Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anjou2 profilbild

Anjou2

Kvinna ·

03 jan, 2017

Vi som opereras i februari 2017

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opereras i februari! (Tror inte det redan finns någon i alla fall) Jag ska i alla fall göra ett bröstlyft och förstoring den 24/2 på L&E :) som det ser ut just nu ska jag lägga in 450cc bakom muskeln, hög profil. Vela dock lite eftersom jag är rädd att det blir för stort.. Patrik (som ska operera mig) sa dock att jag behöver stora implantat för att jag har en bred bröstkorg och har inte mycket bröst sen innan. Just nu är jag ägare till ett par hängande påsar så jag ser verkligen fram emot att få ett par nya bröst! Så om du ska opereras i februari lan du ju gärna få skriva ett inlägg här, så kan vi peppa varandra! :)

821

Sortera efter

Sussi

Kvinna ·

17 feb, 2017

Pepe skrev:

Ni som gjort operation .. En fråga ang stygnen. Tar man bort dem eller försvinner dem av sig själv?

Jag har sådana stygn som "löses upp av sig själv". Opererade mig torsdag förra veckan och hade återbesök igår. Bara tvätta lite och byta kirurgtejpen :)
Gilla

nybörjaren

Kvinna ·

17 feb, 2017

Jenny80 skrev:

Nån som vet om man ska raka sej under armarna som vanligt innan operationen? Ska opereras på Bellakliniken!

Läste nånstans här på forumet att man inte fick raka sig närmare operationen än 4 dagar innan.
Gilla

34an

Kvinna ·

17 feb, 2017

Hej alla! Nu opad och ska hem idag! Jobbig natt men överlevt ! Tycker ni brösten ändrat sig i strl efteråt sen ! Livrädd att mina skulle vara för stora då jag vaknade men känner tvärtom. Oj vad små de är. Hoppas de hänger tillslag bättre då muskeln ger med sig;) Skönt att ha detta över nu!!! Tortyr bh-n är absolut värst i dmärtväg. Somnade 04.00 inatt! Check så utvilad jag blev med denna övernattningen utan barn , Hahaha Citadell är underbara kan jag bara säga! Lycka till alla februari bröst.
Gilla

Beafiacajsa

Kvinna ·

17 feb, 2017

34an skrev:

Hej alla! Nu opad och ska hem idag! Jobbig natt men överlevt !
Tycker ni brösten ändrat sig i strl efteråt sen !
Livrädd att mina skulle vara för stora då jag vaknade men känner tvärtom. Oj vad små de är. Hoppas de hänger tillslag bättre då muskeln ger med sig;)
Skönt att ha detta över nu!!!
Tortyr bh-n är absolut värst i dmärtväg. Somnade 04.00 inatt! Check så utvilad jag blev med denna övernattningen utan barn , Hahaha
Citadell är underbara kan jag bara säga!
Lycka till alla februari bröst.

Grattis till en lyckad operation!! Jag tycker också att bh-n är värst. Opererades i tisdags och har inte haft ont alls förutom att bh-n gör ont. Tortyrbh-n gör verkligen skäl för sitt namn. Hoppas allt går bra nu att komma hem till barn och allt!
Gilla

34an

Kvinna ·

17 feb, 2017

Tack ! Hur var dina bröst efteråt. Mina känns så små men många säger att de blir större sen !!! El mindre som endel tycker då de haft mkt svullnad! Så glad att det är gjort nu iaf!
Gilla

Beafiacajsa

Kvinna ·

17 feb, 2017

34an skrev:

Tack !
Hur var dina bröst efteråt. Mina känns så små men många säger att de blir större sen !!! El mindre som endel tycker då de haft mkt svullnad! Så glad att det är gjort nu iaf!

Dom är ganska svullna men jag var rädd att dom skulle bli för stora och det tror jag inte dom kommer bli. Har ändå 65E i bh-n så det kommer nog bli bra i storlek. Men jag tycker det verkar som att de flesta fått större när de läkt färdigt och musklerna släppt efter. Du ska se att det blir bra!
Gilla

34an

Kvinna ·

17 feb, 2017

Tack snälla !
Gilla

Linnea

Kvinna ·

17 feb, 2017

Usch vad rädd man blir för den där tortyr-BH:n!! ;p Varför måste den sitta åt så himla hårt?! ;)
Gilla

Jenny80

Kvinna ·

17 feb, 2017

Fick svar från kliniken nu att det är ok att raka sej under armarna som vanligt samma dag som operationen!
Gilla

OliviaA

Kvinna ·

17 feb, 2017

Nu har jag varit på mitt återbesök. Opades i fredags. Fick ta bort tejpen som suttit över hela framsidan sedan op, och fick en framknäppt bh. Inget band över. Bh-n är skön. Håller brösten på plats. Ska ha bh främst dagtid nu en period, de rekommenderade att köpa en i bomull (som andas) till natten. Duschade som vanligt nu också för första gången sedan op. Skönt! Har fått instruktion att det är jätteviktigt att tvätta såren nu med tvål och vatten. Kände några stygn då, ska bli intressant att se hur det går med dem. Fick veta att jag är sydd i två lager och ibland kan de inre komma ut genom huden. Det som är jobbigt är dock smärtan jag känner i ena bröstet. Det kommer och går men det är när jag rör mig så det är ju skönt att det inte är konstant. Är lite orolig men sköterskan jag träffade sa att det är helt normalt. Det gick ju så bra med smärtan och så kom det här typ dag 5. Men kan ju inte göra så mycket mer än att avvakta.
Gilla

Pralinen

Kvinna ·

17 feb, 2017

Igår fick jag mina bröst ^^ Lyckan är total och vi fick precis plats med 500cc så jag kunde inte varit lyckligare. Trotsat det känns som en häst sitter på bröstkorgen XD När Örjag kollade mig innan jag fick åka hem sa han att 500 fick plats så dom har det trångt där inne nu haha :) Så glad hoppas bara dom blir lite större och mjukare i formen när muskeln slappnar av <3
Gilla

Marie

Kvinna ·

17 feb, 2017

Pralinen skrev:

Igår fick jag mina bröst ^^
Lyckan är total och vi fick precis plats med 500cc så jag kunde inte varit lyckligare. Trotsat det känns som en häst sitter på bröstkorgen XD

När Örjag kollade mig innan jag fick åka hem sa han att 500 fick plats så dom har det trångt där inne nu haha :)

Så glad hoppas bara dom blir lite större och mjukare i formen när muskeln slappnar av

Oh vad härligt!!! Jag var hos kirurgen idag igen (ska opas om 10 dagar) och provade inläggen och det blev 550 och 500, så lite större än jag tänkt från början. Men nu är jag längre än dig. Kändes väldigt bra! : )Längtar nu!! Jag är sist ut i februarigruppen!
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

17 feb, 2017

Pralinen skrev:

Lyckan är total och vi fick precis plats med 500cc så jag kunde inte varit lyckligare. Trotsat det känns som en häst sitter på bröstkorgen XD

När Örjag kollade mig innan jag fick åka hem sa han att 500 fick plats så dom har det trångt där inne nu haha :)

Så glad hoppas bara dom blir lite större och mjukare i formen när muskeln slappnar av

Grattis till dina nya bröst
Gilla

34an

Kvinna ·

17 feb, 2017

Grattis ! Känner igen hästkänslan ;(:)
Gilla

nybörjaren

Kvinna ·

17 feb, 2017

Grattis, vad härligt!! :-)
Gilla

jesemi

Kvinna ·

17 feb, 2017

Jag har operationstid den 22a på Nordiska kliniken. SÅ nervös och förväntansfull på samma gång, och fortfarande så velig över storlek..
Gilla

Sussi

Kvinna ·

17 feb, 2017

Pralinen skrev:

Stort grattis till brösten! Fick mina på 485cc förra torsdagen. Hoppas också på att de ska bli större när bröstmuskeln tänjts ut :) time will tell.
Gilla

Pralinen

Kvinna ·

17 feb, 2017

Tack allesammans :) Jag hade otroligt liten byst innan och typ ingen vävnad så det var därför vi inte visste om 500cc skulle gå. Därav jag är såååå glad. Längtar dock med spänning på att man ska ha mindre ont så man inte tappar andan när man lägger sig och sätter sig XD Hur var era första dagar? När var det väsrst? När kunde ni trä kläder över huvudet? Massa kramar <3
Gilla

Sharky

Kvinna ·

18 feb, 2017

Pepe skrev:

Ni som gjort operation .. En fråga ang stygnen. Tar man bort dem eller försvinner dem av sig själv?

Stygnen försvinner av sig själv :=)
Gilla

Sharky

Kvinna ·

18 feb, 2017

Har nu lagt in en före samt efterbild för er som vill se :D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem