Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Josefine profilbild

Josefine

Kvinna ·

07 dec, 2010

Vi som opereras i Februari 2011!

Bröstförstoring

Hej allehopa :D jag har hängt här på forumet + plastikkirurgiforum.se men numera syns jag mest här! Jag är idag 17 år gammal och har alltid velat ha bröst. Alltså som syns. För i dagsläget är de lika stora (eller ska jag säga små) som när jag köpte min första BH som 12-åring. Inte så kul! Så, den 14 februari opereras jag av dr Johan Nordquist på citadell.se :D det blir 440cc (Perthese) och jag är SÅ spänd :D längtar sjukt mycket! Såg att ingen annan hade startat en sådan här tråd, så jag tog initiativet :) så, vilka är ni andra som opereras i februari? Det är trots allt bara 2 månader dit! Nån mer som ska op:as av Johan kanske? :D

651

Sortera efter

optimus

Kvinna ·

25 jan, 2011

Stackare, har oxå ont... det är ett så stort beslut man tagit nu och en så stor grej att gå igenom, klart man är nervös för att något ska gå snett...

Gilla

Anonym användare

25 jan, 2011

Mmm. Och irri att inte veta när jag ska få komma. Tror jag blir galen! ✉️

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

25 jan, 2011

förstår att du blir galen, tycker det tagit väldigt lång tid för att du ska få ett svar!❤️

får du en tid snart lixom, du måste ju ha tid att smälta och förbereda! nu få dom skärpa sig tycker jag!

Gilla

optimus

Kvinna ·

25 jan, 2011

förstår det stackare, måste ju säga att du haft väldigt MKT tålamod iaf!! 🙂

Gilla

Anonym användare

25 jan, 2011

Tänkte skriva mejl nu. Vad tusan ska jag skriva så jag inte verkar för på??

Gilla

edpoli

Kvinna ·

26 jan, 2011

Fick du iväg ditt mail Ms, måste du inte veta för att kunna planera med jobb eller så,

Jag har sån tur att jag kunde lägga op när jag var ledig från jobbet en vecka, så jag behöver inte sjukskriva mig.

Gilla

Anonym användare

26 jan, 2011

edpoli skrev:

Såg nu att du skulle opa dig 8/2:)

Jess29  jag blir oxå bara mer nojjig av att vara inne här å kolla, men kan ju inte riktigt låta bli:)

jo då är det dags att lägga sig under kniven.... ojoj vad nervös jag är men vill man bli fin ...;-)

Gilla

Anonym användare

26 jan, 2011

Jo. Men ska sjukskriva mig bara. Tar ledigt en dag och sjukskriver mig resten..
Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

26 jan, 2011

Jag har bara en vecka kvar till min op!! 2 februari.. tiden har gått skitsnabbt och jag kan knappt föreställa mig hur det kommer att bli. Om en vecka har jag fått mina bröst! 😀

Gilla

Anonym användare

26 jan, 2011

VAd roligt för dig! Det ska bli roligt att se dem sen :)
Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

26 jan, 2011

Kan inte fatta att jag kommer att ha stora bröst sen.. Känns overkligt och grymt spännande och nervöst! 😛

Gilla

Anonym användare

26 jan, 2011

HAHA. Ja det är helt otroligt att man kan göra sånt. Har inte än fattat att jag ska opa mig:-P. Tror inte jag gör det fören jag kommer dit o ska sövad ner :P
Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

26 jan, 2011

Eller hur! Jag har längtat efter att opa mig i flera år och så är det lixom dags om en vecka nu! Nä, det blir väl inte förrän man vaknar upp och de sitter på plats som man fattar att man verkligen gjort det 😀

Gilla

Anonym användare

26 jan, 2011

Haha. Längtat asen jag var fjorton! Och äntligen ska det bli av! Bara några veckor eller. Dagar:-P
Gilla

Jess29

Kvinna ·

26 jan, 2011

Nä det är konstigt det där... Jag vet ju att jag ska göra det.. men det känns ändå som att jag inte ska göra det... haha

Så som sagt, det blir väl inte verkligt förrän an vaknar upp och de är på plats.. Jag ska ringa kirurgen imorgon och bestämma vilka implantat jag skall välja.. Har ju trott att jag ville ha anatomiska för jag har trott att det blir bäst på mig. Men kirurgen sa att han trodde båda skulle bli bra på mig..

Och nu när man har kollat runt på bilder ett hundratals gånger, så kanske jag ska välja runda iaf... ❤️ Jag har ju trott att alla får runda bollar av runda inpl. Men ack som man har lärt sig annat här 😀 Så kanske man slipper ev kompikation om de roterar.. Plus att de är billigare.. Men priset spelar eg mindre roll eftersom man vill ha det bästa resultatet. Men får se vad han säger imorgon.... Kul, kul!!! :-) Jag har alltid beslutsångest med allt så det är nog bäst att han hjälper mig att välja..

Gilla

Anonym användare

26 jan, 2011

Haha. Har också svårt att fatta beslut. Men detta har jag redan bestämt mig, vad för inlägg jag ska ha osv.
Gilla

MissyE

Kvinna ·

27 jan, 2011

Jag sitter just nu på bussen till sthlm, ska hem till mamma. O jag blev plötsligt väldigt nervös när jag kom på att det här är min sista chans att berätta för henne om operationen om jag vill säga det face to face! Jag vet att hon kommer bli så besviken! :-( men jag hoppas att hon kommer att förstå. Tror dessutom jag kommer känna mig mycket lugnare i mitt beslut efter att jag berättat. Nu vaknar jag nästan varje dag med ångest över att det känns som att jag gör "nåt fel". Det här ska ju va nåt roligt! :-) och jag ÄR faktiskt skitpeppad! Det är bara på mornarna jag kan ha ångest. :-P
Gilla

E M M A

Kvinna ·

27 jan, 2011

Hej får jag hoppa in sent om sidor? Bokade idag tid den 16/2 på citadell hos Göran. Äntligen ska jag få bröst:)
Gilla

Anonym användare

27 jan, 2011

Okej. Jag har då inte berätatt än. Väntar på min tid ännu, ska berätta då jag vet när jag får komma. Ska berätta åt min sambos föräldrar då. Inte åt mina föräldrar, så dem inte så nära.

Vet att mamma inte kommer bli glad. Men vadå, hon har ju själv opa sig så...

Gilla

Jess29

Kvinna ·

27 jan, 2011

Ms skrev:

Okej. Jag har då inte berätatt än. Väntar på min tid ännu, ska berätta då jag vet när jag får komma. Ska berätta åt min sambos föräldrar då. Inte åt mina föräldrar, så dem inte så nära.

Vet att mamma inte kommer bli glad. Men vadå, hon har ju själv opa sig så...

Hur går det? Skickade du iväg ett mail?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem