Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Josefine profilbild

Josefine

Kvinna ·

07 dec, 2010

Vi som opereras i Februari 2011!

Bröstförstoring

Hej allehopa :D jag har hängt här på forumet + plastikkirurgiforum.se men numera syns jag mest här! Jag är idag 17 år gammal och har alltid velat ha bröst. Alltså som syns. För i dagsläget är de lika stora (eller ska jag säga små) som när jag köpte min första BH som 12-åring. Inte så kul! Så, den 14 februari opereras jag av dr Johan Nordquist på citadell.se :D det blir 440cc (Perthese) och jag är SÅ spänd :D längtar sjukt mycket! Såg att ingen annan hade startat en sådan här tråd, så jag tog initiativet :) så, vilka är ni andra som opereras i februari? Det är trots allt bara 2 månader dit! Nån mer som ska op:as av Johan kanske? :D

651

Sortera efter

optimus

Kvinna ·

13 feb, 2011

Ja utan den här tråden och tjejer som du Marina, med erfarenhet hade man ju aldrig pallat ta igenom sig en sån här sak... man får så jääkla mycket hjälp här!

Gilla

MissyE

Kvinna ·

13 feb, 2011

Lyckatill imorgon tjejer!!! Jag är ju redan helt kallsvettig o jag ska göra det på torsdag?! Alltså jag är så jävla rädd för hur ont det kommer göra. Jag bestämde mig förut att inte läsa om hur det känns efter operationen och om komplikationer osv. Men jag kunde ju inte låta bli att läsa alla op. berättelser. ;)

nu är det kört! Jag är livrädd! :P Jag är ju så himla mesig när det kommer till smärta också! :P Fan..

Gilla

optimus

Kvinna ·

13 feb, 2011

Det fixar du :) Jag lovar, det kommer gå så fort under operationsdagen och sen är du så illa tvungen att stå ut ;) nevars, men du kommer bli väl omhändertagen och få bra med smärtstillande :)

Gilla

MissyE

Kvinna ·

13 feb, 2011

Haha ja men det sa min kompis med, att jag får bara bita ihop o stå ut! ;) Men hur många dagar måste man "lida" :P När kan man typ börja röra sig normalt utan att det gör ont?

Gilla

edpoli

Kvinna ·

14 feb, 2011

Ja Lycka till ni som opar er idag👍

Gilla

optimus

Kvinna ·

14 feb, 2011

Jag kunde röra mig helt okej operationen, kändes som träningsvärk o armarna hade lite kortare räckvidd, har ju dock mina framför muskeln, först idag 6 dagar efter känner jag verkligen ingenting.. :)

Gilla

Anonym användare

14 feb, 2011

MissyE: Jag tyckte att det var värst dom tre första dagarna, sen dess har det varit helt okej. Men du klarar det, som sagt är bara att stå ut, man har ju inte så mycket till val. Och det är bara att ta en timme i taget och vila mycket. Det kommer gå super ska du se :D Lycka till

Gilla

MissyE

Kvinna ·

14 feb, 2011

Tack för ert stöd! Det hjälper verkligen! :-)
Gilla

Boobez

Kvinna ·

14 feb, 2011

Jag är väldigt yr och illamående än.. fjärde dagen... jag har mindre ont men det känns ju.

Idag har jag även fått bära min minsta dotter upp och ner från soffan men jag försöker låta äldsta barnet hjälpa mig med det så mycke de går för de känns ju att jag inte ska lyfta än.. men helt kommer jag inte undan...

när kan man börja bära/lyfta bebis?

(Jag har framför)

Längtar efter att kunna sova på sidan, men det lär dröjja...

Gilla

Anonym användare

14 feb, 2011

Grattis alla som har opererat sig nu. Det är så himla spännande att läsa om hur det är med er!! Jag skickar massa styrka :)

Och till alla er som ska operera er de kommande dagarna, gud så himla spännande!! Det kommer att gå så bra för er!!!

Om en vecka sitter väl mina bröst på plats vid den här tiden. Jag fattar ingenting :D hahaha. 

Gilla

optimus

Kvinna ·

14 feb, 2011

Ohhh vad kul Sally84, snart snart :) Lycka till!! det kommer gå skitbra ju! 👍

Gilla

Anonym användare

14 feb, 2011

Optimus:Tack! Det ska bli så spännande att se bilder och så sen också när du äntligen fått av dig bandaget. Det är så mycket väntan hela tiden, är det inte innan operationen så är det efter :D 

Gilla

optimus

Kvinna ·

14 feb, 2011

Jag vet, tänkte ju inte alls att det skulle vara så jobbigt att vänta efter för då skulle man ju ha sina bröst.. men nääärååå... fyra dagar kvar! :)

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

14 feb, 2011

Fyra dagar går snabbt!! *hoppas* 😉

Gilla

optimus

Kvinna ·

14 feb, 2011

Jaa, det gör nog det ändå... Då ska jag börja jobba oxå, jippie ;)

Gilla

Anonym användare

14 feb, 2011

3 dagar kvar!!!!!!! :D :D

Gilla

edpoli

Kvinna ·

14 feb, 2011

Faxxie skrev:

edpoli skrev:

Faxxie skrev:
Edpoli: va kul, då kanske vi ses där :D jag ska vara där kl 11!

Jag har inte fått min tid än men han trodde vid 8.15:)

Fick ny tid nu, ska va där 7,45! haha :)

Då möts vi i dörren för jag har oxå fått den tiden:)

Gilla

Boobez

Kvinna ·

14 feb, 2011

åååh spännande.. glöm inte att skriva när ni orkar efter operationen.

Kommer tänka på er.

Optimus, längtar tills man få veta hur dina bröst blev :D *spännande*

Gilla

optimus

Kvinna ·

14 feb, 2011

Lycka till tjejer som har sina operationer framför er!!

Tack Boobez, så gullig du är... Börjar bli riktigt jobbigt nu, är så jääääkla nyfiken. Hur kan man förvänta sig att snitten/ärren ser ut efter 10 dagar? Äckliga???

Gilla

Josefine

Kvinna ·

15 feb, 2011

Tjejer :D jag har precis vaknat och käkar frukost på citadellkliniken. Sköterskan tog just bort bhn så jag ser dom nu :D är så jävla lycklig verkligen!!!! Det gör inte så ont som jag hade förväntat mig, det värsta inatt var smärta i ryggen. Hör av mig med uppdatering sen :D kramar till er!!!!!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem