Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

Smika

Smika

Kvinna ·

Hej igen. För mig är det nu 1 vecka och 5 dagar kvar. Får fjärilar i magen när jag tänker på det och klarar inte av att läsa för mycket, har lätt att ta över andras oro har jag märkt. Känns läskigt att jag ska genomgå en operation är det inte sånt man borde undvika om man inte måste. .Det finns massor med konstiga tankar och attityder som kommer fram som jag inte varit medveten om tidigare. Jag vet inte ens om det är mina egna åsikter. Jag vill verkligen göra det här men jag vet inte hur jag kommer hantera det, om jag får reaktioner från omgivningen. Har ännu inte vågat berätta för min familj, och det känns verkligen så dumt. Förstår inte varför. Men vi pratar typ aldrig om saker, så det känns inte alls naturligt. Min sambo vet ju och hans familj, en kompis och syskon dem kan prata med. Men...äh nu ska jag sluta oja mig ..
Gilla
arigato

arigato

Kvinna ·

Jag har inte heller berättat för mun familj för jag vet vad de anser om den här typen av operationer. Kommer inte berätta det heller. Jag säger inte till så många för jag har upptäckt att folk har så tråkiga åsikter om det. Värsta åsikten är att de tycker jag är för gammal att jag borde gilla läget. Varför ska jag göra det? Varför är det fult att vilja vara snygg när man närmar sig 40.
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

störrebröst 2014 skrev:
Choklad1 skrev:
störrebröst 2014 skrev:
Choklad1 skrev:
Då var konsultationen i Falköping klar!! Jag fick prova massa ilägg & det lutar mot 450cc hp el 375 mp??? Shit va svårt det är! Jag hade bestämt innan att 450 blir alldeles för stort på mig.... Men väl där var det nog inte så dumt ändå! Hon sa att den strl blir väldigt fin på många oavsett om man är smal, rund, lång el kort! Opereras om en vecka.......
Jag velade också mellan dom två storlekarna men jag och Stefan kom fram till att 375 mp passade mig bäst :) ville ju inte ha för stora så det blev precis lagom :))
Skönt att höra att du är nöjd! Det är så svårt att välja... Jag saknar ju fylliga bröst, dom är liksom borta dom (för) små jag hade en gång! Fyller inte heller en a-kupa nu. Jag var nästan mer inne på 450 nu för jag har fått för mig att med mp kanske jag saknar fyllighet upptill... Men jag vet inte! Det kanske inte blir platt upptil & fylligt nertill? Hoppas du förstår vad jag menar! Är rädd att inte Stefan har tid att "vela" med mig när det väl är dax! Men det har han kanske! Jag hade velat att de beställde hem 425hp så jag fick prova. Hade du egen vävnad? Det har inte jag! /beslutsångest!!/
Alltså jag ville ju ha ett så naturligt resultat som möjligt och på mig hade det nog sett fejk ut med hp eftersom man får större underpol vad jag har sett på bilder mm. Jag hade ca 125 ml egen vävnad och det är inte mycket att hänga i granen ;) Har du testat att göra vattentricket?? Du fyller ett kärl med vatten tex ett litermått och sticker ner tutten däri sen det vattnet som rinner ut är mängden bröst du har på ett ungefär ;P
Oj det testet har jag aldrig hört talas om! Får testa! Men hon sa att jag inte har nån egen vävnad.... & det finns ju typ inget nu! Vet inte om det ser fejk ut på mig med med hp förstås! Just nu oroar jag mig för att de blir för breda? Tyckte inte det skilde mycket i bredd på de 2 strl. Sen skullejag nog hamna på D el E kupa..... Känns helt enormt jag som inte ens fyller A nu! Men det blir också större kupa ju smalare bröstbenet man har? Så har jag aldrig förstått det innan!
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Smika skrev:
Hej igen. För mig är det nu 1 vecka och 5 dagar kvar. Får fjärilar i magen när jag tänker på det och klarar inte av att läsa för mycket, har lätt att ta över andras oro har jag märkt. Känns läskigt att jag ska genomgå en operation är det inte sånt man borde undvika om man inte måste. .Det finns massor med konstiga tankar och attityder som kommer fram som jag inte varit medveten om tidigare. Jag vet inte ens om det är mina egna åsikter. Jag vill verkligen göra det här men jag vet inte hur jag kommer hantera det, om jag får reaktioner från omgivningen. Har ännu inte vågat berätta för min familj, och det känns verkligen så dumt. Förstår inte varför. Men vi pratar typ aldrig om saker, så det känns inte alls naturligt. Min sambo vet ju och hans familj, en kompis och syskon dem kan prata med. Men...äh nu ska jag sluta oja mig ..
Exakt samma här! I min familj pratar vi inte mycket om känsliga saker! Men med min sambos fam pratar vi mycket tuttar & har gjort jämt! Så de blev jätteglada för min skull när jag berättade. De vet ju hur dåligt jag mått. Men min mamma har ingen aning om det! Känns ju helt fel men...... Tänker också en del på omgivningen & deras tankar om mig! Men igår pratade jag med en vän som sa att skit i alla andra! Mår man så dåligt över hur man ser ut & äntligen ska göra något åt det, lägga så mycket pengar så ska man ta den strl man själv känner för!! Fega inte pga av va andra ska tycka!! Det är ett liv din kropp!!! Så sant! Kommer ändå inte berätta för min familj innan i alla fall!!
Gilla
Wonderland

Wonderland

Kvinna ·

Jag tycker silikontuttar är hur snyggt som helst men nojar mig ändå över de på jobbet då vi har en rätt rå jargong där så folk kommer fråga rakt ut ungefär. Chefen vet men det är bara att vänja sig att alla andra kommer märka skillnaden och speciellt när jag är borta i två veckor. Hoppas bara dom inte förändrar synen på mig och att det pratas negativt bakom ryggen. Min familj gillade det inte men nu har det vant sig och stödjer mig i det hela för dom vet att det ändå är jag som bestämmer i slutändan ;) Fortfarande osäker över placeringen...
Gilla
störrebröst 2014

störrebröst 2014

Kvinna ·

Choklad1 skrev:
störrebröst 2014 skrev:
Choklad1 skrev:
störrebröst 2014 skrev:
Choklad1 skrev:
Då var konsultationen i Falköping klar!! Jag fick prova massa ilägg & det lutar mot 450cc hp el 375 mp??? Shit va svårt det är! Jag hade bestämt innan att 450 blir alldeles för stort på mig.... Men väl där var det nog inte så dumt ändå! Hon sa att den strl blir väldigt fin på många oavsett om man är smal, rund, lång el kort! Opereras om en vecka.......
Jag velade också mellan dom två storlekarna men jag och Stefan kom fram till att 375 mp passade mig bäst :) ville ju inte ha för stora så det blev precis lagom :))
Skönt att höra att du är nöjd! Det är så svårt att välja... Jag saknar ju fylliga bröst, dom är liksom borta dom (för) små jag hade en gång! Fyller inte heller en a-kupa nu. Jag var nästan mer inne på 450 nu för jag har fått för mig att med mp kanske jag saknar fyllighet upptill... Men jag vet inte! Det kanske inte blir platt upptil & fylligt nertill? Hoppas du förstår vad jag menar! Är rädd att inte Stefan har tid att "vela" med mig när det väl är dax! Men det har han kanske! Jag hade velat att de beställde hem 425hp så jag fick prova. Hade du egen vävnad? Det har inte jag! /beslutsångest!!/
Alltså jag ville ju ha ett så naturligt resultat som möjligt och på mig hade det nog sett fejk ut med hp eftersom man får större underpol vad jag har sett på bilder mm. Jag hade ca 125 ml egen vävnad och det är inte mycket att hänga i granen ;) Har du testat att göra vattentricket?? Du fyller ett kärl med vatten tex ett litermått och sticker ner tutten däri sen det vattnet som rinner ut är mängden bröst du har på ett ungefär ;P
Oj det testet har jag aldrig hört talas om! Får testa! Men hon sa att jag inte har nån egen vävnad.... & det finns ju typ inget nu! Vet inte om det ser fejk ut på mig med med hp förstås! Just nu oroar jag mig för att de blir för breda? Tyckte inte det skilde mycket i bredd på de 2 strl. Sen skullejag nog hamna på D el E kupa..... Känns helt enormt jag som inte ens fyller A nu! Men det blir också större kupa ju smalare bröstbenet man har? Så har jag aldrig förstått det innan!

Dom har samma bredd har jag för mig, fast hp sticker ut mer allså mer put!!

Och det stämmer som du säger, går du ner i bröstbandsstorlek från låt oss säga 75 och du har A-kupa till 70 så går du upp till B-kupa och om jag räknar på att jag har ökat med tre kupstorlekar så kan jag nog köpa strl 75D eller 70E idag efter förstoring :-)

Ska faktiskt ner en sväng på stan idag och prova lite :-)

Det kommer bli bra vad du än väljer tror jag större kommer dom ju i varje fall bli!! ;-) Kram

Gilla
arigato

arigato

Kvinna ·

Nu börjar jag bli riktigt nervös.....skriver in mig om exakt 24 timmar. Jag är jätterädd för smärtan efteråt. Och lite för uppvaket då jag har haft dåliga erfarenheterfrån det. Längtar efter mina nya boobs!
Gilla
störrebröst 2014

störrebröst 2014

Kvinna ·

arigato skrev:
Nu börjar jag bli riktigt nervös.....skriver in mig om exakt 24 timmar. Jag är jätterädd för smärtan efteråt. Och lite för uppvaket då jag har haft dåliga erfarenheterfrån det. Längtar efter mina nya boobs!

Kommer gå hur bra som helst!! Du kommer få massa smärtlindring så du behöver inte vara orolig att du kommer ha så ont. Lycka till!!

Gilla
Mili73

Mili73

Kvinna ·

Hoppar oxå in i tråden
Gilla
Mili73

Mili73

Kvinna ·

Hmm skrev en massa som bara försvinner . Nån som ska op dig på GPC i Göteborg ? Jag har op tid 14/4, inlägg silicon mentor 400cc
Gilla
Ängen

Ängen

Kvinna ·

Ni som opererat er på Kkab i falköping. Hur är det med medicinerna? Får man ett recept innan för att kunna lösa ut tabletterna. Känns lite halvjobbigt att behöva gå till Apoteket samma dag man blir utskriven.
Gilla
biggerboobs

biggerboobs

Kvinna ·

Man mår som en prinsessa när man vaknat! Jag böev jätte chockerad! Saknar ju redan att ligga där efter uppvaket trots att de bara va en vecka sen.
Gilla
Jinne

Jinne

Kvinna ·

Ängen skrev:
Ni som opererat er på Kkab i falköping. Hur är det med medicinerna? Får man ett recept innan för att kunna lösa ut tabletterna. Känns lite halvjobbigt att behöva gå till Apoteket samma dag man blir utskriven.

Yes, man får ett e-recept, så du säger bara ditt person nummer till dom på apoteket, så ser dom på datorn vad du ska hämta ut. :) Men man måste nog gå och hämta ut tabletterna samma dag ändå. :/ För man ska ta pencillin i en vecka framåt, och den första tabletten får du på morgonen på kliniken, sen behöver du ju ta en på kvällen med. :) Sen är det ju även recept på smärtstillande som du ska hämta ut, och det kan ju behövas sen när du kommer hem ifall att du har jätte ont och det inte bara hjälper med panodil. :P

Gilla
Jinne

Jinne

Kvinna ·

störrebröst 2014 skrev:
Hängis o slängis skrev:
Oh min op blev framflyttad av kliniken idag till den 6 maj, så nu är det inte längre i april det blir av:( buhu får väl ansluta mig till alla som ska göra i maj istället då:)
Vad surt!! Jaja....men den som väntar på nåt gott...;))

Varför blev den framflyttad? :(

Gilla
Jinne

Jinne

Kvinna ·

Lesoleil skrev:

Jag ska lägga in 340 cc i ena bröstet och 360 cc i andra (lite olika stora bröst). Du då? :) Jag är riktigt nervös..! Mest för smärtan. Hatar även operationer. Kan inte ens se det på tv. Men ska försöka vara positiv. Vill bara få det överstökat nu..!

Okej, hur har det gått för dig? :D Jag la in 800cc i båda! :D Är hemma nu och ta det lugnt. :)

Gilla
Ängen

Ängen

Kvinna ·

Okej. Tack för ett bra svar. Känns bra att man får bra mediciner mot smärta och antibiotika.
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

2 veckor kar idag! Ringde in och bestämde storlek.

De skulle beställa in både 325 och 350 så att jag kunde få välja dä. Hujeda vad svårt.

Avis på er som redan har gjort eran!

Jag har inte heller berättat för familjen. Vill inte ha deras åsikter eller oro..

Gilla
biggerboobs

biggerboobs

Kvinna ·

Till er som frågar pm medicinerna. Jag fick morfin(smärtstillande), Celebra(smärtstillande & såntror jag de va lite mot infektion) och alvedon. Och sen såklart antibiotika. Men antibiotikan fick jag hämta ut när jag bokat min op. Resten av tabletterna fick jag dagen jag skulle åka hem från kliniken och va klar med operationen. Så de är nog olika från klinik till klinik om man får hämta ut på recept när du väl är opererad eller om du får de med dig hem från kliniken. :)
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

störrebröst 2014 skrev:

Choklad1 skrev:
störrebröst 2014 skrev:
Choklad1 skrev:
störrebröst 2014 skrev:
Choklad1 skrev:

Dom har samma bredd har jag för mig, fast hp sticker ut mer allså mer put!!

Och det stämmer som du säger, går du ner i bröstbandsstorlek från låt oss säga 75 och du har A-kupa till 70 så går du upp till B-kupa och om jag räknar på att jag har ökat med tre kupstorlekar så kan jag nog köpa strl 75D eller 70E idag efter förstoring :-)

Ska faktiskt ner en sväng på stan idag och prova lite :-)

Det kommer bli bra vad du än väljer tror jag större kommer dom ju i varje fall bli!! ;-) Kram

Tack för alla dina svar!!!! Spännande att prova fina underkläder nu då! Hoppas det inte är svårt att få tag i så stora strl bara! Ja det kommer säkert bli kanon vilken strl det nu blir! Tack igen!!
Gilla
Hängis o slängis

Hängis o slängis

Kvinna ·

Jinne, det var något privat förhinder för kirurgen som gjorde att det inte blir av den 23:e, så då vare bara att tacka ja till nästa första ledig tid..
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem