Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anjou2 profilbild

Anjou2

Kvinna ·

03 jan, 2017

Vi som opereras i februari 2017

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opereras i februari! (Tror inte det redan finns någon i alla fall) Jag ska i alla fall göra ett bröstlyft och förstoring den 24/2 på L&E :) som det ser ut just nu ska jag lägga in 450cc bakom muskeln, hög profil. Vela dock lite eftersom jag är rädd att det blir för stort.. Patrik (som ska operera mig) sa dock att jag behöver stora implantat för att jag har en bred bröstkorg och har inte mycket bröst sen innan. Just nu är jag ägare till ett par hängande påsar så jag ser verkligen fram emot att få ett par nya bröst! Så om du ska opereras i februari lan du ju gärna få skriva ett inlägg här, så kan vi peppa varandra! :)

821

Sortera efter

Perny

Kvinna ·

25 feb, 2017

Lunaa skrev:

Perny skrev:

Har inget vidare ont, är mest en ömmande känsla på utsidan av brösten, främst de högra. Och så har de börjar ila lite och typ som en vibrerande känsla, skitskumt! :P
Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig närjag tog av bh-n men är så nöjd! Dom såg väldigt stora ut utan bh-n så ska bli spännande och se hur det ser ut när dom satt sig på plats ordentligt!

När får du tjuvkika på dina? Mina är väl intejpade just nu men på torsdag är det återbesök och då får jag se dom helt utan så ser fram emot de :)

Gud va skönt för dig att slippa smärtan, haha ja jag förstår känslan av att det vibrerar. Läst om att det kan vara luft under huden som kan låta och kännas lite, tror du det kan vara det? :)

Jag får kolla på dom när jag vill men jag vågar inte än... har kikat ner lite i sportBhn men inte mer än så hahah :D kommer säkert vänta tills smärtan gått ner eller till återbesöket. 

Ja det är väldigt skönt att slippa! Jag har nog lite luft i mitt vänstra bröst för de har konstiga ljud för sig ibland, men dom lustiga vibrationerna som kommer ibland vet jag inte riktigt vad de är :P Haha jag förstår dig! Var asnervös i morse när min sambo knäppte upp bh-n! Visste ju inte vad man skulle förvänta sig riktigt. När har du återbesök? :)
Gilla

Anonym användare

25 feb, 2017

Jag har också luft i bröstet, särskilt det vänstra. Det är även mer svullet och ömt. Gjorde ju en liten bukplastik och fettsugning också och känner även av luft där. Jag väger 4kg mer idag än i tors så är ganska svullen. Då tar jag ju ändå inte morfintabletterna. Gasig och uppblåst i magen..
Gilla

Lunaa

Kvinna ·

25 feb, 2017

Perny skrev:

Perny skrev:
 Ja det är väldigt skönt att slippa! Jag har nog lite luft i mitt vänstra bröst för de har konstiga ljud för sig ibland, men dom lustiga vibrationerna som kommer ibland vet jag inte riktigt vad de är :P

Haha jag förstår dig! Var asnervös i morse när min sambo knäppte upp bh-n! Visste ju inte vad man skulle förvänta sig riktigt. När har du återbesök? :)

Hahaha va kul det lät, men ja jag känner igen det  säger :D 
Jag har återbesök den 6 mars :)
Gilla

Lunaa

Kvinna ·

25 feb, 2017

Frida3 skrev:

Jag har också luft i bröstet, särskilt det vänstra. Det är även mer svullet och ömt.
Gjorde ju en liten bukplastik och fettsugning också och känner även av luft där.
Jag väger 4kg mer idag än i tors så är ganska svullen. Då tar jag ju ändå inte morfintabletterna.
Gasig och uppblåst i magen..

Samma här! Inte vägt mig dock men känner mig så stor och uppblåst. :( lär ju ge sig när man börja leva normalt
Gilla

1maskros

Kvinna ·

25 feb, 2017

Huden på brösten känns som 1000 nålar, som när foten somnat och håller på att vakna igen.. och undersidan av brösten har ingen känsel alls.. och ovansidan känns normal.. Hur är det med er andra och känseln? Förutom det så börjar det äntligen kännas som bröst och inte 2 stenhårda bollar som sitter fast på kroppen haha.. rätt mjuka och klämbara.. 2.5 vecka sedan op nu.. Ny bild i galleriet också :)
Gilla

Vildmusen

Kvinna ·

26 feb, 2017

Hur lång tid har det gått sedan era operationer nu? Hur känner ni er? Jag fyller 30år 4 veckor efter min op och ska ha e stor fest....man undrar ju lite hur man kommer må och känna sig. Hur röligheten i armarna är osv. Alla läker och känner olika också så det får nog gå lite som det går. Hur är det med er som har barn? Jag har en som går i skolan (självgående) samt en 6åring som ska till dagis. Kan man hämta/lämna som vanligt tro? Tacksam för svar.
Gilla

aleexis

Kvinna ·

26 feb, 2017

Imorgon klockan 8.00 gäller det! Då är det äntligen min tur att opas! :D
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

26 feb, 2017

Vildmusen skrev:

Hur lång tid har det gått sedan era operationer nu? Hur känner ni er?
Jag fyller 30år 4 veckor efter min op och ska ha e stor fest....man undrar ju lite hur man kommer må och känna sig. Hur röligheten i armarna är osv.
Alla läker och känner olika också så det får nog gå lite som det går.

Hur är det med er som har barn? Jag har en som går i skolan (självgående) samt en 6åring som ska till dagis. Kan man hämta/lämna som vanligt tro?
Tacksam för svar.

Det är lite mer än två veckor sedan min op och jag hade kalas igår för min äldsta tjej gick supe, hade kunnat ha stor fest utan problem. Har tre barn två som går i skolan och en som går på dagis, de två äldsta gick själva till skolan och jag lämnade minstingen första gången 4 dagar efter op. Gick bra men fick gå långsamt.
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

26 feb, 2017

aleexis skrev:

Lycka till
Gilla

Marie

Kvinna ·

26 feb, 2017

aleexis skrev:

Min tur med imorgon!!! ska vara på kliniken kl 11!! Vet dock inte när jag blir opererad. Så nervös nu!! Kryper i hela kroppen av förväntan!!! Lycka till =))))
Gilla

Jenny80

Kvinna ·

26 feb, 2017

Samma här! Kl 11 fast på Bellakliniken!! Jättespänd!! När ska du äta sista gången?
Gilla

Marie

Kvinna ·

26 feb, 2017

Jenny80 skrev:

Samma här! Kl 11 fast på Bellakliniken!!
Jättespänd!! När ska du äta sista gången?

Jag ska äta nu (20.00) sen stoppar jag nog faktiskt i mig ngt vid 23 om jag är lite hungrig... Får lite panik på att vara utan mat så länge... =) Ska ta en tablett nu. Och så fick jag SJÄLVKLART mens ikväll... hur gör jag nu? Lite ångest för det...
Gilla

Vildmusen

Kvinna ·

26 feb, 2017

Det är lite mer än två veckor sedan min op och jag hade kalas igår för min äldsta tjej gick supe, hade kunnat ha stor fest utan problem. Har tre barn två som går i skolan och en som går på dagis, de två äldsta gick själva till skolan och jag lämnade minstingen första gången 4 dagar efter op. Gick bra men fick gå långsamt.

Va skönt å höra! Är du nöjd med dina boobisar hittils?
Gilla

Mmalin

Kvinna ·

26 feb, 2017

Vildmusen skrev:

Hur lång tid har det gått sedan era operationer nu? Hur känner ni er?
Jag fyller 30år 4 veckor efter min op och ska ha e stor fest....man undrar ju lite hur man kommer må och känna sig. Hur röligheten i armarna är osv.
Alla läker och känner olika också så det får nog gå lite som det går.

Hur är det med er som har barn? Jag har en som går i skolan (självgående) samt en 6åring som ska till dagis. Kan man hämta/lämna som vanligt tro?
Tacksam för svar.

Jag har mått toppen! 4 dagar sen operation nu, det jobbiga är nätterna och hitta skön sovställning. Har däremot inte ont alls och inte haft mer än lite spänt och tryck över bröstet. Första dagen utan smärtlindring idag och inte märkt någon skillnad. Har en 2 åring och en 4 åring och har visserligen varit tydlig med att mamma har ont så minimalt med flams och flax runt mig och sen har jag gjort allt långsamt och försiktigt (som att klä på eller lyfta). Men som sagt för mig har allt gått över förväntan, köra bil, duscha och barnen allt har funkat bra :)
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

26 feb, 2017

Vildmusen skrev:

Va skönt å höra! Är du nöjd med dina boobisar hittils?

Jag är väldigt nöjd, trodde inte att jag skulle vara det så tidigt men jag kan inte sluta titta på dom.
Gilla

Jenny80

Kvinna ·

26 feb, 2017

Nu har jag slängt i mig lite mat! Kommer va jobbigt och va utan så länge imorgon! Hade varit bättre med en tidigare operationstid! :P Ja, vilken otur att du fick mensen!! Längesen jag hade! (Har hormonspiral)
Gilla

Marie

Kvinna ·

26 feb, 2017

Jenny80 skrev:

Nu har jag slängt i mig lite mat!
Kommer va jobbigt och va utan så länge imorgon! Hade varit bättre med en tidigare operationstid! :P
Ja, vilken otur att du fick mensen!! Längesen jag hade! (Har hormonspiral)

Jag har hormonspiral jag med!! Inte heller haft mens/blödningar, men de senaste 5 månaderna har jag fått ont i brösten en vecka innan och sedan blödningar. Och idag var det rätt mkt,men brukar inte vara mer än 1-2 dagar, men otor att det var just nu... Jag har också ätit nu och satt klockan på 05,30. Får dricka svart kaffe innan kl 06, sedan inget mer. Och jag behöver kaffe även om jag bara dricker med mjölk egentligen men det får jag inte. Spännande att ha ngn som opereras samma dag att följa. Vi är sist ut i gruppen =)
Gilla

Lunaa

Kvinna ·

26 feb, 2017

Lycka till ni som opereras imorgon!! Massa kramar på er
Gilla

Marie

Kvinna ·

27 feb, 2017

Lunaa skrev:

Lycka till ni som opereras imorgon!!
Massa kramar på er

Tack!! :) Nu har jag tagit sista tabletten. Snart ska de små på dagis och de stora har gått till skolan. Snart kör vi :)
Gilla

Perny

Kvinna ·

27 feb, 2017

aleexis skrev:

Lycka till! :D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem