Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Josefine profilbild

Josefine

Kvinna ·

07 dec, 2010

Vi som opereras i Februari 2011!

Bröstförstoring

Hej allehopa :D jag har hängt här på forumet + plastikkirurgiforum.se men numera syns jag mest här! Jag är idag 17 år gammal och har alltid velat ha bröst. Alltså som syns. För i dagsläget är de lika stora (eller ska jag säga små) som när jag köpte min första BH som 12-åring. Inte så kul! Så, den 14 februari opereras jag av dr Johan Nordquist på citadell.se :D det blir 440cc (Perthese) och jag är SÅ spänd :D längtar sjukt mycket! Såg att ingen annan hade startat en sådan här tråd, så jag tog initiativet :) så, vilka är ni andra som opereras i februari? Det är trots allt bara 2 månader dit! Nån mer som ska op:as av Johan kanske? :D

651

Sortera efter

Anonym användare

27 jan, 2011

Jo, men har inte fått nå svar än. sedan skickade jag ett till och frågade om jag kunde välja 375cc iställe för 390cc. Men nu har jag pratat med killen min och han tror inte dem blir så stora som jag tror. Så jag tar nog 390cc ändå.

Får väl se om dem hör av sig imorgon. Men tror inte dem hör av sig fören nästa vecka, i början av feb :(

Gilla

optimus

Kvinna ·

27 jan, 2011

MissyE skrev:
Jag sitter just nu på bussen till sthlm, ska hem till mamma. O jag blev plötsligt väldigt nervös när jag kom på att det här är min sista chans att berätta för henne om operationen om jag vill säga det face to face! Jag vet att hon kommer bli så besviken! :-( men jag hoppas att hon kommer att förstå. Tror dessutom jag kommer känna mig mycket lugnare i mitt beslut efter att jag berättat. Nu vaknar jag nästan varje dag med ångest över att det känns som att jag gör "nåt fel". Det här ska ju va nåt roligt! :-) och jag ÄR faktiskt skitpeppad! Det är bara på mornarna jag kan ha ångest. :-P

Känner precis likadant, har haft skitsvårt för att berätta för mamma (nej, har fortf inte gjort det....) går fan bara inte... Känns som ett svek! 😕

Gilla

edpoli

Kvinna ·

27 jan, 2011

Välkommen E M M A:)

i morgon ska jag träffa läkaren:) ska skriva ut lite bilder på bröst jag gillar och inte gillar och ta med mig:)

imorgon har jag nog bestämt storlek:)

Gilla

optimus

Kvinna ·

27 jan, 2011

gör det, hoppas det går bra vännen 🙂 på måndag ringer nog min kirurg till mig, då är det 8 dagar kvar till OP och vi ska bestämma det slutgiltiga 😉

Gilla

Anonym användare

28 jan, 2011

Tyvärr.. Det blir inte februari för mig :(
Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

28 jan, 2011

Ms; Vad synd 😕 Men förhoppningsvis i början eller mitten mars kanske?

Gilla

Anonym användare

28 jan, 2011

Nej. Slutet. 31 mars. Åtta veckor kvar...
Gilla

MissyE

Kvinna ·

28 jan, 2011

optimus skrev:

MissyE skrev:
Jag sitter just nu på bussen till sthlm, ska hem till mamma. O jag blev plötsligt väldigt nervös när jag kom på att det här är min sista chans att berätta för henne om operationen om jag vill säga det face to face! Jag vet att hon kommer bli så besviken! :-( men jag hoppas att hon kommer att förstå. Tror dessutom jag kommer känna mig mycket lugnare i mitt beslut efter att jag berättat. Nu vaknar jag nästan varje dag med ångest över att det känns som att jag gör "nåt fel". Det här ska ju va nåt roligt! :-) och jag ÄR faktiskt skitpeppad! Det är bara på mornarna jag kan ha ångest. :-P

Känner precis likadant, har haft skitsvårt för att berätta för mamma (nej, har fortf inte gjort det....) går fan bara inte... Känns som ett svek! 😕

Jag berättade för mamma igår! Var så sjukt nervös, sen bar slängde jag ur mig det! Hon blev först upprörd! Sen börja hon fråga massa saker om hur stora jag skulle ha osv. Och när hon insåg att det inte var nån bimbo-look jag var ute efter blev hon lugnare. Och tillslut sa hon: ja, men bröstförstoringar är ju vardagsmat nu för tiden. Jag skulle själv gjort det om jag var yngre". Fan, skönt svar! Men idag har hon försökt få mig att ta mindre än 400cc. :-P men det går jag inte med på. ;-)
Gilla

Boobez

Kvinna ·

28 jan, 2011

Heeej!!!

Får man vara med?

Ska op 3 feb av örjan gribbe.

sjuukt nervööös...

Gilla

Anonym användare

28 jan, 2011

Klart :).. Vad ska du lägga i?
Gilla

Emelieen

Kvinna ·

28 jan, 2011

Boobez;

Samma dag som mig då :D

fast jag på något konstigt vis är inte alls lika nervös som jag var efter konsultationen, känner mig rätt lugn..just nu iallafall;)

Gilla

Boobez

Kvinna ·

28 jan, 2011

Tack :D

Jag ska prova implatat size samma dag

är inne på 300-400 cc ev 440 cc efter disskussioner här.

high profile hoppas jag på örjan sa att även medium kan passa men vi ska ta det på torsdag :)

när jag är där på nybesök! Bara pratat över tele och mejl!

Gilla

Josefine

Kvinna ·

28 jan, 2011

Tjejer!

Idag betalade jag min op, kändes så SKÖNT men var dock riktigt nervös, jag gick nämligen tiill banken och fick hjälp med att skriva hela den här inbetalningslappen för jag visste verkligen inte alls hur man gjorde haha 😀 men nu är det bara att sikta in sig på den 14e!!!

Ms; Synd att du måste vänta så länge! 😕

Gilla

optimus

Kvinna ·

28 jan, 2011

MissyE: Åhhh vad modig du var! Önskar jag bara kunde kläcka ur mig det!! Förstår att du är lättad nu! Är ju snart bara en vecka kvar 💡

Boobez: VÄLKOMMEN IN I VÄRMEN.. TYP 😀

Josefine: Åhh, häftigt, kändes konstigt o bli av med så mkt pengar va? Jag ska föra över pengarna om några dagar från min Internetbank, kommer kännas konstigt att se nollan på kontot... *poff*

Gilla

Josefine

Kvinna ·

28 jan, 2011

Ja det slog mig nyss när jag loggade in på internetbanken, det var väääldigt tomt på kontot 😐 men jag är glad för det 👍

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

28 jan, 2011

åhåå börjar få lite panik nu! på torsdag gäller det! eftersom jag ska lägga bakom och hört många som inte tar sig upp ur säng/soffa så får jag panik nu! Har ingen som kommer vara hemma på dagarna, bor fortfarande hemma, mamma jobbar väldigt mkt, och hennes man, lillebror går i skola.. tänk om jag blir typ helt handikappad och inte kan göra så mkt själv, hur tar jag mig på toa osv.. herregud ha inte tänk på de förran nu!😲

Gilla

optimus

Kvinna ·

28 jan, 2011

Josefine: Förstår deet, men det kommer nog va värt varenda öre :)

Emelieen: Du kommer fixa det, jag lovar, bädda upp med massor kuddar i sängen och sov halvsittandes 🙂

Gilla

Boobez

Kvinna ·

28 jan, 2011

emelieen vart ska du operera dig den 3dje`?

tack förvärmen :D optimus

Gilla

Boobez

Kvinna ·

28 jan, 2011

hur många dar tar det innan man klarar att ta sig upp tror ni?

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

28 jan, 2011

Optimus; åh jag hoppas du har rätt! :) men lite småpanik har jag över alla "tänk om" haha:)

Bobbez; ska operera mig på polarkliniken i umeå:) sen hur många dagar är väldigt indivduellt vad jag har förstått, vissa får ondare längre och vissa mindre under kortare period. sen beror de helt på placeringen med. men jag har väldigt låg smärttröskel så antar att jag är den som kommer få ondre, plus att jag siktar in mig på den värsta smärtan🙂

var ska du opa dig?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem