Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lolitamin profilbild

Lolitamin

Kvinna ·

21 okt, 2019

Vi som opereras i Jan 2020

Bröstförstoring

Hej, Jag ska göra ett implantatsbyte den 2/1 på Nordiska Kliniken hos Mattias Elmér. Vid min första operation (mars 2019) uppskattade jag den här typen av tråd, så kul att dela upplevelsen med andra. Är det fler som ska opereras i Jan, berätta gärna lite om er upplevelse :) Mvh Loli

297

Sortera efter

klax

Kvinna ·

13 jan, 2020

Svar till dig BellaBella - Ja, mina bröst har sjunkit sen operationen och tycker de blir mindre spända med varje dag som går :-)
Gilla

Lolitamin

Kvinna ·

13 jan, 2020

Selines skrev:

Jag behöver verkligen eran hjälp nu tjejer!
Jag fick för mig att göra ristest, med havregryn... Antar att det spelar noll roll vad man använder.. Men, jag har känt att 550 round corse är det sörsta jag kan tänka mig... Men... Nu sitter jag här med 650 vilket verkar göra sig mycket bättre på min kropp.

Ja det är stort. Men jävligt snyggt!
Känner bara att jag ökat så mycket från konsultationen, 510cc....

Bredaxlad och tränar mycket.
Operationen är bara en vecka bort och har mailat patrik nu för att höra att 650 är genomförbart.

Lolitamin, så tacksam över alla råd du ger! Mitt perspektiv på cc har verkligen ändrats och gav mig tanken att det kanske är värt att öka lite till. Tränar mycket, ska placera bakom muskeln och är i min "rundaste form" nu,.. Så dom lär ju gå ner lite till.. Men som det ser ut nu är 650 mer det resultat jag vill ha. Så pirrigt...

Hur mycket har ni andra ökat från "utgångsläget"?
Slänger upp testbilder på min sida

Jag är ju inte jättemycket längre än dig men väger 10kg mer. En sak som kan vara bra att tänka på är ju att brösten ser mindre ut på kroppen när man är sitt rundaste jag och större när man är smalare. Vad har du för bröstbredd och hur mycket egen vävnad har du? Jag tror att även 825cc hade vart tillräckligt på min kropp. Jag pendlar lite från dag till dag om de är för stora eller perfekta. När jag har mina vardagskläder på mig är de helt perfekta. Ingen som ser någon skillnad och när jag berättar att jag lagt in 925 så tycker folk att det är jättekonstigt för det syns ju inte alls. Men när jag är naken ser de gigantiska ut, eller i sporttop för den delen. Har shoppat ihjäl mig online de här dagarna på soffan och allt sitter helt perfekt. Så himla kul att vad man än köper så sitter det snyggt. Så antar att storleken på brösten ändå är i bra proportion till kroppen. Jag behöver bara vänja mig vid att jag numera har en fyllig byst med allt vad det innebär. Istället för helt platt. De är inte i vägen på något sätt heller, men har lite svårt att förstå att jag ser ut så här nu. De är fantastiskt fina så tror bara att allt känns lite overkligt.
Gilla

Lolitamin

Kvinna ·

13 jan, 2020

Bella Bella skrev:

Hur ni alla fina tjejer? Vilken dag är ni inne på? Hur mycket kan ni röra er själva? Väntar på att smärtan ska släppa :(

Dag 4 som du är på idag var värsta dagen för mig vid min första OP, sen blev det mycket bättre i rask takt. Förhoppningsvis och förmodligen har du inte långt kvar tills det vänder och har uthärdat det jobbigaste! Lycka till och krya på dig
Gilla

malliz_93

Kvinna ·

13 jan, 2020

Emsjo skrev:

malliz_93 skrev:

Jag opererade ett bröstlyft igår hos Patrik Höijer!! Min första operation och vilken upplevelse. Var så så nervös dagarna innan, och när det väl är dags får man narkosen och så vaknar man ”färdig”. Idag dagen efter har jag flera gånger känt ”herregud, jag gjorde det igår”. Det gör såklart ont idag och jag ligger och tar det lugnt och väntar med spänning på att få se resultatet om några veckor!

Grattis! Hur mår du nu? Ska nämligen också göra bröstlyft nu i jan, dock med implantat (och buk).

Idag mår jag bra! Jag har slutat med morfin och fortsätter nu med antibiotikakuren och alvedon 4 gånger om dagen. Jag känner att det gör lite mer ont nu, av anledningen att jag slutat med morfin, än de första dagarna men jag ville inte fortsätta med det och riskera att bli beroende. Jag gick som ringaren i Notredame första dagarna pga att det kändes så konstigt med trycket och spändheten över brösten. Idag känner jag mig mycket bättre men jag känner att jag drar upp mina axlar fortfarande när jag går . Jag tror det beror på att det känns konstigt att jag är så svullen och spänd över brösten :)
Gilla

Lolitamin

Kvinna ·

13 jan, 2020

Selines, Kollade på dina bilder, om du har en c-kupa idag så tror jag att det där är ganska exakt så som det kommer se ut med 650cc. Om det är den looken du är ute efter så är det nog rätt storleksval, jag tror iofs att 590 skulle bli väldigt fint det också, jag har ju ingen erfarenhet av hur det blir när man har mycket egen vävnad eftersom jag själv var helt platt. Men har sett några tjejer som fått problem när implantaten blivit lite för stora och som har behövt göra lyft. Men prata med Patrik och få hans professionella råd också. Men då vet du iaf att du inte kommer tycka att de blir för stora och så kanske du får välja Utifrån vad som är mest hållbart istället. Det är ju bara 3mm mer i put och 5mm mer i bredden så om det gör att du riskerar ett hållbart resultat skulle jag iaf välja det mindre. Det kommer också bli fylligt. Ska bli jättekul att följa dig :) Lycka till!
Gilla

carolineadam

Kvinna ·

14 jan, 2020

Har varit på återbesök till sjuksköterska och allt såg jättebra ut. Jag var inställd på både thongbra och bröstband XD Men hon lugnade mig så det känns hur bra som helst. Ärren var pyttesmå! Alltså var dem ens 2 cm?!? Syntes knappt redan nu! Så nu är jag rejält peppad och glad. Kan lätt oroa mig så det var skönt att komma på återbesöket. Så gå inte runt och oroa er i onödan tjejer!
Gilla

Jkagdn

Kvinna ·

14 jan, 2020

carolineadam skrev:

Har varit på återbesök till sjuksköterska och allt såg jättebra ut. Jag var inställd på både thongbra och bröstband XD Men hon lugnade mig så det känns hur bra som helst. Ärren var pyttesmå! Alltså var dem ens 2 cm?!? Syntes knappt redan nu! Så nu är jag rejält peppad och glad. Kan lätt oroa mig så det var skönt att komma på återbesöket. Så gå inte runt och oroa er i onödan tjejer!

Åh, skönt för dig! Ingen bild? :)
Gilla

JuliFlicka

Kvinna ·

14 jan, 2020

Idag är jag på min 7dag och känner att det inte spänner så mycket längre och smärtan är i princip borta. Slutade med den starka smärtlindringen igår men tar fortfarande paracetamol 4 gånger om dagen. När jag varit igång lite för mycket så spänner det mer och jag får vissa punkter som gör ont. Men det går över om jag vilar så försöker lyssna på kroppen. Det är nog mest det här med att vara begränsad i vardagen som jag tycker är värst då jag i vanliga fall är rätt aktiv med två små barn på 1 och 3år. Jag bokade om återbesöket till den 17den istället för den 20de då jag ändå ska vara i Stockholm då. Skönt att få en koll redan då o förhoppningsvis kunna få duscha ordentligt efter. Har nog aldrig längtat så mycket efter att duscha haha Oj va långt det här blev känns det som.. Men kul att läsa om hur ni andra, som är mitt i det man själv är i, har det. O i sommar kommer det här va glömt o vi slipper alla obekväma åtsittande bhar! :D
Gilla

Niccis123

Kvinna ·

14 jan, 2020

JuliFlicka skrev:

Idag är jag på min 7dag och känner att det inte spänner så mycket längre och smärtan är i princip borta. Slutade med den starka smärtlindringen igår men tar fortfarande paracetamol 4 gånger om dagen.
När jag varit igång lite för mycket så spänner det mer och jag får vissa punkter som gör ont. Men det går över om jag vilar så försöker lyssna på kroppen.

Det är nog mest det här med att vara begränsad i vardagen som jag tycker är värst då jag i vanliga fall är rätt aktiv med två små barn på 1 och 3år.

Jag bokade om återbesöket till den 17den istället för den 20de då jag ändå ska vara i Stockholm då. Skönt att få en koll redan då o förhoppningsvis kunna få duscha ordentligt efter. Har nog aldrig längtat så mycket efter att duscha haha

Oj va långt det här blev känns det som..
Men kul att läsa om hur ni andra, som är mitt i det man själv är i, har det. O i sommar kommer det här va glömt o vi slipper alla obekväma åtsittande bhar! :D

Vad skönt att höra att det blir bättre! Är du svullen om magen eller har det gått tillbaka om du var det tidigare? ? Jag ser supergravid ut.... Själv har jag ganska ont i typ bröstbenet? Är det en smärta du känner igen? Men har du inte fått duscha???
Gilla

JuliFlicka

Kvinna ·

14 jan, 2020

Jag får mest ont på två punkter nere mellan brösten (känns lite som två knölar) och sen känner jag ett tryck på bröstkorg och revben typ. Trycket gör inte ont utan är bara jobbigt och obehagligt. Svårt att förklara. Är nog för att musklerna spänner sig när de blivit lite ansträngda o trycker på implantaten tänker jag? Magen är fortfarande lite svullen. Känns som kroppen överlag är lite fylligare. Jag har förband över snitten så har fått duscha nedre delen av kroppen och övre men inte mitten. Sambon fick hoppa in som frisör o hjälpa mig tvätta håret över badkarskanten. Gick hur bra som hellst men ser fram emot att få duscha normalt o känna mig helt ren ;)
Gilla

Bella Bella

Kvinna ·

14 jan, 2020

Mygood, längtar efter att få duscha! Har återbesök 24/1 och opererades 9e får inte duscha förrens efter återbesöket?
Gilla

Selines

Kvinna ·

14 jan, 2020

Jag känner lite som du! 650 ser bra ut och passar i alla mina kläder vilket jag inte trodde att det skulle göra. Men oroar mig för att det kommer se väldigt stort ut i bikini osv. Dock gillar jag stort.. Sådan perfektionist att jag tröttnar på mig själv, specielltt efter att jag läser mina inlägg! Haha! Men det blev verkligen ett stort "oj, 590 syns knappt i kläder..... Hur mycket kan jag öka?" och nu är jag mer förvirrad än vad jag behöver. Vill ha bröst som sitter där dom ska så länge som möjligt utan häng, oroar mig över att 650 blir lite tungt.. Bröstbredd? Ingen aning, står ingen stans i min mapp och minns inte om vi diskuterade detta på konsultationen ens... Men 650 gör sig bättre än 590, det fyller ut snyggare. Har försökt knyta åt påsarna i samma mått som implantaten.. Ledig dag idag så har kutat runt hemma, gjort armhövningar... Testat hela garderoben.. Alltså det är kaos! Hahaha Allt för att komma fram till ett bra beslut, men vad sjutton... Det är väl bara att köra på lite byst och gå ner och tighta till dom om några år tänker jag? Om det känns för stort. Kommer i alla fall inte att öka ett enda litet CC till!
Gilla

carolineadam

Kvinna ·

14 jan, 2020

Jkagdn skrev:

carolineadam skrev:

SÅ skönt! Jag la upp en kollagebild nu :) Kul att se hur de förändras. Och jag kan bara instämma i det här med duschningen. Det var en av de skönaste duscharna i mitt liv idag :D
Gilla

Lolitamin

Kvinna ·

14 jan, 2020

Selines skrev:

Jag känner lite som du! 650 ser bra ut och passar i alla mina kläder vilket jag inte trodde att det skulle göra. Men oroar mig för att det kommer se väldigt stort ut i bikini osv. Dock gillar jag stort..
Sådan perfektionist att jag tröttnar på mig själv, specielltt efter att jag läser mina inlägg! Haha!

Men det blev verkligen ett stort "oj, 590 syns knappt i kläder..... Hur mycket kan jag öka?" och nu är jag mer förvirrad än vad jag behöver.
Vill ha bröst som sitter där dom ska så länge som möjligt utan häng, oroar mig över att 650 blir lite tungt..

Bröstbredd? Ingen aning, står ingen stans i min mapp och minns inte om vi diskuterade detta på konsultationen ens... Men 650 gör sig bättre än 590, det fyller ut snyggare.
Har försökt knyta åt påsarna i samma mått som implantaten.. Ledig dag idag så har kutat runt hemma, gjort armhövningar... Testat hela garderoben.. Alltså det är kaos! Hahaha
Allt för att komma fram till ett bra beslut, men vad sjutton... Det är väl bara att köra på lite byst och gå ner och tighta till dom om några år tänker jag? Om det känns för stort. Kommer i alla fall inte att öka ett enda litet CC till!

Men då ska du ju köra på 650. Det behöver ju inte alls vara så att det är ett för stort implantat för dig, och det kan vara andra anledningar varför de jag tänker på har fått göra om. Det kommer ju försvinna en del också när implantaten hamnar bakom muskeln. Jag ska ta en bild och lägga upp imorgon på när jag gjorde ristest med 720 och hur det är nu med 925. För jag upplever att ristestet blir mindre pålitligt ju mer ris man har i påsen, det blir så tungt så formen blir inte som den ska. Eller så var det bara jag som inte var tillräckligt snitsig ? Sen måste jag bara säga att det är helt ok att vilja ha STORA bröst. Inte alla som kan bära upp det men om det är det man vill ha ska man inte låta sig sänkas av andra som tycker något annat. Välj det som du vill ha, du kommer ångra dig om du låter andras värderingar påverka dig <3
Gilla

starlet

Kvinna ·

14 jan, 2020

Ska göra lyft på måndag hos tuve mårtensson!
Gilla

Jkagdn

Kvinna ·

14 jan, 2020

carolineadam skrev:

Jkagdn skrev:

carolineadam skrev:

SÅ skönt! Jag la upp en kollagebild nu :) Kul att se hur de förändras.

Och jag kan bara instämma i det här med duschningen. Det var en av de skönaste duscharna i mitt liv idag :D

Jag är så taggad:D Spännande att se allas resultat! Det ser redan bra ut så det blir nog toppen ska du se:)
Gilla

jwrg

Kvinna ·

15 jan, 2020

Jag gjorde lyft och bytte från anatomiska implantat till runda i måndags. Har knappt något ont eftersom jag hade implantat sedan tidigare. Längtar efter att se hur de blir, nu ser de inte kloka ut haha
Gilla

carolineadam

Kvinna ·

15 jan, 2020

Jkagdn skrev:

carolineadam skrev:

Jkagdn skrev:

carolineadam skrev:

SÅ skönt! Jag la upp en kollagebild nu :) Kul att se hur de förändras.

Och jag kan bara instämma i det här med duschningen. Det var en av de skönaste duscharna i mitt liv idag :D

Jag är så taggad:D Spännande att se allas resultat! Det ser redan bra ut så det blir nog toppen ska du se:)

Hehe förstår att du är taggad :D Tack! Det börjar kännas riktigt bra nu när jag har märkt och sett en förändring själv från de där hårda avlånga bollarna som satt vid nyckelbenen till lite mjukare rundare bollar ;) Hoppas och tror att de kommer mjukna till sig mycket mer och lägga sig mer naturligt vid kroppen.
Gilla

JuliFlicka

Kvinna ·

16 jan, 2020

Hej hörrni! Jag mejlade Patrik igår för jag känner att det bränt så mycket mellan brösten och att utrymmet mellan brösten börjar bli väldigt smalt. Inte riktigt vad jag tänkt. Fick till svar att jag skulle få en thong-bra imorgon på återbesöket. Någon här som har erfarenhet av det eller typ vet något om dessa? Hoppas den löser det här iallafall för nu känns det väldigt ihoptryckt.. Smärtan har iallafall gett med sig nu. Alltid något! ;)
Gilla

norrlandstjejen

Kvinna ·

16 jan, 2020

JuliFlicka skrev:

Hej hörrni!
Jag mejlade Patrik igår för jag känner att det bränt så mycket mellan brösten och att utrymmet mellan brösten börjar bli väldigt smalt. Inte riktigt vad jag tänkt. Fick till svar att jag skulle få en thong-bra imorgon på återbesöket. Någon här som har erfarenhet av det eller typ vet något om dessa? Hoppas den löser det här iallafall för nu känns det väldigt ihoptryckt..

Smärtan har iallafall gett med sig nu. Alltid något! ;)

Jag upplever precis samma som du beskriver. Bröstbenet spänner och mellanrummet är typ 1cm.. Kanske bör mejla min kirurg om det?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem