Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anjou2 profilbild

Anjou2

Kvinna ·

03 jan, 2017

Vi som opereras i februari 2017

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opereras i februari! (Tror inte det redan finns någon i alla fall) Jag ska i alla fall göra ett bröstlyft och förstoring den 24/2 på L&E :) som det ser ut just nu ska jag lägga in 450cc bakom muskeln, hög profil. Vela dock lite eftersom jag är rädd att det blir för stort.. Patrik (som ska operera mig) sa dock att jag behöver stora implantat för att jag har en bred bröstkorg och har inte mycket bröst sen innan. Just nu är jag ägare till ett par hängande påsar så jag ser verkligen fram emot att få ett par nya bröst! Så om du ska opereras i februari lan du ju gärna få skriva ett inlägg här, så kan vi peppa varandra! :)

821

Sortera efter

1maskros

Kvinna ·

26 jan, 2017

8/2 kl.9 har jag min planerade dag, hos L&E Patrik Höijer.. Börjar tveka ang storleken ju närmare datumet jag kommer.. Men det blir nog 375 som planerat, motiva round :)
Gilla

DorisP

Kvinna ·

26 jan, 2017

Jag ska opereras den 28/2 på Plastikakademin i Linköping! Kommer lägga in 275 CC, ska bli sååååå skönt att få ett par fina bröst igen efter att de ätits upp av en hungrig dotter ;)
Gilla

Fritjof

Kvinna ·

26 jan, 2017

xxenia skrev:

Fritjof skrev:

Samma här! Jag ska också opas på onsdag.
Men på Proforma.
Jag är egentligen mest uppspelt men även rädd för smärtan efteråt :0

Joo uppspelt också såklart! Ser fram emot alla fina sommarklänningar och att fylla ut en bikini på ett snyggt sätt! Vad ska du sätta i? :)

Planen är att lägga i 325cc, känner mig dock osäker :p
Gilla

memyselfandi

Kvinna ·

26 jan, 2017

Emmis 88 skrev:

memyselfandi skrev:

Jag opereras den 8e. Alltså mindre än två veckor kvar... Jag är så sjukt nervös då jag inte valt varken form eller storlek än.
Lider av världens beslutångest!! Har inte varit på någon konsultation och kommer inte vara det heller förrän dagen innan då jag inte gör det i sverige.
Mina nerver är inte att leka med just nu :(

Nån som har tips på lugna nerver inför en operation, alltså nu dagarna innan?
Sist jag opererades "förträngde" jag det hela tiden och när det väl var dags kom det som en käftsmäll och jag höll på att svimma.
(Opererade inte brösten då)

Har du testat ristestet? Den har lugnat mina nerver även om jag provat ut storlek innan så velade jag ändå.
Det kommer gå bra.

Nej har inte testat det för har aldrig fattat hur det går till riktigt. Man lägger okokt ris i typ nylonstrumpor och lägger i bhn? Kanske skulle ta och testa det ändå för att få en liten uppfattning. Är väl det där med storlekar och så jag inte förstår.
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

27 jan, 2017

memyselfandi skrev:

Emmis 88 skrev:

memyselfandi skrev:

Jag opereras den 8e. Alltså mindre än två veckor kvar... Jag är så sjukt nervös då jag inte valt varken form eller storlek än.
Lider av världens beslutångest!! Har inte varit på någon konsultation och kommer inte vara det heller förrän dagen innan då jag inte gör det i sverige.

Sist jag opererades "förträngde" jag det hela tiden och när det väl var dags kom det som en käftsmäll och jag höll på att svimma.

Har du testat ristestet? Den har lugnat mina nerver även om jag provat ut storlek innan så velade jag ändå.
Det kommer gå bra.

Nej har inte testat det för har aldrig fattat hur det går till riktigt. Man lägger okokt ris i typ nylonstrumpor och lägger i bhn?
Kanske skulle ta och testa det ändå för att få en liten uppfattning. Är väl det där med storlekar och så jag inte förstår.

Ja precis 1 dl motsvarar ca 100 cc, om du knyter hårt om den så motsvarar det HP. Om du planerar att lägga under muskeln så tänk på at ca 50 cc försvinner.
Gilla

memyselfandi

Kvinna ·

27 jan, 2017

Emmis 88 skrev:

memyselfandi skrev:

Emmis 88 skrev:

memyselfandi skrev:

Det kommer gå bra.

Nej har inte testat det för har aldrig fattat hur det går till riktigt. Man lägger okokt ris i typ nylonstrumpor och lägger i bhn?
Kanske skulle ta och testa det ändå för att få en liten uppfattning. Är väl det där med storlekar och så jag inte förstår.

Ja precis 1 dl motsvarar ca 100 cc, om du knyter hårt om den så motsvarar det HP. Om du planerar att lägga under muskeln så tänk på at ca 50 cc försvinner.

jaha okej, tack :D Ska testa det. Fast det där med högprofil och mellanprofil och sånt fattar jag inte heller vad som menas med? Jag kommer att lägga framför muskeln då jag inte kan ha bakom.
Gilla

OliviaA

Kvinna ·

27 jan, 2017

Gällande profil så tror inte jag att det var något jag skulle välja själv? Min kirurg sa att det beror på vad vi kommer fram till för cc i slutändan i jämförelse till måttet på min bröstkorg.
Gilla

nybörjaren

Kvinna ·

27 jan, 2017

4 veckor, alltså 28 dagar kvar idag, såååå nervös! Idag betalade jag in operationen, nu känns det att allt närmar sig!
Gilla

ellenn

Kvinna ·

27 jan, 2017

OliviaA skrev:

Gällande profil så tror inte jag att det var något jag skulle välja själv? Min kirurg sa att det beror på vad vi kommer fram till för cc i slutändan i jämförelse till måttet på min bröstkorg.

OliviaA behöver dina bröst få lyfteffekt också eller sitter dom där dom ska så att säga? Jag fick nämligen rekommendationen av min kirurg att välja hög profil för bästa lyfteffekt. Tänkte bara tipsa om du också behövde det :)
Gilla

OliviaA

Kvinna ·

27 jan, 2017

Lyfteffekt låter ju trevligt iofs. :D Men mina hänger inte alls faktiskt, bara väldigt tomma upptill. Betalade min op i förrgår. Kändes lite pirrigt när jag såg nedräkningen här. :D
Gilla

Mirsan

Kvinna ·

27 jan, 2017

Nu har jag varit på min andra konsultation eftersom jag velar kring storleken. Provade anatomiska implantat med högre projektion, ca 1 cm och det kändes jättebra! Dock måste jag säga att det var knappt märkbar skillnad mellan 300cc och 350cc när jag hade min vanliga tröja på, provade att ha en av varje i bh:n :) Nu känner jag mig redo för op, sa också att jag komma in med kort varsel om någons op blir inställd. Nu vill man bara få det gjort :)
Gilla

34an

Kvinna ·

27 jan, 2017

Vilken strl tar du nudå? Jag har bokat 320 idag! Grrrrr så nervöst och ffa att det blir för stort!! Men har ju typ inget idag och sätts det bakom blir det kanske 290 kvar!
Gilla

Mirsan

Kvinna ·

27 jan, 2017

Jag kommer att ta 350cc, som många andra så sa han att om man velar så är det bättre att välja den större storleken. Nästa storlek som hade passat mina mått var 430cc men det kändes för mycket. Eftersom de är anatomiska så tror jag inte att de kommer att upplevas lika stora som runda. Dem kommer (förhoppningsvis) inte bli så bolliga.
Gilla

IdaLiine

Kvinna ·

27 jan, 2017

Det är 10 dagar kvar till min operation. Börjar bli rätt nervös men samtidigt förväntansfull! Ju närmre operationsdagen jag kommer, desto mer orolig blir jag över smärtan. Vet inte vad jag har att vänta mig! De jag känner som förstorat brösten upplever smärtan väldigt olika.
Gilla

34an

Kvinna ·

27 jan, 2017

Känner me olust inför detta oförutsägbara uppviket som beskrivs så olika ! Men försöker ta det med ro och få tänka att jag fött två barn och förhoppningsvis har rel hög smärttröskel ! Vi fixar detta! Grattis till oss alla som nu investera i oss själva FÖR VÅR skull!
Gilla

IdaLiine

Kvinna ·

27 jan, 2017

Nej ingen har heller sagt att det värre än förlossning så jag tror vi klarar det! :) Ingen har heller ångrat sig.. Längtar verkligen till slutresultatet när allt är läkt osv! Helt klart värt.
Gilla

lojsaaan1

Kvinna ·

27 jan, 2017

jag är verkligen inte nervös för smärtan.. jag är mer orolig och nervös för resultatet, tänk om det blir komplikationer eller så, är mer rädd för de än smärtan, den har jag inte hunnit tänka på ännu. Har opererat bort halsmandlarna, där pratar vi smärta....
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

27 jan, 2017

Är inte heller så nervös för smärtan, tänker att man kommer ha ont men man överlever. Det är ju för något man vill. Börjar bli lugn i mitt beslut och inför operationen nu men oron kommer väl tillbaka när man minst anar det
Gilla

Kentaura

Kvinna ·

27 jan, 2017

lojsaaan1 skrev:

jag är verkligen inte nervös för smärtan.. jag är mer orolig och nervös för resultatet, tänk om det blir komplikationer eller så, är mer rädd för de än smärtan, den har jag inte hunnit tänka på ännu. Har opererat bort halsmandlarna, där pratar vi smärta....

Håller med dig, i allt! Har också opererat bort mandlarna, gjort ett bröstlyft, fött naturligt, gjort ett kejsarsnitt, stelopererat ryggen och en full bukplastik. Efter barnfödandet var mandlarna var helt klart värst smärtmässigt! Därefter ryggen, buken och lyftet sist på smärtskalan. Men vi upplever ju alla smärta olika. :-)
Gilla

xxenia

Kvinna ·

27 jan, 2017

Sista rakningen under armarna innan nya brösten... bara FEM dagar kvar!! Herregud vad förväntansfull jag är.. nästa gång rakhyveln är under armarna har jag ett par nya bröst! Känns som kul att tänka på det sättet när det närmar sig... "nästa gång.." ;)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem