Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Josefine profilbild

Josefine

Kvinna ·

07 dec, 2010

Vi som opereras i Februari 2011!

Bröstförstoring

Hej allehopa :D jag har hängt här på forumet + plastikkirurgiforum.se men numera syns jag mest här! Jag är idag 17 år gammal och har alltid velat ha bröst. Alltså som syns. För i dagsläget är de lika stora (eller ska jag säga små) som när jag köpte min första BH som 12-åring. Inte så kul! Så, den 14 februari opereras jag av dr Johan Nordquist på citadell.se :D det blir 440cc (Perthese) och jag är SÅ spänd :D längtar sjukt mycket! Såg att ingen annan hade startat en sådan här tråd, så jag tog initiativet :) så, vilka är ni andra som opereras i februari? Det är trots allt bara 2 månader dit! Nån mer som ska op:as av Johan kanske? :D

651

Sortera efter

Emelieen

Kvinna ·

21 jan, 2011

solskensoptimist;

Jaa precis! :) jag hade min konsult, den 10januari så det blev ganska snabba ryck för min del, men känns dock som de var för 3 månader sen;) haha vill göra det NU! Jag ska göra det på polarkliniken i umeå :) dudå? 

vad ska du lägga för implantat och hur mycket? :)

Gilla

Josefine

Kvinna ·

21 jan, 2011

Jag opas den 14e! Tre veckor var på måndag!!! 👍

Gilla

Majkan

Kvinna ·

21 jan, 2011

Jag ska opereras påCarlanderska i Göteborg av Clas Lossing i februari :)

Lycka till alla tjejer och hoppas läkningen går bra!

Gilla

Josefine

Kvinna ·

21 jan, 2011

Lycka till du med :D hur mycket ska du lägga in? :)

Gilla

Anonym användare

21 jan, 2011

Snart min tur:). Vet inte vilken dag. Men det blir i februari i alla fall :)
Gilla

optimus

Kvinna ·

21 jan, 2011

solskensoptimist: tror att vi alla härinne har blivit lite bröstskadade 😉 kan inte riktigt fatta att det är dags om snart två veckor... jisses. Jag opereras på Plastikakademin i Linköping hos Gunnar Kratz 🙂

Majkan: Vad roligt! Välkommen hit! Vad ska du göra?

---

jag har inte drömt så mycket om det på sistone, har haft mycket annat att tänka på oxå... men för någon månad sen drömde jag om det varje natt, mest positivt😀

Gilla

Anonym användare

22 jan, 2011

Jamen jag hakar väl på jag också ;) Den 17:e februari är det dags för mig!! Spännande :D

Lycka till allihopa, fan vad snygga vi ska bli :D :D :D

Kramar

Gilla

optimus

Kvinna ·

22 jan, 2011

Tack!!! Lycka till själv... äntligen är det vår tur tjejer!! 👍

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

22 jan, 2011

så roligt med så många som ska opa sig samma månad, hålla kontakt sen och se hur det går för alla, hur alla mår osv :D

jag är så jäkla glad att jag ska göra detta, varje dag känns som en evighet, en vecka och fyra dagar kvar, de här har varit de längsta dagarna i mitt liv!

som lift u up säger; fan va snygga vi ska bli :D !!

åååh vad jag längtar!!! :D

Gilla

optimus

Kvinna ·

22 jan, 2011

håller med, känns underbart att kunna dela upplevelsen med någon som ger sig in på precis samma sak, speciellt tjejer i min egen ålder!! 😀 wihhoo, nice boobies here we come! 😇 nu ska jag krypa ner och drömma om sjukt snygga bröst... som.råkar.sitta.på.MIN.kropp (snart snart) 👍 natti natti 😇

Gilla

Anonym användare

22 jan, 2011

Jag kan verkligen inte fatta det, att man äntligen ska få ett par bröst! Helt fantastiskt :D Hoppas bara att allt går bra nu :D

Vi måste hålla kontakten efteråt, ska bli jättekul att se hur det går för alla!! :)

Kram 😀

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

22 jan, 2011

Jaa exakt :) samma här, jag drömmer om bröst hela tiden, när jag är vaken tänker jag på det hela tiden och på natten drömmer jag om det, helt sjukt vad besatt man blir ;) Goonatt 😎

Gilla

optimus

Kvinna ·

22 jan, 2011

Klart vi ska uppdatera varandra :)

Gilla

Majkan

Kvinna ·

22 jan, 2011

Tack! jag ska göra en bröstförstoring den 8 feb, 400cc bakom :) är riktigt nervös nu och kan inte tänka på mkt annat.

Betyder mycket att ha ett forum som detta att "prata av sig" i. Har märkt att mina vänner inte gärna vill lyssna på min oro inför operationen eller ngt som har med den och göra tråkigt nog. Några som upplever samma sak med sina vänner?

Gilla

Anonym användare

22 jan, 2011

Samma här, ser bröst vart jag än vänder mig haha :P

Majkan: Jag vet precis hur det känns! Jag har bara min pojkvän som stöttar mig inför det här! Min familj, vänner och arbetskamrater är helt emot mig och försöker nästan få mig att inte göra det här, så det är jätte jobbigt. Men man får helt enkelt tänka att det är för en själv som man gör detta, och dom kommer förmodligen vänja sig lika fort som jag. Antar att brösten en dag blir en del av den man är och så fort det är gjort så kommer det nog inte vara så mycket prat om det längre. 👍

Kram!

Gilla

Jess29

Kvinna ·

22 jan, 2011

Ååå vad tiden går långsamt nu.... Önskar det var imorgon jag skulle göra det 😀

Men idag skall jag till ett köpcenter och se om jag hittar nån bra sport-bh, eftersom han vill att jag skall ha med det till op.. Inte så lätt att veta vilken storlek bara, men jag får väl ta med min rispåse och testa... haha

Började igår fundera på om jag verkligen ska ha anatomiska eller om det blir lika bra med runda på mig? Kirurgen trodde att det skulle bli lika bra med båda två. Men eftersom jag inte har nån vävnad typ så trodde jag kanske att jag skulle få 2 runda bollar med runda impl. Men efter ha läst masa här inne igår så blir ofta slutresultatet detamma iaf...

Hmm... Hur ska jag göra nu då? Nya frågor dyker upp hela tiden 🙂

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

22 jan, 2011

Jag tycker att tiden sedan min konsultatuon har gått förvånansvärt fort. Kan inte fatta att det bara är 11 dagar kvar till operation!! Och jag som inte ens bestämt mig för vilken storlek jag ska ha.. 😛  Ska träffa Jörg på måndag igen och jämföra 400cc och 440cc.. storleken i sig är ju ingen direkt skillnad, men det är bredden på implantaten som jag är osäker på. Min egen bröstbredd är 11,8. Inläggen på 400cc är 12,1 och 440cc har en bredd på 12,7. Vet inte om 12,7 blir för brett på mig.. Det gör absolut inget om de är lite breda på sidorna, men vill ju inte ha dem i armhålorna lixom. Vet inte om det kommer att hjälpa så mycket att få prova implantaten, för jag tror att det är svårt att lägga dem i bh:n så som de kommer bli när de väl sitter på plats..   SVÅRT!  

Gilla

Anonym användare

22 jan, 2011

Roligt att det är så många :) Själv hoppas jag att magnus hör av sig på måndag när i februari jag ska få komma :D
Gilla

Emelieen

Kvinna ·

22 jan, 2011

Majkan; Jag känner oxå så, mina vänner ungefär blir "less" då man pratar om det, kanske att man är för tjatig? men ändå en stor grej som man tycker att vänner borde stötta lite mer iaf. blir lite besviken då jag märker att dem inte vill lyssna egentligen. men däremot min pojkvän får stå ut med mitt tjat, tror att han även tycker de kan bli jobbigt men de förstår jag när han nästan 24/7 får höra om bröst! ;)

men nu har jag även min mamma jag kan prata med det om så det känns skönt! :)

Lift u up; va tråkigt att så många är emot och försöker få dig att ändra dig.. varför kan inte alla bara förstå att i ett sådant läge är det jag själv som väljer, och något som jag verkligen vill och det spelar ingen roll vad någon säger, förutom att finnas där och stötta? när min mamma var som mest emot det så biter det inte ett dugg då hon började försöka få mig att ändra mig. men skönt att du har pojkvännen som kan stötta dig, haha blir han oxå bröstattackerad?;) 

Gilla

Anonym användare

22 jan, 2011

Jag har bara pratat med en kompis och min kusin om att jag ska op mig, förutom pojkvännen min ;). Märker att pojkvännen ibland blir less då man bara pratar om att man längtar tills jag får min tid och själva op:P. Gud vad jag läääängtar!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem