göra min nästa torsdag.... Kanske är jag nästan först, men tror det var någon den 2:e också.. Så jag skall förska berätta så mycket som möjligt för er sen när det är klart!! 

Känns så overkligt!!! Ibland så känns det fortfarande som att jag inte skall göra det, och ibland blir jag så nervös när jag kommer på att , jo det är på riktigt och jag ska göra det 😀 Men nu tycker jag dagarna känns oooolidligt långa!!! Vill bara ha det gjort!! :-))

Så därför är jag inte här och skriver så mycket nu för jag känner att jag inte vill komma på massa nya frågor och funderingar som gör att jag tänker för mycket... :-) Jag har ju beslutsångest som det är, så nu vill jag bara åka dit och få de på plats!

Men ikväll ska jag iaf få beställt en sport-bh som jag ska ha med mig.. eller om jag skulle ha den efter.. kommer inte ihåg.. 🙂 ska snart prata igenom op med kirurgen... gahhh då blir det ännu verkligare!!

Gilla

Anonym användare

25 jan, 2011

Gud vad roligt! Jag tror jag dör av längtan. Går hela dagarna med mobilen i handen (nästan😀) och väntar på att telefonen ska ringa!

Tycker dem kan ringa mig nu, snart gått två veckor. Dem sa ju bara någon dag... ❤️

Gilla

Jess29

Kvinna ·

25 jan, 2011

Ms skrev:

Gud vad roligt! Jag tror jag dör av längtan. Går hela dagarna med mobilen i handen (nästan😀) och väntar på att telefonen ska ringa!

Tycker dem kan ringa mig nu, snart gått två veckor. Dem sa ju bara någon dag... ❤️

Jag tycker du skall ringa dem imorgon.. Min kirurg sa samma sak att han skulle ringa upp dagen/dagarna efter, men när det gått 2 veckor ringde jag och frågade om han hade ordnat en ny op.tid för mig och det hade han, bara att han hade glömt att ringa och berätta det.. :-) Men jag gick ju och mådde illa hela dagarna när jag väntade, så jag kände tillslut att jag måste ringa och höra när det blir av. Var sån lättnad att få veta.

Så jag vet hur jobbigt det är att vänta dagarna långa! Men nu när det gått såpass lång tid kan du ringa och höra vad de planerar..

Gilla

Anonym användare

25 jan, 2011

På torsdag har det gått två veckor. Men ringde förra onsdagen och då sa hon som svara att dem skulle ringa när dem hade pratat med narkosläkaren och visste en tid. Kan ju mejla och höra om dem glömt mig ;P

Gilla

Anonym användare

25 jan, 2011

Jag har två veckor kvar imorn och jag tror jag dör av nervositet! Det går ganska bra på dagarna när jag jobbar men så fort jag hoppar in här får jag fjärilar i magen.

Jag har försökt släppa alla funderingar på storlek nu senaste dagarna och försöker lita på att jag valt rätt. Jag vill lägga energin på rätt saker, äta gott, träna och sova ordentligt så att man är i bra form när det är dags istället!

Ms: Måste säga att du är otroligt tålmodig! Jag hade nog ringt 10 ggr redan om de varit jag. Fortsätter att hålla tummarna för att du ska få veta snart!

Gilla

Jess29

Kvinna ·

25 jan, 2011

Ms skrev:

På torsdag har det gått två veckor. Men ringde förra onsdagen och då sa hon som svara att dem skulle ringa när dem hade pratat med narkosläkaren och visste en tid. Kan ju mejla och höra om dem glömt mig ;P

Ja det tycker jag absolut du kan göra... Du kan ju skriva att du tycker väntan är jobbig och vill veta om de vet något mer snart..

Gilla

Anonym användare

25 jan, 2011

Jo, jag håller på att spricka! Tror det är därför jag har svårt att sova och ont i magen. Det känns inte alls lite mkt troligt att jag ska opa mig nu när jag bara får gå och vänta utan att veta en tid.

Gilla

Jess29

Kvinna ·

25 jan, 2011

madeleiine skrev:

Jag har två veckor kvar imorn och jag tror jag dör av nervositet! Det går ganska bra på dagarna när jag jobbar men så fort jag hoppar in här får jag fjärilar i magen.

Jag har försökt släppa alla funderingar på storlek nu senaste dagarna och försöker lita på att jag valt rätt. Jag vill lägga energin på rätt saker, äta gott, träna och sova ordentligt så att man är i bra form när det är dags istället!

Ms: Måste säga att du är otroligt tålmodig! Jag hade nog ringt 10 ggr redan om de varit jag. Fortsätter att hålla tummarna för att du ska få veta snart!

Samma här.. försöker att sluta fundera på allt möjligt och bara lita på kirurgen och det vi valt är rätt.. orkar inte grubbla mer nu 😀 Vill bara få de på plats!! NU!!!!

Gilla

Anonym användare

25 jan, 2011

Haha. Kanske sådär jag ska tänka ;) Jag har ju testat med ristest 300 och 400cc och 330cc skulel bli litet tycker jag så därför valde jag 390cc. Så det borde bli bra :)

Nu vill jag bara att dem ringer någon gång!!!!

Gilla

Anonym användare

25 jan, 2011

Ja, i alla fall när det gäller storleken för min del, saker runtomkring som vad man ska ha med sig och hur allt kommer kännas efteråt fundrerar jag både ofta och länge på ;)

Gilla

Anonym användare

25 jan, 2011

Jag funderar knappt något över vad jag ska fixa innan jag far och opa mig, eftersom jag skrivit ner allt och redan handlat in vissa saker. Smärtan däremot och storleken är jag orolig över!

Sedan veta att hans ka skära i mig och stoppa in saker. BLÄÄÄ! tänker inte på det, vill inte. Sett på tv och vet vad dem gör, men det är såå äckligt ;P
Tänker bara att jags ak somna in och sedan när jag vaknar så har jag bröst och smärta ;P Haha! Lär nog gråta en skvätt ;P

Gilla

edpoli

Kvinna ·

25 jan, 2011

lillajag-Tack😀   har du fått tid för op?

Gilla

edpoli

Kvinna ·

25 jan, 2011

Såg nu att du skulle opa dig 8/2:)

Jess29  jag blir oxå bara mer nojjig av att vara inne här å kolla, men kan ju inte riktigt låta bli:)

Gilla

Anonym användare

25 jan, 2011

Shit vad ajg längtar tills jag ligger hemma och är ny opad!

Spela roll hur ont det än gör, bara dem sitter där så är jag nöjd 😀

Gilla

optimus

Kvinna ·

25 jan, 2011

Jess29: Jaaa du måste berätta in i minsta detalj ju, så spännande!!

aa tjejer visst blir man nojjig av att vara här, man får verkligen kalla fötter, undrar lite vad man gett sig in på? såå jäääkla nervös... 13 dagar kvar imorrn.. puhh får lite ont i magen när jag tänker på det. aj aj... själv harj ag inte bestämt exakt storlek med kirurgen, han ringer när det är en vecka kvar och då ska vi bestämma allt, jag får bestämma mig i sista sekunden om jag vill 🙂 självklart har vi en plan, men allt är inte bekräftat liksom..

Gilla

Anonym användare

25 jan, 2011

Okej. Jag har då svin ont i magen :( Haft det nu fram och åter i två dagar. Kunde knappt sova i natt, så vi får väl se hur det går ikväll.

Ska baar borta tänderna och skriva mejl till läkarhuset norr om varför min tid dröjer osv. sen sängen

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem