Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Hej hej !

Det är så spännande att läsa om er som är "på andra sidan" operationen.

vad har ni fått för råd om BH efteråt?

Känns som om lika många olika råd som kirurger..

Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Jag får va utan bh när jag vill el använda en mjuk topp. Ingen pusch up el bygelbh på några månader!
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Just nu är brösten väldigt olika! Det vänstra är kantigare & det högra rundare.... Extremt öm under det vänstra... Men det är väl normalt att de beter sig på olika sätt?? Är ju bara 2 dagar gamla! ;)
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Choklad1 skrev:
Jag får va utan bh när jag vill el använda en mjuk topp. Ingen pusch up el bygelbh på några månader!

Okej, några månader? Men bygellös BH efter ett tag?

Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Ja precis! Nån spm inte sitter år utan brösten ändå får va lite "lösa" & kan hamna på plats.
Gilla
arigato

arigato

Kvinna ·

Bara-jag skrev:

Hej hej !

Det är så spännande att läsa om er som är "på andra sidan" operationen.

vad har ni fått för råd om BH efteråt?

Känns som om lika många olika råd som kirurger..

Jag har den sk tortyren. En bygelbh som är liten den kan kombineras med ett bröstband. Nu ska jag inte använda bröstbandet enligt min kirurg. Jag gjorde mina på citadell. Jag tror att alla på citadell får den typen av bh.
Gilla
Zotor

Zotor

Kvinna ·

idaa08 skrev:

Tack för ditt svar :D Ja det känns som att vi tänker väldigt lika i det här... Vill inte heller ha värsta "bomberna" och är rädd att man ska få en känsla av att känna sig tjock om kläder inte skulle passa, och när man inte längre kan ha vanliga bh:ar... Därför vill jag ändå ha en naturlig storlek och liksom lagom stora bröst :) Får se om det blir 450cc ändå! var ska du operera dig och när? 

Antar det är mig svaret var riktat till? ;) Jag skall operas om ca. En vecka! (!!) Jätte nervös nu för att bli sjuk eller annat precis innan! Jag operation mig på citadell i Landskrona. Vart blir det för dig?
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Har lagt upp ett par bilder. (Med kläder) försöker få silvermedaljen så jag kan hänga med bättre! ;)
Gilla
idaa08

idaa08

Kvinna ·

Zotor, Haha jaa precis :D Ååh va spännande!! Själv har jag exakt 2 veckor kvar innan jag ska operera mig på proforma i stockholm. Börjar dock bli väldigt förkyld vilket jag absolut inte hade hoppats på.... Så gör nu allt för att bli frisk igen! Är redan så nervös och spänd  inför operationen så att få flytta fram den får ju bara inte hända.... Men lycka till nu sitter vi båda säkert här inom en månad med världens snyggaste bröst ;)

Gilla
Anna1234

Anna1234

Kvinna ·

Hej idaa08! Jag ska oxå operera mig på proforma 29april :) fast hos Örjan. Spännande :D
Gilla
Mandelblom

Mandelblom

Kvinna ·

Och jag med den 29:e på Proforma hos Örjan!

Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Choklad 1: fy fasiken, din stackare! Bara panodil! Det biter ju inte ens på lite skallebank;) Hoppas det blir bättre med Ipren och att du kan sova ngt. Spy är det värsta som finns då jag förstår ditt val. Håller tummar för dig! Själv ligger jag med 39 graders feber å halsont å ska op på ons!!! Så stressad över detta:(
Gilla
Millo

Millo

Kvinna ·

Finns det någon som ska operera sig på citadell cosmo den 28 april :)?
Gilla
idaa08

idaa08

Kvinna ·

Ååh va kul Anna1234!! :D Ja riktigt spännande verkligen och nu är det inte långt kvar!! Vad har du valt för storlek/implantat och känner du dig lugn inför operationen? :)

Gilla
Zotor

Zotor

Kvinna ·

idaa08 skrev:

Zotor, Haha jaa precis :D Ååh va spännande!! Själv har jag exakt 2 veckor kvar innan jag ska operera mig på proforma i stockholm. Börjar dock bli väldigt förkyld vilket jag absolut inte hade hoppats på.... Så gör nu allt för att bli frisk igen! Är redan så nervös och spänd  inför operationen så att få flytta fram den får ju bara inte hända.... Men lycka till nu sitter vi båda säkert här inom en månad med världens snyggaste bröst ;)

Ja det får vi hoppas att vi gör!!! : D Jag köpte hem massa frukt i dag som jag skall trycka i mig ;). Bättre å bli sjuk nu för dig så slipper du det om 2 veckor förhoppningsvis :))
Gilla
Anna1234

Anna1234

Kvinna ·

Jag har konsultation samma dag som operationen, vill ha proportionerligt till min kropp. Men hällre lite för mycket än lite för lite :) Jag känner mig mest nyfiken och förväntansfull, har inte hunnit bli nervös ännu!
Gilla
saha

saha

Kvinna ·

Ååh hej tjejer!! Första inlägget sen op! Ligger uppe lite nu var o kissade nyss annars la jag mig kl 8 hihi! Operationen gick toppen, men smärtan när jag vaknade var värre än jag kunnat tänka mig!! Var typ Som att jag hade svårt att andas, hade hag ju egentligen inte men kändes så, samt ett sjukt tryck över bröstet. Tog flera timmar innan den allra värsta smärtan var över, morfinsprutan hjälpte knappt den heller!! Men sen ju mer jag plågade mig och stretchade desto bättre blev det!! Var och spydde förut med misstänker att det var morfintabletten..! Har dock inte jätteont av att spy och sedan efteråt mådde jag mycket bättre! Nä nu ska jag somna om här!! Kram på er!
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Linis skrev:
Choklad 1: fy fasiken, din stackare! Bara panodil! Det biter ju inte ens på lite skallebank;) Hoppas det blir bättre med Ipren och att du kan sova ngt. Spy är det värsta som finns då jag förstår ditt val. Håller tummar för dig! Själv ligger jag med 39 graders feber å halsont å ska op på ons!!! Så stressad över detta:(
Tack! Jag håller oxå tummarna för att det blir bättre med Ipren! Så idag får jag hoppas det vänder. Får nästan inte i mig nån mat än men lite macka & nyponsoppa har funkat! Hoppas verkligen du hinner bli frisk! Men det är ju typ en vecks kvar så det borde du va tycker jag! Kommer bli så bra så!
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

saha skrev:
Ååh hej tjejer!! Första inlägget sen op! Ligger uppe lite nu var o kissade nyss annars la jag mig kl 8 hihi! Operationen gick toppen, men smärtan när jag vaknade var värre än jag kunnat tänka mig!! Var typ Som att jag hade svårt att andas, hade hag ju egentligen inte men kändes så, samt ett sjukt tryck över bröstet. Tog flera timmar innan den allra värsta smärtan var över, morfinsprutan hjälpte knappt den heller!! Men sen ju mer jag plågade mig och stretchade desto bättre blev det!! Var och spydde förut med misstänker att det var morfintabletten..! Har dock inte jätteont av att spy och sedan efteråt mådde jag mycket bättre! Nä nu ska jag somna om här!! Kram på er!
Åh va skönt att det är över!! Nu kan du slappna av! Hoppas värken ger med sig snart! Känner du dig nöjd med strl?? Svårt att sägs när allt är stenhårt & svullet förstås men ändå?? Visst är det underbar personal som pysslar om en??!! De första gångerna var väl ok för mig att spy men när man e helt tom i magen & ändå fortsätter.... Blä! Hoppas du känner dig bättre sen! kram på dig & grattis till dina nya vänner!!
Gilla
saha

saha

Kvinna ·

Choklad1 - jaa jag tror jag är nöjd med storleken haha,svårt att avgöra nu som du säger! Men efter några veckor blir mam nog ett med dem på ett annat sätt! Jaa de är såå härliga, ala sköterskor är underbara! Har kollat på klockan och har vaknat nästan samma tid varje timme haha och tre gånger jag uppe och kissade och klarade mig helt själv! Varje gång jag vaknade var jag även noga med att stretcha en stund, så har faktiskt känt mig sjukt duktig ;) Jaa det är sant,när det till slut bara kommer magsaft är det såå hemskt, det slapp jsg som Tur va! Allt känns bra annars känns väl lite sådär att åka buss hem om några timmar men äh,ska allt klara det med!! Hur har det gått för dig nu med smärtan och morfinet då? Har smärtan blivit lättare så du slipper eller är du tvungen ändå och mår illa? Kram på dig,hoppas det är bättre nu!!!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem