Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Josefine profilbild

Josefine

Kvinna ·

07 dec, 2010

Vi som opereras i Februari 2011!

Bröstförstoring

Hej allehopa :D jag har hängt här på forumet + plastikkirurgiforum.se men numera syns jag mest här! Jag är idag 17 år gammal och har alltid velat ha bröst. Alltså som syns. För i dagsläget är de lika stora (eller ska jag säga små) som när jag köpte min första BH som 12-åring. Inte så kul! Så, den 14 februari opereras jag av dr Johan Nordquist på citadell.se :D det blir 440cc (Perthese) och jag är SÅ spänd :D längtar sjukt mycket! Såg att ingen annan hade startat en sådan här tråd, så jag tog initiativet :) så, vilka är ni andra som opereras i februari? Det är trots allt bara 2 månader dit! Nån mer som ska op:as av Johan kanske? :D

651

Sortera efter

GoldenHeart

Kvinna ·

09 feb, 2011

optimus; Vad skönt att du har fått sova bra! Det påverkar ju måendet också om man sover dåligt, så hoppas att det fortsätter lika bra med sömnen 🙂 Min femte dag efter op. var störst förändring. Då fick jag tillbaka matlust, kunde röra mig mer fritt och lyckades tom tvätta håret - och det var en väldigt positiv känsla! 😀
Åhh, vad pirrigt! När blir du av med tejpen? :)

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

09 feb, 2011

optimus; Såg nu att du har framförplacering, det ska ju vara mindre smärta i musklerna då 🙂  Det kommer säkert att bli SÅ himla snyggt!

Faxxie; Vad härligt!! 😀 Ser att du varit på två konsultationer på Akademi och Citadell - har du blivit nå klokare på storlek och sådär? :)

Gilla

optimus

Kvinna ·

09 feb, 2011

Jaa, jag anade det men trodde att det skulle göra ondare än såhät... Visst gör det ont och armarna har ibte så lång räckvidd mren man klarar det ju lätt!! Äter duktigt gör jag oxå, borde oxå vara bra för återhämtnngen? Har massor frisörer i säkten så funderar på att åka dit idag och få håret tvättad i en sån stol... Förstå vilken lyx!
Gilla

Faxxie

Kvinna ·

09 feb, 2011

GoldenHeart: Mja, dom på AK rekomenderade åtminstone 350 eftersom jag har så bred bröstkorg, där kom jag fram till 500 men jag är lite osäker på om det blir för stort eftersom jag testade med såndär gele som man har i bhn och inte med själva implantatet förrän jag kom till 500cc, hoppas du hängde med haha :)

På citadell provade jag aldrig implantat eftersom jag är 17,5 och för ung för op, kirurgen sa att hon endast opererar HELT platta tonåringar som vill ha bröst, inte dom som vill ha större. Dock sa hon att jag var jättevälkommen om ett halvår, men jag anser inte att jag hinner ändra mig på ett halvår och tycker att det var lite tråkigt att man ska behöva haka upp sig på åldern sådär :(

Jag får se vad Örjan säger och rekomenderar, men han sa att det blir jag som bestämmer helt i slutändan, känns tryggt :)

Har iaf bestämt mig på runda implantat, cos 1 men inte om det ska vara under eller över muskel ännu!

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

09 feb, 2011

Oj vad underbart att få håret tvättat hos frisör! *avis* 😉 Det är annat än att stå framåtböjd i duschen och fixa på egen hand! Haha! 😀
Jag kan röra armarna mycket mer än vad jag först trodde. Tog stygnen i måndags, så borde kunna röra mig ännu mer nu, men jag är lite rädd att ärren ska gå upp.. Vet inte om de verkligen kan göra det, men vågar inte ta risken.. :S  Jag har kommit igång med maten bra jag också nu. Första dagarna var jag väldigt dålig på att äta, men nu äter jag nästan som jag brukar :)

Gilla

optimus

Kvinna ·

09 feb, 2011

Jag är ju tejpad helt runt on bröstkorgen och den tejpen ska helst inte bli blöt, så då får det bli mina underbara frisörer :) fick du dånna stygn alltså? Mina käkas typ upp av kropprn, skönt kan jag känna, är lite känslig för sår och sånt, kommer förmodligen svimma när kiurgen tar av tejpen :P vilkrt han gör den 18e, om 9 låååånga dagar nu, förövrigt samma dag som jag börjar jobba!
Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

09 feb, 2011

Faxxie; Kan alltid vara bra att höra flera kirurgers åsikter om man är osäker. Fast det kan ju också göra att man blir ännu mer förvirrad :P
Aha.. ja, det kan vara lite irriterade om man inte har "åldern inne". Det är väl mest för att de har bestämt att det ska finnas någon gräns. Tycker dock att man ska göra en individuell bedömning och försökra sig om att man verkligen tänkt igenom sitt beslut och vill göra bröstop. av rätt anledningar osv.. Och det har ju inte bara med åldern att göra :)
Ang, om du ska ha framför eller bakom muskeln så hör vad kirurgen tycker och be honom/henne förklara varför han/hon tycker att det passar dig bäst. Och inte minst - läs, läs läs allt du kan komma över om fördelar och nackdelar med respektive placering. Jag har tyckt att det var till väldigt stor hjälp att vara riktigt påläst innan jag gick på min konsultation.

Gilla

optimus

Kvinna ·

09 feb, 2011

Faxxie: du är väldigt ung, men förmodligen är inte detta något du kommit på över en natt... Jag har alltid haft skitfula bröst och de har inte ändrat sig ett smack sen jag var 15 (indivuellt såklart) opererar de inte om du har föräldrar med dig då?
Gilla

Faxxie

Kvinna ·

09 feb, 2011

Ja det är klart, jag har pratat om dethär med mina föräldrar nu i 1,5-2 år, har gått till psykologer och så eftersom jag inte har något självförtroende alls pga brösten, har dessutom blivit retad i duschen till och från, har simmat i 6 år och de senaste 4 åren har jag alltid duschat med baddräkten på, och jag vill inte att det ska vara så för att jag är rädd för att någon ska slänga en kommentar! (har iofs slutat nu haha)

Ingenting har hjälpt och jag vill inte gå på massa antidepressiva, är livrädd för att fastna i ett missbruk, även om BUP är väldigt försiktiga med att skriva ut sånt.:)

Det lutar åt framför muskeln eftersom jag styrketränar och springer ofta, vill inte ha sån muskelpåverkan, men får se vad han säger om det också! :) nu får jagbege mig till skolan, med världens leende på läpparna!

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

09 feb, 2011

optimus; just det.. mycket lättare att hålla tejpen borta från vatten om man får håret tvättat hos frisören :)
Ja, jag fick stygn klipptes bort efter en knapp vecka. Det var dock hela smärtfritt - jag blev så förvånad över hur snabbt och lätt det gick! Tog typ 10sekunder och jag tänkte "Vadå, är det klart?!" 😛
9 dagar går snabbt! Jag vill också att tiden bara ska flyga iväg nu så att jag kan börja röra mig helt obehindrat, och att brösten ska få sin riktiga form med skidbacke och fin underpol... LÄNGTAR! 

Gilla

Faxxie

Kvinna ·

09 feb, 2011

optimus: Nej, min pappa var med på konsultationen på citadell, men blev inget ändå :(

Gilla

optimus

Kvinna ·

09 feb, 2011

Gud vad bra, men jag skulle nog svimma ändå... Tycker allt sånt är blä... Tänk när detär dags att tejpa själv sen då?? Usch! Faxxie: ja så ska man inte behöva känna inför ens egna bröst, det är det inte värt om man kan göra något åt det... Vilken gullig pappa du har. :) kan ni inte boka in operationen ett halvår fram? Så du hinner fylla 18, men ändå har ett datum att se fram emot... Vet att ett halvår känns dööölångt, men jag lovar det gåt fort och sen får du leva heeeela livet med ett par fins bröst!
Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

09 feb, 2011

optimus; Jag är inte heller så förtjust i såntdär med stygn, sår.. usch. Jag blev helt svag i benen igår när jag upptäckte att jag fått sår av bygeln mellan brösten. Gick inte att dra av plåstret heller, för det såg ut som att över hudlagret skulle följa med 🙁 Så det blev dusch och sen suturtejp och ett compeed-plåster ovanpå. Hoppas verkligen att där inte kommit in bakterier så att det blir värre.. 

Faxxie; Håller med optimus till fullo - man ska absolut inte behöva må så dåligt pga sina bröst. Jag tycker att du ska gå på magkänslan när det gäller vilken klinik du väljer, även om det betyder att du måste vänta ett halvår på din operation. 

Gilla

optimus

Kvinna ·

09 feb, 2011

ohh usch och bläää, tur att jag har en sambo som kan hjälpa mig! känns ju inte asfräscht att ha tejp runt hela bröstkorgen (la upp en tråd precis med bild på hur det ser ut) vet ju sjäv hur svart o äckligt blodet kommer bli... men jag litar på min kirurg!

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

09 feb, 2011

Kirurgerna brukar veta bäst :D Kommer att bli jättebra! Såg precis din bild, ska bli så spännande att se hur det ser ut under tejpen sen 🙂

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

09 feb, 2011

Åh vad spännande, såg din bild nu med optimus, ser fint ut, längtar oxå tills tejpen åker av! :)

Gilla

optimus

Kvinna ·

09 feb, 2011

längtar tills jag får visa er!
Gilla

Anonym användare

09 feb, 2011

nu har jag fått mina nya vänner jag la i 350cc känns fint och jag mår kanon  op igår 8/2  bilder finns :-)

Gilla

Faxxie

Kvinna ·

09 feb, 2011

Optimus och goldenheart: ja jag älskar min pappa, han förstår mig verkligen :) jag känns trygg med proforma, har länge funderat över dom men inte vågat riktigt eftersom dom inte har bilder på hemsidan, men det jag kan se här gillar jag! Har även mailat bilder till honom, vill ha så naturliga bröst som möjligt och det går nog bra eftersom jag redan har lite vävnad och han sa även att jag har ett fint utgångsläge! Sen fick jag ingen riktig uppfattning av citadell tyvärr eftersom det var mer; av med bhn, granska, klämma lite, "jag opererar inte på minderåriga som har så pass med vävnad", hejdå och välkommen efter sommaren. :(
Gilla

edpoli

Kvinna ·

09 feb, 2011

Faxxie skrev:

Har haft lite kontakt med Proforma i 3-4 dagar, och idag fick jag konsultationstid + op-tid den 22 :DDD (bor 60 mil från stockholm, därför allt är på samma dag)

Känns som om jag är den lyckligaste i världen!

Jag ska opa mig på Proforma den 22/2🙂

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem