Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
gorgeous_ profilbild

gorgeous_

Kvinna ·

26 mar, 2011

Vi som opereras i maj 2011

Bröstförstoring

Spännande! Håller ni med?

395

Sortera efter

Stardust84

Kvinna ·

13 maj, 2011

Cookie skrev:

Jag äter massvis med hälsokosttabletter varje dag! :P Omega 3 (fiskolja), efamol (jättenattljusolja för huden och mot PMS), panto-3 (tableter med massvis med vitaminer och mineraler för hår hud och naglar), silica (kisel för håret huden och naglarna) och så en till som jag glömt bort namnet på som innehåller massa mjölksyrebakterier som hjälper min IBS. :)

Så kommer kännas tomt att inte äta allt det där 2 veckor innan och 2 veckor efter. ;P Eller är det 2 veckor efter också?? Eller är det bara innan?

Helt OT men jag såg att du äter några tabletter mot din IBS. Tror jag har IBS men har inte kollat upp det. Hur märkte du att du hade det? Funkar tabletterna du äter mot det? Såg förreste att apoteket har kommit ut med någon helt ny medicin som ska hjälpa vid IBS.

Gilla

Anonym användare

13 maj, 2011

Stardust: Jag har länge haft prolem med magen. Omväxlande lös och hård i magen, mycket magsmärtor efter att jag åt, uppsvälld mage osv. Var hos min läkare till slut och beskrev mina besvär och då sa hon att jag beskrivit alla typiska symptom för IBS så hon var säker på att det var det jag har! Kollat upp lite om det själv sen, och kom fram till att det nog stämmer.

Ja jag tycker verkligen att tabletterna funkar! Såg tabletterna av en slump på ww.bodystore.com där jag brukar köpa mina hälsokosttabletter och där hade någon skrivit att de funkat mot IBS. :) De är rätt billiga så testade! Och jag tycker det funkar! Man tar en om dagen. Tar ett tag innan det hjälper, men tyckte att min mage lugnade sig till slut. :)

Kollade nu, Probioplex heter dem! 149:- för 90 tabletter.

Men jag kom på nu att jag äter ju även "Original Silicea" tabletter som innehåller kisel. Det är bra för hår och hud bland annat, men även för magen. Så det kan ju hända att den också hjälpt min mage lite. Kanske kombinationen annars? Men du kan ju testa Probioplex först, det är billigare. :)

Gilla

Stardust84

Kvinna ·

13 maj, 2011

Ah dem har jag läst om :) här prövat probimage eller vad dem ny heter och tyckte dem funkade ett tag men sen började magen svälla upp igen. Blir dagligen uppblåst och framåt kvällen kan jag nästan se gravid ut :-o kan oxå va lösnoch hård i magen, aldrig nån ordning känns det som. ska kolla på Apoteket efter dem där nya som kommit ut. Tack för tipset ska ta och kolla på dem :)
Gilla

Anonym användare

13 maj, 2011

Ja gör det! :) Vad heter de där nya på apoteket?? :)

Gilla

Anonym användare

16 maj, 2011

Bibbilina skrev:

Pumpapajen skrev:

Bibbilina skrev:

1 vecka och 6 dagar kvar nu...jag börjar bli nervös! Glad och förväntansfull mest av allt såklart men också sjukt nervös :-D

Ses vi kanske där, såg att vi båda ska opas den 25 maj :D

Första jag sett här som har samma dag och klinik. Kul om vi ses :-) vilken tid ska du vara där?

Har tid kl 8.15 (hoppas på att komma i tid ska ta buss hemifrån strax innan kl sex) när ska du vara där då? Hoppas att vi ses man lär ju vilja ha någon att snacka med som precis genomgått samma sak... en miljon frågor haha

Gilla

Anonym användare

17 maj, 2011

Hej tjejer!

25 maj gör jag ett lyft på Proforma och ev flytta bak mina implantat!

Börjar bli riktigt nervös nu....

Lycka till allihopa

👍

Gilla

Anonym användare

17 maj, 2011

natalie skrev:

25 maj 🙂 ,hos Örjan Gibbe på Proforma clinic Stockholm!! Jag längtar jag med, äntligen är det dags! Så många år jag drömt om detta, och nu blir det till verklighet helt otroligt 🙂

Jag ska också opa mig där den 25e fast hos Calle!

Vi kanske se då =)

Gilla

zimple

Kvinna ·

17 maj, 2011

25:e maj på Polarkliniken i Umeå! 👍

Gilla

Anonym användare

17 maj, 2011

Har precis kommit hem från en hektiskt period i Bryssel och kom på att de är bara 7dagar kvar tills jag ska op mig!! Jisses va tiden har gått fort. Först gbgvarvet nu på lör o sen op på ons där på. Wow.. Ja e helt uppspelt nu!!  

Gilla

natalie

Kvinna ·

17 maj, 2011

25 Maj är snart här jjiippiii!! 👍 har äntligen fått en tid också 07:45 ska jag vara på Proforma clinic... Så nervös, att jag mår illa nästan men så glad ändå 😉

Gilla

Anonym användare

17 maj, 2011

07.00 på Carlanderska i gbg!! Längtar heeeelt galet mkt!! Ja e oxå hur nervös som helst men tänk, på onsdag nästa vecka så kommer vi ha bröst!! Boobies!! Har väntat på de på tok för länge nu!!

Gilla

natalie

Kvinna ·

17 maj, 2011

25-maj2011 skrev:

07.00 på Carlanderska i gbg!! Längtar heeeelt galet mkt!! Ja e oxå hur nervös som helst men tänk, på onsdag nästa vecka så kommer vi ha bröst!! Boobies!! Har väntat på de på tok för länge nu!!

👍 helt galet, fattar inte att det är sant ännu =)

Gilla

Anonym användare

17 maj, 2011

24 maj är det dags för mig igen, i Ockelbo🙂. Till skillnad från denna gång så vet man vad man kommer gå igenom och jag ska erkänna att jag är nervös,,,inför sövningen😕, värsta scenariot i huvudet..Men hoppas allt går lika bra som förra gången.

Gilla

Anonym användare

17 maj, 2011

Oroa dig inte kommer att hålla tummarna för dig, har gjort de för alla maj-tjejerna o de verkar ju som att de har funkat rätt bra :P

Vrf blev de en om op?? Vrf e du mest nervös inför sövningen? är de att vakna upp under open el att inte vakna upp alls som skrämmer dig??

Natalie; Helt galet jaaa!! Ska bli så kul att få boobies men jisses, tänk om nått går fel el om resultatet blir hel tokigt, vet inte vad ja skulle göra då. Men vi får hoppas på de bästa!!

Gilla

Anonym användare

17 maj, 2011

23 maj;)

Gilla

natalie

Kvinna ·

17 maj, 2011

25-maj2011 skrev:

Oroa dig inte kommer att hålla tummarna för dig, har gjort de för alla maj-tjejerna o de verkar ju som att de har funkat rätt bra :P

Vrf blev de en om op?? Vrf e du mest nervös inför sövningen? är de att vakna upp under open el att inte vakna upp alls som skrämmer dig??

Natalie; Helt galet jaaa!! Ska bli så kul att få boobies men jisses, tänk om nått går fel el om resultatet blir hel tokigt, vet inte vad ja skulle göra då. Men vi får hoppas på de bästa!!

25-maj2011

ja verkligen ska bli så nice =) min kille tar mer på mina bröst än innan, han kommer nog sakna dem små jag har ;) men jag vill ha större så är det bara för att jag ska må bättre i mig sjä'lv... =) nej inget kommer gå fel, vill inte gå runt och tänka om, jag lever bara engång & skulle nåt hända ja då får jag ta det då ;) posetivt tänkande är det bästa tycker jag =) jag är glad över att jag iaf tog en kapselförsäkring så om det skulle hända nåt där så är jag iaf safe ;)

Gilla

Anonym användare

17 maj, 2011

Jag gör en omoperation för jag tycker inte de nuvarande implantaten fyller ut min egen vävnad riktigt 100, den här gången blir det lite större och jag tror det kommer se mer proportionerligt på mig. Ja, jag är skiiit nojig inför sövningen, inbillar mig för att inte vakna etc etc. Fast jag blivit sövd ganska många gånger innan är jag scary...

Gilla

Anonym användare

17 maj, 2011

Imorgon är det min tur:-D Ska vara på proforma kl 11. Är väldigt nervös.
Gilla

anonym85

Kvinna ·

17 maj, 2011

26 Maj!! Äntligen! har funderat på detta i 8 år:)

Gilla

natalie

Kvinna ·

17 maj, 2011

Mammatilltre skrev:
Imorgon är det min tur:-D Ska vara på proforma kl 11. Är väldigt nervös.

vilken härlig tid du fick, jag jobbar kväll dan innan operationen (bor i norrtälje) och ska vara på kliniken 7:45 proforma klinik, men det blir nog bra hinner väl inte vakna till innan jag märker att jag har ett par bröst hahaha!!! lycka till tjejen

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem