Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Gott att du mår bättre nu!! Då blir det nog bara bättre & bättre!! Jag var tvungen att börja med Ipren inatt. Kunde inte vänta längre! Det kändes att muskelkrampen släppte ett tag, skönt! Men det kommer ju tillbaka efter ett tag igen. Men tar jag Ipren regelbundet nu så blir det nog bara bättre. Lycka till nu & hoppas hemresan går bra!! Nyfiken på att höra fortsättningen!! Kram på dig, Saha!
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Tjejer... Nu är jag så uppstressad. Har varit lugn hela tiden men på ons e det dax å jag känner ångest för att få för stora bröst. Nu är det påsk och finns ingen möjlighet att ändra. Tycker jag varit tydlig med att lyftet var det viktiga och att jag bara vill ha gulligheten upptill. Men 300cc som vi best. lämna rätt mkt då jag har C kupa nu. Det är ju en del som ska skäras bort men ändå. Vill bara ha en C kupa, Max D kupa! Har kollat på de som haft samma utgångsläge å tycker de fått mkt större bröst än vad jag önskar! Har redan bet. op! Vill ju göra men vet inte om jag ska be om bara lyftet eller lägga in mindre? Känns som kirurger blir storleksblinda då de flesta "klienter" vill ju ändå få stora! Gud, vad jobbigt! Sitter bara och googlar och undrar vad jag gett mig in på? Har velat ta bort mina hängpattar så länge! Var på min första konsultation för 10 år sedan! Trodde jag var bombsäker! Men nu är det jobbigt!! Oj, vad jag svamlar!! Behövde bara vräka ut mig detta! Får se hur det slutar?
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

(Fylligheten upptill ska det stå;)
Gilla
saha

saha

Kvinna ·

Ja får hoppas på det! Gott att det kändes bättre med Ipren, hoppas det bättrar sig!! Sitter på bussen påväg hem nu. Kändes nästan tråkigt att åka hem,alla på kliniken var så mysiga och snälla, nu blir det hem till icke stöttande familjen haha.. Jaja nu är de gjort iallafall, de får helt enkelt vänja sig! Kan knappt fatta själv att det är gjort, blir ju skillnad sen när man verkligen ser resultatet och kan se hur det ser ut i olika kläder och så också! Smärtan är väl ändå helt okej får jag säga, ont gör det ju givetvis och har svårt att vrida mig, resa mig och röra mig i vissa vinklar, men klarar ändå av allt själv vilket är skönt!! Svåraste hittills får jag nästan säga är att torka sig på toaletten. Har ju bara kissat än så länge och då går det allt hyffsat, inte lika "noga" som med övrigt besök så vi får väl se hur det går när det blir daga för det haha! Sitter och försöker stretcha och röra lite på mig här på bussen så hoppas det blir bättre och bättre nu! Känner mig fortfarande väldigt trött, det är klart först alla mediciner och sedan blir man ju inte precis piggare av att sova i princip i två hela dygn haha..!! Kram!!
Gilla
saha

saha

Kvinna ·

Linis-tror det är vanligt att få lite kalla fötter,men om du har funderat på detta så länge är det nog daga nu tror jag!! Vet ju inte vilket ursprungsläge du har och jag personligen gillar stora bröst (la in 500 igår) men rent spontant tror jag allt att 300 blir fint på dig! Han jag opererade mig hos försökte nog snarare att få mig att välja lite mindre haha så du ska lita på din kirurg, de vet vad som passar till olika kroppar! Kram på dig!! Hoppas det blir bra för dig!
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Linis skrev:
Tjejer... Nu är jag så uppstressad. Har varit lugn hela tiden men på ons e det dax å jag känner ångest för att få för stora bröst. Nu är det påsk och finns ingen möjlighet att ändra. Tycker jag varit tydlig med att lyftet var det viktiga och att jag bara vill ha gulligheten upptill. Men 300cc som vi best. lämna rätt mkt då jag har C kupa nu. Det är ju en del som ska skäras bort men ändå. Vill bara ha en C kupa, Max D kupa! Har kollat på de som haft samma utgångsläge å tycker de fått mkt större bröst än vad jag önskar! Har redan bet. op! Vill ju göra men vet inte om jag ska be om bara lyftet eller lägga in mindre? Känns som kirurger blir storleksblinda då de flesta "klienter" vill ju ändå få stora! Gud, vad jobbigt! Sitter bara och googlar och undrar vad jag gett mig in på? Har velat ta bort mina hängpattar så länge! Var på min första konsultation för 10 år sedan! Trodde jag var bombsäker! Men nu är det jobbigt!! Oj, vad jag svamlar!! Behövde bara vräka ut mig detta! Får se hur det slutar?
Ja fy den här storleksångesten är hemsk! Men var noga med att säga hur du vill ha det så löser kirurgen det! De är proffs & har gjort ett antal op innan! Kommer bli görbra!!! Ta det bara lugnt & lita på dom som kan!! Men jag förstår dig jag var likadan!
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

saha skrev:
Ja får hoppas på det! Gott att det kändes bättre med Ipren, hoppas det bättrar sig!! Sitter på bussen påväg hem nu. Kändes nästan tråkigt att åka hem,alla på kliniken var så mysiga och snälla, nu blir det hem till icke stöttande familjen haha.. Jaja nu är de gjort iallafall, de får helt enkelt vänja sig! Kan knappt fatta själv att det är gjort, blir ju skillnad sen när man verkligen ser resultatet och kan se hur det ser ut i olika kläder och så också! Smärtan är väl ändå helt okej får jag säga, ont gör det ju givetvis och har svårt att vrida mig, resa mig och röra mig i vissa vinklar, men klarar ändå av allt själv vilket är skönt!! Svåraste hittills får jag nästan säga är att torka sig på toaletten. Har ju bara kissat än så länge och då går det allt hyffsat, inte lika "noga" som med övrigt besök så vi får väl se hur det går när det blir daga för det haha! Sitter och försöker stretcha och röra lite på mig här på bussen så hoppas det blir bättre och bättre nu! Känner mig fortfarande väldigt trött, det är klart först alla mediciner och sedan blir man ju inte precis piggare av att sova i princip i två hela dygn haha..!! Kram!!
Ha ha ja det där med toabesöken är inte helt lätt! Kanske e tur att inte magen kommer igång på ett tag! Min har inte gjort det än i alla fall! Hade oxå gärna stannat där ett par dagar! Men det är ganska skönt när man väl kommit hem förstås! Min mamma vet fortfarande inget! Får se när det blir läge att berätta! Orkar inte med hennes "tjat" nu i alla fall!!
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Tycker att jag uppfyllt kraven för en silvermedalj nu..... Nåt speciellt man ska göra mer får att uppgraderas? Har även skickat pm till Marina som visst ansvarar för detta!
Gilla
Lampan

Lampan

Kvinna ·

Hej på er! Opereade mig igår på KKAB i falköping, helt underbar personal som tog hand om en! Jag är supernöjd!

Min smärta har inte vart i samma nivå alls som jag tänkte mig att den skulle vara. (Vilket jag är överlycklig över) men visst är det ömt och svider.

Men nu när jag kommit hem blir jag lite nojig med smärtan, är det första dygnet värtst efter operation? Eller bör jag förvänta mig att smärtan blir värre nu när man har kommit hem?

Kram!

Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Hej & grattis till nya brösten!! Ja ett helt underbart ställe! Jag hade min värsta dag igår! Op i måndags. Men jag tålde inte morfinet så jag har klarat mig på Panodil efter att jag kom hem. Men idag har jag inte lika ont! Beror på vad jag gör förstås. Höll på med tvätten förut & efter det blev jag helt andfådd & fick ont. Men då är det bara att sitta lite & stretcha lite så blir det bättre!! Tror det är väldigt individuellt. Känns som man mest sov genom tiden man va där! Hoppas det går bra för dig!!
Gilla
bello69

bello69

Kvinna ·

Hallå!
Har följt denna tråden en bra tid nu innan min op, men ännu inte gjort något inlägg.
Jag opererades igår på Proforma utav Örjan Gribbe. Känner mig än så länge nöjd med storleken jag valt (400cc hp), svårt at se efter endast en dag..
Smärtan är verklign mycket lugnare än vad jag hade förväntat mig, vilket jag är väldigt glad för och jag har klarat mig bra med endast alvedon än så länge :)

Kram
Gilla
idaa08

idaa08

Kvinna ·

HAha jaa det är bra!!! Ska nog också ta och göra det. För tillfället är det ingefärste och halstabletter som gäller här :)

Gilla
Nellaaan

Nellaaan

Kvinna ·

Hej hoppar gärna på er tråd. Jag fyllde mina med 400 cc under bröstmuskeln i måndags 14/4 och fick tramadol utskrivet. Har inte kunnat röra mig överhuvudtaget. Mått riktigt jäkla dåligt. Har fortfarande jätteont. Jag köpte min stödbh på Apoteket och den typ kväver mig. Hur mår ni? Kan inte ens ligga ner och sova har jag inte heller gjort mycket sedan måndags. Nummer två har jag inte heller kunnat göra. När blir det bättre? Är så less och känner mig nästan deprimerad över att må såhär. På måndag kommer min tvååriga dotter hem efter en vecka hos sin pappa och jag undrar hur det ens ska gå. :(
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Nellaaan skrev:
Hej hoppar gärna på er tråd. Jag fyllde mina med 400 cc under bröstmuskeln i måndags 14/4 och fick tramadol utskrivet. Har inte kunnat röra mig överhuvudtaget. Mått riktigt jäkla dåligt. Har fortfarande jätteont. Jag köpte min stödbh på Apoteket och den typ kväver mig. Hur mår ni? Kan inte ens ligga ner och sova har jag inte heller gjort mycket sedan måndags. Nummer två har jag inte heller kunnat göra. När blir det bättre? Är så less och känner mig nästan deprimerad över att må såhär. På måndag kommer min tvååriga dotter hem efter en vecka hos sin pappa och jag undrar hur det ens ska gå. :(

Men ska du ha en bh som sitter så hårt? Kanske är det som gör ont?

Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Nellaan: låter ju lite jobbigare än vad det ska vara va? Du kanske ska kolla med kliniken? Hjälper inte tramadol? Trodde det var någon monster tablett som hjälper mot allt? Uppenbarligen inte? Borde ju bli bättre med tiden? Ush, nu blir man ju ännu oroligare?! Hoppas det känns bättre imon? Ida008: te, halstabletter här med. Blandat med Alvedon och blandade känslor inför op nästa v!!
Gilla
Nellaaan

Nellaaan

Kvinna ·

Bara-jag skrev:

Nellaaan skrev:

Men ska du ha en bh som sitter så hårt? Kanske är det som gör ont?

Vet inte :/ fick citodon jag ska prova idag men har bara dåliga erfarenheter av det sedan innan med illamående.
Gilla
Nellaaan

Nellaaan

Kvinna ·

Linis skrev:
Nellaan: låter ju lite jobbigare än vad det ska vara va? Du kanske ska kolla med kliniken? Hjälper inte tramadol? Trodde det var någon monster tablett som hjälper mot allt? Uppenbarligen inte? Borde ju bli bättre med tiden? Ush, nu blir man ju ännu oroligare?! Hoppas det känns bättre imon? Ida008: te, halstabletter här med. Blandat med Alvedon och blandade känslor inför op nästa v!!
Nej tramadolen har inte hjälpt något :/. Hoppas jag med :)
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Nellaaan skrev:
Hej!! Jag op också den 14/4 men skulle absolut inte ha något som sitter åt!!! Fick med en tunn topp från kliniken men kunde lika gärna va utan el bara ett linne. Känner att det gör ondare med toppen på, så idag har jag haft linne hela dan! Riktigt skönt! Spänner & gör ont kommer det väl göra ett tag men du måste ju kunna röra dig! Strunta i bh'n & kör utan!!!!
Gilla
Nellaaan

Nellaaan

Kvinna ·

Choklad1 skrev:
Nellaaan skrev:
Hej!! Jag op också den 14/4 men skulle absolut inte ha något som sitter åt!!! Fick med en tunn topp från kliniken men kunde lika gärna va utan el bara ett linne. Känner att det gör ondare med toppen på, så idag har jag haft linne hela dan! Riktigt skönt! Spänner & gör ont kommer det väl göra ett tag men du måste ju kunna röra dig! Strunta i bh'n & kör utan!!!!
Men gjorde du över eller under muskeln? :)
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Nellaan, tog mig friheten att kika på choklad1 sida. Hon har bakom som dig. Så du kanske kan prova med linne å se om det blir bättre!?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem