Anjou2
Kvinna ·
03 jan, 2017
Vi som opereras i februari 2017
BröstförstoringTänkte starta en tråd för oss som opereras i februari! (Tror inte det redan finns någon i alla fall) Jag ska i alla fall göra ett bröstlyft och förstoring den 24/2 på L&E :) som det ser ut just nu ska jag lägga in 450cc bakom muskeln, hög profil. Vela dock lite eftersom jag är rädd att det blir för stort.. Patrik (som ska operera mig) sa dock att jag behöver stora implantat för att jag har en bred bröstkorg och har inte mycket bröst sen innan. Just nu är jag ägare till ett par hängande påsar så jag ser verkligen fram emot att få ett par nya bröst! Så om du ska opereras i februari lan du ju gärna få skriva ett inlägg här, så kan vi peppa varandra! :)
Sortera efter
1maskros
Kvinna ·
16 feb, 2017
Entjejistan
Kvinna ·
16 feb, 2017
1maskros
Kvinna ·
16 feb, 2017
Igår gjorde jag min operation. Blev aldrig riktigt nervös innan. Idag känner jag mig nervös istället, kanske för att trycket över bröstet gör att det känns som att det är svårare att andas, och att det gör ont. Har såna plåsterbandage över ännu så har ingen aning om resultatet, är SÅÅÅÅ spänd att se, men när jag känner lätt med händerna över så känns det kanon.
Tog förebilder dagen innan, som jag tänkte lägga upp här i nästa vecka i samband med första efterbilderna. Är så tacksam för alal andra som lagt upp bilder och vill inte vara sämre själv.
Ni som gjort op, vad har ni sysselsatt er med dagarna efter? Jag är SÅ rastlös men för handikappad för att kunna göra nåt, sitter i sängen nu med massa kuddar bakom och ska kolla serier.. Men vette sjutton om jag kommer ur sängen själv, HAHA :)
Entjejistan
Kvinna ·
16 feb, 2017
Igår gjorde jag min operation. Blev aldrig riktigt nervös innan. Idag känner jag mig nervös istället, kanske för att trycket över bröstet gör att det känns som att det är svårare att andas, och att det gör ont. Har såna plåsterbandage över ännu så har ingen aning om resultatet, är SÅÅÅÅ spänd att se, men när jag känner lätt med händerna över så känns det kanon.
Tog förebilder dagen innan, som jag tänkte lägga upp här i nästa vecka i samband med första efterbilderna. Är så tacksam för alal andra som lagt upp bilder och vill inte vara sämre själv.
Ni som gjort op, vad har ni sysselsatt er med dagarna efter? Jag är SÅ rastlös men för handikappad för att kunna göra nåt, sitter i sängen nu med massa kuddar bakom och ska kolla serier.. Men vette sjutton om jag kommer ur sängen själv, HAHA :)
Vad spännande! Så du kan inte tjuvkika alltså? Jag fick bara en bh som knäpps upp framtill så jag kunde tjuvkika på brösten samma dag haha..
Jag har suttit/sitter fortfarande och kollar serier och sover omvartannat :D
aleexis
Kvinna ·
16 feb, 2017
Någon fler än jag som ska opereras på Polarkliniken i Umeå den 27/2? :) Hade först bokat 10.00 men så hörde dom av sig igår och ville att jag skulle komma 8.00 istället! :)
Shiit nu är det typ 1,5 vecka kvar bara! Börjar vara ganska nervös redan nu! ^^
Ska opereras där jag med, fast 2/3 :-D
queenkey
Kvinna ·
16 feb, 2017
1maskros
Kvinna ·
16 feb, 2017
Vad spännande! Så du kan inte tjuvkika alltså? Jag fick bara en bh som knäpps upp framtill så jag kunde tjuvkika på brösten samma dag haha..
Jag har suttit/sitter fortfarande och kollar serier och sover omvartannat :D
Nä jag kan inte ens tjuvkika, vilket kirurgen var noga med att påpeka att "om fyra dagar byter du till sport-bh och först då får du tjukika" Haha :) Är ju så himla nyfiken! Är du nöjd med resultatet? Såg att vi stoppat i ungefär samma storlek.
Du kanske har några bra serier att tipsa om det? Jag vill sova men jag vill ägga mig ner, tror ju då inte att jag kommer här ifrån själv dock. Haha, så miserabel jag känner mig. Smärtad men lycklig liksom.
Kentaura
Kvinna ·
16 feb, 2017
Emmis 88
Kvinna ·
16 feb, 2017
34an
Kvinna ·
16 feb, 2017
Emmis 88
Kvinna ·
16 feb, 2017
Hej alla bröst systrar !
Vaknat nu och mår rel ok. Fullproppad med medicin men känns helt ok.
Gick bra allting och väntar bara på att få äta . Blev ju väldigt sen op men är så lycklig att jag vågade .
Kram på er alla .
PS citadell är enorm och Peter Cosmo är underbar människa dom jah litar fullt ut på .
Känns inte alls stort just nu så glad att jag valde 320!
Kram från mig till er alla !
34an
Kvinna ·
16 feb, 2017
Marie
Kvinna ·
16 feb, 2017
Hej alla bröst systrar !
Vaknat nu och mår rel ok. Fullproppad med medicin men känns helt ok.
Gick bra allting och väntar bara på att få äta . Blev ju väldigt sen op men är så lycklig att jag vågade .
Kram på er alla .
PS citadell är enorm och Peter Cosmo är underbar människa dom jah litar fullt ut på .
Känns inte alls stort just nu så glad att jag valde 320!
Kram från mig till er alla !
Marie
Kvinna ·
16 feb, 2017
Tack Emmis!
Värsta smärtan kommer väl senare så nu tänker man på det ... men men nu är jag här och nu ich ska äntligen få en smörgås !!! Galet länge sedan jsg åt nu!
34an
Kvinna ·
16 feb, 2017
nosen
Kvinna ·
16 feb, 2017
Hej! Nu har det gått 1,5 vecka sedan min operation! Jag var på återbesök igår och fick ett bröstband att ha dygnet runt i två veckor. Mina implantat behöver komma ner i fickorna! Annars är jag nöjd :-) finns lite bilder i galleriet men lägger upp mer om någon vecka
Dessvärre tror jag det kommer bli svårt på natten då jag får väldigt ont i ryggen av den :( jobbar med naglar så påfrestar redan min rygg i vardagen. Har även något mer ont i brösten av bandet! Annars har både förra veckan och denna varit hyfsat smärtfri. Var på flera promenader redan dagarna efter operationen och det gick super. Åt visserligen högsta dos av smärtstillande och tog både 2 targiniq, 2 ocycodone och två alvedon var 4e timme. Höll mig bra på det!
Vad skönt att ha efterkontrollen gjord och att det gick bra! Hur upplever du att dom inte kommer ner i fickorna? Känns det som att implantaten sitter högt upp och är hårda och att bröstet är mjukt och lösare undertill? :)
Klarar du dig på bara alvedon nu?
Pepe
Kvinna ·
16 feb, 2017
Pepe
Kvinna ·
16 feb, 2017
1maskros
Kvinna ·
17 feb, 2017
Hej! Nu har det gått 1,5 vecka sedan min operation! Jag var på återbesök igår och fick ett bröstband att ha dygnet runt i två veckor. Mina implantat behöver komma ner i fickorna! Annars är jag nöjd :-) finns lite bilder i galleriet men lägger upp mer om någon vecka
Dessvärre tror jag det kommer bli svårt på natten då jag får väldigt ont i ryggen av den :( jobbar med naglar så påfrestar redan min rygg i vardagen. Har även något mer ont i brösten av bandet! Annars har både förra veckan och denna varit hyfsat smärtfri. Var på flera promenader redan dagarna efter operationen och det gick super. Åt visserligen högsta dos av smärtstillande och tog både 2 targiniq, 2 ocycodone och två alvedon var 4e timme. Höll mig bra på det!
Vad skönt att ha efterkontrollen gjord och att det gick bra! Hur upplever du att dom inte kommer ner i fickorna? Känns det som att implantaten sitter högt upp och är hårda och att bröstet är mjukt och lösare undertill? :)
Klarar du dig på bara alvedon nu?
Ja precis så! Det är min egen vävnad på undersidan. Imorse när jag vaknade hade jag otroligt ont i ryggen av bröstbandet och känner att brösten ömmar mer igen speciellt det vänstra som är högre upp! Så tog morfin imorse och har bett om att få mer utskrivet för närmaste två veckorna :-)
Jenny80
Kvinna ·
17 feb, 2017
Heej! Nu snart dags att gå upp och åker vid 07.30lilla barnet hög feber inatt så varit uppe minst 1,5 timme så är ju väldigt förberedd ich taggad-eh NOT
Men bara jag kommer dit nu känner jag.
Fattar inte hyr jag ska klara mig utan frukost bara. Har me deklarationen idag.
Oackst underkläder, nyinköpt snygg mjuk dess, proteinbars, godis tidningar och iPad samt hygien grejer. Spy påse för bilfärd hem som jsg inte hoppas behövs!
Ja nu gäller det!
Kram på er alla och lycka till alla som opas i dag eller imorgon !