Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anjou2 profilbild

Anjou2

Kvinna ·

03 jan, 2017

Vi som opereras i februari 2017

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opereras i februari! (Tror inte det redan finns någon i alla fall) Jag ska i alla fall göra ett bröstlyft och förstoring den 24/2 på L&E :) som det ser ut just nu ska jag lägga in 450cc bakom muskeln, hög profil. Vela dock lite eftersom jag är rädd att det blir för stort.. Patrik (som ska operera mig) sa dock att jag behöver stora implantat för att jag har en bred bröstkorg och har inte mycket bröst sen innan. Just nu är jag ägare till ett par hängande påsar så jag ser verkligen fram emot att få ett par nya bröst! Så om du ska opereras i februari lan du ju gärna få skriva ett inlägg här, så kan vi peppa varandra! :)

821

Sortera efter

Jenny80

Kvinna ·

27 feb, 2017

Hade också behövt kaffe! Huvudvärk nu! Synd att jag inte gick upp extra tidigt och fixade kaffe! Är på väg mot Helsingborg nu! Känner mig lugn! (Fast jag inte vet hundra vilken storlek jag ska ha än) Lycka till idag!
Gilla

Marie

Kvinna ·

27 feb, 2017

Jenny80 skrev:

Hade också behövt kaffe! Huvudvärk nu!
Synd att jag inte gick upp extra tidigt och fixade kaffe! Är på väg mot Helsingborg nu! Känner mig lugn! (Fast jag inte vet hundra vilken storlek jag ska ha än) Lycka till idag!

Lycka till du med!! På väg till Landskrona nu :). Hungrig och nervös :))))
Gilla

somenvind

Kvinna ·

27 feb, 2017

Marie skrev:

somenvind skrev:

Marie skrev:

somenvind skrev:

Iiiiiihh imorgon är det äntligen min tur :D ska äntligen få korrigera och göra om operationen jag gjorde för drygt 1 år sen, ankarlyft och implantat. Inte så värst nervös utan mest en spänd förväntan, nervositeten kommer nog imorrn när jag är på väg, ska vara där kl 10.
Är det någon annan som opas imorrn?

Lycka till imorgon!!! Får jag fråga vad det var som hände egentligen vid din förra op? Sån himla otur! Men skönt att det är dagen med stort D för dig imorgon =)))). Jag har min på måndag! =)

Tack :) jag har anatomiska implantat och dom har roterat så det är ju fyrkantigt och knöligt plus att ena vårtgården blev för stor. Jag ska byta till Motiva ergonomix och hoppas allt går bra idag! Står i köket nu 18min innan jag ska åka :X
Lycka till du med på måndag! Vart ska du opas?

Inte hunnit läsa igenom allt, men ska! Hoppas allt gått bra för dig! Jag opereras på Citadell =)

Tänker på dig i denna stund :) och alla er andra som ligger och väntar på op nu. Än så länge så är mitt ena bröst fortfarande fyrkantigt och jag blir smått deprimerad när jag ser det eftersom jag har gått igenom detta en gång tidigare, att jag gick och hoppades att det skulle ordna sig med tiden, men tyvärr gjorde det ju inte det på 1 år. Så självklart har jag begränsad förhoppning denna gång. Men hoppet är ju det som lämnar en sist :) Du får skriva sen om hur det gått. Lycka till nu, håller tummarna
Gilla

somenvind

Kvinna ·

27 feb, 2017

Marie skrev:

somenvind skrev:

Marie skrev:

somenvind skrev:

Iiiiiihh imorgon är det äntligen min tur :D ska äntligen få korrigera och göra om operationen jag gjorde för drygt 1 år sen, ankarlyft och implantat. Inte så värst nervös utan mest en spänd förväntan, nervositeten kommer nog imorrn när jag är på väg, ska vara där kl 10.
Är det någon annan som opas imorrn?

Lycka till imorgon!!! Får jag fråga vad det var som hände egentligen vid din förra op? Sån himla otur! Men skönt att det är dagen med stort D för dig imorgon =)))). Jag har min på måndag! =)

Tack :) jag har anatomiska implantat och dom har roterat så det är ju fyrkantigt och knöligt plus att ena vårtgården blev för stor. Jag ska byta till Motiva ergonomix och hoppas allt går bra idag! Står i köket nu 18min innan jag ska åka :X
Lycka till du med på måndag! Vart ska du opas?

Inte hunnit läsa igenom allt, men ska! Hoppas allt gått bra för dig! Jag opereras på Citadell =)

Tänker på dig i denna stund :) och alla er andra som ligger och väntar på op nu. Än så länge så är mitt ena bröst fortfarande fyrkantigt och jag blir smått deprimerad när jag ser det eftersom jag har gått igenom detta en gång tidigare, att jag gick och hoppades att det skulle ordna sig med tiden, men tyvärr gjorde det ju inte det på 1 år. Så självklart har jag begränsad förhoppning denna gång. Men hoppet är ju det som lämnar en sist :) Du får skriva sen om hur det gått. Lycka till nu, håller tummarna
Gilla

Linnea

Kvinna ·

27 feb, 2017

Marie skrev:

Jenny80 skrev:

Synd att jag inte gick upp extra tidigt och fixade kaffe! Är på väg mot Helsingborg nu! Känner mig lugn! (Fast jag inte vet hundra vilken storlek jag ska ha än) Lycka till idag!

Hej, lånar tråden lite... :) På citadell får man ju dricka två glas av olika dryckesalternativ tidig morgon... Innebär det att man tex kan ta ett glas saft och en kopp kaffe? Ok att blanda liksom? Dum fråga kanske, men man är ju rädd att göra nåt fel, haha... STORT lycka till idag!! :)
Gilla

Marie

Kvinna ·

27 feb, 2017

Linnea skrev:

Marie skrev:

Jenny80 skrev:

Hej, lånar tråden lite... :) På citadell får man ju dricka två glas av olika dryckesalternativ tidig morgon... Innebär det att man tex kan ta ett glas saft och en kopp kaffe? Ok att blanda liksom? Dum fråga kanske, men man är ju rädd att göra nåt fel, haha... STORT lycka till idag!! :)

Jag drack 2 glas saft Men tänkte ta en svart kaffe och en saft imorse om jag orkat. Tack! Ligger på rummet nu, provat bh och duschat samt fått piller. Nu väntar jag bara. :) nu vill jag det ska bli klart!
Gilla

Anonym användare

27 feb, 2017

Lycka till ni som op idag!!
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

27 feb, 2017

Lycka till ni som opereras idag!
Gilla

Kentaura

Kvinna ·

27 feb, 2017

Lycka till idag allihop! :-) Somenvind, menar du att det ena bröstet fortfarande är fyrkantigt även sen du bytte till ergonomix? Vad säger läkaren om det, att du bara ska vänta och se? :-O Och tack så mycket Marie och Frida3 för era fina ord! :-D Jag känner mig väldigt nöjd och glad med resultatet! :-D Marie, bikinin har strl 42D, men den är ju båglös, annars hade jag nog fått ta större. ^^
Gilla

somenvind

Kvinna ·

27 feb, 2017

Kentaura skrev:

Lycka till idag allihop! :-)

Somenvind, menar du att det ena bröstet fortfarande är fyrkantigt även sen du bytte till ergonomix? Vad säger läkaren om det, att du bara ska vänta och se? :-O

Ja det är fortfarande en fyrkantig form på ena. Det va ju i torsdags jag opades så mkt kan hända. Jag har återbesök på torsdag och självklart ska jag ta upp mina funderingar så det finns dokumenterat redan från början.
Gilla

DorisP

Kvinna ·

27 feb, 2017

Gaaah! Nu ni, nu är det min tur! Imorgon kl 8.30 .. vafasen ska man ha för kläder på sig? Jag kommer få åka hem straxt efter lunch trodde dem. Kommer jag kunna klä på mig själv eller blir man helt stel i armarna efteråt? Hopplöst att alla frågor kommer nu!
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

27 feb, 2017

DorisP skrev:

Gaaah! Nu ni, nu är det min tur! Imorgon kl 8.30 .. vafasen ska man ha för kläder på sig? Jag kommer få åka hem straxt efter lunch trodde dem. Kommer jag kunna klä på mig själv eller blir man helt stel i armarna efteråt? Hopplöst att alla frågor kommer nu!

Ha mjukis byxor, magen lär svälla efter op, ta gärna en lössittande tröja med dragkedja. Du kommer kunna ta på dig efteråt då du är fullproppad med medicin. Lycka till i morgon
Gilla

DorisP

Kvinna ·

27 feb, 2017

Tack snälla för snabbt svar! Mjukisbyxor låter som en bra idé :) ska snart ta första descutan-duschen. Det måste väl va okej att tvätta håret som vanligt innan? Stod att ja inte behöver tvätta håret med medlet iaf.
Gilla

Entjejistan

Kvinna ·

27 feb, 2017

DorisP skrev:

Tack snälla för snabbt svar! Mjukisbyxor låter som en bra idé :) ska snart ta första descutan-duschen. Det måste väl va okej att tvätta håret som vanligt innan? Stod att ja inte behöver tvätta håret med medlet iaf.

Jag behövde bara duscha håret som vanligt. Ta mjukisar, det är det enda du kommer vilja leva i ett tag framöver. Lycka till!
Gilla

aleexis

Kvinna ·

27 feb, 2017

Idag opererades jag! Jag velade mellan 425 och 450cc och kirurgen var jättepositiv till att ta det större, vilket kändes skönt! Det visade sig dock att dom inte hade inna 425cc så det kändes som meant to be att jag skulle ha 450cc och jag är såååå nöjd redan! Och man ser typ redan nu hur dom hela tiden ändras och blir ännu finare, det har ändå bara gått några timmar sedan operationen (hade tid 8.00, opades 9.00). Operationen tog ca 2 timmar och alla på kliniken var helt underbara! Rekommenderar helt klart Polarkliniken i Umeå! Jag var helpigg redan direkt efter operationen och hade inte alls ont! Jag var lite skakis dock, typ som att man frös men jag frös ändå inte haha! antar att det kan ha varit på grund av narkosen! :) Just nu har jag lite ont, typ som en rejäl träningsverk men är helt klart överkomligt! Jag hade verkligen väntat mig att det skulle göra ondare! Det värsta är nog ändå ryggen, men tror det beror mycket på bröstbandet :) om en vecka får jag ta bort det om det ser bra ut då! :) Jag är så glad och lycklig, jag hoppas verkligen att slutresultatet också blir lika fint! :D Min kompis sa att jag såg ut som en docka, för dom är verkligen perfekt runda och har sjukt fin storlek till min kropp! Kände knappt igen mig i spegeln när jag öppnade bhn och kollade! Åh så glad jag är! :D
Gilla

Entjejistan

Kvinna ·

27 feb, 2017

aleexis skrev:

Idag opererades jag! Jag velade mellan 425 och 450cc och kirurgen var jättepositiv till att ta det större, vilket kändes skönt! Det visade sig dock att dom inte hade inna 425cc så det kändes som meant to be att jag skulle ha 450cc och jag är såååå nöjd redan! Och man ser typ redan nu hur dom hela tiden ändras och blir ännu finare, det har ändå bara gått några timmar sedan operationen (hade tid 8.00, opades 9.00).
Operationen tog ca 2 timmar och alla på kliniken var helt underbara! Rekommenderar helt klart Polarkliniken i Umeå!

Jag var helpigg redan direkt efter operationen och hade inte alls ont! Jag var lite skakis dock, typ som att man frös men jag frös ändå inte haha! antar att det kan ha varit på grund av narkosen! :)
Just nu har jag lite ont, typ som en rejäl träningsverk men är helt klart överkomligt! Jag hade verkligen väntat mig att det skulle göra ondare! Det värsta är nog ändå ryggen, men tror det beror mycket på bröstbandet :) om en vecka får jag ta bort det om det ser bra ut då! :)

Jag är så glad och lycklig, jag hoppas verkligen att slutresultatet också blir lika fint! :D Min kompis sa att jag såg ut som en docka, för dom är verkligen perfekt runda och har sjukt fin storlek till min kropp! Kände knappt igen mig i spegeln när jag öppnade bhn och kollade! Åh så glad jag är! :D

GRATTIS! :)
Gilla

aleexis

Kvinna ·

27 feb, 2017

Jag har lagt upp första efterbilderna nu som kirurgen tog direkt efter operationen! :D
Gilla

Marie

Kvinna ·

28 feb, 2017

Hej alla!! Nu äntligen är min operation över med. Kl 14 igår hade jag min. Vaknade 15.00 och rullades till mitt rum. Kändes verkligen som en ångvält över bröstkorgen!! Och smärtan! Dåsade av och till och fick mer smärtstillande fram till 18 på kvällen. Vågade inte titta på mina bröst fram tills kl 23 när jag var på toa. Det sökte mig och jag var rädd att tuppa av och bli besviken. :) tog en bild i sängen sen och blev nöjd av det jag sett nu. Nu på morgonen kommer jag få se dem utan bh och bröstband och är skitnervös!!! Natten har gått över förväntan. Endast trycket och jobbigt med ryggen, svårt att halvligga bekvämt, men har lyckats sova emellanåt. Hur har det gått gör er andra som opades igår? Hur lägger jag in bilder igen? Kram på er!!!
Gilla

Marie

Kvinna ·

28 feb, 2017

aleexis skrev:

Jag har lagt upp första efterbilderna nu som kirurgen tog direkt efter operationen! :D

Ser snyggt ut!!!! Hur la du upp bilder? :) hur mår du?
Gilla

Marie

Kvinna ·

28 feb, 2017

Jag har nu lagt upp före och efter bild. Men har bh och bröstband på min efter. Cosmo var nyss här och jag fick se dem för första gången utan bh. Älskar dem!!!!! Så fina! De kommer bli fantastiska!!! Naken efterbild kommer idag när jag ska duscha :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem