Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Josefine profilbild

Josefine

Kvinna ·

07 dec, 2010

Vi som opereras i Februari 2011!

Bröstförstoring

Hej allehopa :D jag har hängt här på forumet + plastikkirurgiforum.se men numera syns jag mest här! Jag är idag 17 år gammal och har alltid velat ha bröst. Alltså som syns. För i dagsläget är de lika stora (eller ska jag säga små) som när jag köpte min första BH som 12-åring. Inte så kul! Så, den 14 februari opereras jag av dr Johan Nordquist på citadell.se :D det blir 440cc (Perthese) och jag är SÅ spänd :D längtar sjukt mycket! Såg att ingen annan hade startat en sådan här tråd, så jag tog initiativet :) så, vilka är ni andra som opereras i februari? Det är trots allt bara 2 månader dit! Nån mer som ska op:as av Johan kanske? :D

651

Sortera efter

Anonym användare

05 feb, 2011

Okej skönt att höra! Jag längtar också! Vill göra det nu!
Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

05 feb, 2011

Jess29 skrev:

Ja jag märkte också att det låter lite konstigt om bröstet när jag trycker längst upp, det liksom bubblar 😕 Vet inte om det är blod eller vad det kan vara.. glömde att fråga..

Tror att det du känner är luft som är innanför huden. Det är väldigt vanligt att man får det kring op-området, men det ska försvinna av sig själv efter någon vecka iaf enligt min kirurg. Jag har en del och tycker att det är lite läskigt när det lixom knastrar och bubblar..  Är min fjärde dag efter op., så hoppas på att det försvinner snart..

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

05 feb, 2011

Samma här, det kluckar i brösten, och när jag trycker lite smått upptill så kan de bubbla till, eller när jag går. lite småläskigt är det! men drt fösvinner nog efter några dagar :)

Gilla

Josefine

Kvinna ·

05 feb, 2011

Åh jag är så avis på er tjejer som redan fått det överstökat! 😀 en vecka kvar på måndag! SHIT!

Och vet ni, i och med detta inlägget jag gör nu så är detta den STÖRSTA tråden på forumet inom "bröstförstoring"  👍 mäktigt!

Gilla

Anonym användare

05 feb, 2011

Hej tjejer! Har varit lite seg med att skriva här i februariftråden på ett tag. Är mitt uppe i tentaperiod just nu, vilket är bra för då har jag inte lika mycket tid att obsessa över min förstoring. Det tog över mitt liv där ett tag 😀

Gud vad spännande att vissa av oss redan är klara!

Emelieen: Gud vad fint det ser ut, och vad roligt det är att läsa om hur du mår och så! 

Golden Heart: Du med, vilken lycka att ha det klart och vad fint det ser ut, du kommer också att få as-heta bröst!

Jess29: Jag vill med se bilder!! Älskar bilder!!

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

05 feb, 2011

Sally84; Tack så mkt :) roligt att höra😀

Gilla

optimus

Kvinna ·

05 feb, 2011

Emelieen: Skönt å höra att du inte har så ont längre... Du kommer få skitfina tuttar 😀 Hmm, nu har jag faktiskt bara söndag, måndag och på tisdag smäller det!! GAHHH. Så vid 10.30 bör ni tänka på mig ;) och vid 13-14 är jag på väg hem 😀

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

05 feb, 2011

Optimus; Jaa, trodde det skulle va värre :) tack! jag hoppas det, just nu ser det ut som svullna strutar, fick lite panik idag när jag såg dem, men de är ju så nya så måste lugna ner mig lite ;) Åååh va spännande! ska tänka på dig och hålla tummarna! 🙂

Gilla

optimus

Kvinna ·

05 feb, 2011

Nej ta det lugnt, förstår att man blir nojjig fast man sett svullnader här på forumet typ 10000 ggr och vet att det SKA se ut så... men det kommer bli dööö läckert!! Ska bli kul att följa din utveckling 😀 om man får 😉

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

05 feb, 2011

precis, de är ju bara 3 dagar så måste lugna mig:) Klart du får! 🙂 ska bli kul att se ditt resultat och följa din utveckling med! 👍

Gilla

optimus

Kvinna ·

05 feb, 2011

tack gullunge, hoppas man får döläckra bröst 😀 det värsta är att jag kommer gå tejpad runt bröstkorgen i en vecka (till första återbesöket) och det lär ju inte va skönt och så kan man ju inte tjuvkika 🤭

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

05 feb, 2011

Ja precis ;) ååhå blir väl som ett litet barn som väntar på julafton då! :) så spännande!😛

Gilla

optimus

Kvinna ·

05 feb, 2011

Fy tusan, jag kommer vilja tjuvkolla juu :P kommer nog försöka titta in under tejpen... men bara att känna känslan av ett par fasta bröst som bara sitter där.. WOW

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

05 feb, 2011

Jaa de förstår jag, skulle jag nog oxå göra :) Ja det är en jävligt speciell känsla, helt underbart :D 

Gilla

optimus

Kvinna ·

05 feb, 2011

ahhh gissa om jag är avis på dig som har det överstökat 😀

Gilla

Anonym användare

06 feb, 2011

Hej alla andra februarituttar! Och varmt lycka till till Optimus m fler som har det på g, kommer gå jättebra!

Någon mer än jag som har framförbröst? Bakom ska ju göra ondare och jag förstår inte hur det är möjligt, tänker på er som har det, kämpa på! Men nu borde väl mitt värsta onda vara över för mig? Opades 2/2.. Dygnen har ju blivit lite annorlunda om man säger så: alvedon + ipren - vaken 2 h - sova 2 h - 2 h plåga haha.. Men vill man vara fin så! Fast svimmade och hade mig natten till fredag, tänker att jag kanske borde fått nåt starkare - iofs är det ju inte kul att läsa om illamånendet ni m starkare haft..

Nu ska jag läsa tråden från början till slut så kanske tabletterna hunnit börja verka sen! :P Ha det gott alla!

Gilla

Jess29

Kvinna ·

06 feb, 2011

Dag 3 och skall försöka få duschat håret idag utan att duscha resten av kroppen.. :-)) Så sambon får agera schamponerare. Har badkar så får sitta där i och luta mig bakåt och hoppas det går bra. Och tänkte samtidigt få tagit några bilder. Har knappt sett dem själv än, bara en snabbis dag 1 när vi tog av bandagen.. så det ska bli spännande..

Är fortfarande mest stel och lite öm, men har sen igår en brännande/svidande smärta vid ena vårtgården.. Men märkte igår att den blev värre när jag höll på att plocka lite här hemma, så jag skall försöka låta bli det idag... Men blir ju så rastlös av att inte kunna göra nåt här hemma :-)

Sova på rygg tycker jag inte är någon höjdare heller, är ju så ovant.. De första 3-4 timmarna sover jag bra för då har jag tagit tablett precis innan, men sen får jag gå upp 1 ggn varje natt och försöka sträcka ut ryggen lite, får så himla ont av att ligga i samma position hela tiden. Men sen framåt morgonen tar jag en ny tablett så jag kan sova några timmar till.

Men jag är så nöjd i alla fall.. Får ett leende på läpparna varje gång jag tittar ner och ser att det är något som putar ut där för en gång skull!

Han fick ju "bara" i 350 cc, då jag hade så lite vävnad, så det ska bli spännande att se hur den storleken ser ut på mig sen...

Tänker på alla er som snart ska få det gjort! Jättespännande.. 👍

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

06 feb, 2011

Emelieen; Du har ju sett bilder på mina nybakade, och det är ju typexemplet på svullna strutar! Tror att jag är mindre röd om brösten nu, annars är det ungefär samma. Åh, det är så svårt att ha tålamod när man bara vill ha sina nya bröst klara NU!

optimus; Ska hålla tummarna för dig! Kommer att gå jättebra!

Jess29; Jag har också problem med att sova på rygg.. Har värk i ryggen nästan hela tiden 🙁 Jörg har sagt att jag får sova på sidan, men änsålänge gör det för ont. Svårt att hitta någon bekväm sovställning när man är van att sova på magen.. och det kommer ju dröja innan det är möjligt igen.. 😉

Gilla

Anonym användare

06 feb, 2011

Hej, här är en till! Opereras om två dagar...fy...läskigt, det är ju snart ju! Längtar verkligen efter att få göra detta, men är samtidigt orolig för narkosen då jag aldrig fått detta.

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

06 feb, 2011

Goldenheart; Ja tålamod är det som behövs, men är inte alls så duktig på det;)

Kickan.l; Lycka till! :) kommer gå bra, det du känner är när du får lugnande, blir yr och borta, sen hinner du inte märka när du somnar av narkosen, de går så fort! men förstår att det inte kanske är själva känslan att bli sövd utan att man är sövd? min första gång var jätte läskig med just att veta vad som ska hända, har blivit sövd 2 gånger i mitt liv. Men du ska se att det går jätte bra! 🙂

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem