Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

Ängen

Ängen

Kvinna ·

Va kul, samma dag som jag. Hehe velar också med storleken. Min kirurg tyckte 500cc men jag tycker nog att det är lite stort. Jag ska operera mig i falköping på Kkab. Du då?
Gilla
biggerboobs

biggerboobs

Kvinna ·

störrebröst 2014 skrev:
biggerboobs skrev:
störrebröst 2014 skrev:

biggerboobs skrev:
Dags för min op om 1 dag! Spännande. Läser att alla säger att man ska stretcha när farväl är gjort. Hur menar ni då?

man ska föra armarna över huvudet och liksom tänja så inte musklerna stelnar till,likaså ut med armarna i brösthöjd så du står som ett kors och tänja!! Dom kommer säkert visa dig!!

Minsan? Men man får ju inte sträcka armarna över huvudet? Aja! Jag är ny opad nu och antar att min kirurg visar mig senare idag:)
Ja det var då dom visade mig iallafall :) Hoppas du är glad och nöjd nu med dina nya tuttar!! Och att du inte kommer ha alltför ont ;) Så kanske vi får se en fin bild på dom sen ;)
Hmm.. Får se om dom visar mig senare. Men har du gått genom armhålan? Har inte allt för ont när jag ligger ner, känns mer när jag reser mig haha. Ser perfekt ut för tillfället så jag hoppad bara att de blir bättre o bättre!
Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Isabella88 skrev:

justfine, på vilken klinik ska du operera dig och vilka storlekar velar du mellan? 🙂

På plastikakademin i Linköping :) pendlar mellan 350-400 iom att jag ska göra både lyft och ilägg tycker jag det känns svårt, man vet ju liksom inte hur mycket som blir kvar av ens egna, provat med ris och med 400 blir det jättestort, men det vilseleder ju lite med.*suck*
Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Isabella88 skrev:

justfine, på vilken klinik ska du operera dig och vilka storlekar velar du mellan? 🙂

På plastikakademin i Linköping :) pendlar mellan 350-400 iom att jag ska göra både lyft och ilägg tycker jag det känns svårt, man vet ju liksom inte hur mycket som blir kvar av ens egna, provat med ris och med 400 blir det jättestort, men det vilseleder ju lite med.*suck*

Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Ängen skrev:
Va kul, samma dag som jag. Hehe velar också med storleken. Min kirurg tyckte 500cc men jag tycker nog att det är lite stort. Jag ska operera mig i falköping på Kkab. Du då?
Om det var mig du emnade så blir det på Plastikakademin i Linköping :) ska du bara lägga i eller lyfta med?

Gilla
Batgirl

Batgirl

Kvinna ·

Imorgon är det äntligen min tur, är ju så jäkla nervös Över narkosen. Vill bara att det ska vara gjort nu. Blir nog inte mycket sömn inatt:(
Gilla
saha

saha

Kvinna ·

Lycka till batgirl,narkosen kommer gå superbra!! Kram!
Gilla
Batgirl

Batgirl

Kvinna ·

Åh tack får hoppas det:/
Gilla
Vitchoklad

Vitchoklad

Kvinna ·

Ååååh, är bara 13 dagar kvar, är såååå himla sugen och förväntansfull!! Någon mer som ska op:a sig den 16e?

Gilla
Wonderland

Wonderland

Kvinna ·

Jag mailade kirurgen ang att jag velar mellan placering då jag är rädd för muskelpåverkan med delvis bakom. Fick inte världens bästa svar utan han skrev att med Polyuretan blir framför mkt bra. Någon som har erfarenhet eller ska lägga in det implantatet? Vet knappt var det är men
Gilla
Ängen

Ängen

Kvinna ·

Okej. Jag ska också lyfta, ett minilyft. Håller med dig, svårt att veta hur mycket av ens egna bröst som försvinner. Ristestet känns lite missvisande då men lite försvinner väl eftersom man lägger bakom.
Gilla
Hängis o slängis

Hängis o slängis

Kvinna ·

Wonderland, jag ska mest troligt ta polyuretan-texturerade.. De är ju som med en skumyta med ett vanligt texturerat implantat inuti, ska vara låg risk för kapsel, rippling och rotation då det växer fast i vävnaden på ett annat sätt. Jag ska däremot lägga under muskel för jag har häng så det lär hänga till sig för snabbt om jag sätter 505cc framför.
Gilla
störrebröst 2014

störrebröst 2014

Kvinna ·

biggerboobs skrev:
störrebröst 2014 skrev:
biggerboobs skrev:
störrebröst 2014 skrev:

biggerboobs skrev:
Dags för min op om 1 dag! Spännande. Läser att alla säger att man ska stretcha när farväl är gjort. Hur menar ni då?

man ska föra armarna över huvudet och liksom tänja så inte musklerna stelnar till,likaså ut med armarna i brösthöjd så du står som ett kors och tänja!! Dom kommer säkert visa dig!!

Minsan? Men man får ju inte sträcka armarna över huvudet? Aja! Jag är ny opad nu och antar att min kirurg visar mig senare idag:)
Ja det var då dom visade mig iallafall :) Hoppas du är glad och nöjd nu med dina nya tuttar!! Och att du inte kommer ha alltför ont ;) Så kanske vi får se en fin bild på dom sen ;)
Hmm.. Får se om dom visar mig senare. Men har du gått genom armhålan? Har inte allt för ont när jag ligger ner, känns mer när jag reser mig haha. Ser perfekt ut för tillfället så jag hoppad bara att de blir bättre o bättre!
Nej snittet sitter under bröstet på mig kan ju vara lite olika råd angående det ;)
Gilla
störrebröst 2014

störrebröst 2014

Kvinna ·

Batgirl skrev:
Imorgon är det äntligen min tur, är ju så jäkla nervös Över narkosen. Vill bara att det ska vara gjort nu. Blir nog inte mycket sömn inatt:(

Lycka till Batgirl!! Det kommer bli jättebra!!

Gilla
störrebröst 2014

störrebröst 2014

Kvinna ·

Nu har jag skrivit op berättelse samt lagt ut lite nya bilder på tuttarna, för er som vill läsa =P

Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

Ser att du skrivit att du håller på att gå ner i vikt. Är ditt mål att ha nått målvikten innan operationen eller vad hardin lläkare annars sagt om det? Tänkte mest på att min sa till mig att jag max fick gå ner eller upp 2-3 kg annars finns det risk för synliga kanter på implantaten. Mest nyfiken :-)
Gilla
Batgirl

Batgirl

Kvinna ·

Tack det får vi hoppas ;))
Gilla
Hängis o slängis

Hängis o slängis

Kvinna ·

Fannzan, antar att det kanske var mig du frågade? Iaf så har kliniken diskuterat med mig om att jag håller på att gå ned i vikt. De har informerat mig om risker med viktnedgång. Jag har informerat dom om vilken vikt jag haft mest under de senaste åren och att de är där jag vill vara. Jag väger idag 82kg, fyra veckor kvar och jag tänker gå ner det jag kan tills dess, mina bröst har sett desamma ut de senaste 10kg neråt så jag har mest tappat vikt runt rumpa, lår, midja.. Dom vill att jag skulle vara viktstabil och på målvikt. Men jag menar på att min målvikt länge varit orealistisk och har omvärderat det till lite mer realistisk målbild. Däremot har jag svårt att vara helt viktstabil, går ofta upp o ner 3kg-+ så runt 74kg.. Jag tycker inte attjag är såå långt bort från den vikten så jag kör på, även om jag såklart får vara extra uppmärksam på min byst hädanefter. När jag hade sagt det så sa hon aldrig att det varnågon dum ide eller så utan tyckte det var ok. Hon pratade inte om några specifika kilon men att det är påfrestande för kroppen att gå ner i vikt ochatt huden kan förändras.
Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

Hängis o slängis skrev:
Fannzan, antar att det kanske var mig du frågade? Iaf så har kliniken diskuterat med mig om att jag håller på att gå ned i vikt. De har informerat mig om risker med viktnedgång. Jag har informerat dom om vilken vikt jag haft mest under de senaste åren och att de är där jag vill vara. Jag väger idag 82kg, fyra veckor kvar och jag tänker gå ner det jag kan tills dess, mina bröst har sett desamma ut de senaste 10kg neråt så jag har mest tappat vikt runt rumpa, lår, midja.. Dom vill att jag skulle vara viktstabil och på målvikt. Men jag menar på att min målvikt länge varit orealistisk och har omvärderat det till lite mer realistisk målbild. Däremot har jag svårt att vara helt viktstabil, går ofta upp o ner 3kg-+ så runt 74kg.. Jag tycker inte attjag är såå långt bort från den vikten så jag kör på, även om jag såklart får vara extra uppmärksam på min byst hädanefter. När jag hade sagt det så sa hon aldrig att det varnågon dum ide eller så utan tyckte det var ok. Hon pratade inte om några specifika kilon men att det är påfrestande för kroppen att gå ner i vikt ochatt huden kan förändras.
Såg att det blev tokigt men det var till dig. :-) Var mest nyfiken så hoppas att du inte tog det fel :-) Lycka till med din viktnedgång och operation :-)
Gilla
Hängis o slängis

Hängis o slängis

Kvinna ·

Nejdå jag tog det som en fundering:) jag var skeptisk först, har läst mest om de som gått ner i vikt efter operatin och bibehållit resultaten, men också tvärtom, att resultatet blivit annorlunda. Men min magkänsla säger att jag kan göra detta nu:)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem