Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
gorgeous_ profilbild

gorgeous_

Kvinna ·

26 mar, 2011

Vi som opereras i maj 2011

Bröstförstoring

Spännande! Håller ni med?

395

Sortera efter

Anonym användare

03 maj, 2011

Ni får mig att längta ännu mer! Låt det bli 27 maj snart!

Gilla

artgecko

Kvinna ·

03 maj, 2011

ja har blivit storleksblind åt andra hållet nu istället allt ser för stort ut haha.. igår kunde ja knappt fatta att ja gjort deytta, känns så overkligt... kommit fram till att ja nog vill ta ut dom helt när ja är 40 typ.. 

Gilla

Anonym användare

03 maj, 2011

Du kommer nog vänja dig så småningom. :) Tror alla (de flesta iaf) tycker att brösten är jättestora i början eftersom man inte är van vid att ha större bröst! Men sen när du vant dig om några veckor kommer de kännas hur naturliga som helst och som att de alltid suttit där tror jag. :) Kommer du lägga upp bilder senare nån dag när du orkar tror du? :)

Gilla

artgecko

Kvinna ·

03 maj, 2011

ja såfort ja orkar knäppa.. får först duscha imon.. vågar knappt ta av den, är rädd att de ska kännas som att dom kommer falla ut

Gilla

tinkerbell1

Kvinna ·

03 maj, 2011

Cookie skrev:

Du kommer nog vänja dig så småningom. :) Tror alla (de flesta iaf) tycker att brösten är jättestora i början eftersom man inte är van vid att ha större bröst! Men sen när du vant dig om några veckor kommer de kännas hur naturliga som helst och som att de alltid suttit där tror jag. :) Kommer du lägga upp bilder senare nån dag när du orkar tror du? :)

Konstigt cookie men tvärtom för mig,kunde gärna haft en strl större=)))

Gilla

Anonym användare

03 maj, 2011

Du känner redan på en gång alltså att du skulle kunnat ha större? Jaha! :O Ja är väl olika då! Men tror ändå att man vänjer sig ofta och inte tycker de är lika stora efter ett tag om man tyckte de var för stora i början. Inte alltid förstås! Men bäst att försöka slappna av och låta allt läka och sjunka och svullna av osv innan man får panik över att de är för stora eller för små. :)

Gilla

tinkerbell1

Kvinna ·

03 maj, 2011

Jag är nöjd men när dom väl satt på plats så mindes jag att det var ca samma size som när jag ammade=) kanske liiite större...nöjd hursomhelst=)

Gilla

emme

Kvinna ·

04 maj, 2011

Jag fick panik förta gången jag såg min, de var sååå mycket större än jag förväntat mig. Men min kirurg tyckte det va bra för då skulle jag bli supernöjd när de var klara, iom att de "krymper" lite. Sen är det också så att jag inte hade några bröst innan, så att det överhuvud taget fanns nåt där var ju en chock i sig :P Men redan idag (när smärtan har avtatt lilte) känns det mycket bättre och värt smärtan som fick mig att gråta igår.

Gilla

Anonym användare

04 maj, 2011

På väg till citadell nu, ska vara där kl. 11. MÅTTLIGT nervös!!!
Gilla

emme

Kvinna ·

04 maj, 2011

lycka till prompen :) håller tummarna :)

Gilla

artgecko

Kvinna ·

04 maj, 2011

jaupplevde min värsta smärta ngnsin imorse när ja reste mig upp.. gick och la mig igår eftermiddag vid 5 ch låg så till kl 5 imorse.. då vaknade ja av att ja hade sjukt ont i ryggen och var kissenödig.. men försökte resa mig i 1½timme utan större framgång,  somnade om igen och vakna vid halv 9, och vid nio hade ja lyckats sätta mig upp på sängkanten med den brände till som f*n i de vänstra bröstet, högra gör inte alls lika ont. pappa häämtade mat till mig och åt precis för tredje gången på 72h.. usch.. svullnat upp som fan av tabletterna, dessutom fanns inte dom läkaren skrev ut åt mig på apoteket så dom gav mig ngra andra, som var för lätt till måttlig smärta, ja vill ha ngt staaaarkt!! typ morfintabletter!!!

Gilla

Erika

Kvinna ·

04 maj, 2011

Börjar också bli riktigt nervös, bara några få timmar kvar. Ska vara på Citadellkliniken vid 13.00

Gilla

emme

Kvinna ·

04 maj, 2011

Jag fick några oxynorm (morfinliknande) med mig, men tyvärr kommer de vara slut efter imorgon. o jag undrar hur jag gör efteråt, då inget annat hjälper mot min smärta. kan man få något utskrivet i efterhand..?

Gilla

Anonym användare

04 maj, 2011

Jyborn skrev:

jaupplevde min värsta smärta ngnsin imorse när ja reste mig upp.. gick och la mig igår eftermiddag vid 5 ch låg så till kl 5 imorse.. då vaknade ja av att ja hade sjukt ont i ryggen och var kissenödig.. men försökte resa mig i 1½timme utan större framgång,  somnade om igen och vakna vid halv 9, och vid nio hade ja lyckats sätta mig upp på sängkanten med den brände till som f*n i de vänstra bröstet, högra gör inte alls lika ont. pappa häämtade mat till mig och åt precis för tredje gången på 72h.. usch.. svullnat upp som fan av tabletterna, dessutom fanns inte dom läkaren skrev ut åt mig på apoteket så dom gav mig ngra andra, som var för lätt till måttlig smärta, ja vill ha ngt staaaarkt!! typ morfintabletter!!!

Åh vad jobbigt. :( Men det kommer bli bättre! Stå ut! :) Det kommer vara värt allt det här sen!

Har du berättat för dina föräldrar nu? Eller undrar inte din pappa varför du har så ont?

Du kan säkert ringa din läkare och säga hur ont du har och fråga om du kan få starkare tabletter annars?

Gilla

tinkerbell1

Kvinna ·

04 maj, 2011

Lycka till prompen o erika!

Jag hade nog mest ont i går vid 24,då högg det rätt bra när jag råkade flytta mig lite fel i sängen,så har magen ballat ur fullkomligt av antibiotikan  👎  axelbanden trycker ner så hårt så det är ett u där nu på varje axel.. ska det vara så???? kliar under bygeln som myggbett  idag är jag gnällig=))) skönt det är bättre idag för dig emme!

Gilla

tinkerbell1

Kvinna ·

04 maj, 2011

Hoppas det ger sig jyborn!  mitt vä är det som hugger också om jag vrider mig fel...sen stack dom igår sent precis som när man fick massor av mjölk när barnen kom...fått lite känsel på ovansidor annars bedövat..hur är den biten med er andra som opats nu??

Gilla

tinkerbell1

Kvinna ·

04 maj, 2011

emme skrev:

Jag fick några oxynorm (morfinliknande) med mig, men tyvärr kommer de vara slut efter imorgon. o jag undrar hur jag gör efteråt, då inget annat hjälper mot min smärta. kan man få något utskrivet i efterhand..?

Mejla tuve o fråga! mår du inte konstigt av dom?  Inte vågat ta nån..ville tagit igår men hade lagt mig o orkade inte resa mig=)

Gilla

artgecko

Kvinna ·

04 maj, 2011

ja har bara fått tillbaka känseln på ovansidan.. känner bara att de bränner till vid ärren eller på insidan när ja reser mig upp.. ligger förjävla obekvämt med vågar inte flytta på mig för har inte alls ont nu . känner mig så himla gnällig och brukar normalt sett inte vara det (tycker jag :P)
tack tinkerbell hoppas de ger sig öfr dig me,d första veckan är väl jobbigast. 

>> cookie: ja sa att ja har jätteont i magen, går som en robot men pappa vet väl inte hur man är när man har ont i magen, mina smärtstillande är typ mot mensvärk, så de skulle han kunna se. 
mamma vet om det, min syster sa till henne för en vecka sen, så sa syrran de till mig 5min innan operationen.. snacka om att få en chock och mamma hade inte ens nämnt ngt om det.. men men, min mor verkar tro att ja inte har ont alls eller sy bryr hon sig inte helt enkelt och tycker att ja borde skylla mig själv, pappa ville köra mig till läkaren när ja sa att ja inte kunde resa mig för ja hade ont i magen.. :P

emme: så underbart med morfin man blir bara hög och slapp.. inga som helst bekymmer i världen..
ja som normalt försöker undvika att käka piller mot smärta, har nog käkat fler senaste dagarna än ngnsin sammanlagt innan haha.. dock tog ja bara 2 gånger igår, och en gång idag.. får ta dom 4 gånger om dagen..

Gilla

Anonym användare

Den här kommentaren har dolts eftersom den inte földe forumets riktlinjer

Anonym användare

04 maj, 2011

Vad roligt att läsa er Maj-tråd och följa er som nyligen opats! Stort GRATTIS alla!

Kom ihåg att smärtan oftast är värst den första veckan, sen brukar det ge med sig. Själv var jag helt utan smärtstillande efter en vecka, men slarva inte med tabletterna den första tiden och se till att era kirurger ger er starkare tabletter om ni behöver det!

Lycka till med återhämtningen! =)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem