Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Josefine profilbild

Josefine

Kvinna ·

07 dec, 2010

Vi som opereras i Februari 2011!

Bröstförstoring

Hej allehopa :D jag har hängt här på forumet + plastikkirurgiforum.se men numera syns jag mest här! Jag är idag 17 år gammal och har alltid velat ha bröst. Alltså som syns. För i dagsläget är de lika stora (eller ska jag säga små) som när jag köpte min första BH som 12-åring. Inte så kul! Så, den 14 februari opereras jag av dr Johan Nordquist på citadell.se :D det blir 440cc (Perthese) och jag är SÅ spänd :D längtar sjukt mycket! Såg att ingen annan hade startat en sådan här tråd, så jag tog initiativet :) så, vilka är ni andra som opereras i februari? Det är trots allt bara 2 månader dit! Nån mer som ska op:as av Johan kanske? :D

651

Sortera efter

Boobez

Kvinna ·

29 jan, 2011

Emelieen okey i umeå=)

jag kommer garanterat ha gör ont jag med, men jag hoppas på det bästa...

Gilla

edpoli

Kvinna ·

29 jan, 2011

Var hos Örjan idag:) han tyckte jag skulle ha 450cc high profile men jag tyckte nog att de blev väldigt mycket put tuttar:/

provade även 400cc medium och de kändes bättre, kan inte ha ett bredare implantat, så då stannar st på 400cc om jag inte tar high.

han tyckte jag hade en kropp som lätt kunde bära upp 4500 high och  så skulle de fylla ut mitt skin bäst,( eftersom jag ha ur ammade bröst )

jag var nästan på gränsen för ett lyft man han tyckte inte jag skulle göra det nu, men väljer jag 400cc så kanske jag skulle vilja göra det om några år.

GHAAA de bara snurrar i huvudet!

Gilla

Anonym användare

29 jan, 2011

Jo jag vet att det var tråkigt att jag får vänta en månad extra. Men försöker tänka positivt nu. Att jag får göra det innan sommaren plus i år :D

Gilla

matilda89

Kvinna ·

29 jan, 2011

Jag kommer opereras den 23feb citadell hos Jörg!

Delar gärna tips och råd med alla!

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

29 jan, 2011

Förde över pengarna idag :) så nu är op betald på måndag! 

MEn, tänkte höra.. jag är fortfarande lite förkyld.. alltså snuvig och lite halsont.. 

vad räknar man som för sjuk för en op? någon som vet? vill ju inte skjuta upp den:(

fast nu är det ju några dagar kvar, på torsdag men OM jag fortfarande är lite förkyld, kan de behövas skjutas upp då?

längtar ju som en galning vill ju göra det nu och inte vänta en dag extra! 😀

Gilla

Anonym användare

30 jan, 2011

ska göra den 9feb på hermelinen! :) har inte hunnit bli så nervös ännu, men det kommer nog! :)
Gilla

optimus

Kvinna ·

30 jan, 2011

:) lycka till, just nu är jag så nervös så jag dör..  8 dagar kvar...

Gilla

Anonym användare

30 jan, 2011

Jadu, det var en svår fråga. Jag har ju hört att man inte ska opa sig om man är sjuk. Du måste höra med din läkare. Det bästa!

Kan gå riktigt illa om man är sjuk och ska opa sig har jag hört!

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

31 jan, 2011

Jo de jag tänkte, funderade på maila sköterskan och höra. Men är ju mkt bättre nu, bara lite snuvig och de tycker jag inte borde vara någon fara?:)

Gilla

Jess29

Kvinna ·

31 jan, 2011

Gahhhh, bara 3 dagar kvar nu... SHIT!!!!!!

I helgen fick jag nästan kalla fötter och började fundera på om jag verkligen skulle göra detta.... Men idag när jag sitter här på jobbet så längtar jag tills det är gjort.. Snacka om att hjärnan går på högvarv och spelar små spratt ibland.. 😀

Hoppas kirurgen ringer idag så han får berätta allt som kommer hända och vad man skall göra innan,efter, om man ska köpa in nåt spec.. osv.. Har ingen koll just nu känner jag... 😕

Gilla

Boobez

Kvinna ·

31 jan, 2011

Jess 29

jag fick också kalla fötter i helgen..

emelieen jag är rädd för att bli sjuk nu barnen snorar och hostar och jag känner av lite,

vore ju så typiskt....

Gilla

Anonym användare

31 jan, 2011

Ja, jag vet inte. Dag är inte utbildad till sköterska :)
Såm en svår fråga..

Gilla

optimus

Kvinna ·

31 jan, 2011

åhh kul Jess29, snart snart! känns som jag får kalla fötter hela tiden och velar, men egentligen vet jag ju vad jag vill.. Min kirurg gjorde mig lite lugnare igår o idag ska han ringa... Vill bara ha det överstökat, det är 8 dagar kvar, men jag tycker vi kan spola fram 14 dagar, minst!
Gilla

Anonym användare

31 jan, 2011

Haha.. Tror jag komemr bli svin nervös! Medans min kilel var borta i cirka 2-3 dgara med jobbet så blev jag jätte nervös! Vet inte varför.. Men hade ont i magen och kunde inte sova. Tänkte bara på operationen. Så jag kan tänka mig att jag komemr vara nervös då jag ska opa mig.

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

31 jan, 2011

Det blir bättre och bättre hela tiden så tror inte de är någon fara faktiskt, är ju bara lite snuvig nu som sagt..

har ju inte heller haft någon feber under min förkylning så.. jag hoppas det ska gå bra :)

boobez, jaa de är så typiskt, man ska alltid bli sjuk när man ska göra något, iallafall jag det prickar alltid in exakt!

du få dricka mycket vatten så du rensar kroppen hela tiden så kanske du slipper förkylning! :)

Gilla

Anonym användare

31 jan, 2011

jo, jag hoppas att du är frikst tills dess :) krya på dig..

Gilla

Boobez

Kvinna ·

31 jan, 2011

Ja vi får hålla tummarna nu... jag brukar också alltid pricka in viktiga datum med ngn tråkig sjukdom...

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

31 jan, 2011

Ms; tack så mycket :) kollade kontot nyss, oj så lite pengar man har kvar, haha:) men de känns skönt! 

Boobez; Ja vi får göra det! det är så typiskt, men vi får hoppas att det inte blir så:)

Gilla

Anonym användare

31 jan, 2011

Haha! dte kan jag tänka mig.. Det komemr bli jätet tomt på mitt konto också sen. men nu hinner jag spara lite pnegar en månad till ;)

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

31 jan, 2011

Ja;)  precis, de är ju toppen :) ska börja spara nu efter op oxå :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem