Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

Millo

Millo

Kvinna ·

Våga-2014 skrev:

Millo, opereras där 24/4.. :-)  ett par dagar före.. längtar.. nu till en fråga för alla.. har fått preliminärtid kl 10.00, skall vara fastande från midnatt dagen innan.. nu är min fråga - efter Op.  får man börja äta dvs. sent på eftermiddagen samma dag? Någon som vet???

[/quot Hej våga ! spännande , jag fick prem tid kl 12.00 istället för kl 10.00 , de ändrade detta för mig. Ja det stämmer att man ska fasta från 00.00 dagen innan, du kommer att erbjudas mat på kliniken efter operationen :)
Gilla
Millo

Millo

Kvinna ·

Någon mer än jag som ska opereras på citadellkliniken Landskrona den 28/4 :)?
Gilla
Pärlan81

Pärlan81

Kvinna ·

hej

jag ska op den 28e april på proforma clinic och jag är så sjukt taggad :) som fem barns mamma så är mina bröst inte vad dom var en gång i tiden tyvärr. jag ska ha 600 cc runda high profil. har idagsläget halv platta och små urammade bröst typ 70 a/b så det ska bli så nice med op. jag ska bli op av en som heter Carl-johan Gustavsson "Calle" han verkade bra. rolig och käck. lite rapp i truten och snabb men ändå seriös och noga. han var avslappnade så det kändes bra :) så nu är det nedräkning, jag är inte så där jätte oroad men visst funderar man på komp. har läst en hel del om bröstförstoring o sett på film osv så jag känner mig rätt lugn. kliniken är väldigt bra och seriös personal oxå. så om en dryg vecka ska jag ringa in och boka in op klockslaget,

må så gott :)

Gilla
arigato

arigato

Kvinna ·

Våga 2014, du blir erbjuden mat på em, först smörgås och yoghurt, kaffe och te. Sen kan man få soppa, paj, frukt, ramlösa, Cola. Nu mådde jag ju sjukt illa av morfinet så jag åt bara en macka och drack te. De kommer in jätteofta och frågar hur man har det, man blir verkligen omhändertagen.
Gilla
selink

selink

Kvinna ·

Jag fick ha sportbh dagligen 6 veckor och sedan skulle jag ha det på nätterna. Helst alltid. Men det är bara rekommendationer. Däremot ska man helst undvika BH med bygel u 6 månader efter op. Tycker det är jätte svårt att hitta bra bh:ar efter op. Jag som trodde det skulle bli enklare ;) Det är alltid slut! Alla måste vara opererade nu för tiden.. De borde ha en genomgång av det efter op tycker man. Hade varit toppen!
Gilla
nyckelpigan

nyckelpigan

Kvinna ·

Våga2014: Tips är att undvika att äta första dan, MEN dricka väldigt mycket!!! Vatten, frukt/örtte, joser... ät helst frukt, det är lättsmält och är bra för att få igång tarmarna=så slipper man ofta illamående. 

Opererades i tisdags (lö idag), mår oförskämt bra, ibland sticker det till, men det är väldigt sällan. Äter inga smärttabletter, gjorde det tis-tor förmiddag, eftersom sjukhuset ville det... har framförplacering, vilket underlättar.

Tips är att sova mycket, dricka, äta lätt och mycket färskt (rått, som grönsaker och frukt).

Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Ska bli skönt att slippa byglar. Men då borde man kunna ha bikini till sommaren när man ska till stranden eller ha en bygellös bh under klänning? Så kan man ha topp när man sover eller typ bör vanliga kläder som linne och t-shirt! Det är ju jätte bra isåfall. Hoppas verkligen man slipper må dåligt av narkosen. Själv har jag kollat filmer på youtube hur op. går till. (Kontrollfreak;) Förstår att man kommer få ont när man lägger bakom muskel. Men men, läääängtar!!
Gilla
Våga-2014

Våga-2014

Kvinna ·

Tack alla fina för svar!
Gilla
Våga-2014

Våga-2014

Kvinna ·

Hur snabbt kom er mage igång med tanke på inaktivitet o att de staka medicinerna gör tarmarbetet långsammare? Lycka till önskar jag alla som skall opereras snart o snabbt tillfrisknande till er andra som redan är opade! ❤️
Gilla
nyckelpigan

nyckelpigan

Kvinna ·

gick inte på toa under op-dan (#2), och jag var ganska hård dan efter den. Är jag fortfarande mer än vanligt, tror det är antibiotikan, för det är jag aldrig annars. Då jag opererats tidigare, har jag alltid gått runt några varv i korridoren innan op'n, går alltid annars på morgonen, ofta också senare... vilka detaljer här, haha... men det funkade inte den här gången. Om du äter morfin efter op'n, tänk på att inte äta för mycket skräp, ger illamående eftersom det bara samlas i kroppen utan att kunna komma ut. Om det är riktigt illa, drick bara.

Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Imorn är det äntligen min tur! Kommer till Kkab i Falköping 23:00 ikväll! Op av Stefan Modin!har ännu inte bestämt str, det gör jag imorn men måste bara fråga! Ni som har mp- bröst, blir de betydligt plattare upptill & allt "fyll" nertill?? Nu är ju era nya & säkert svullna men ändå... Jag har tyvärr inte hunnit bli silvermedaljen & kan inte se efterbildar utan kläder på... Jag har nästan ingenting idag & saknar fylligheten men vill ändå ha ett ganska naturligt resultat! Fast rädd att mp känns platt & inte så fylligt! Hoppas ni förstår vad jag menar??!!
Gilla
Dodo021

Dodo021

Kvinna ·

Jag opades i fredags (11/4) hos Gunnar! Allt har gått superbra och jag trodde helt klart att att jag skulle ha mycket ondare! Är helt omplåstrad så ser inget än (!!!) men ska på återbesök på torsdag!! Jag la in 450 hp och allt känns som sagt bra! Känner mest tryck å lite stickningar i såren då o då (mindre trevligt) Ligger i sängen hela dagarna å kollar filmer/serier, tar inga risker utan låter kroppen läka! Önska er alla lycka till inför OP!! Har fortfarande inte gjort nr2.. Sist va i torsdags, hoppas de kommer igång snart!! Kram på er!
Gilla
biggerboobs

biggerboobs

Kvinna ·

De där med att man inte får ha byggelbh efter 6 veckor är nog inte för alla. Jag opererades på citadell och fick ju en sånhär "tortyr bh" som har byggel. Sen va jag på återbesök och då sa hon att nästa gång jag skulle dit skulle jag ha köpt en byggelbh utan vaddering. Och de där med förstoppning osv : jag va förstoppad i 5 dagar. Fyy så svullen jag va om magen. Åt då även laxerande men inte fan ville de ut haha.
Gilla
störrebröst 2014

störrebröst 2014

Kvinna ·

Choklad1 skrev:
Imorn är det äntligen min tur! Kommer till Kkab i Falköping 23:00 ikväll! Op av Stefan Modin!har ännu inte bestämt str, det gör jag imorn men måste bara fråga! Ni som har mp- bröst, blir de betydligt plattare upptill & allt "fyll" nertill?? Nu är ju era nya & säkert svullna men ändå... Jag har tyvärr inte hunnit bli silvermedaljen & kan inte se efterbildar utan kläder på... Jag har nästan ingenting idag & saknar fylligheten men vill ändå ha ett ganska naturligt resultat! Fast rädd att mp känns platt & inte så fylligt! Hoppas ni förstår vad jag menar??!!
Lycka till imorron!!
Gilla
nyckelpigan

nyckelpigan

Kvinna ·

dodo021: om du rör på dig lite så kommer tarmarna igång mer ;)

Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Kom till Kkab igår kväll! Bara jag & nattpersonalen Anders här. Supertrevlig & jag känner mig väl omhändertagen! Fick sömntablett för att kunna sova gott men har nästan inte sovit nånting!! Nä är det bara ett pat timmar kvar tills jag får träffa Stefan & äntligen bestämma strl!
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

störrebröst 2014 skrev:
Choklad1 skrev:
Lycka till imorron!!
TACK så mycket!!!!!!
Gilla
Hängis o slängis

Hängis o slängis

Kvinna ·

Lycka till Choklad1:)
Gilla
Batgirl

Batgirl

Kvinna ·

Lycka till choklad1 kommer o gå fint:))
Gilla
Smika

Smika

Kvinna ·

Choklad1 skrev:
Kom till Kkab igår kväll! Bara jag & nattpersonalen Anders här. Supertrevlig & jag känner mig väl omhändertagen! Fick sömntablett för att kunna sova gott men har nästan inte sovit nånting!! Nä är det bara ett pat timmar kvar tills jag får träffa Stefan & äntligen bestämma strl!
Lycka till idag! Snart har du dina nya boobs :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem