Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Barbarella92 profilbild

Barbarella92

Kvinna ·

07 okt, 2016

Vi som opereras i November 2016

Bröstförstoring

Ska opereras den 2/11 på Laser & Estetik hos Patrik Höijer, det blir även ett ankarlyft. Storleken på implantat är inte hugget i sten ännu, Patrik tyckte att jag skulle passa bra i 425, men jag testade lite implantat när jag var på konsultation och tyckte att 500 tror jag det var som jag testade kändes bättre, har även lyckats gå ner lite i vikt sedan min konsultation 5 kg nu, förhoppningvis ytterligare 5 kg till op + att han tar bort ca 100g av mitt egna, så lite försvinner ju där. Är samtidigt rädd att det blir för stort, då jag har egen vävnad! Har 3D-bild i mitt galleri. :) Är det flera här som ska OPa sig i November?

209

Sortera efter

LissB

Kvinna ·

12 nov, 2016

geishal, men gud vilken tur du har haft :o hoppas att det kommer va lika för mig. Är så rädd och nervös inför smärtan.
Gilla

felixia

Kvinna ·

12 nov, 2016

Har inte skrivit här innan eftersom jag inte visste om forumet förens nu typ men jag opererades för 12 dagar sedan och har också mått oförskämt bra! Hade inte alls speciellt ont efter operationen och åt tramadol i 5 dagar och efter det har jag inte tagit smärtstillande alls! Lycka till alla som ska opereras!
Gilla

BA84

Kvinna ·

12 nov, 2016

Opereras på onsdag!
Gilla

Hallon2

Kvinna ·

13 nov, 2016

Tog håret en gång med descutan, ganska snabbt. Frågade kliniken och räckte med en gång :) meb är nog bra att ändå göra det! Vaknade just till Dag 5 och stelare person får man leta efter. Inte kommit upp ännu från sängen... . Igår kunde jag tom duscha själv så idag ska jag prova på en promenad ute! Någon som har ett bra sovtips? Sovit lite sittandes tidigare nätter men inatt provade jag att ligga. Inget har varit skönt!
Gilla

mmariaa

Kvinna ·

13 nov, 2016

24/11 är det min tur. börjar bli pirrigt. På min folder jag fick från proforma så stod det att jag inte behövde tvätta håret med descutan. men jag läser att många gör det ändå? Hur blir håret av det? kan tänka mig svinto typ :P haha! Vad får jag inte glömma att ta med mig? Något ni som opererat sig tänkte på?
Gilla

Hallon2

Kvinna ·

13 nov, 2016

mmariaa skrev:

24/11 är det min tur. börjar bli pirrigt. På min folder jag fick från proforma så stod det att jag inte behövde tvätta håret med descutan. men jag läser att många gör det ändå? Hur blir håret av det? kan tänka mig svinto typ :P haha!
Vad får jag inte glömma att ta med mig? Något ni som opererat sig tänkte på?

Tycker inte håret blev så dåligt, blev mjukt bara! Har långt hår så känns bra att ändå ta håret när det hänger långt ner, better safe than sorry ändå. Glöm inte att ta med kläder som är sköna att ta på... Och tröja med dragkedja! lypsyl behövde jag också ha för är lite beroende nu på vintern :D
Gilla

Lysa

Kvinna ·

13 nov, 2016

Jag opereras på tisdag och ställer in mig på den värsta smärtan man kan tänka då det egentligen är tre operationer i ett, buk, bröst förstoring och ankarlyft. Kommer att åka hem på onsdag i bil (rätt många mil) och har förberett "sjuktransporten" med stora kuddar, filt och "Festis". Tror att jag inte kommer kunna sitt och dricka så jag behöver ha ett sugrör att dricka med. Vätska är alltid bra för all läkning och gärna med lite socker i, så man dessutom får lite energi. Räknar med att den värsta smärtan kommer vid dag 2-4 då kroppen hunnit svullna. Försöker att mentalt förbereda mig på det och jobba med lite mindfullness. Det finns fler som gjort samma resa som jag och överlevt så jag tror att även jag kommer att göra det. Har packat med mig en lång kofta som jag knäpper framtill. Tänkte ha ett linne under, det kan jag trä på från benen. Tror inte jag sträcker armarna så värt högt efter operationen. Vet inte om jag är så nervös, det känns som att det inte finns någon återvändo och det är ju det här jag vill. Så nu är det bara att gilla läget, go whit the flow och hoppas att resultatet blir som förväntat. Körde mitt sista träningspass idag på länge och det kändes vemodigt. Som jag kommer sakna träningen under läkningsprocessen. Lycka till allihopa.
Gilla

Fialott

Kvinna ·

13 nov, 2016

Annie! Hur mår du nu? Jag är så himla nervös, som tur är mår jag bra nu, ingen feber.
Gilla

Annie

Kvinna ·

13 nov, 2016

Fialott skrev:

Annie! Hur mår du nu? Jag är så himla nervös, som tur är mår jag bra nu, ingen feber.

Åh vad skönt att du har blivit av med din feber Fialott! Jag är extremt nervös, känns typ som att jag ska spy när som helst... haha... har sovit oroligt natten till idag så vill inte tänka på hur den kommande blir... fytusan! Vill bara ha det överstökat!
Gilla

Fialott

Kvinna ·

13 nov, 2016

Annie, Ja det vill man! Hoppas vi blir nöjda med vårt resultat! Jag är kräsen av mig och det vet Johan om. Ska gå igenom med honom innan operation så han inte glömmer det jag är ute efter.
Gilla

mmariaa

Kvinna ·

13 nov, 2016

Hallon2. var opererade du dig? Hur har du mått i övrigt sedan op?
Gilla

Hallon2

Kvinna ·

13 nov, 2016

mmariaa skrev:

Hallon2. var opererade du dig? Hur har du mått i övrigt sedan op?

LuleåHermelinen! Nöjd med val av klinik! Trodde väl lite är jag skulle dö första och andra dagen vissa stunder, men har väl varit förvånad av vad jag klarar av. Opererades 9/11 och den 12e duschade jag själv och kunde tom tvätta håret! Har dock inte kunnat gå på promenad vilket stör mig för det hugger till ibland och då hjälper bara att luta på en hög med kuddar.. Så vågar inte gå för långt hemifrån. Men känner mig väldigt positiv hittills. Störst problem har jag på morgonen för blir väldigt stel och kommer inte upp från sängen utan hjälp, och samtidigt gör det ont att ligga kvar också. Men hopoas att detta släpper snart!
Gilla

E85

Kvinna ·

14 nov, 2016

Fialott skrev:

Ni som opererats, duschade ni håret med descutan? Eller räckte det bara med kroppen?

Duschade även håret.
Gilla

Annie

Kvinna ·

14 nov, 2016

Okej.. nu är jag på väg ner till kliniken. Törstig som tusan. Känns som en öken i munnen.. så just nu är tuggummi min räddning! Lycka till ni som ska opereras idag!
Gilla

Fialott

Kvinna ·

14 nov, 2016

Sitter och väntar på tåget som ska ta mig till Bellakliniken. Så himla nervös.....
Gilla

LissB

Kvinna ·

14 nov, 2016

lycka till annie och fialott :)
Gilla

Geishal

Kvinna ·

14 nov, 2016

Ja lycka till idag tjejer!
Gilla

Annie

Kvinna ·

14 nov, 2016

Tack så mycket tjejer! & Fialott vi ses säkert snart! De ringde mig precis & sa att jag var välkommen tidigare om jag kunde! Är nog där nere vid strax efter 11 :)
Gilla

Fialott

Kvinna ·

14 nov, 2016

Annie, Oj då....jag är i Helsingborg strax efter 13.00, åker tåg. Ska vara där 14.00 men då kommer jag ju lite tidigare dit o det är ju bra! Då kanske de inte ha så mycket att göra idag :-)
Gilla

Lysa

Kvinna ·

14 nov, 2016

Stort lycka till tjejer. På väg idag med tåg till Landskrona. Ska opereras i morgon bitti. Så humla spännande:)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem