Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Josefine profilbild

Josefine

Kvinna ·

07 dec, 2010

Vi som opereras i Februari 2011!

Bröstförstoring

Hej allehopa :D jag har hängt här på forumet + plastikkirurgiforum.se men numera syns jag mest här! Jag är idag 17 år gammal och har alltid velat ha bröst. Alltså som syns. För i dagsläget är de lika stora (eller ska jag säga små) som när jag köpte min första BH som 12-åring. Inte så kul! Så, den 14 februari opereras jag av dr Johan Nordquist på citadell.se :D det blir 440cc (Perthese) och jag är SÅ spänd :D längtar sjukt mycket! Såg att ingen annan hade startat en sådan här tråd, så jag tog initiativet :) så, vilka är ni andra som opereras i februari? Det är trots allt bara 2 månader dit! Nån mer som ska op:as av Johan kanske? :D

651

Sortera efter

Emelieen

Kvinna ·

22 jan, 2011

ms;

haha känner igen mig när de gäller pojkvän;) man ser hur de egentligen vill skrika "JAG VET, typ 5gången du säger det idag!!!!"

men jag babblar på ändå, för jag måste, han få stå ut;)

samma här!! :D

jag håller tummarna att de hör av sig på måndag, nu jävlar! du måste ju få en tid!!!

Gilla

Anonym användare

22 jan, 2011

HAHA. Började små fnissa här i bilen för mig själv När jag läste ditt svar emelieen :P
Gilla

Anonym användare

22 jan, 2011

ja va härligt en tråd för oss lyllosar i februari :-)

jag ska op den 8/2 på kkab i falköping av Stefan Modin

kram alla

Gilla

MissyE

Kvinna ·

22 jan, 2011

Haha! Känner oxå igen mig angående pojkvännen! ;) hahha! Stackarn va han får höra om det där hela tiden ;)

Gilla

Anonym användare

22 jan, 2011

Haha. Snart måste man bara berätta åt min sambos föräldrar om op. Men väntar tills jag fått tid och vet när i feb jag ska få opa mig..
Gilla

Josefine

Kvinna ·

22 jan, 2011

Känns ibland som att vissa av ens vänner inte kan ta att man faktiskt har jobbat och sparat ihop detta för att det är viktigt för en själv, en del är så jävla avundsjuka men visar det på ett sätt som gör att man känner sig dum nästan :S varför ska vissa inte kunna glädjas åt andra? Så dumt.. 😡

Gilla

edpoli

Kvinna ·

22 jan, 2011

Jag berättade idag för en arbetskompis och"vän" att jag ska opa mig. Hon sa men du e jag snart 40 år varför ska du göra det? och vad fåfäng du är.

Tack jag är "bara" 32år och har ammat 3barn har haft fyllig 75c och nu trötta hängiga 75b :/ undra varför man vill opa sig.

Ska jag gå i typ 30år till och vara missnöjd med mig själv och må dåligt när det e dax att vara på stranden eller när man ska var intim med sin sambo,

Bara för man har passerat 30 strecket? eller vad menar hon.

Gilla

optimus

Kvinna ·

22 jan, 2011

Majkan: Tråkigt med vännerna, man vill ju gärna dela det med sina närmaste. Mina vänner har varit väldigt stöttande, bara de närmsta vet och de är jättepositiva, en av dem vill själv göra så hon är jättenyfiken. Du får gärna ventilera med oss här på forumet!!

Jess29: Om din kirurg tror att anatomiska/runda gör detsamma, skulle jag nog välja runda pga. av att man kan utesluta en komplikation direkt (att det anatomiska impl. vrider sig..)

Lillajag: Härligt, då är vi 3 den 8e februari då, om jag inte minns fel? Kanske skulle sammanställa en liten lista 🙂

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

22 jan, 2011

Ms;

haha jo men det är ju så det är;) man ser direkt på deras miner när man sätter igång att prata bröst, men ändå så gullig som försöker dölja och håller med, diskuterar och stöttar! haha :) 

Och idag har jag fixat så min gulliga farbror kunde hämta mig dagen efter:) känns såååå skönt att slippa sätta sig på en buss.

Gilla

Anonym användare

23 jan, 2011

Hej tjejer, opereras den 16/2 på Citadellkliniken av Göran Elmerstig. Snart bara 3 veckor kvar... längtar som bara den. Ni som redan opererat er, hur förberedde ni er inför operationen osv?
Gilla

Anonym användare

23 jan, 2011

Emelieen: Haha jag har faktiskt väldigt tur när det gäller pojkvännen, han tycker att det här ska bli lika spännande som jag själv :P Han sitter och läser på om det här också, så han vet vad som gäller haha, söt :) Så det känns jätte jätte bra att jag allafall har han som stöttar mig :)

Gilla

Anonym användare

23 jan, 2011

Har också turen att när det gäller pojkvännen. Han är nästan mer påläst än jag själv är, och han är inne på olika forum och läser. Och så klart ser han också fram emot de nya brösten :). Han ska vara pappaledig de 2 veckorna jag är sjukskriven efter operationen. Känns bra att han är så positivt inställd till det hela, får mig att känna mig lugn inför operationen.
Gilla

Emelieen

Kvinna ·

23 jan, 2011

Lift u up; Jag har väldigt tur med, han stöttar och tycker det är spännande men ser att han i längden, då jag i timmar pratar om bröst blir väldigt less, fast han försöker dölja det och lyssna med ett öra ungefär ;) Bra att ha gulliga pojkvänner som stöttar, tummen upp för det! :) fast tror inte min kille är såå intresserad som din så han skulle sätta sig och läsa här! önskar han vore det💡

Gilla

Anonym användare

23 jan, 2011

Min kille stöttar med och han tror det kommer bli jätte bra! Men ibland tycker han att det kan bli för mycket "tjej" så därför är det skönt att kunna skriva av sig lite här 😉

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

23 jan, 2011

Håller med! utan de här forumet hade jag nog gått i taket! helt ärligt, såå skönt att läsa, se, skriva om bröst då man inte kan prata om det🙂

Gilla

Anonym användare

23 jan, 2011

Håller med👍

Gilla

optimus

Kvinna ·

23 jan, 2011

16 dagar kvar.... WOHOOOO 💋

Gilla

Jess29

Kvinna ·

23 jan, 2011

optimus skrev:

16 dagar kvar.... WOHOOOO 💋

11 dagar 😀😀😀😀

Gilla

Emelieen

Kvinna ·

23 jan, 2011

10 dagar kvar! :) åååh!!!😀

Gilla

Anonym användare

23 jan, 2011

ska ni åka själva eller har ni med er någon när ni sks op??

jag måste åka en dag tidigare för det är en bit att åka från där jag bor och det är så trist

och jag måste tyvärr vara själv pga mannen min måste vara hemma hos barnen och så jobbar han också..sen har jag inga vänner som kan följa med heller pga barn och jobb *sniff* jag hade önskat att någon var med mig även om man sover mycket och så bara för att ha någon som stöttar och kollar till en.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem