Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Josefine profilbild

Josefine

Kvinna ·

07 dec, 2010

Vi som opereras i Februari 2011!

Bröstförstoring

Hej allehopa :D jag har hängt här på forumet + plastikkirurgiforum.se men numera syns jag mest här! Jag är idag 17 år gammal och har alltid velat ha bröst. Alltså som syns. För i dagsläget är de lika stora (eller ska jag säga små) som när jag köpte min första BH som 12-åring. Inte så kul! Så, den 14 februari opereras jag av dr Johan Nordquist på citadell.se :D det blir 440cc (Perthese) och jag är SÅ spänd :D längtar sjukt mycket! Såg att ingen annan hade startat en sådan här tråd, så jag tog initiativet :) så, vilka är ni andra som opereras i februari? Det är trots allt bara 2 månader dit! Nån mer som ska op:as av Johan kanske? :D

651

Sortera efter

Boobez

Kvinna ·

06 feb, 2011

Heeej

Jag måste nog lungas lite av er..

nu har jag sånn dödsångest att jag tror jag smäller av.

Kan knappt sova på nätterna.

Värre var att jag drack alkohol igår och fick sen veta av

en kompis att man inte ska göra det om man ska opereras.

Men ingen hade nämnt detta och jag tänkte ju inte

på att det är blodförtunnande..

vad sa dom till er om alkohol?

Räddast för sövningen och att ev behöva göra om den.

Får för mig att jag aldrig kommer vakna igen :(

På onsdag åker jag och på torsdag blir det av.

Mår riktigt dåligt..

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

06 feb, 2011

Boobez;

jag glömde ta upp det med alkohol på min konsult, frågade här och de flesta fick inte dricka 2 veckor innan och 2 veckor efter

Jobbigt att du mår dåligt.. men att bli sövd är de vanligaste alla är rädda för, men du ska se att det kommer gå bra! :)

Gilla

Anonym användare

06 feb, 2011

Måste verkligen tacka er allihopa för ni är så rara. Det är så trevlig jargong på detta forum i förhållande till många andra forum.

Emelieen- Tack för dina värmande ord! Jag hoppas också att jag ska bli så pass lugn av det lugnande så att jag bara hänger med! Jag har längtat efter detta i säkert 15 år!

Boobez- Jag opereras på onsdag, till mig sa det de inget om alkohol endast om rökning. Fast jag har hört av andra att de fått förmaningar om att inte dricka alkohol. Vad gäller egentligen? Sunt förnuft såklart, men jag drack två glas vin i fredags till middagen, hoppas att detta inte påverkar operationen. Nu får jag ännu mer ångest... :-)

Gilla

Anonym användare

06 feb, 2011

Boobez: Tänk alla gånger folk har åkt in för akuta operationer osv, du visste inget och det finns inget du kan göra så här i efterhand - släpp det och försök vara så snäll mot dig själv du bara kan istället. Du kan ju alltid hoppa över att äta fet fisk, det är ju blodförtunnande så kan du ju tänka att det blir plus minus noll! :)

Även om du inte kan sova, ligg ner och vila, ta raska promenader/jogga/pulshöjande för att slappna av och stärka lungorna, ät grönsaker, lite extra cvitamin, skratta mycket... det kommer påverka mycket mer än din stackars utekväll! Jag hade heller aldrig blvit sövd, men försök tänka positivt: Lägg dig där och tänk bara att du ska få sova en stund och sen vakna med dina nya bröst! Tänkte mig en solig strand med mitt barn, fina tuttar och bikini,haha.. riktigt klyshigt. Eller tänk på någon rolig sak/person som får dig att le!

Direkt du får en positiv tanke - håll kvar den, direkt det kommer en negativ - kasta bort.. Det komme att hjälpa dig genom detta, och det är ju inte DU som ska operera utan du har lyxen ;) att bara ligga där och låta dem sköta sitt jobb och sedan invänta resultatet! Förhoppningsvis blir det en kort konvalescens och en skön känsla när du ser dig i spegeln, köper kläder, lever livet efteråt! Varmt lycka till dig! Och alla andra med stundande op såklart, snart är ni där! 👍

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

06 feb, 2011

kickan.l; ingen fara:) vet ju hur nervös man är innan! men de går så fort allting så tllslut vaknar man med nya bröst, kändes som de tog en minut! kommer gå superbra:) får uppdatera oss här sedan 🙂

Gilla

Anonym användare

06 feb, 2011

Tubulärnomore- Jag passar också på att lyssna på dina goda råd! Man får försöka tänka positivt!

Gilla

Boobez

Kvinna ·

06 feb, 2011

Emelieen precis det sa vännen med till mig.

jag började hinka vatten och nu funderar jag på om jag inte borde op

mig :(

Varför är vissa väldigt noga med att informera om alkohol och nikotin

och andra inte :(

Inte fått någon information om det :/

Tack! Jag hoppas det!

Gilla

Anonym användare

06 feb, 2011

Tror också  som du skriver Emelieen att det är mest känslan av att vara sövd och att inte ha kontroll som skrämmer. Som trebarnsmamma är jag ju ett riktigt kontrollfreak!

Jag ska uppdatera sen!

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

06 feb, 2011

Boobez, läs det tubulärnomore skrev! och tänk på det🙂

kickan.l; Jaa mycket är just kontrollen, MEN de är under några sekunder som du får obehaglig känsla då man inte har kontroll sen sover man, och vaknar upp med nya bröst👍

Gilla

Boobez

Kvinna ·

06 feb, 2011

TACK!!

Behöver verkligen höra alla possitiva tankar...

gått ner mig totalt...

mycket är såklart kontrollbehov och rädsla för att dö

tänker på barnen och hoppas att jag överlever..ojoj..

Gilla

Anonym användare

06 feb, 2011

Boobez- Överleva ska vi fasiken göra :-), eller hur? Jag går igenom samma våndor som du gör just nu! Går och vankar av och an här hemma...Innan barnen kom ville jag också operera mig men har inget minne av att jag funderade i dessa banor. Trodde mer att det var rulla in och rulla ut...och klart!

Styrkekram till dig!

Gilla

Boobez

Kvinna ·

06 feb, 2011

TACK Kickan skönt att inte vara ensam...

Jaaa vi måste överleva, när ska du operera dig?

Precis så tänkte jag också förut...

men jag upptäckte att det inte var så simpelt...

Gilla

Anonym användare

06 feb, 2011

På onsdag :-0....hjälp!

Gilla

Boobez

Kvinna ·

06 feb, 2011

ooookey vart då???

Jag ska operera mig på torsdag på proforma!

åker dit på onsdag...

Gilla

optimus

Kvinna ·

06 feb, 2011

Boobez: Vill bara säga att jag oxå fick VÄRLDENS dödsångest ungefär 4-5 dagar innan operationen. Övervägde verkligen att avboka den... nu har jag landat lite mjukt på den där lyckliga känslan av att jag kommer få fina bröst!! Det vänder snart ska du se... klart man är nervös, det är en stor grej att göra, ett stort steg... men kom ihåg, det är ingenting du kommit på över en natt.. Det här har du förmodligen tänkt på lääänge och om du inte gör det nu kommer du ångra dig... lycka till gumman!

Gilla

Boobez

Kvinna ·

06 feb, 2011

Tusen TACK optimus!

Precis så sa min sambo också... det stämmer nog väldigt väl bara att jag inte ser det nu i all ångest-dimma...

Gilla

optimus

Kvinna ·

06 feb, 2011

Jaa, jag förstår dej, vet hur det känns... Fick verkligen panikångest och ville bara typ dööö... allt kändes som en börda.. men det vänder snart. Jag lovar!! Var exakt likadan! DU VILL JU DET HÄR TOKFIA 👍

Gilla

Anonym användare

06 feb, 2011

Ahh, 10 dagar kvar imorrn, jag dööör av längtan och en förbannad nervositet :S :P Vill bara ha det gjort!! :D

Grattis till er som äntligen har fått göra er bröst, Lycka till alla som snart ska göra det!! Februaribrösten ;)

Gilla

optimus

Kvinna ·

06 feb, 2011

lycka till själv :)

Gilla

Jess29

Kvinna ·

06 feb, 2011

Jag vet precis hur ni känner er tjejer med dödsångets och allt annat som spelar ett spratt innan op..

När jag satt på kliniken och fyllde i de sista pappren på min hälsa osv. kände jag nästan för att springa därifrån och funderade på vad jag höll på med..

Men är väldigt glad att jag inte sprang därifrån och nu sitter här med ett par snygga boobs... :-)

Ni är värda detta tjejer, så stå emot de elaka tankarna som kommer... Det är definitivt värt det! Och ni kommer bli skitsnygga allihopa.. 👍

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem