Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Barbarella92 profilbild

Barbarella92

Kvinna ·

07 okt, 2016

Vi som opereras i November 2016

Bröstförstoring

Ska opereras den 2/11 på Laser & Estetik hos Patrik Höijer, det blir även ett ankarlyft. Storleken på implantat är inte hugget i sten ännu, Patrik tyckte att jag skulle passa bra i 425, men jag testade lite implantat när jag var på konsultation och tyckte att 500 tror jag det var som jag testade kändes bättre, har även lyckats gå ner lite i vikt sedan min konsultation 5 kg nu, förhoppningvis ytterligare 5 kg till op + att han tar bort ca 100g av mitt egna, så lite försvinner ju där. Är samtidigt rädd att det blir för stort, då jag har egen vävnad! Har 3D-bild i mitt galleri. :) Är det flera här som ska OPa sig i November?

209

Sortera efter

LissB

Kvinna ·

07 nov, 2016

Jag ska operera mig nästa torsdag har samma tankar som dig HannaJ90
Gilla

FrökenGeléhallon

Kvinna ·

07 nov, 2016

HannaJ90 skrev:

Jag ska operera mig nu på onsdag och nervositeten har verkligen smugit på en. Jag är så orolig inför allt; narkos, kommer jag att bli nöjd, kommer jag att överleva.

Någon mer med samma tankar?

Jag ska opereras på torsdag och känner precis likadant! Försöker att tänka att det inte hjälper att oroa sig. Det som kommer att ske kommer att ske ändå. Men har haft rejäl panik i några vändor! Jag brukar lugna mig genom att titta på bilder på snygga bröst haha :)
Gilla

Lie2

Kvinna ·

07 nov, 2016

Jag ska opereras om 3 veckor och har inte vart speciellt nervös fören nu! Börjar bli livrädd över att narkosen inte kommer funka på mig så jag ligger där och känner allt dom gör. Haha sjukt vilka tankar man kan få.
Gilla

Plazatiken

Kvinna ·

07 nov, 2016

Ett lotteri är just vad det är! Dessutom med ens hälsa och välbefinnande som insats! Kanske lite sjukt eg att göra detta med tanke på allt det innebär, men kan för min egna del säga att välmåendet och kvinnligheten är de starkaste känslorna som styr min process och gör så att jag är villig att gå igenom detta till 100%. Är fullt medveten om att mkt kan gå fel och bi fel, men vill sååå gärna dwtta att jag förtränger det mesta negativa, det kan ju också bli sååå bra! Är galet orolig att jag tagit för stora implantat måste tro det blir bra! Kram på er; )
Gilla

HannaJ90

Kvinna ·

07 nov, 2016

Vad skönt att det finns fler med samma tankar som en själv. Det som gör mig ännu mer nervös är att ingen skriver något om Nackakliniken här. Jag ska opereras där.
Gilla

Millz

Kvinna ·

08 nov, 2016

Gah! Nu är jag på väg mot Strömstad för operation imorgon. Nervös och förväntansfull. Många tankar som snurrar i huvudet och jag får påminna mig själv om varför jag gör det här.
Gilla

strutsen79

Kvinna ·

08 nov, 2016

Millz skrev:

Gah! Nu är jag på väg mot Strömstad för operation imorgon. Nervös och förväntansfull. Många tankar som snurrar i huvudet och jag får påminna mig själv om varför jag gör det här.

Det kommer gå bra! Lycka till :)
Gilla

BA84

Kvinna ·

08 nov, 2016

Plazatiken skrev:

Ett lotteri är just vad det är! Dessutom med ens hälsa och välbefinnande som insats! Kanske lite sjukt eg att göra detta med tanke på allt det innebär, men kan för min egna del säga att välmåendet och kvinnligheten är de starkaste känslorna som styr min process och gör så att jag är villig att gå igenom detta till 100%. Är fullt medveten om att mkt kan gå fel och bi fel, men vill sååå gärna dwtta att jag förtränger det mesta negativa, det kan ju också bli sååå bra! Är galet orolig att jag tagit för stora implantat måste tro det blir bra! Kram på er; )

Förstår precis hur du tänker jag tänker exakt likadant. Min mina bröst är verkligen så illa nu så kan inte se hur det kan bli sämre... Ser att du har valt runda implantat, hur har du resonerat? Vi har bara pratat om anatomiska men eg undrar jag varför vi inte pratat om runda? Vad säger din kirurg?
Gilla

Plazatiken

Kvinna ·

08 nov, 2016

Lycka till! Det kommer självklart att gå bra!
Gilla

FrökenGeléhallon

Kvinna ·

08 nov, 2016

Jag jobbar just nu mitt sista arbetspass innan op. Imorgon kör vi ner mot Sthlm och på torsdag är det dags! Känns väldigt pirrigt!
Gilla

strutsen79

Kvinna ·

08 nov, 2016

FrökenGeléhallon skrev:

Jag jobbar just nu mitt sista arbetspass innan op. Imorgon kör vi ner mot Sthlm och på torsdag är det dags! Känns väldigt pirrigt!

Så spännande, allt kommer att gå bra och Lycka till nu och berätta gärna sen hur det gått för dig, så nyfiken! :)
Gilla

FrökenGeléhallon

Kvinna ·

08 nov, 2016

strutsen79 skrev:

FrökenGeléhallon skrev:

Så spännande, allt kommer att gå bra och Lycka till nu och berätta gärna sen hur det gått för dig, så nyfiken! :)

Absolut! :) Nervositeten har verkligen slagit till nu. Vet inte var jag ska ta vägen. Känner att jag nog kommer att sova väldigt oroligt dessa två nätter innan.
Gilla

E85

Kvinna ·

08 nov, 2016

Millz skrev:

Lycka till !! Imorgon gäller det för mig med wiiieee
Gilla

Lysa

Kvinna ·

08 nov, 2016

Stort lycka till tjejer. Om en vecka ligger jag färdig opererad på kliniken och börjar fokusera på tillfrisknande. Hoppas verkligen ni blir nöjda med era val. :) Kramar
Gilla

E85

Kvinna ·

09 nov, 2016

Lysa skrev:

Stort lycka till tjejer. Om en vecka ligger jag färdig opererad på kliniken och börjar fokusera på tillfrisknande. Hoppas verkligen ni blir nöjda med era val. :) Kramar

Tack =D
Gilla

E85

Kvinna ·

09 nov, 2016

Känner mig än så länge helt lugn, och om en timme ska jag vara på kliniken. Tror nervositeten kommer då... Haha kom på mig själv att jag sitter med ett jätteleende när jag skrev att det va en timme kvar Wish me luck !
Gilla

NervösJ

Kvinna ·

09 nov, 2016

Så var min dag också kommen, sitter i bilen påväg ner till Landskrona nu och är lagom nervös, mest förväntansfull och vill inget mer än att vakna upp efter op nu och va klar!!! Men äääntligen :D
Gilla

strutsen79

Kvinna ·

09 nov, 2016

E85 skrev:

Känner mig än så länge helt lugn, och om en timme ska jag vara på kliniken. Tror nervositeten kommer då...

Haha kom på mig själv att jag sitter med ett jätteleende när jag skrev att det va en timme kvar

Wish me luck !

Lycka till, det kommer gå jättebra :)
Gilla

strutsen79

Kvinna ·

09 nov, 2016

NervösJ skrev:

Så var min dag också kommen, sitter i bilen påväg ner till Landskrona nu och är lagom nervös, mest förväntansfull och vill inget mer än att vakna upp efter op nu och va klar!!! Men äääntligen :D

Vet precis vad du menar, kände likadant för en vecka sen när jag opererade mig =) Lycka till!!!
Gilla

Geishal

Kvinna ·

09 nov, 2016

Vafan har försökt svara på ditt meddelande men det går ju inte, kanske när man bara är brons man inte kan svara på pm?! Opererad och klar här nu iallafall, gick ju som en dans trots nervositeten innan.. hur har det gått för dig som också opererats här idag?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem