Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Elsa12345 profilbild

Elsa12345

Kvinna ·

15 mar, 2017

Vi som opereras i maj 2017

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss maj 2017! Här kan vi dela funderingar och frågor. Ge varandra stöd och tips! Osv! Ser att det är fler som fått tider för operation i maj. Jag har fått tid för operation den 11 maj på Aleris i Umeå. Det lutar åt mentor 295 anatomiska, men känner mig fortfarande inte säker på storleken. skulle vilja ha ett naturligt resultat. Inte för stort men inte heller för litet. Lagom liksom. :) Längtas sjukt mkt.

317

Sortera efter

Jal_laj

Kvinna ·

24 apr, 2017

Har op 9/5 hos Peter Cosmo på Citadellkliniken. Var och testade storleken igen i förra veckan då jag väljer mellan 380 cc och 425 cc men det blir 425 cc. Det syns nästan ingen skillnad och lite försvinner när de väl är på plats så 425 cc känns rätt.
Gilla

Tussen

Kvinna ·

25 apr, 2017

Jag har nu 2 veckor kvar till op och behövt börja förbereda mig lite. Tex tänka på att inte röka (brukar feströka), får inte ta ipren eller blodförtunnande tex omega 3/fettsyror. Nästa vecka får jag inte raka mig under armarna och så ska jag iväg och handla nya rena mjukiskläder, bla en dragkedjströja så man slipper dra en tröja över huvudet. Har ni andra börjat tänka på förberedelser? Vad säger ni till kollegorna om ni är sjukskrivna från jobbet?
Gilla

Opbröst

Kvinna ·

25 apr, 2017

Tussen skrev:

Jag har nu 2 veckor kvar till op och behövt börja förbereda mig lite. Tex tänka på att inte röka (brukar feströka), får inte ta ipren eller blodförtunnande tex omega 3/fettsyror. Nästa vecka får jag inte raka mig under armarna och så ska jag iväg och handla nya rena mjukiskläder, bla en dragkedjströja så man slipper dra en tröja över huvudet.
Har ni andra börjat tänka på förberedelser?
Vad säger ni till kollegorna om ni är sjukskrivna från jobbet?

Så skönt :) jag ska oxå köpa in nya mjukiskläder då mina sitter för hårt så kommer göra ont att ta på mig bl.a. Byxorna :) Min arbetskollega vet vad för op jag ska göra så hon säger inte så mycket då hon känner några som gjort samma op. Min chef vet bara att jag ska vara sjukskriven och göra op men inte om vad för op.
Gilla

Millan1

Kvinna ·

25 apr, 2017

Hade min konsultation hos Patrik på nordiska kliniken igår och bokat op 17 maj! Tror det blir 300 cc svårt att veta hur det blir i verkligheten, när jag provade implantaten kändes det stort men på 3D bilden känns dom mindre?
Gilla

Mnlsn

Kvinna ·

25 apr, 2017

Hej! Jag har bokat op 2/5, alltså om en vecka!! Känns helt sjukt haha overkligt, kan typ inte tänka på det. Hur känns det för er andra som är nära operation? Nervöst?? Har bestämt mig för motiva Ergonomix i 425 cc demi profil, funderar ibland på om det blir för litet eller så men tror att det blir bra! Så nu är det väl bara att börja förbereda :)
Gilla

Emma89

Kvinna ·

26 apr, 2017

Mnlsn skrev:

Hej! Jag har bokat op 2/5, alltså om en vecka!! Känns helt sjukt haha overkligt, kan typ inte tänka på det. Hur känns det för er andra som är nära operation? Nervöst??

Har bestämt mig för motiva Ergonomix i 425 cc demi profil, funderar ibland på om det blir för litet eller så men tror att det blir bra! Så nu är det väl bara att börja förbereda :)

Vi ska op på samma dag :) vilken tid ska du va på din klinik? Ja börjar bli ruskigt nervös :/ Det kommer nog bli super bra :) (om det kändes bra på konsultationen)
Gilla

Opbröst

Kvinna ·

26 apr, 2017

Haannachanel skrev:

Jag har op den 15 maj, Citadellkliniken :).
Inte bestämt riktigt än vad det blir men runt 400cc round Motiva full :)

Vilen tiden 15 maj opereras du? :) Jag opereras 07,00 :) så jag är först ut :)
Gilla

Alice100

Kvinna ·

26 apr, 2017

Ingen mer än jag som ska opereras på kosmetisk kirurgi AB i maj? :)
Gilla

Andreeakarlsson

Kvinna ·

26 apr, 2017

Jag har op tid den 18 maj på Bellakliniken. Börjar bli ganska nervös nu. Vet inte om jag ska välja 450 eller 500 cc motiva Round full.... är ny på denna sidan, vart kan man se bilder? :)
Gilla

Roséringen

Kvinna ·

26 apr, 2017

Jag ska på konsultation på fredag på Proforma. Har redan bokat op-tid och det blir 18/5. Såg att flera hade op däromkring. Vad roligt! Kul att höra sen vad nu andra fått för erfarenheter.
Gilla

Emma89

Kvinna ·

26 apr, 2017

Andreeakarlsson skrev:

Jag har op tid den 18 maj på Bellakliniken. Börjar bli ganska nervös nu. Vet inte om jag ska välja 450 eller 500 cc motiva Round full.... är ny på denna sidan, vart kan man se bilder? :)

Du måste bli silvermedlem innan du kan se. Lägg upp en signatur, skriv/kommentera trådar & Så måste man varit medlem antal dagar :)
Gilla

Andreeakarlsson

Kvinna ·

27 apr, 2017

Tack så mycket för svar :-)
Gilla

KickiFine

Kvinna ·

27 apr, 2017

15 maj närmar sig sakta men säkert. Hoppas man har tagit rätt val av kirurg och klinik :/ det börjar bli verkligt snart! Längtar och är samtidigt rädd! ://
Gilla

Mnlsn

Kvinna ·

27 apr, 2017

Emma89 skrev:

Mnlsn skrev:

Hej! Jag har bokat op 2/5, alltså om en vecka!! Känns helt sjukt haha overkligt, kan typ inte tänka på det. Hur känns det för er andra som är nära operation? Nervöst??

Har bestämt mig för motiva Ergonomix i 425 cc demi profil, funderar ibland på om det blir för litet eller så men tror att det blir bra! Så nu är det väl bara att börja förbereda :)

Vi ska op på samma dag :) vilken tid ska du va på din klinik? Ja börjar bli ruskigt nervös :/
Det kommer nog bli super bra :) (om det kändes bra på konsultationen)

Jaha vad kul! Ja nu är det inte långt kvar haha :) kommer gå bra!! Jag fick tid kl 12 dudå? Ja precis, tror det blir bra ☺
Gilla

Mjansson

Kvinna ·

27 apr, 2017

Jag ska operera mig hos Patrik den 9/5. Ska göra bröstlyft+bröstförstoring. Han rekommenderade 425 cc eller 475 cc Motiva round. Skiljer det mycket ni som vet?
Gilla

Emma89

Kvinna ·

28 apr, 2017

Mnlsn skrev:

Emma89 skrev:

Mnlsn skrev:

Vi ska op på samma dag :) vilken tid ska du va på din klinik? Ja börjar bli ruskigt nervös :/
Det kommer nog bli super bra :) (om det kändes bra på konsultationen)

Jaha vad kul! Ja nu är det inte långt kvar haha :) kommer gå bra!! Jag fick tid kl 12 dudå?
Ja precis, tror det blir bra ☺

. Ja ska va på kliniken halv 9 :) ne nu är det inte alls långt kvar :D
Gilla

Roséringen

Kvinna ·

28 apr, 2017

Varit på konsultation idag och det blev allergan runda 525 cc. Känns overkligt! Äntligen ska det bli av. Nervöst!
Gilla

Saral

Kvinna ·

28 apr, 2017

Har preliminärt inbokat slutet av maj. Iiiiih ilar lite när jag tänker på det. Vad ska man ta med sig? Vad ska ni ha på er? Några tips? Kan inte heller bestämma mig för exakt storlek eller profil. Det är ju såååå svårt när man så gärna vill träffa rätt på en gång och få sina drömbröst ;)
Gilla

Roséringen

Kvinna ·

29 apr, 2017

Jag tänker ha på mig lösa, lediga kläder så inget klämmer på brösten när jag ska åka hem. Kommer åka tåg dit och hem och jag kommer nog skrämma ihjäl alla eftersom man måste vara helt utan smink, deo etc, helt naturell. Måste ju tvätta med descutan både på kvällen innan och på morgonen, även håret ska tvättas med det. :/ Tänker mig att något att spy i på vägen hem kan vara en idé eftersom man kan må illa efteråt.
Gilla

Alice100

Kvinna ·

30 apr, 2017

Jag kommer ha med mig så lite som möjlig. Kommer ju inte övernatta så behöver inte så mycket. Bekväma kläder som man inte drar över huvudet och nått ätbart. Annars vet jag inte om jag behöver något mer.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem