Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
gorgeous_ profilbild

gorgeous_

Kvinna ·

26 mar, 2011

Vi som opereras i maj 2011

Bröstförstoring

Spännande! Håller ni med?

395

Sortera efter

Anonym användare

05 maj, 2011

Hej på er...

Gud jag mår över förväntan bra =)

Måste vara för att det är min andra OP... Smärtan är verkligen inte som första gången, nu hade man ju liksom redan en ficka =)

Visst det känns, men jag trodde det skulle kännas mer... Imorgon får jag ta bort bandage, duscha och se de nya :)

Gilla

tinkerbell1

Kvinna ·

05 maj, 2011

Hej prompis o jyborn...ja jag tycker det varit mkt jobbigare på dag 3 o idag också,men inte brösten idag för det är axeln..banden(bh banden på axlarna) sitter så hårt så fått skitont inne i speciellt ena axeln,detbara skär  kan ju fasen inte bli handikappad där också eller...herregud...

oj jyborn  70 killar  hade också sagt revben  gärna då två  ett på var sida=)

vaknade med bh på

lycka till studentflickan!

Gilla

emme

Kvinna ·

05 maj, 2011

Man vaknar upp med tortyren på :)

Gilla

tinkerbell1

Kvinna ·

05 maj, 2011

tattoedgirl skrev:

Hej på er...

Gud jag mår över förväntan bra =)

Måste vara för att det är min andra OP... Smärtan är verkligen inte som första gången, nu hade man ju liksom redan en ficka =)

Visst det känns, men jag trodde det skulle kännas mer... Imorgon får jag ta bort bandage, duscha och se de nya :)

Vad härligt!  spännande imorgon då=)  ta bilder om du orkar o vill,spännande=)  kram

Gilla

tinkerbell1

Kvinna ·

05 maj, 2011

emme skrev:

Man vaknar upp med tortyren på :)

Hej emme,hur går det med allt idag?=) hur hårt på skala 1-10 sitter band o bh:n egentligen??  funderar på att ringa annars kommer jag ha en skada i ena axeln  skär som fan inne i den o som röd tomat ovanpå....

Gilla

emme

Kvinna ·

05 maj, 2011

Heeej tinkerbell :) Jo allt är bara bra. Mår bättre idag, men det är olika smärta varje dag, idag bränns det mer o gör ont i ärren. Igår gjorde det mer ont överallt. Mitt sitter så hårt att jag igårkväll inte kunde andas, men jag tror det har med uppsvullnaden efter medicinen att göra, imorse hade jag inget tryck men då hade det också gått många timmar utan medicin. Mina axelband satt lite för löst tyckte jag, så jag har spänt mina. du borde kanske lossa lite på dina?

Gilla

tinkerbell1

Kvinna ·

05 maj, 2011

emme skrev:

Heeej tinkerbell :) Jo allt är bara bra. Mår bättre idag, men det är olika smärta varje dag, idag bränns det mer o gör ont i ärren. Igår gjorde det mer ont överallt. Mitt sitter så hårt att jag igårkväll inte kunde andas, men jag tror det har med uppsvullnaden efter medicinen att göra, imorse hade jag inget tryck men då hade det också gått många timmar utan medicin. Mina axelband satt lite för löst tyckte jag, så jag har spänt mina. du borde kanske lossa lite på dina?

A jag ringde nu,fick tala med henne(sköt) vi hade på kvällen,hon sa jag kan släppa efter liiite,bara jag dubbecheckar att bygeln inte kan röra sig,så ska släppa när väninnan kommer i eftermiddag..längtar efter det så man kan vara utan en halvtimme o duscha..bästa stunden på dagen=)  längtar efter att kunna andas normalt=) mest ont mellan brösten över tejpen där nu..ska du på återbesök på må??

Gilla

Anonym användare

05 maj, 2011

Oj vad det är spännande och nervkittlande att läsa om era operationer!! Blir också nervös framföra allt för hur jag ska kunna resa mig ur sängen sen som gör både bröst och mage :S

Har iaf betalt op:n nu, bara det kändes ju smått galet :-D

Gilla

Tina

Kvinna ·

05 maj, 2011

emme skrev:

När jag läser om hur hårt era sitter blir jag orolig för att mitt sitter för löst...

Gilla

tinkerbell1

Kvinna ·

05 maj, 2011

Tina  sitter dina byglar så hårt in mot kroppen så du får bröstet över o det sitter som berget?? sen hårt upp över axlarna? sköt sa nu när jag ringde att det får absolut inte kunna rubba sig alls.

Gilla

emme

Kvinna ·

05 maj, 2011

tinkerbell1 skrev:

emme skrev:

A jag ringde nu,fick tala med henne(sköt) vi hade på kvällen,hon sa jag kan släppa efter liiite,bara jag dubbecheckar att bygeln inte kan röra sig,så ska släppa när väninnan kommer i eftermiddag..längtar efter det så man kan vara utan en halvtimme o duscha..bästa stunden på dagen=)  längtar efter att kunna andas normalt=) mest ont mellan brösten över tejpen där nu..ska du på återbesök på må??

Okej, jag förstår din smärta, jag fick dubbel tejp då jag har en leverfläck i mitten på bröstkorgen. Men fasen vad ont det gör med bh:n Vill bara slita av den. Är tvungen att lyfta lite på bröstbandet ibland, så man får in lite extra syre, hehe. Jag ska på återbesök på måndag, halv 6.. När ska du dit?

Gilla

Tina

Kvinna ·

05 maj, 2011

tinkerbell1 skrev:

Tina  sitter dina byglar så hårt in mot kroppen så du får bröstet över o det sitter som berget?? sen hårt upp över axlarna? sköt sa nu när jag ringde att det får absolut inte kunna rubba sig alls.

Under brröstet ja men inte på axlana. Tuve ställde ju in bh när jag skulle åka hem....Kanske ska ringa...

Gilla

Anonym användare

05 maj, 2011

Emme: jag ska också på återbesök på måndag kl. 16:45 :) ska du till Malmö?
Gilla

tinkerbell1

Kvinna ·

05 maj, 2011

Hur tål ni antibiotikan?? katastrof här,kan inte behålla nåt...som magsjuka=(  kommer bli benrangel med två boobs

Gilla

Greta

Kvinna ·

05 maj, 2011

5 dagar kvar för mig😀

Gilla

Anonym användare

05 maj, 2011

tinkerbell1 skrev:

Hur tål ni antibiotikan?? katastrof här,kan inte behålla nåt...som magsjuka=(  kommer bli benrangel med två boobs

Vilken sort har du fått? Du kanske skulle ringa kliniken och prata med dem, kanske kan du få en annan sort...inte för att jag vet hur sånt fungerar men det är ju helt klart värt att kolla upp.

Gilla

emme

Kvinna ·

05 maj, 2011

Prompen skrev:
Emme: jag ska också på återbesök på måndag kl. 16:45 :) ska du till Malmö?

Nej, jag ska till Landskrona på återbesök.. :( Annars hade det varit kul att hälsa

Gilla

Anonym användare

05 maj, 2011

Är hemma nu ned två nybakade boobs:) Smärtan är hanterbar, sjukt öm bara och spänner mkt när jag andas lite djupare andetag. Men allt gick bra, personalen var underbar och fick hjälp med allt jag behövde. Lyckats sova några timmar hemma också och vaknade till nyhämtade värktabletter och rosor:) Hoppad det går bra för er alla som har det framför sig, och hoppas alla läker som de ska! Kramar
Gilla

EmmiX

Kvinna ·

06 maj, 2011

jag är klar, good luck, girls!!:)

Gilla

nina8809

Kvinna ·

06 maj, 2011

18 maj hos Johan Nordqvist citadell :) någon mer?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem