Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

Hanagh

Hanagh

Kvinna ·

11 timmar kvar..
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Måste bara fråga!!! Har nu typ 4 dagar kvar till på! Tänkte att jag inte skulle fundera mer på strl förrän op-dagen då Stefan kan hjälpa mig! Men skiljer sig mp endast i bredd i olika strl el även på "höjden" ju större strl det blir? Hoppas ni förstår mig!
Gilla
neemesiis

neemesiis

Kvinna ·

Jag ska opereras hos Gerlee, någon som har erfarenhet av dem? Är riktigt osäker på om jag ska ta 400, 450 eller 500 cc. Ska byta ut mina gamla implantat då de har hemsk form som nu är 250 cirka. Vill inte att de ska se för stort ut men ändå en fyllig byst. Är 179 lång och väger 65 ganska bredaxlad. Vill helst inte se ut som en man med två bollar. Någon som har erfarenhet om vilken strl som blir bäst på platta bredaxlade tjejer?

Gilla
oklart

oklart

Kvinna ·

Choklad1 skrev:
Måste bara fråga!!! Har nu typ 4 dagar kvar till på! Tänkte att jag inte skulle fundera mer på strl förrän op-dagen då Stefan kan hjälpa mig! Men skiljer sig mp endast i bredd i olika strl el även på "höjden" ju större strl det blir? Hoppas ni förstår mig!
Förstår dig, funderar hela tiden på om jag valt rätt eller fel, trots att det är försent att byta. Opererar mig på tisdag. Som jag har förstått det så ökar storleken även på projektionen/putet ju större implantat desto större projektion, men förhållandet bredd-projektion ska ju vara ungefär samma. Lycka till!
Gilla
mato

mato

Kvinna ·

Halloj :) Jag blev opererad hos Örjan på proforma i tisdags (8/4). Jag gjorde både lyft och förstoring. Är hitintills väldigt nöjd och håller tummarna för att läkningen ska gå problemfritt :)
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

oklart skrev:
Choklad1 skrev:
Förstår dig, funderar hela tiden på om jag valt rätt eller fel, trots att det är försent att byta. Opererar mig på tisdag. Som jag har förstått det så ökar storleken även på projektionen/putet ju större implantat desto större projektion, men förhållandet bredd-projektion ska ju vara ungefär samma. Lycka till!
Ja man blir ju galen av dessa val! Man vill ju verkligen bli nöjd! Vad som helst är bättre än det har idag förstås! Kollat på massa bilder & formen på mp passar nog mer naturligt på mig men vill inte uppleva dom som platta! Men då är det ju himla bra om de ökar i put oxå ju större storleken blir! Kommer säkert bli kanon för oss båda! Lycka till nu & vi får uppdatera oss sen & höra hur allt gått!
Gilla
Smika

Smika

Kvinna ·

Vet inte om jag kan ta besvara, hamnar det rätt eller som något pm då? Choklad1 I alla fall, tack för ditt svar, skönt att man inte är ensam å kul med andras tankar, klokhet och stöd :)
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Smika skrev:
Vet inte om jag kan ta besvara, hamnar det rätt eller som något pm då? Choklad1 I alla fall, tack för ditt svar, skönt att man inte är ensam å kul med andras tankar, klokhet och stöd :)
Tack själv!! Skönt att höra nån som känner exakt likadant! Hörs nog här snart igen!
Gilla
störrebröst 2014

störrebröst 2014

Kvinna ·

Choklad1 skrev:
Du kan gå in och kolla mentors lista på alla deras implantat! Jag velade ju precis som du mellan 375 mp+ och 450 hp 375:an är 12,9 bred och 3,9 hög 450:an är 12,7 bred och 5,2 hög Men det är ett bra tips och gå in och kolla deras listor!! https://plastikoperationsforum.se/sites/default/files/imce_bilder/1/mentor_breast_implants.pdf
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

störrebröst 2014 skrev:
Choklad1 skrev:
Du kan gå in och kolla mentors lista på alla deras implantat! Jag velade ju precis som du mellan 375 mp+ och 450 hp 375:an är 12,9 bred och 3,9 hög 450:an är 12,7 bred och 5,2 hög Men det är ett bra tips och gå in och kolla deras listor!! https://plastikoperationsforum.se/sites/default/files/imce_bilder/1/mentor_breast_implants.pdf
Tack! Finns ju hur många varianter som helst!
Gilla
störrebröst 2014

störrebröst 2014

Kvinna ·

Choklad1 skrev:
störrebröst 2014 skrev:
Choklad1 skrev:
Fast tror inte kkab har alla varianter!!
Gilla
Jinne

Jinne

Kvinna ·

Hängis o slängis skrev:
Jinne, det var något privat förhinder för kirurgen som gjorde att det inte blir av den 23:e, så då vare bara att tacka ja till nästa första ledig tid..

Jaha okej :)

Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

störrebröst 2014 skrev:
Choklad1 skrev:
störrebröst 2014 skrev:
Choklad1 skrev:
Nej det tror jag nog inte! Men jag visste inte att det fanns så många! Är väl tur att jag har 2 som jag väljer mellan..... Annars hade jag blivit tokigare än vad jag redan är! Var & provade bh idag! För att se hur stort det är ca. Lät ju helt gigantiskt med 70D/E som hon trodde jag skulle hamna på. Men det var inte så stort som jag trodde.... Skönt!!
Gilla
störrebröst 2014

störrebröst 2014

Kvinna ·

Choklad1 skrev:
störrebröst 2014 skrev:
Choklad1 skrev:
störrebröst 2014 skrev:
Choklad1 skrev:
Nej det tror jag nog inte! Men jag visste inte att det fanns så många! Är väl tur att jag har 2 som jag väljer mellan..... Annars hade jag blivit tokigare än vad jag redan är! Var & provade bh idag! För att se hur stort det är ca. Lät ju helt gigantiskt med 70D/E som hon trodde jag skulle hamna på. Men det var inte så stort som jag trodde.... Skönt!!
Jag var ju och provade bh:ar häromdan och hamnade på 75E det var inte det lättaste att hitta den storleken kan jag säga!! Fick förpassa mig till abecita och köpte faktiskt en bh där och den satt jätteskönt men kändes lite för "tantig" så jag kommer nog lämna tillbaka den!! Får hålla på mig lite till så kan jag börja handla på change sen!! = D
Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

Lindex ska tydligen komma med fler bh:ar i större storlekar i storlek 65, 70, 75.
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

fannzan skrev:
Lindex ska tydligen komma med fler bh:ar i större storlekar i storlek 65, 70, 75.
Jag hittade några som inte var tantiga både på Lindex & Cubus! Osäker på om jag såg 75 e på Cubus..?? Minns inte men Lindex hade en del fint! :) känns konstigt att kolla så stora kupor när man är van att bara kunna ha liten a men mycket push up!
Gilla
störrebröst 2014

störrebröst 2014

Kvinna ·

fannzan skrev:
Är det sant??!! Jag har alltid handlat på Lindex innan men då var jag tvungen att köpa bombshell vilken i sig var en skön och förstorande modell med MYCKET fyllning. Fast den behöver jag ju inte längre ;))
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Hur länge tror ni vi behöver anv. sport bh? Tänkte nu när man börjar kika lite på sommarkläder så kan det vara bra att veta på ett ungefär. Ska klart fråga min läkare när det är dax. Men vad har ni fått för info.? Kan man ha bikini typ i Juni? Eller kör man med toppen? Någon som kikat på bra bikini som täcker ärren bra? Jag har aldrig kunnat köpa en fin bikini. Får jämt handla i tant butiker !! Därför är jag så ivrig att få köpa bikini
Gilla
Millo

Millo

Kvinna ·

Hej !! Någon mer än jag ska ska operera sig på citadellkliniken Landskrona den 28/4 :)?
Gilla
Våga-2014

Våga-2014

Kvinna ·

Millo, opereras där 24/4.. :-)  ett par dagar före.. längtar.. nu till en fråga för alla.. har fått preliminärtid kl 10.00, skall vara fastande från midnatt dagen innan.. nu är min fråga - efter Op.  får man börja äta dvs. sent på eftermiddagen samma dag? Någon som vet???

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem