Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Josefine profilbild

Josefine

Kvinna ·

07 dec, 2010

Vi som opereras i Februari 2011!

Bröstförstoring

Hej allehopa :D jag har hängt här på forumet + plastikkirurgiforum.se men numera syns jag mest här! Jag är idag 17 år gammal och har alltid velat ha bröst. Alltså som syns. För i dagsläget är de lika stora (eller ska jag säga små) som när jag köpte min första BH som 12-åring. Inte så kul! Så, den 14 februari opereras jag av dr Johan Nordquist på citadell.se :D det blir 440cc (Perthese) och jag är SÅ spänd :D längtar sjukt mycket! Såg att ingen annan hade startat en sådan här tråd, så jag tog initiativet :) så, vilka är ni andra som opereras i februari? Det är trots allt bara 2 månader dit! Nån mer som ska op:as av Johan kanske? :D

651

Sortera efter

Faxxie

Kvinna ·

15 feb, 2011

Så glad för din skull! måste kännas underbart :)

Gilla

Boobez

Kvinna ·

15 feb, 2011

GRATTIS JOSEFIN!! VA duktig du var som klarade det!!!!!!!!!!! :D

Gilla

optimus

Kvinna ·

15 feb, 2011

grattis josefine!! nu är det värsta över :) kul att det redan ser bra ut!
Gilla

edpoli

Kvinna ·

15 feb, 2011

Josefine skrev:
Tjejer :D jag har precis vaknat och käkar frukost på citadellkliniken. Sköterskan tog just bort bhn så jag ser dom nu :D är så jävla lycklig verkligen!!!! Det gör inte så ont som jag hade förväntat mig, det värsta inatt var smärta i ryggen. Hör av mig med uppdatering sen :D kramar till er!!!!!

Grattis!

Gilla

MissyE

Kvinna ·

15 feb, 2011

Grattis Josefine! :))

Hörrni? Är det nån fara att man är itsy bitsy förkyld?! Har op. på tosdag?! Känner mig inte sjuk, men liksom lite täppt o så.. :S

Gilla

Marina

Kvinna ·

15 feb, 2011

optimus skrev:
grattis josefine!! nu är det värsta över :) kul att det redan ser bra ut!

Hehe, och här kommer jag in som trollet i skogen och säger att det värsta inte alls är över😉. Nu måste du beväpna dig med tålamod och åter tålamod, ställa in dig på att inte noja och att det kommer att se ut som hej-kom-och-hjälp en månad eller så, och det är HELT normalt!💋

Äsch, jag vill inte skrämmas, men jag brukar rekommendera att man INTE sättr allt fokus po operationsdagen utan snarare 1-2 månader länge fram, för den första tiden är rätt tuff, med smärta och oro över resultatet. Har man "glömt" att räkna in den, är det lätt att man drabbas av depression och jobbiga känslor (det kan man förresten göra ändå!).

Så ställ in er på Påsk eller nåt, då minsann..!🤭

Gilla

Josefine

Kvinna ·

15 feb, 2011

Tusen tack tjejer :D marina; jag försöker att inte räkna med hur de ser ut i början utan tänka att detböir finare och finare för varje vecka :D tack igen alla <3
Gilla

optimus

Kvinna ·

15 feb, 2011

Haha Marina, jag ville ju bara vara lite positiv ;) Nää, men det är skönt när nervositeten försvinner och det är gjort... För min del var OP-dagens smärta värst och sedan blev det bara bättre... men som du säger, nu ska man vänta och vänta och ha tåååålamod och det är väl nästan värre ja :) Så ja, försök att inte fokusera för mycket på brösten nu, utan låt dem vara ifred så kroppen får göra sitt i lugn och ro :)

Gilla

Anonym användare

15 feb, 2011

Grattis Josefine!! vad roligt att det känns så bra och att det inte gör så himla ont!!

Även fast man vet om det innerst inne så är det himla bra att bli påmind om det som Marina sa.🙂 Just det här med att försöka att inte noja kommer att bli svårt för mig och dessutom är tålamod är inte min starka sida :D

Jag är så himla fokuserad på op-datumet just nu. Men det är ju liksom bara en fas i hela processen, sen kommer läkningsfasen och "orolighetsfasen" och allt det där. Lätt att glömma bort det.

Kramar till alla!

Gilla

Anonym användare

15 feb, 2011

Hej hej!

Nu är jag hemma efter min op på polarkliniken. gjorde den igår kl 13 :-)

Allt gick bra. Men brösten är så ooootroligt hårda och svullna att huden mellan börsten liksom töjts utåt liksom, är det normalt? Det kanske går tillbaka så snart brösten lugnat ner sig lite, just nu känns dom hysteriska 

Jag la in anatomiska moderate plus 330cc delvis bakom 

Gilla

Josefine

Kvinna ·

15 feb, 2011

Grattis tjejen :D kan tyvärr inte svara på om det är normalt men det ser som sagt väldigt annorlunda ut nu och när det har läkt klart :)
Gilla

Anonym användare

15 feb, 2011

Josefine: Grattis till dig också! Verkar som om det gått bra för dig med! :-) Hade du också ont i ryggen i natt? Jag med!! Hittade ingen ställning alls som kunde avlasta heller.... hoppas det ger med sig också snart. Vad har du för smärtstillande?

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

15 feb, 2011

Grattis till er båda Josefine & mmumlan79!!

Gilla

Anonym användare

15 feb, 2011

Grattis till alla nya bröst och lycka till till de som är på g! 👍

Jag var inställd på att inte noja men har redan hunnit med ett par vändor, hehe.. men en del skyller jag på en klantig ssk som jag till slut inte kunde lita öht på (vilket ju var bra, så att jag fick prata m kirurgen istället). Gjorde även en tråd där jag spydde ur den sista gallan.. ;)

Nu får vi ha lite tålamod och se fram emot att i sommar ha nybakade BRÖST... för dem/oss som inte haft såna innan - visst är det kul?! Och till er som haft men inte kännt att de passar, hoppas vi alla ser till att bli nöjda och inte nojja i onödan.. utan får de bästa bröst vi kan få utifrån förutsättningar etc, själv ska jag försöka pausa lite från forumet - men måste säga.. Vilket forum! Toppen!

Kram alla! =)

Gilla

edpoli

Kvinna ·

16 feb, 2011

Tubulärnomore skrev:

Grattis till alla nya bröst och lycka till till de som är på g! 👍

Jag var inställd på att inte noja men har redan hunnit med ett par vändor, hehe.. men en del skyller jag på en klantig ssk som jag till slut inte kunde lita öht på (vilket ju var bra, så att jag fick prata m kirurgen istället). Gjorde även en tråd där jag spydde ur den sista gallan.. ;)

Nu får vi ha lite tålamod och se fram emot att i sommar ha nybakade BRÖST... för dem/oss som inte haft såna innan - visst är det kul?! Och till er som haft men inte kännt att de passar, hoppas vi alla ser till att bli nöjda och inte nojja i onödan.. utan får de bästa bröst vi kan få utifrån förutsättningar etc, själv ska jag försöka pausa lite från forumet - men måste säga.. Vilket forum! Toppen!

Kram alla! =)

har läst din tråd, De e ju på gränsen till en anmälan på henne kan man tycka:/

men hoppas allt löser sig nu för dig och du kan börja njuta av dina nya bröst. lycka till!

Kram

Gilla

Josefine

Kvinna ·

16 feb, 2011

Mummlan79: exakt samma för mig. Ryggen kändes som att jag hade gått en hel dag och bara ville vila men det gjorde lika ont när jag stöd, sätt och låg ner. Jag ska ta 2 panodil + 1 ipren var 6e timma och 1-2 citodon till natten men det är bara citodon som hjälper mig! Så mamma ringde sjukvårdsupplysningen inatt och man kan ta citodon högst 4 tillfällen per dygn, 1-2 st per tillfälle. Då jag kör en citodon var 6e timma nu, allt annat är outhärdligt :( funkar din medicinering bra?
Gilla

Anonym användare

16 feb, 2011

josefine: jag tar en alvedon och en tradolan var 4-6 timma. försöker dra ner lite, men det är fan svårt när det gör så här sjukt ont!  Så mår jag lite illa på tradolanet, men det får det vara värt för det tar bort en del av smärtan.... suck....

hoppas det vänder imorgon....

Gilla

MissyE

Kvinna ·

16 feb, 2011

Håll tummarna för mig nu! Imornbitti gäller det för mig! Hörs efteråt! ;-)
Gilla

optimus

Kvinna ·

16 feb, 2011

Ska tänka på dig vännen! Önskar dig all lycka! Ska bli kul att följa din resa nu 🙂

Gilla

Anonym användare

16 feb, 2011

MissyE: Jag håller tummarna! Hoppas du kan sova något inatt :) Är lite avundsjuk, hade också velat ha min operation imorgon!! Det kommer att gå toppenbra!! Skickar massa styrkekramar :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem