Josefine
Kvinna ·
07 dec, 2010
Vi som opereras i Februari 2011!
BröstförstoringHej allehopa :D jag har hängt här på forumet + plastikkirurgiforum.se men numera syns jag mest här! Jag är idag 17 år gammal och har alltid velat ha bröst. Alltså som syns. För i dagsläget är de lika stora (eller ska jag säga små) som när jag köpte min första BH som 12-åring. Inte så kul! Så, den 14 februari opereras jag av dr Johan Nordquist på citadell.se :D det blir 440cc (Perthese) och jag är SÅ spänd :D längtar sjukt mycket! Såg att ingen annan hade startat en sådan här tråd, så jag tog initiativet :) så, vilka är ni andra som opereras i februari? Det är trots allt bara 2 månader dit! Nån mer som ska op:as av Johan kanske? :D
Sortera efter
optimus
Kvinna ·
31 jan, 2011
GoldenHeart
Kvinna ·
31 jan, 2011
Jag har också varit jätteorolig för att jag ska bli sjuk precis innan min op. Nu är det bara 2 (!) dagar kvar och än har jag inte blivit krasslig, så håll tummarna 😉
Har börjat fixa allt som måste vara ordnat när jag kommer hem igen efter op, städa, byta sängkläder, organisera om så att jag når viktiga saker som tandborste och tandkräm, glas och tallrikar i köket...osv. Min sambo jobbar ju hela dagarna, så jag vill helst klara mig själv. Är lite orolig över hur jag ska sova. Många som sagt att det inte går att resa sig ur sängen på morgonen om man ligger ner helt, så får väl bulla upp med kuddar 😀
Har för övrigt haft för J*VLIG mensvärk idag! Får ju inte äta Ibumetin heller så nära inpå operationen, annars brukar de tabletterna hjälpa ganska bra. Är glad att det är över nu iaf! :)
Emelieen
Kvinna ·
31 jan, 2011
Goldenheart;
Samma här, tvättmaskinen går för fullt, har städat och byter sängkläderna på onsdag innan jag åker :) men du sa ngt jag inte tänkt på, jag kommer oxå måste klara mig själv på dagarna, så måste göra så jag når glas, tallrikar osv.. de har inte jag haft en tanke på ;)
Åh fy vad jobbigt med mensvärk, skönt att den gått över, mensvärk är nog det värsta jag vet, brukar bli sängliggandes och ibland nästan svimma av smärta i mage och rygg! men nu när jag har pstav så har jag ingen mens nästa så det är skönt!:) fy, fick lov att börja äta p-piller i tidig ålder pga mensen!
Jess29
Kvinna ·
31 jan, 2011
Ja här har jag också försökt förbereda med städning och tvätt, så det inte ser helt förjäkligt ut de första dagarna.. :-) Jag vet ju hur rastlös jag bli snabbt och vet att jag bara kommer börja greja om det är för stökigt.. Men nu har ju jag 3 barn som stökar ut ganska bra på ett par dagar, så vi får väl se hur det går 😀
Jag op på torsdag kväll, sen på fredag kväll börjar in sambo jobba natt, och komer hem på lördag morgonen för att sova, och börjar jobba igen på lördag kväll.... Så då måste jag hjälpa barnen med frukost osv.. Tur jag har en 10-åring som kan hjälpa mig lite om jag verkligen inte klarar av det. Min sambo kommer hem om jag känner att jag inte klarar av det.
Men jag är optimist och hoppas innerligt att jag kommer fixa detta. Är väldigt smärttålig, men kanske inte bra om man överanstränger sig för mycket.. läkningen tar väl kanske längre tid då...?
Anonym användare
31 jan, 2011
Försök att inte lyfta så mkt den första tiden. 1 kg högst har jag hört av min kirurg..
GoldenHeart
Kvinna ·
31 jan, 2011
Emelieen; Precis, kan ju vara bra att kunna äta och dricka även när sambon inte är hemma och kan assistera 🙂
Jag har spenderat större delen av dagen i sängen. Har fått sånhär hemsk mensvärk senaste året, men vill inte använda preventivmedel med hormoner, så det ställer ju till det. Ska till gynekologen om typ 2 veckor (med mina nya bröst utputande i tortyren!), och ska se om han har någon idé.
Emelieen
Kvinna ·
31 jan, 2011
Goldenheart; exakt, blir lite svårt annars;)
Okej, huvva! vet hur jobbigt det är:( Jag kan inte äta ppiller som är kombinerade, så började med cerazette som fungerat jätte bra som inte är nå östrogen i, är samma som i pstaven jag har nu, men dock så kan man ju få blödningar titt som tätt ibörjan de första månaderna, så de kanske ha ngt bättre alternativ då du ska dit🙂
edpoli
Kvinna ·
31 jan, 2011
Tänk att de ska vara så svårt att bestämma sig för en storlek och profil:/
Har en bild i min profil om ni skulle vara så snälla och titta på och tycka till lite;)
kommer även en bild hur jag ser ut nu:S
optimus
Kvinna ·
31 jan, 2011
tycker absolut att 450 i ristestet ser proportioneligt ut... 🙂
Emelieen
Kvinna ·
31 jan, 2011
Samma här, tycker det såg jättebra ut! :)
optimus
Kvinna ·
31 jan, 2011
hur lång är du? vikt? mått runt bröstkorgen?
edpoli
Kvinna ·
31 jan, 2011
174cm, 67kg och 74cm runt bröstkorgen
Tack snälla för svaren:)
Är lite rädd bara att hp gör att de blir för mycket put
MissyE
Kvinna ·
31 jan, 2011
Provade ristestet idag igen, och tog lite bilder för att kunna sitta o jämföra storlekarna. (Växlar också mellan 400-450) Såg till min förskräckelse att 400 inte alls syntes under en vanlig tunn kofta! Alltså det såg ut som att jag inte ens hade ristestet på mig! :O Vet inte om det var bilderna som var tagna fel, för i spegeln såg dom ju "jätte stora" ut. :S Skulle inte tagit kort känner jag :P haha
optimus
Kvinna ·
31 jan, 2011
jag tror att du kan bära upp det utan problem, du är ju rätt lång 🙂
Anonym användare
01 feb, 2011
Opereras om några veckor i Umeå :-)
Anonym användare
01 feb, 2011
Emelieen
Kvinna ·
01 feb, 2011
AAAH! kan inte fatta att det är min tur i övermorn! shit! :D
är så himla glaaaad !!😛
börjar dock bli lite små nervös nu, men på ett pirrigt och härligt sätt! :)
Josefine
Kvinna ·
01 feb, 2011
Ja nu är vi inne i "vår" månad tjejer 👍 stort lycka till, till er ALLA! Hoppas att ni som är först ut hinner uppdatera oss andra här innan det är våran tur 😀
Anonym användare
01 feb, 2011
Det kan jag förstår Emelieen :D
Skrivit mejl till min kirurg och frågat om det finns runda med 390cc i min storlek (bredd osv). Börjar tveka om att ta anatomiska ;P
Emelieen
Kvinna ·
01 feb, 2011
Ja det känns så spännande :D
Okej, jaa är du tveksam så är det ju bra, för då tar han ju säkert hem både runda och anatomiska så du kan bestämma dig på opdagen🙂
jag har ju ingen bestämd stl men de känns som det blir 375cc då de är exakt lika bred som mina, 350 var 3mm smalare än mina egna!
Jaaa jag nojjar för allting, måste ev. åka iväg en vecka och bygga om lite en av butikerna i butikskedjan där jag jobbar ungefär 3-4 veckor efter min OP och det kändes ju inte skitkul... men vi får se. Kommer nog inte kunna bära alls :P så då får dem fan skylla sig själva!