Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Josefine profilbild

Josefine

Kvinna ·

07 dec, 2010

Vi som opereras i Februari 2011!

Bröstförstoring

Hej allehopa :D jag har hängt här på forumet + plastikkirurgiforum.se men numera syns jag mest här! Jag är idag 17 år gammal och har alltid velat ha bröst. Alltså som syns. För i dagsläget är de lika stora (eller ska jag säga små) som när jag köpte min första BH som 12-åring. Inte så kul! Så, den 14 februari opereras jag av dr Johan Nordquist på citadell.se :D det blir 440cc (Perthese) och jag är SÅ spänd :D längtar sjukt mycket! Såg att ingen annan hade startat en sådan här tråd, så jag tog initiativet :) så, vilka är ni andra som opereras i februari? Det är trots allt bara 2 månader dit! Nån mer som ska op:as av Johan kanske? :D

651

Sortera efter

Emelieen

Kvinna ·

04 feb, 2011

Jag fick dexofen inatt, sen fick jag tradolan på recept som jag ha ätit idag, och känner mig jätte svullen om magen.

huvva jobbigt med illamående, jag ha mått jätte bra kunnat ätit, hoppas det blir bättre!

Jag har inte så ont faktiskt, ligger jag stilla länge får jag ont, så går omkring väldigt mkt! gör ont när jag kliver upp och ner för sängen, sen så pirrar det och även låter i brösten ibland, typ som magen som kurrar fast i bröstet!! 😲

hur känns det i dina bröst, ha du mkt ont?

Gilla

optimus

Kvinna ·

04 feb, 2011

tycker det ser fint ut, du hade ju bra utgångsläge med 😀

Gilla

Jess29

Kvinna ·

04 feb, 2011

Ja jag har också tradolan.. illamåendet är lite bättre nu, äter små små portioner åt gången.. Jag trodde att det skulle göra mycket ondare, hade föreställt mig det värsta,men tycker inte det är så jättefarligt. Jag har ju haft mjölkstockning en gång och det var värre tycker jag...!

Det är ju väldigt ömt och man känner av det om man tar djupa andetag eller ska resa sig upp och så. Men som sagt tycker det fungerar väldigt bra.

Fast in sabmbo gör allt för ig idag, vilket är väldigt skönt.. 🙂

Pratade med min kirurg förut och jag frågade om det blir värre tills imorgon, men han sa att detta skall vara den värsta dagen, så mår jag såpass bra idag så sa han att det bara kommer bli bättre och bättre, så det var ju skönt att höra..

Och fortsätter jag att må illa av tabletterna skulle jag ta alvedon istället.. Så får väl se hur det går inatt!

Ja jag märkte också att det låter lite konstigt om bröstet när jag trycker längst upp, det liksom bubblar 😕 Vet inte om det är blod eller vad det kan vara.. glömde att fråga..

Gilla

Jess29

Kvinna ·

04 feb, 2011

När är det nästa skall op sig tro?? Är det den 8:e eller är det någon innan??

Gilla

optimus

Kvinna ·

04 feb, 2011

8e 😲 är sååå nervös

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

04 feb, 2011

optimus; vad roligt att höra :) längtar tills svullnaden försvinner så de får mer form:) 

Jess29; okej va skönt! samma här, jag ställde in mig på det värsta så var jätte pigg igår och tyckte de inte alls var så farligt, men har en annorlunda smärta nu då jag inte har lokalbedövning, tror att det är den som låter i bröstet som inte kommit ut än, de sa att de kunde klucka i brösten men de var inget farligt :)

Min mamma hjälper mig, och har en lillebror som vill göra allt, han är 11 och frågar hela tiden "vill du ha hjälp med något mer? ska jag hämta något?" så gullig:)

Hoppas det blir bättre för dig iaf, inte kul med illamående! :)

Gilla

Jess29

Kvinna ·

04 feb, 2011

optimus skrev:

8e 😲 är sååå nervös

Ja det är nästan värre innan än efter tycker jag.. Var skitnervös när jag la mig på britsen och fram till jag somnade... Men sen när man vaknade var det en riktig lättnad och lyckaatt det var gjort :-)

Gilla

optimus

Kvinna ·

04 feb, 2011

Kan verkligen tänka mig lättnaden, detta känns verkligen såååå jobbigt nu, vill ju bara ha det överstökat o kunna njuta av fina tuttar!

Gilla

Jess29

Kvinna ·

04 feb, 2011

optimus skrev:

Kan verkligen tänka mig lättnaden, detta känns verkligen såååå jobbigt nu, vill ju bara ha det överstökat o kunna njuta av fina tuttar!

Ja förstår det, men snart, snart är det din tur 😀 Får tänka på hur snygga vi alla kommer vara till sommaren, med alla snygga tuttar och bikinis som kommer inhandlas... Tänk att det äntligen ska bli kul att köpa en bikini!!!

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

04 feb, 2011

Optimus; Jag var supernervös innan, men när man väl fått lugnande så dröjer det inte länge förrän man somnar och sen vaknar med nya bröst :)

kommer gå hur bra som helst! och de är inte länge kvar nu för dig😀

Gilla

optimus

Kvinna ·

04 feb, 2011

Jaaa, tack för peppningen tjejer :)

Gilla

Boobez

Kvinna ·

04 feb, 2011

åååh va kul att höra om några lyckliga kvinnor med nya fina BRÖST.. ser inga bilder men det lugnar mig en smula...

GRATTIS får jag säga!

Gilla

Jess29

Kvinna ·

04 feb, 2011

Ska försöka få tagit bilder imorgon.. :-)

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

04 feb, 2011

Tack så mycket :) är såå glaad :D .. men ha du skrivit någon signatur, så du kan bli silvermedlem? :)

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

04 feb, 2011

Jess29; JA! jag vill se!! :D 

Gilla

optimus

Kvinna ·

04 feb, 2011

vill med seeeeee :)

Gilla

MissyE

Kvinna ·

05 feb, 2011

Å blir själv nervös när jag ser att andra är nervösa! Vi får inte glömma att uppdatera varandra här i tråden om hur det gick! :-) visst är det konstigt att när man är här på forumet känns bröstförstoring som världens vanligaste grej, men när man pratar med folk hemma känner man sig jätte ensam med att göra det och måste försvarar sitt val hela tiden osv.
Gilla

Anonym användare

05 feb, 2011

SHit emeliee vad fina dem är redan! Hoppas du mår bra idag också. Kram!
Gilla

Emelieen

Kvinna ·

05 feb, 2011

Ms; tack så mkt :) blir nog mkt finare då svullnaden släpper, blev inte så svullen upptill, men mellan! idag har jag inte ont alls nästan, kan röra mig fritt ganska mkt, upp och ner från sängen utan problem, har nästan mer ont i nacken efter den sköna ställningen man har när man sover :p 

har sovit asbra inatt, blir lite trött av tabl. och har inte sovit så bra på länge då man varit så nervös :) men nu är det gjort och jag mår toppen! :) 

Nu längtar jag bara tills du fått gjort dina med!! :D ska bli så spännande o se!! :)

Gilla

Boobez

Kvinna ·

05 feb, 2011

MissyE preeecis så är det.. här på forumet känner man sig lungare och tryggare med valet,

sen kommer verkligheten från alla håll och man känner sig så hjälptlös liten i ens val och man börjar tvivla!

hur skriver man singatur?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem