Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Barbarella92 profilbild

Barbarella92

Kvinna ·

07 okt, 2016

Vi som opereras i November 2016

Bröstförstoring

Ska opereras den 2/11 på Laser & Estetik hos Patrik Höijer, det blir även ett ankarlyft. Storleken på implantat är inte hugget i sten ännu, Patrik tyckte att jag skulle passa bra i 425, men jag testade lite implantat när jag var på konsultation och tyckte att 500 tror jag det var som jag testade kändes bättre, har även lyckats gå ner lite i vikt sedan min konsultation 5 kg nu, förhoppningvis ytterligare 5 kg till op + att han tar bort ca 100g av mitt egna, så lite försvinner ju där. Är samtidigt rädd att det blir för stort, då jag har egen vävnad! Har 3D-bild i mitt galleri. :) Är det flera här som ska OPa sig i November?

209

Sortera efter

Geishal

Kvinna ·

09 nov, 2016

NervösJ skrev:

Så var min dag också kommen, sitter i bilen påväg ner till Landskrona nu och är lagom nervös, mest förväntansfull och vill inget mer än att vakna upp efter op nu och va klar!!! Men äääntligen :D

Svarade dig ovan :)
Gilla

NervösJ

Kvinna ·

10 nov, 2016

Geishal skrev:

NervösJ skrev:

Så var min dag också kommen, sitter i bilen påväg ner till Landskrona nu och är lagom nervös, mest förväntansfull och vill inget mer än att vakna upp efter op nu och va klar!!! Men äääntligen :D

Okej va blev de för storlek för dig och hur mår du nu ?:) smärta osv? För mig gick de också bra men jäklar vad ont jag haft, tur dom var generösa med smärtstillande inatt kan jag säga. Ligger äntligen hemma i min soffa nu och försöker sova lite!
Gilla

Geishal

Kvinna ·

10 nov, 2016

NervösJ skrev:

Geishal skrev:

NervösJ skrev:

Okej va blev de för storlek för dig och hur mår du nu ?:) smärta osv?
För mig gick de också bra men jäklar vad ont jag haft, tur dom var generösa med smärtstillande inatt kan jag säga. Ligger äntligen hemma i min soffa nu och försöker sova lite!

Härligt att höra! Här blev det 320/340 mellanprofil. Strutiga, hårda och blåslagna men otroligt nöjd änsålänge ändå. Inte haft någon större smärta alls känner mig bara lite mörbultad så det är skönt. Men fruktansvärt svårt att komma till ro i sittande ställning men det ger sig väl.
Gilla

Hallon2

Kvinna ·

10 nov, 2016

Dagen efter nu. Opades 730 och vaknade 930. Hade väldigt ont och fick tillslut bedövning genom ryggen och sedan åkte jag hem kring 14. Vaknade i natt stel som en pinne och kom ingenstans och låg och kved. Ska absolut inte lägga mig ner igen! Nu idag känns det bättre men har fortfarande väldigt ont i den vänstra, känns som att bli huggen med en kniv rätt igenom bröstet lite då och då och speciellt om jag stigit upp och gått på en runda i huset! I papprena jag fick stod det att dag2 kan man gå korta promenader.. Men jag har för ont för att gå ut så känns som att jag läker sakta? Eller vet någon om detta låter normalt?
Gilla

FrökenGeléhallon

Kvinna ·

10 nov, 2016

Jag opererades idag. Vaknade ca 10:45. Det gick jättebra och har inte särskilt ont. Mest stel och ett tryck över bröstkorgen. Alla på AK var så himla fina mot mig, rekommenderar dem varmt! Kommer snart att lägga upp 3d-simuleringen, när jag får lite ork.
Gilla

Klantfian

Kvinna ·

10 nov, 2016

Vilken storlek valde du? Känns det lagom ? :)
Gilla

Snowie

Kvinna ·

10 nov, 2016

Opererades igår på östersjö kliniken :) Alla tankar innan som man hade om man skulle vakna eller vakna mitt i allt fanns där :) Men tur va vaknade ja upp efter dem va klara och va totalt lycklig att jagade överlevt :D
Gilla

FrökenGeléhallon

Kvinna ·

10 nov, 2016

Klantfian skrev:

Vilken storlek valde du? Känns det lagom ? :)

385 cc blev det! Lite större än jag först tänkt men än så länge känns det bra :) valde mellan 365 (mellan projektion) och 385 (full projektion) imorse.
Gilla

BA84

Kvinna ·

10 nov, 2016

E85 skrev:

Känner mig än så länge helt lugn, och om en timme ska jag vara på kliniken. Tror nervositeten kommer då...

Haha kom på mig själv att jag sitter med ett jätteleende när jag skrev att det va en timme kvar

Wish me luck !

Lycka till det kommer gå jättebra!
Gilla

Millz

Kvinna ·

10 nov, 2016

Dag 2 för mig med. Känns som ännu längre sen! Har också haft väldigt mycket smärta, främst i vänster bröst som hugger till i ärret. Mest när jag legat nere och ska upp. Tack o lov för tramadol! Tog bort kompresserna i eftermiddags och kunde beskåda tittsen mer än precis då jag vaknade, lagom groggy då. Spända och lite struliga är det men det borde lägga sig. Lägger in bilder i galleriet.
Gilla

Pelin96

Kvinna ·

11 nov, 2016

Hallon2 skrev:

Dagen efter nu.
Opades 730 och vaknade 930. Hade väldigt ont och fick tillslut bedövning genom ryggen och sedan åkte jag hem kring 14. Vaknade i natt stel som en pinne och kom ingenstans och låg och kved. Ska absolut inte lägga mig ner igen!

Nu idag känns det bättre men har fortfarande väldigt ont i den vänstra, känns som att bli huggen med en kniv rätt igenom bröstet lite då och då och speciellt om jag stigit upp och gått på en runda i huset!
I papprena jag fick stod det att dag2 kan man gå korta promenader.. Men jag har för ont för att gå ut så känns som att jag läker sakta?

Eller vet någon om detta låter normalt?

För mig låter det bra! Jag låg de första dagarna för hade ont och orkade ej klä mig osv så gick inte ut. Kunde inte äta heller. Gå ut o gå om du kan så tidigt som möjligt. Jättebra med cirkulation. Jag tycker de e skönt o duscha brösten i ganska varmt vatten o massera musklerna lite när jag har mycket sån "kniv i bröstet" känsla
Gilla

LissB

Kvinna ·

12 nov, 2016

tjejer hur mår ni efter er op? :) vilka är det som är kvar i tråden nu? jag op på torsdag ska va på kliniken kl 07.45
Gilla

Annie

Kvinna ·

12 nov, 2016

Jag har min op nu på måndag! Är så jäkla nervös!
Gilla

Geishal

Kvinna ·

12 nov, 2016

LissB skrev:

tjejer hur mår ni efter er op? :) vilka är det som är kvar i tråden nu? jag op på torsdag ska va på kliniken kl 07.45

Jag har ju förstått att jag mår oförskämt bra, Opererades i onsdags, ingen smärta  men tryck över bröstet som kommer och går lite men ingen jobbig känsla och har ju blivit mindre för varje dag.. i princip fullt rörlig idag. Haft lite ryggsmärtor 2 första dagarna om jag legat helt plant, skulle tro efter bhn och det har försvunnit så fort jag satt mig upp. brösten är ju väldigt svullna och spända men redan fått tillbaka känsel i bröstvårtor och delvis under. Sen är det ju en väldigt konstig känsla när man duschar, det känns ju inte riktigt som brösten tillhör en men det kommer väl :p så prima här och önskar dig all lycka till med din operation och hoppas du får må lika bra.
Gilla

Fialott

Kvinna ·

12 nov, 2016

Ni som opererats, duschade ni håret med descutan? Eller räckte det bara med kroppen?
Gilla

strutsen79

Kvinna ·

12 nov, 2016

LissB skrev:

Vad spännande :) Jag opererade mig för 9 dagar sedan och har mått väldigt bra under hela tiden. inte haft direkt ont, mest varit spänd och svullen över brösten. Bara behövt tagit panodil och den tab mot infektion. Panodilen slutade jag ta för 2 dagar sen. Upplever det mer som tryck mot bröstet och lite som efter graviditeten och man kunde få lite mjölkstockning. Jag kunde röra mig rätt bra från början det jobbigaste är att man är så svullen tycker jag och just nu känns det som att brösten inte tillhör min kropp men de blir nog bättre när de mjuknar :) Lycka till med din op, det kommer gå bra :)
Gilla

strutsen79

Kvinna ·

12 nov, 2016

Fialott skrev:

Ni som opererats, duschade ni håret med descutan? Eller räckte det bara med kroppen?

På min instruktion stod de att man inte behövde ta håret om man inte skulle göra ansiktskirurgi men jag körde både hår och kropp ändå, även fast jag bara skulle operera brösten, just in case :)
Gilla

NervösJ

Kvinna ·

12 nov, 2016

Jag opererades i onsdags och trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle ha såhär ont haha! Ställ in er på de värsta o ta de därifrån :)
Gilla

strutsen79

Kvinna ·

12 nov, 2016

NervösJ skrev:

Jag opererades i onsdags och trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle ha såhär ont haha!
Ställ in er på de värsta o ta de därifrån :)

Nä stackars dig, inte roligt att det är så. Hoppas det avtar snart!
Gilla

LissB

Kvinna ·

12 nov, 2016

Annie, va roligt :) hoppas att allt går bra för dig.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem