Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anjou2 profilbild

Anjou2

Kvinna ·

03 jan, 2017

Vi som opereras i februari 2017

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opereras i februari! (Tror inte det redan finns någon i alla fall) Jag ska i alla fall göra ett bröstlyft och förstoring den 24/2 på L&E :) som det ser ut just nu ska jag lägga in 450cc bakom muskeln, hög profil. Vela dock lite eftersom jag är rädd att det blir för stort.. Patrik (som ska operera mig) sa dock att jag behöver stora implantat för att jag har en bred bröstkorg och har inte mycket bröst sen innan. Just nu är jag ägare till ett par hängande påsar så jag ser verkligen fram emot att få ett par nya bröst! Så om du ska opereras i februari lan du ju gärna få skriva ett inlägg här, så kan vi peppa varandra! :)

821

Sortera efter

Mmalin

Kvinna ·

22 feb, 2017

Jag opererades vid 9 i morse! Illamående och känner igen den där elefanten nattinat, haha! har varit jobbigt att andas pga trycket över bröstet och så fort jag rört mig har illamåendet kommit så därför harv jag sovit till å från fram tills nu. Oförskämt pigg! När kommer smärtan? Börjar oroa mig för att de kommer i natt..
Gilla

Perny

Kvinna ·

22 feb, 2017

Tack så mycket tjejer! Känns lite ofattbart ändå att äntligen ha gjort de! Grattis Mmalin! Känner ungefär samma sak, hoppas smärtan håller sig borta för jag mår också löjligt bra än så länge :)
Gilla

Perny

Kvinna ·

22 feb, 2017

Grattis till dig nattinat med! Har slängt upp en påklädd bild bara några timmar gamla på mina nu. Dom ser ganska så enorma ut i vissa vinkar :P
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

22 feb, 2017

Grattis till alla ni som fått era nya bröst idag.
Gilla

Mmalin

Kvinna ·

22 feb, 2017

Perny skrev:

Tack så mycket tjejer! Känns lite ofattbart ändå att äntligen ha gjort de!

Grattis Mmalin! Känner ungefär samma sak, hoppas smärtan håller sig borta för jag mår också löjligt bra än så länge :)

Grattis till dig med! Nu håller vi tummarna för att vi har turen att slippa outhärdlig smärta :)
Gilla

somenvind

Kvinna ·

22 feb, 2017

Iiiiiihh imorgon är det äntligen min tur :D ska äntligen få korrigera och göra om operationen jag gjorde för drygt 1 år sen, ankarlyft och implantat. Inte så värst nervös utan mest en spänd förväntan, nervositeten kommer nog imorrn när jag är på väg, ska vara där kl 10. Är det någon annan som opas imorrn?
Gilla

Pralinen

Kvinna ·

22 feb, 2017

Gaaah... Idag har jag haft som eld i halva vänstra bröstet (op 6dagar sedan) Någon som känner igen sig?
Gilla

Marie

Kvinna ·

22 feb, 2017

somenvind skrev:

Iiiiiihh imorgon är det äntligen min tur :D ska äntligen få korrigera och göra om operationen jag gjorde för drygt 1 år sen, ankarlyft och implantat. Inte så värst nervös utan mest en spänd förväntan, nervositeten kommer nog imorrn när jag är på väg, ska vara där kl 10.
Är det någon annan som opas imorrn?

Lycka till imorgon!!! Får jag fråga vad det var som hände egentligen vid din förra op? Sån himla otur! Men skönt att det är dagen med stort D för dig imorgon =)))). Jag har min på måndag! =)
Gilla

xxenia

Kvinna ·

22 feb, 2017

Tre veckor sedan min operation nu. Jag har lagt upp bilder vecka för vecka för att andra och jag själv ska kunna följa utvecklingen. Tycker klyftan är för liten så fått instruktioner om att bära bröstband mitt på brösten istället för uppe på. Och att ha det tight så klyftan trycks ihop samt massera två gånger om dagen.. får se om det blir skillnad. :)
Gilla

Mirsan

Kvinna ·

22 feb, 2017

Grattis till alla med nya bröst! Någon mer som fått känsliga bröstvårtor? Mina är superkänsliga sedan en vecka tillbaka, kan knappt ha tröja på mig. Ett tips till alla som sover på rygg. Ha 1-2 kuddar under knäna, avlastar ryggen jätte skönt :) sovit som en prinsessa :)
Gilla

xxenia

Kvinna ·

22 feb, 2017

Mirsan skrev:

Grattis till alla med nya bröst!

Någon mer som fått känsliga bröstvårtor? Mina är superkänsliga sedan en vecka tillbaka, kan knappt ha tröja på mig.

Ett tips till alla som sover på rygg. Ha 1-2 kuddar under knäna, avlastar ryggen jätte skönt :) sovit som en prinsessa :)

Har en överkänslig bröstvårta och en helt utan känsel.. varit så sedan dag ett :(
Gilla

somenvind

Kvinna ·

23 feb, 2017

Marie skrev:

somenvind skrev:

Iiiiiihh imorgon är det äntligen min tur :D ska äntligen få korrigera och göra om operationen jag gjorde för drygt 1 år sen, ankarlyft och implantat. Inte så värst nervös utan mest en spänd förväntan, nervositeten kommer nog imorrn när jag är på väg, ska vara där kl 10.

Lycka till imorgon!!! Får jag fråga vad det var som hände egentligen vid din förra op? Sån himla otur! Men skönt att det är dagen med stort D för dig imorgon =)))). Jag har min på måndag! =)

Tack :) jag har anatomiska implantat och dom har roterat så det är ju fyrkantigt och knöligt plus att ena vårtgården blev för stor. Jag ska byta till Motiva ergonomix och hoppas allt går bra idag! Står i köket nu 18min innan jag ska åka :X Lycka till du med på måndag! Vart ska du opas?
Gilla

Perny

Kvinna ·

23 feb, 2017

somenvind skrev:

Lycka till! :D
Gilla

nybörjaren

Kvinna ·

23 feb, 2017

Fjärilar i magen! Idag ska jag rensa hemma, tvätta, stryka gardiner, allt för att få tiden att gå. Ikväll och imorrn blir det dusch med Descutan, måste upp och duscha ca 4.30! :-P Hoppas jag inte väcker barnen bara..
Gilla

Mirsan

Kvinna ·

23 feb, 2017

2 veckor efter op och ny bild. Skönt att dem börjar få form, är dock fortfarande väldigt fasta. Lycka till ni som har op framför er!
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

23 feb, 2017

Den brännande känslan är nervtrådar som letar sig tillbaka. Två veckor sedan min op nu! Har lagt en en ny bild är supernöjd än så länge
Gilla

somenvind

Kvinna ·

23 feb, 2017

Ligger och försöker kvickna till ordentligt i salen. Man mår oförskämt bra, spänner lite men inge mer just nu. Det är så mysigt att bli ompysslad och sååååå gott med blåbärssoppa :D Någon mer som opererats idag?
Gilla

Kentaura

Kvinna ·

24 feb, 2017

2 veckor efter op, tiden flyger verkligen iväg!! Har lagt upp en ny bild (klädd i bikini) och börjar inse att den här sommaren kommer att kännas riktigt bra :-)
Gilla

nybörjaren

Kvinna ·

24 feb, 2017

Snart är det dags!! Sitter på tåget och är framme om 20 min. Om 50 minuter ska jag byta om och förberedas för operation, känns så overkligt! Längtar tills allt är klart och jag vaknat igen.
Gilla

Perny

Kvinna ·

24 feb, 2017

nybörjaren skrev:

Snart är det dags!! Sitter på tåget och är framme om 20 min. Om 50 minuter ska jag byta om och förberedas för operation, känns så overkligt! Längtar tills allt är klart och jag vaknat igen.

Lycka till! Så skönt när man väl gjort de :D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem