Lolitamin
Kvinna ·
21 okt, 2019
Vi som opereras i Jan 2020
BröstförstoringHej, Jag ska göra ett implantatsbyte den 2/1 på Nordiska Kliniken hos Mattias Elmér. Vid min första operation (mars 2019) uppskattade jag den här typen av tråd, så kul att dela upplevelsen med andra. Är det fler som ska opereras i Jan, berätta gärna lite om er upplevelse :) Mvh Loli
Sortera efter
Baccata
Kvinna ·
11 jan, 2020
norrlandstjejen
Kvinna ·
11 jan, 2020
Baccata
Kvinna ·
11 jan, 2020
NettanSpättan
Kvinna ·
11 jan, 2020
Hej
Opade mig den 7/1 på proforma i Stockholm hos daniel. Är jätte nöjd och inte speciellt ont bara mer som en sjuk träningsvärk. Fick mentor High 535 för jag har alltid haft höga bröst innan grav som gjorde så de vart bara påsar kvar. Är trött och lite rosiga kinder. Fler som känner så?
NettanSpättan
Kvinna ·
11 jan, 2020
Ja det är riktigt jobbigt nu med all stelhet, en tjejkompis sa att det släppte efter 1,5 vecka. Jag kommer inte stå ut så länge ? ska det inte släppa efter 5 dagar? Och räknar operationsdagen som dag 1? Förstår ej hur man kan vara uppe och gå, jag somnar och är helt borta av alla mediciner man äter! Många frågor nu haha
Jag opererade mig igår och räknar att idag är första dagen, men det kanske inte är rätt?
Vad är det för mediciner som gör dig så dåsig?? Jag tar alvedon och har även provat ta en diclofenak men sånna kan jag få ont i magen av så är lite försiktig.
Ojdå, fått massa mediciner! Tar vid 08 och 20, 2st morfintabletter, en annan morfintablett, 2 Alvedon, 1 muskelavslappnande tablett, 1 tablett mot illamående och en antibiotika. Sen var 3e timme får jag ta en morfin vid behov samt den muskelavslappnande och alvedonen var 4e-6e timme ?
norrlandstjejen
Kvinna ·
11 jan, 2020
Operationsdagen är dag noll för mig. Dag 1 är dagen efter operation.
Niccis123
Kvinna ·
11 jan, 2020
Operationsdagen är dag noll för mig. Dag 1 är dagen efter operation.
Jaha okej jag tänkte nästan att operationsdagen är dag 1. Egentligen spelar det ju ingen roll men vill bara veta vilken dag jag får duscha. Om man räknar som mig att dag 4 är imorgon så får jag duscha då, men om man räknar som dig att op-dagen är ”dag noll” måste jag vänta med dusch till Måndag..?
Nya-bröst-bre
Kvinna ·
11 jan, 2020
Selines
Kvinna ·
11 jan, 2020
JuliFlicka
Kvinna ·
12 jan, 2020
norrlandstjejen
Kvinna ·
12 jan, 2020
Hej tjejer!
Hur mår ni som opererat er de senaste dagarna? Jag opererade mig den 7januari. Förvånad över hur pass bra jag ändå mått sen dess. Tycker dock det blivit lite jobbigare med smärtan varje dag så hoppas det vänder snart. Tror det kan va stelheten i bröstryggen som gör att det känns värre. Förutom ryggen så har jag mest ont snett under vänster bröst. Det svider till o från när kag rör mig. Just nu vill jag bara att tiden ska springa förbi så stelheten o smärtan lägger sig. Längtar till återbesöket den 20de så jag får allt kollat och sen får duscha ordentligt!
Kan fortfarande inte förstå att jag gjort det här? Haha men det känns så himla bra.
Hoppas ni andra också har det bra och att ni inte håller på att gå upp i atomer av rastlöshet som en annan gör ibland :)
NettanSpättan
Kvinna ·
12 jan, 2020
Hej tjejer!
Hur mår ni som opererat er de senaste dagarna? Jag opererade mig den 7januari. Förvånad över hur pass bra jag ändå mått sen dess. Tycker dock det blivit lite jobbigare med smärtan varje dag så hoppas det vänder snart. Tror det kan va stelheten i bröstryggen som gör att det känns värre. Förutom ryggen så har jag mest ont snett under vänster bröst. Det svider till o från när kag rör mig. Just nu vill jag bara att tiden ska springa förbi så stelheten o smärtan lägger sig. Längtar till återbesöket den 20de så jag får allt kollat och sen får duscha ordentligt!
Kan fortfarande inte förstå att jag gjort det här? Haha men det känns så himla bra.
Hoppas ni andra också har det bra och att ni inte håller på att gå upp i atomer av rastlöshet som en annan gör ibland :)
NettanSpättan
Kvinna ·
12 jan, 2020
Har operation den 22/1. Extremt nervös men mest inför narkosen eftersom jag aldrig har blivit sövd
carolineadam
Kvinna ·
12 jan, 2020
Bella Bella
Kvinna ·
13 jan, 2020
Niccis123
Kvinna ·
13 jan, 2020
Hur ni alla fina tjejer? Vilken dag är ni inne på? Hur mycket kan ni röra er själva? Väntar på att smärtan ska släppa :(
klax
Kvinna ·
13 jan, 2020
Bella Bella
Kvinna ·
13 jan, 2020
Hur ni alla fina tjejer? Vilken dag är ni inne på? Hur mycket kan ni röra er själva? Väntar på att smärtan ska släppa :(
Jag mår ganska bra! Äter alvedon för att ta bort lite obehag men har även fått mens nu så skadar inte att smärtlindra lite tänker jag? för mig är det fyra dagar sedan op och jag är väldigt försiktig med rörelser och att lyfta saker. Kan hugga till i bröstet om jag tex försöker ta på mig en kofta själv.
Har du provat gå någon promenad utomhus? Själv tycker jag det var sjukt obehagligt att gå ute och känna hur brösten rör sig?
Bella Bella
Kvinna ·
13 jan, 2020
Jag opererades 8/1, så är inne på dag 5 och mår toppen. Har inga problem att resa mig från sängen/soffan. Har ingen direkt smärta inifrån utan endast från bröstbandet som trycker och läknings-bhn som ibland trycket mot skinnet så det kliar!! Brösten är väldigt spända men har inte direkt ont i dem. Försöker vara försiktigt i alla rörelser och tar det väldigt lugnt på dagarna. Har varit ute på små promenader för att få frisk luft senaste dagarna men känner att jag kan ta en lite längre idag eftersom jag mår så pass bra. Dock är det en lugn promenad som gäller och ska inte gå så snabbt så brösten guppar.
Niccis123
Kvinna ·
13 jan, 2020
Jag mår ganska bra! Äter alvedon för att ta bort lite obehag men har även fått mens nu så skadar inte att smärtlindra lite tänker jag? för mig är det fyra dagar sedan op och jag är väldigt försiktig med rörelser och att lyfta saker. Kan hugga till i bröstet om jag tex försöker ta på mig en kofta själv.
Har du provat gå någon promenad utomhus? Själv tycker jag det var sjukt obehagligt att gå ute och känna hur brösten rör sig?
Vad skönt att det går bättre ? varit ute på promenad idag och igår, snarare 5 minuter haha. Men varje gång jag är ute får jag som värsta hugget i höger bröst/armhåla. Vet inte om det beror på kylan, händer bara ute. Obehagligt iaf och gör ont. Kan du sätta upp håret? Eller stretchar du något? Jag försöker vara så still som möjligt för att inget ska göra ont ?