Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anjou2 profilbild

Anjou2

Kvinna ·

03 jan, 2017

Vi som opereras i februari 2017

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opereras i februari! (Tror inte det redan finns någon i alla fall) Jag ska i alla fall göra ett bröstlyft och förstoring den 24/2 på L&E :) som det ser ut just nu ska jag lägga in 450cc bakom muskeln, hög profil. Vela dock lite eftersom jag är rädd att det blir för stort.. Patrik (som ska operera mig) sa dock att jag behöver stora implantat för att jag har en bred bröstkorg och har inte mycket bröst sen innan. Just nu är jag ägare till ett par hängande påsar så jag ser verkligen fram emot att få ett par nya bröst! Så om du ska opereras i februari lan du ju gärna få skriva ett inlägg här, så kan vi peppa varandra! :)

821

Sortera efter

Perny

Kvinna ·

28 feb, 2017

Hur mår ni alla nu? Känner ni er nöjda med resultatet än så länge? :) Jag ska på återbesök på torsdag vilket jag längtar till för då tar dom bort all jävla tejp! Och då blir det ju lättare att se hur dom ser ut :P är jävligt nöjd än så länge nu jag! Det ända som oroar mig är ju såklart om det läker som de ska och oron för komplikationer..
Gilla

DorisP

Kvinna ·

28 feb, 2017

Jag är nu nyopererade och ska snart få åka hem. Vilka underbar människor som tar hand om en! Men den smärtan jag hade när jag vakna trodde jag aldrig skulle försvinna, nu såhär två timmar senare känns det lite bättre iaf! Längtar tills smärtan försvinner helt kan jag lova! Har inte fått se något än men dem känns svullna :) uppdateringar kommer!!
Gilla

Marie

Kvinna ·

28 feb, 2017

Perny skrev:

Hur mår ni alla nu? Känner ni er nöjda med resultatet än så länge? :)
Jag ska på återbesök på torsdag vilket jag längtar till för då tar dom bort all jävla tejp! Och då blir det ju lättare att se hur dom ser ut :P är jävligt nöjd än så länge nu jag! Det ända som oroar mig är ju såklart om det läker som de ska och oron för komplikationer..

Jag mår toppen för att ha opererats igår. Sjukt nöjd med mina bröst men är så klart nervös som du, att det inte ska läka som det ska. Spännande att se hur de kommer forma sig! Och nöjd att jag tog den storleken jag tog. :) har heller inte alls ont :)))
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

28 feb, 2017

Grattis till alla som fått nya bröst. Jag har får en ömande/brännande känsla under snittet. Snittet är fint och gör inte ont men ca 0,5 cm under har jag fått ont. Lagt kompresser för att inte bh ska trycka på men ömmar och bränner ändå. Ringde sköterskan igår och hon sa att jag kan ha reagerat på tejpen så jag skulle vara utan i några dagar, köpte medicinsk bensin idag för att få bort klistret men det va inte helt lätt. Någon annan som känner igen den känslan? Blir nästan galen på den
Gilla

DorisP

Kvinna ·

28 feb, 2017

Hej allesammans, tänkte bara hoppa in och tala om att första bilderna efter operationen ligger uppladdade nu. Om någon är lite nyfiken! ;)
Gilla

Jenny80

Kvinna ·

28 feb, 2017

En dag efter operationen nu! Har verkligen superont! Mest i ryggen! Hoppas dessa dagar går över snabbt! Undra hur natten hemma ska gå? Svårt att resa sej från sängen! :P Men är nöjd över resultatet än så länge!!
Gilla

Lunaa

Kvinna ·

28 feb, 2017

Inne på dag 5 efter operation nu och kan säga att jag börjar må bättre. Haft förjävla ont, kunde aldrig tänka mig att det skulle kännas såhär jävligt. Det jobbigaste nu är när jag legat ett tag och ska upp. Får se till att ha någon hemma som kan dra i armarna sen klarar jag mig någorlunda själv. Just nu äcklas jag av mig själv... dels att det är så stramt kring brösten och att det sen Fult ut rent ut sagt ( vill att dom ska "hänga till sig"), min mage står rätt ut för att jag ej gått på toa på snart en vecka så känner mig riktigt fet, inte duschat håret sen innan op så ser ut som ett troll, nojar över allt. Längtar så mycket tills jag kan börja jobba, göra någon nytta och inte bara vara en börda för andra hemma, duscha håret och sköta mig helt själv utan obehag och att det gör ont. Eller att få en god jävla nattsömn. Men det är mitt val det här och jag VET att jag kommer vara nöjd i slutändan. Förlåt verkligen för det negativa men tror inte det bara är jag som känner liknande efter Op. Kram på er alla <3
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

28 feb, 2017

Lunaa skrev:

Inne på dag 5 efter operation nu och kan säga att jag börjar må bättre. Haft förjävla ont, kunde aldrig tänka mig att det skulle kännas såhär jävligt.
Det jobbigaste nu är när jag legat ett tag och ska upp.
Får se till att ha någon hemma som kan dra i armarna sen klarar jag mig någorlunda själv.

Just nu äcklas jag av mig själv... dels att det är så stramt kring brösten och att det sen Fult ut rent ut sagt ( vill att dom ska "hänga till sig"), min mage står rätt ut för att jag ej gått på toa på snart en vecka så känner mig riktigt fet, inte duschat håret sen innan op så ser ut som ett troll, nojar över allt.
Längtar så mycket tills jag kan börja jobba, göra någon nytta och inte bara vara en börda för andra hemma, duscha håret och sköta mig helt själv utan obehag och att det gör ont. Eller att få en god jävla nattsömn.
Men det är mitt val det här och jag VET att jag kommer vara nöjd i slutändan.
Förlåt verkligen för det negativa men tror inte det bara är jag som känner liknande efter Op.

Kram på er alla

Låter som du har det jobbigt, det brukar bli bättre för varje dag nu så du är snart tillbaka igen. Man måste få gnälla lite speciellt här där det finns personer som faktist gått/går igenom samma sak och man kan få känna att man inte är ensam i detta. Jag har inte haft så ont som du utan klarat mig rätt bra, dock har jag fått brännande och ömmande smärta under ärret plus att min rygg börjat att ta kål på mig, behöver sova på sidan men tycker inte det är bekvämt än. Kämpa på det kommer bli bättre för varje dag!
Gilla

somenvind

Kvinna ·

28 feb, 2017

Det har nu gått 5,5 dygn efter min korrigering och byte av implantat. Tror ni inte att 2 dagar efter op börjar 2åringen kräkas o bajsa på sig och har hållt på tills idag. 5åringen springer sen i morse var 10e minut och kräks och bajsar vatten, i 13h nu and still going strong. Tur att jag har en karl här hemma men han kan bara ta hand om en av dom. Jag är liiiiiiivrädd för att bli smittad men va fan ska man göra. Det här är så jävla typiskt, vi har aldrig hafr vinterkräksjuka tidigare... men just nu... ja det är klart %/
Gilla

1maskros

Kvinna ·

28 feb, 2017

somenvind skrev:

Det har nu gått 5,5 dygn efter min korrigering och byte av implantat. Tror ni inte att 2 dagar efter op börjar 2åringen kräkas o bajsa på sig och har hållt på tills idag. 5åringen springer sen i morse var 10e minut och kräks och bajsar vatten, i 13h nu and still going strong. Tur att jag har en karl här hemma men han kan bara ta hand om en av dom. Jag är liiiiiiivrädd för att bli smittad men va fan ska man göra. Det här är så jävla typiskt, vi har aldrig hafr vinterkräksjuka tidigare... men just nu... ja det är klart %/

Så typiskt, verkligen! Stackare.. kan inte vara så skönt att få magsjuka när man är nyopererad.. Hoppas du klarar dig! Men varför kan din karl bara ta hand om en av dom? Vi brukar nästan alltid dela upp att är det magsjuka så tar bara en av oss hand om allt med kräk osv för att minska risken att vi allihop blir smittade haha..
Gilla

DorisP

Kvinna ·

28 feb, 2017

somenvind skrev:

Fy fan vad hemskt!!! Håller tummarna för att du har ett riktigt bra immunförsvar! Vi hade vinterkräksjukan på besök i två omgångar i nov/dec så jag hoppas vi har fått vår beskärda del :)
Gilla

somenvind

Kvinna ·

28 feb, 2017

1maskros skrev:

somenvind skrev:

Så typiskt, verkligen! Stackare.. kan inte vara så skönt att få magsjuka när man är nyopererad.. Hoppas du klarar dig!
Men varför kan din karl bara ta hand om en av dom? Vi brukar nästan alltid dela upp att är det magsjuka så tar bara en av oss hand om allt med kräk osv för att minska risken att vi allihop blir smittade haha..

5åringen springer var 10e min o behöver hjälp, speciellt nu när det fortfarande håller på 15h senare. Så bajsar den lilla på sig o han är kvar inne på toa med den stora, ja vad gör man. Vi har aldrig drabbads så här hårt så det brukar inte va så stora problem för oss heller. Men så klart ska det va värsta jävla sorten JUST NU. Jag känner mig ju magsjuk bara jag är i närheten av dom (vilket jag så klart måste vara haha) Tack för stöttningen, känns lite bättre när man kan få ventilera lite här hos er
Gilla

somenvind

Kvinna ·

28 feb, 2017

DorisP skrev:

somenvind skrev:

Fy fan vad hemskt!!! Håller tummarna för att du har ett riktigt bra immunförsvar! Vi hade vinterkräksjukan på besök i två omgångar i nov/dec så jag hoppas vi har fått vår beskärda del :)

Tack <3
Gilla

Kentaura

Kvinna ·

28 feb, 2017

Å fy för böveln somenvind, så himla typiskt!! Måtte du åtminstone slippa undan det själv
Gilla

somenvind

Kvinna ·

01 mar, 2017

Kentaura skrev:

Å fy för böveln somenvind, så himla typiskt!!
Måtte du åtminstone slippa undan det själv

Haha ja jag hoppas dom opererade in en plåtmage samtidigt som dom boostade boobsen :D jag har sprungit omkring o tvättat händerna som en galning o så fort jag ska ta i nåt som dottern tagit i har jag papper emellan, jag ser ut som ett fån haha men jag vågar fan inte chansa
Gilla

DorisP

Kvinna ·

01 mar, 2017

Godmorgon! Nu har jag klarat första natten efter operationen. Jag valde att avstå från morfintabletterna eftersom det gick helt okej ändå :) är väldigt stel i hela nacken och armarna typ. Hur länge brukar man känna att man inte kan lyfta armarna över axelhöjd?
Gilla

Marie

Kvinna ·

01 mar, 2017

DorisP skrev:

Godmorgon! Nu har jag klarat första natten efter operationen. Jag valde att avstå från morfintabletterna eftersom det gick helt okej ändå :) är väldigt stel i hela nacken och armarna typ.

Hur länge brukar man känna att man inte kan lyfta armarna över axelhöjd?

Det är väl en vecka man ska undvika det. Jag är inte stel men helt öm över brösten och har fått ont idag. Vet inte om jag sovit illa. Sovit första natten hemma, andra natten sen op. Jag tog morfin nu.
Gilla

DorisP

Kvinna ·

01 mar, 2017

Marie skrev:

DorisP skrev:

Godmorgon! Nu har jag klarat första natten efter operationen. Jag valde att avstå från morfintabletterna eftersom det gick helt okej ändå :) är väldigt stel i hela nacken och armarna typ.

Det är väl en vecka man ska undvika det. Jag är inte stel men helt öm över brösten och har fått ont idag. Vet inte om jag sovit illa. Sovit första natten hemma, andra natten sen op. Jag tog morfin nu.

Okej, tack! Glömmer bort informationen man fick hela tiden :) Hoppas den hjälper! Jag börjar få lite ondare igen också, tagit alvedon och antibiotika, men försöker undvika den där tredje godbiten. Blev så fruktansvärt illamående av det på uppvaket! Jag tycker det gör som ondast när man ska sätta sig ner eller ta sig upp från soffan, men sitter jag stilla så går det att låtsas som ingenting :)
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

01 mar, 2017

DorisP skrev:

Jag kan fortfarande inte göra det snart tre veckor efter op. Men sköterskan sa att det är bra för man ska undvika det i fyra veckor. Så hör med din klinik för alla verkar ha olika riktlinjer.
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

01 mar, 2017

Hej alla! Jag har min op imorgon och sitter och nojar nu! Vad ska man ta med sig? Kommer att åka tåg samt sova över en natt på kliniken. Har ingen anhörig med mig :-/
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem