Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

Batgirl

Batgirl

Kvinna ·

Lycka till hanagh det kommer gå fin fint
Gilla
Jinne

Jinne

Kvinna ·

Lesoleil skrev:

arigato skrev:
Lesoleil skrev:

Jag opereras den 8 april (om två dagar) på Citadellkliniken...herre gud, känns så overkligt! Någon mer som ska opereras då?:)

Nej inte den 8:e men den 10:e på citadell.....du får uppdatera mig hur det går för dig

Det ska jag göra! Håller tummarna föratt det går bra för oss båda!:)

Jag opereras också den 8:e (imon!!!) :D

Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Då var konsultationen i Falköping klar!! Jag fick prova massa ilägg & det lutar mot 450cc hp el 375 mp??? Shit va svårt det är! Jag hade bestämt innan att 450 blir alldeles för stort på mig.... Men väl där var det nog inte så dumt ändå! Hon sa att den strl blir väldigt fin på många oavsett om man är smal, rund, lång el kort! Opereras om en vecka.......
Gilla
Hanagh

Hanagh

Kvinna ·

åh tack så mkt batgirl!

Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Lycka till Hannagh!!!! Så spännande!
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Å för er andra med givetvis!!! Såg inte att det var fler! Håller tummar för er alla å att ni slipper för mkt ont å får fina resultat
Gilla
Mandelblom

Mandelblom

Kvinna ·

Lycka till alla och fortsätt skriv här, känns jättebra att höra från alla som är klara. För mig gäller det den 29:e, tre veckor kvar. I natt drömde jag att jag var på Proforma och hade glömt köpa tvålen man måste tvätta sig med så jag sprang runt i Stockholm och letade efter ett apotek, enbart med en vid badrock på mig 👎. Idag har jag varit på apoteket och köpt tvålen!

Gilla
saha

saha

Kvinna ·

Mandelblom - haha ååh dessa drömmar!! Har också drömt flera gånger, både om själva operationen och att nått går fel, att jag har gjort dom redan och är nöjd eller gjort dom o fick nån komplikation.. haha nästan allt är lika illa för även när jag drömmer att de blir bra blir jag så besviken när jag vaknar haha!! Ska bli så skönt när de är klara💋 nästa onsdag är det min tur, så nästa tisdag tar jag tåget till Falköping...inte långt kvar nu!!😛

Gilla
störrebröst 2014

störrebröst 2014

Kvinna ·

Choklad1 skrev:
Då var konsultationen i Falköping klar!! Jag fick prova massa ilägg & det lutar mot 450cc hp el 375 mp??? Shit va svårt det är! Jag hade bestämt innan att 450 blir alldeles för stort på mig.... Men väl där var det nog inte så dumt ändå! Hon sa att den strl blir väldigt fin på många oavsett om man är smal, rund, lång el kort! Opereras om en vecka.......
Jag velade också mellan dom två storlekarna men jag och Stefan kom fram till att 375 mp passade mig bäst :) ville ju inte ha för stora så det blev precis lagom :))
Gilla
arigato

arigato

Kvinna ·

Två dagar kvar och jag har ändrat mig angående storlek. Nu blir det 425 cc moderate.....börjar bli sjukt nervös! Är rädd för smärtan som alla verkar tycka är förfärlig.
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

störrebröst 2014 skrev:
Choklad1 skrev:
Jag velade också mellan dom två storlekarna men jag och Stefan kom fram till att 375 mp passade mig bäst :) ville ju inte ha för stora så det blev precis lagom :))
Skönt att höra att du är nöjd! Det är så svårt att välja... Jag saknar ju fylliga bröst, dom är liksom borta dom (för) små jag hade en gång! Fyller inte heller en a-kupa nu. Jag var nästan mer inne på 450 nu för jag har fått för mig att med mp kanske jag saknar fyllighet upptill... Men jag vet inte! Det kanske inte blir platt upptil & fylligt nertill? Hoppas du förstår vad jag menar! Är rädd att inte Stefan har tid att "vela" med mig när det väl är dax! Men det har han kanske! Jag hade velat att de beställde hem 425hp så jag fick prova. Hade du egen vävnad? Det har inte jag! /beslutsångest!!/
Gilla
saha

saha

Kvinna ·

8 dagar kvar nu.. usch har börjat oroa mig så mycket för komplikationer de senaste dagarna.. Försöker att inte tänka på det och brukar själv säga till andra att det hjälper ju faktiskt inte att tänka på det, nu när man har bestämt sig är det bara att köra på och sedan hoppas på det bästa men ååh vad det kan ligga och mala i huvudet på en när man väl har börjat tänka på det haha... är mest orolig för DB och att få infektion.. känns som att DB är ganska vanligt ändå och är ju inte helt platt nu innan utan har lite egen vävnad.. Känns även som att jag lätt får infektioner i andra sammanhang, typ när jag tog hål i naveln och sånna grejer, så känns som att jag kommer råka ut för det nu med😢haha ååh shit vad mycket det är som snurrar i huvudet!! Ingen mening att oroa sig i onödan som sagt, har (som de flesta andra här inne också antar jag😉) läst på sååå sjukt mycket och är ju som många säger de som faktiskt får problem som hänger kvar här så det är det man läser mest om.. Är ju givetvis väldigt viktigt att ha koll på vad som kan gå fel men blir nog lätt lite överdrivet när man hänger här heeela dagarna haha. Får prata med Stefan på op-dagen och berätta om oro för DB så kanske han kan lugna mig lite..

Haha ursäktar för sjukt flummigt inlägg här men kände att jag behövde skriva av mig lite! Har iallafall mycket att göra nu de sista dagarna innan op så kommer ha fullt upp o förhippningsvis inte hinna tänka på mycket på allt som kan gå fel haha👍Kram på er tjejer!

Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

saha skrev:

8 dagar kvar nu.. usch har börjat oroa mig så mycket för komplikationer de senaste dagarna.. Försöker att inte tänka på det och brukar själv säga till andra att det hjälper ju faktiskt inte att tänka på det, nu när man har bestämt sig är det bara att köra på och sedan hoppas på det bästa men ååh vad det kan ligga och mala i huvudet på en när man väl har börjat tänka på det haha... är mest orolig för DB och att få infektion.. känns som att DB är ganska vanligt ändå och är ju inte helt platt nu innan utan har lite egen vävnad.. Känns även som att jag lätt får infektioner i andra sammanhang, typ när jag tog hål i naveln och sånna grejer, så känns som att jag kommer råka ut för det nu med😢haha ååh shit vad mycket det är som snurrar i huvudet!! Ingen mening att oroa sig i onödan som sagt, har (som de flesta andra här inne också antar jag😉) läst på sååå sjukt mycket och är ju som många säger de som faktiskt får problem som hänger kvar här så det är det man läser mest om.. Är ju givetvis väldigt viktigt att ha koll på vad som kan gå fel men blir nog lätt lite överdrivet när man hänger här heeela dagarna haha. Får prata med Stefan på op-dagen och berätta om oro för DB så kanske han kan lugna mig lite..

Haha ursäktar för sjukt flummigt inlägg här men kände att jag behövde skriva av mig lite! Har iallafall mycket att göra nu de sista dagarna innan op så kommer ha fullt upp o förhippningsvis inte hinna tänka på mycket på allt som kan gå fel haha👍Kram på er tjejer!

Ha ha jag känner precis likadant!! Läser & läser & oroar mig! Men tänk va många som det går helt smärtfritt för som inte hänger på olika forum! Dom får man inte läsa så mycket om! Jag ska försöka att vänta med tankarna tills jag träffar Stefan på Måndag! Men det kommer jag inte lyckas med!! Skönt ändå att man inte är ensam om att va så här nojjig! Kommer säkert gå skitbra för oss båda två!!
Gilla
saha

saha

Kvinna ·

Choklad1 - haha jaa det är skönt att man är flera iallafall!! Jaa precis man får försöka tänka på det, men svårt är det haha! Åh det är snart för oss båda nu! Skulle också gjort 14e egentligen men eftersom jag bor långt ifrån och ska åka tåg ville jag sova där även natten innan o förbereda mig och så där så blir 16e för mig, så åker dit på tisdagen.. En vecka kvar!!😛

Gilla
oklart

oklart

Kvinna ·

Här är en till som är nervös! En vecka kvar nu. Har aldrig tidigare tänkt så mycket om bröst, och haft mardrömmar om bröst. Är så rädd för att jag ska vakna upp efter operationen och ångra att jag gjort det här! Drömde inatt att jag var opererad och skulle prata med kirurgen efter operationen. I drömmen hade allt gått fel och kirurgen sa att "det här kommer aldrig bli bra, felbedömde visst lite innan". Behöver nog något annat att tänka på ett tag. Litar på kirurgen men hjärnan spökar varje gång jag somnar. Längtar till om en vecka när detta är över och gjort!
Gilla
störrebröst 2014

störrebröst 2014

Kvinna ·

Choklad1 skrev:
störrebröst 2014 skrev:
Choklad1 skrev:
Skönt att höra att du är nöjd! Det är så svårt att välja... Jag saknar ju fylliga bröst, dom är liksom borta dom (för) små jag hade en gång! Fyller inte heller en a-kupa nu. Jag var nästan mer inne på 450 nu för jag har fått för mig att med mp kanske jag saknar fyllighet upptill... Men jag vet inte! Det kanske inte blir platt upptil & fylligt nertill? Hoppas du förstår vad jag menar! Är rädd att inte Stefan har tid att "vela" med mig när det väl är dax! Men det har han kanske! Jag hade velat att de beställde hem 425hp så jag fick prova. Hade du egen vävnad? Det har inte jag! /beslutsångest!!/
Alltså jag ville ju ha ett så naturligt resultat som möjligt och på mig hade det nog sett fejk ut med hp eftersom man får större underpol vad jag har sett på bilder mm. Jag hade ca 125 ml egen vävnad och det är inte mycket att hänga i granen ;) Har du testat att göra vattentricket?? Du fyller ett kärl med vatten tex ett litermått och sticker ner tutten däri sen det vattnet som rinner ut är mängden bröst du har på ett ungefär ;P
Gilla
saha

saha

Kvinna ·

oklart - ååh vad hemskt, synd att man ska bli så nojjig och orolig för något man ändå längtar så mycket över! Gäller att försöka fokusera på annat och bara kolla på bra exempel innan op istället för skräckexempel haha... Kommer säkert gå jättebra för oss!!

Gilla
störrebröst 2014

störrebröst 2014

Kvinna ·

oklart skrev:
Här är en till som är nervös! En vecka kvar nu. Har aldrig tidigare tänkt så mycket om bröst, och haft mardrömmar om bröst. Är så rädd för att jag ska vakna upp efter operationen och ångra att jag gjort det här! Drömde inatt att jag var opererad och skulle prata med kirurgen efter operationen. I drömmen hade allt gått fel och kirurgen sa att "det här kommer aldrig bli bra, felbedömde visst lite innan". Behöver nog något annat att tänka på ett tag. Litar på kirurgen men hjärnan spökar varje gång jag somnar. Längtar till om en vecka när detta är över och gjort!
Haha....ja det är samma hos alla här inne tror jag och sen när man väl gjort det så är man helt tom i skallen å blir deppig istället!! Men det går över det också som tur är!! Lycka till!!
Gilla
oklart

oklart

Kvinna ·

Ja, det är väl så. De flesta får lite knäppa tankar innan och känner sig lite meningslösa efteråt... Hoppas att det går bra för alla! Och grattis till er som är färdigopererade! :-).
Gilla
culete

culete

Kvinna ·

Hej tjejer. Vart borta sen mitt forsta inlagg och lar val forsvinna ut igen. Nu ar jag iaf OP:ad och glad. Hemma och vilar. 

Grattis alla ni som redan gjort OP och lycka till ni som annu vantar!! 
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem