Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

Ängen

Ängen

Kvinna ·

Lycka till nu Saha!! Ser fram emot att höra hur det gått i morgon. Om 8 dagar är det min tur, på Kkab av Stefan.. Hoppas du sover gott nu!
Gilla
störrebröst 2014

störrebröst 2014

Kvinna ·

Ja lycka till Saha!! Du kommer vakna upp lycklig med stora bröst efter operationen =D
Gilla
idaa08

idaa08

Kvinna ·

Jag ska själv operera mig på proforma 29/4. Börjar också bli nervös för muskelpåverkan.. Vet någon om det är vanligt? Och sen även över storleken.. Har valt 400cc och har i dagsläget 70a på mina 70kg och 178cm. Har dock ganska bred bröstvidd så börjar bli orolig om jag får ett stort glapp mellan brösten vilket jag sett att vissa har fått och om jag istället borde välja 450? Andra har däremot fått enorma "bomber" med 400cc, trots att de som jag har A kupa innan vilket jag även är rädd för.. Märker därför att det skiljer sig väldigt mycket från person till person och blir därför väldigt nervös över hur resultatet ska bli då jag söker fylliga bröst, D kupa och en fin klyfta samtidigt som de inte får bli för stora och lika uppenbara silikonbröst.. Någon som har varit eller sitter i samma sits som mig ? Några tips skulle verkligen hjälpa nu då jag känner mig väldigt förvirrad :)

Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Jag är mindre än dig, 164 lång & 53kg men har ganska breda axlar. Jag har tydligen väldigt smalt bröstbenet & StefanTyckte 450 blir fint på mig. Nu är det 2 dagar efter op & det är ett mellanrum mellan dom. De sa att de kommer åka ihop när de fallit neråt lite & rundat till sig. Så är du bredare runt bröstbenet är kanske 450 bättre. Jag frågade nämligen om 400 men de skulle bli för smala sa dom. Hopplöst svårt det där med strl. Jag är i alla fall helnöjd än så länge. Nu är dom ju stenhårda & gör mest ont men jag tror det blir skitbra sen! Lycka till nu Idaa08!!
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Linis skrev:
Konstigt! Inlägget försvann!! Så dålig! Början till influensa känns det dom
Nä fy va dumt!! Inte bli sjuk nu!!! Håller tummarna att det försvinner lika fort igen!
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Aaaj!!! Mina bröst är stenhårde & hur onda som helst. Försöker stretcha men det är kanske normalt när man har legat still hela natten??? Borde kanske massera men det känns inte så lockande just nu! Att resa sig ur sängen va inte lätt, skulle gärna haft en höj & sänkbar säng hemma också!
Gilla
idaa08

idaa08

Kvinna ·

Tack för tipset verkligen!!! Jaaa jag hoppas det blir bra nu.. Ska dit igen någon dag innan och testa ut implantaten igen men så svårt när man endast ser implantaten under en tröja.. Va kul att du är nöjd :D Tack det blir säkert bra tillslut :)

Gilla
Zotor

Zotor

Kvinna ·

Hej idaa88. Jag är lite mindre en dig och har valt 400cc jag tyckte det såg stort ut på mig när jag var på konsultationen. Vill precis som du ha fylliga bröst men absolut inga bomber! När man kollar bilder och så kan jag känna ibland att jag kunnat ta större men detta är jättesvårt. Blir så olika på alla. Både jag och killen gick hem med nöjda tankar att det såg perfekt ut så tror det blir bra. Risken med större är ju att det blir för stort och inte lika lätt att dölja om man skulle vilja. Jag skall ha perthese som är lite mjukar och förmodligen också lättare att "trycka in" mot kroppen om man skulle vilja. Samt framhäva med en snygg BH. Förstår din tanke, detta är jätte svårt! Jag försöker lite på kirurgens ord, han skall ju kunna detta! Lycka till med valet :-)
Gilla
Zotor

Zotor

Kvinna ·

Oj sorry. Idaa08 menade jag ;)
Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

Lagt ut en ny bild nu :-)
Gilla
störrebröst 2014

störrebröst 2014

Kvinna ·

fannzan skrev:

Ser jättefina ut juh!! 👍

Gilla
störrebröst 2014

störrebröst 2014

Kvinna ·

Choklad1 skrev:
Aaaj!!! Mina bröst är stenhårde & hur onda som helst. Försöker stretcha men det är kanske normalt när man har legat still hela natten??? Borde kanske massera men det känns inte så lockande just nu! Att resa sig ur sängen va inte lätt, skulle gärna haft en höj & sänkbar säng hemma också!

Ta dina smärtstillande och kör massage och stretch på det!! Det går så mycket fortare över om man håller igång hela tiden. Vet att det är skitömt och stramt men du har igen det om några dagar ;-) jag lovar!!

Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Tack!!!!!! Jag försöker men fy vad ont det gör! Brukar inte va den som klagar men det här är inte skönt!!!men jag gör som du säger & hoppas det blir bättre!!!! ;)
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Choklad 1: hjälper inte värktabletterna du fått? Trodde inte man skulle behöva ha då ont efteråt så länge man åt de tabletter man får? (Alltså lite ont men inte dom du beskriver?!) Känns obehagligt att man ska behöva göra massage på onda bröst
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Linis skrev:
Choklad 1: hjälper inte värktabletterna du fått? Trodde inte man skulle behöva ha då ont efteråt så länge man åt de tabletter man får? (Alltså lite ont men inte dom du beskriver?!) Känns obehagligt att man ska behöva göra massage på onda bröst
Nä de e inte alls skönt! Jag tar Panodil som dom sa men jag kan kan bara ta morfin till natten pga att jag inte tål dom. Annars hade jag tagit det oftare..... Får välja på att ha ont el spy....
Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

störrebröst 2014 skrev:

fannzan skrev:

Ser jättefina ut juh!! 👍

Tack! :-) Jag är super nöjd!
Gilla
idaa08

idaa08

Kvinna ·

Tack för ditt svar :D Ja det känns som att vi tänker väldigt lika i det här... Vill inte heller ha värsta "bomberna" och är rädd att man ska få en känsla av att känna sig tjock om kläder inte skulle passa, och när man inte längre kan ha vanliga bh:ar... Därför vill jag ändå ha en naturlig storlek och liksom lagom stora bröst :) Får se om det blir 450cc ändå! var ska du operera dig och när? 

Gilla
störrebröst 2014

störrebröst 2014

Kvinna ·

Choklad1 skrev:
Linis skrev:
Nä de e inte alls skönt! Jag tar Panodil som dom sa men jag kan kan bara ta morfin till natten pga att jag inte tål dom. Annars hade jag tagit det oftare..... Får välja på att ha ont el spy....

åå fyyy nä då förstår jag om du har ont!! 😲 du kombinerar inte med ipren då?? Fasen va jobbigt!!

Gilla
arigato

arigato

Kvinna ·

fannzan skrev:
Wow fannzan, vilken skillnad! Jättefina boobs.
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

störrebröst 2014 skrev:

Choklad1 skrev:
Linis skrev:

åå fyyy nä då förstår jag om du har ont!! 😲 du kombinerar inte med ipren då?? Fasen va jobbigt!!

Jo imorn får jag börja med Ipren! Hoppas det blir bättre då! :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem