Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Ja precis, jag har bakom!
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Läser en del om försäkringar mm? Jag frågade Peter (min kirurg) men han menade att uppstår det problem så löser vi det. Om ngt. behöver korr. så väger vi in vad båda tycker. Jag litar ju på honom och jag vet att han har bra rykte. Han menade på att det är klart han korr. kapsel, rippling mm. Bör jag nöja mig med detta? Brukar annars vars noga med att ha allt på papper då jag vet att det som tagits muntligt inte håller om han har annan syn på saken senare. Men lite sent nu kanske
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Har ni försäkringar??
Gilla
Tjenixen

Tjenixen

Kvinna ·

Sådant ingick på Art Clinic. Opererade mig i tisdags och mår fin, fint. Varje dag blir bara bättre. Igår gick jag en lugn promenad på en timma... Endast 2dagar efter op :-D Blev lite stel och trött mot kvällen men idag så mycket bättre och lyckats ta på mig en "vanlig" tröja. Ska försöka komma in i duschen idag och tvätta håret... :) spännande;)
Gilla
grodan-boll

grodan-boll

Kvinna ·

Hoppar på tråden! Opererade mig på Akademikliniken 8/4. Väldigt stel på mornarna första veckan och hade svårt att komma upp själv ur sängen. Dryga veckan efter försvann mkt av stelheten fort. Det har nu gått 10 dagar och svullnaden/spänningarna är iprincip borta. Även det blåmärke jag fick på ena sidan är nästan helt borta. Jag tycker dock att det är alldeles för brett mellan brösten och tror jag kommer få svårt att få till en snygg klyfta :/ Funderar redan nu på om jag borde lagt in en större storlek. Är nöjd med storleken i övrigt, men inte det stora "glappet" mellan brösten..
Gilla
saha

saha

Kvinna ·

Skrivit min op-story nu! Gå in på min profil för länk om ni vill läsa! :)

___

grodan-boll - det är väl snart dags för första återbesöket för dig, se vad de säger då! Allt sådant ändras ju såå mycket i början och det tar (tyvärr!!) lång tid innan man ser hur det blir.. Men om du fortfarande inte är nöjd efter några månader kan du ju fråga din kirurg hur det ser ut med korr om de står för det!

Gilla
grodan-boll

grodan-boll

Kvinna ·

Ja precis! Känns som om det är bäst att avvakta och se hur allt utvecklas och isf göra en korr i höst! Var på återbesök hos en sköterska för 3 dagar sedan, hon tyckte allt såg bra ut men vi pratade inget om bredden.. Återbesök till kirurgen om drygt ett halvår.
Gilla
saha

saha

Kvinna ·

Jaa jag har bara haft mina i två dagar nu och man är ju såå otålig på att se hur det blir!! Man har liksom gått och taggad op-dagen i evigheter och då glömmer man nästan bort att de ju tar ett tag innan man ser resultatet haha.. Hoppas allt läker fint för dig och att du blir nöjd utan att korra! 

Gilla
saha

saha

Kvinna ·

Linis - har ingen försäkring utan om det blir något problem så få man diskutera fram med kirurgen om han tycker det är "tillräckligt illa" eller hur man ska säga för att det ska bli korr. Har inte läst om så många som har försäkringar faktiskt utan är nog oftast så att man tar den frågan om det blir aktuellt! 

Gilla
oklart

oklart

Kvinna ·

Kul att höra att det går bra för er andra! Kom precis ut ur en jättehärlig dusch med nytvättat hår och nyrakade ben, så skönt! Opererades också i tisdags och mår oförtjänt bra :-) promenader är inga problem och inte heller några kläder. Hoppas ni andra mår fint ni med och att allt flyter på bra. Glad påsk på er!
Gilla
Mandelblom

Mandelblom

Kvinna ·

Choklad1, angående illamåendet, har du kunnat ta åksjuketablett eller åksjuketuggummi mot illamåendet? Jag har också lätt för att må illa och tänkte se om det funkar med sjösjukebanden som jag brukar ha när jag åker tåg/bil mot illamående. De ska hjälpa mot alla typer av illamåenden. 

Angående smärtan, jag opereras en tisdag (29 april) och tänkte jobba på måndagen efter, jag hoppas verkligen att jag har så ont då.

Gilla
Nellaaan

Nellaaan

Kvinna ·

Idag känns det så mycket bättre. Duscha , fick ta av tortyrbhn och de mina bröst för första gången och jag är jättenöjd :) har inte alls lika ont idag heller. Fick en ny sport-bh som sitter mycket bättre och jag kan röra mig mer. Hur går det för er?
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Mandelblom skrev:

Choklad1, angående illamåendet, har du kunnat ta åksjuketablett eller åksjuketuggummi mot illamåendet? Jag har också lätt för att må illa och tänkte se om det funkar med sjösjukebanden som jag brukar ha när jag åker tåg/bil mot illamående. De ska hjälpa mot alla typer av illamåenden. 

Angående smärtan, jag opereras en tisdag (29 april) och tänkte jobba på måndagen efter, jag hoppas verkligen att jag har så ont då.

Jag talade om på op dagen att jag lätt mår illa, blir åksjuk osv. De gav mig en "cocktail" för detta både före & efter op. När det inte hjälpte fick jag Postafentablett vid ett par tillfällen. Men det funkade ju inte. De kom sen fram till att det var själva morfinet jag inte tålde & då hjälper visst inte tabletterna. Kom hem på tis fm & imorse är första ggn jag spytt sen jag kom hem. Vaknade inatt med superstora svullna sprängande bröst.... Tror kanske jag gjorde lite för mycket igår?! Kände mig lite piggare & tog tag i tvätten & fixade en del hemma. Var nog himla osmart!! Idag tar jag det väldigt lugnt & hoppas på att morgondagen blir bättre. Jag brukar inte va den som klagar, har hög smärttröskel men ont gör det!!! Sen är det ju helt klart individuellt! Känns som mjölkstockning fast 1000ggr värre.... Men vissa har ju inte alls ont så det är helt olika! Mina bröstmuskeln är ständigt stenhårda!!
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Måste säga också att ligga el sitta still för länge är inget bra!! Bästa är att röra på sig! Har blivit många vänder fram & tillbaka i huset! Har inte velat ge mig ut än! Men att va igång underlättar!
Gilla
Myggan

Myggan

Kvinna ·

Hej allihopa, Jag opererades igår på laser och estetik och det känns jätte bra, är spänd och öm och det trycker ganska mycket när jag ligger ner men har inte direkt ont. Är det någon som har upplevt att pulsen ökar av smärtstillande och när man ligger på rygg?
Gilla
Mandelblom

Mandelblom

Kvinna ·

Choklad1 - vad jobbigt att det inte hjälpte mot illamåendet! Har också haft mjölkstockning (mitt i sommaren, 29 grader utomhus och 39 graders feber, svullna bröst som jag masserade 100 ggr i duschen) och det låter verkligen jobbigt att detta skulle kännas 1000 ggr värre. Hoppas du ändå tycker det är värt det!

Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Hallå alla här har ni en sjukt nervös tjej! 4 dagar kvar aaaaah
Gilla
Millo

Millo

Kvinna ·

Åh jag känner av den med dig !! Jag är också redan supernervös och jag ska operera mig i slutet av april .. Men allt kommer säkerligen gå superbra
Gilla
Ängen

Ängen

Kvinna ·

Då är vi två:) ska operera mig samma dag fast på Kkab i falköping... Känns allt ok för dig?
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Mandelblom skrev:

Choklad1 - vad jobbigt att det inte hjälpte mot illamåendet! Har också haft mjölkstockning (mitt i sommaren, 29 grader utomhus och 39 graders feber, svullna bröst som jag masserade 100 ggr i duschen) och det låter verkligen jobbigt att detta skulle kännas 1000 ggr värre. Hoppas du ändå tycker det är värt det!

Då vet du ju vad jag pratar om förstår jag, med mjölkstockning! Blä!! Men allt kändes mycket bättre senare på dan igår & vågar nästan inte säga det men jag tror det vänder nu! Tog Panodil & Ipren igår vid 19 & tog inte förrän nu kl 04! Det kommer helt klart va värt allt!!! Är så lycklig att jag äntligen gjorde det! Sen kommer man väl glömma bort att det ens var jobbigt över huvud taget. Är också så himla nöjd med strl...... Valde ju mellan 375 mp &450 hp, glad att jag tog det större! Mycket försvann i kroppen & jag hade ju ingen egen vävnad! Långt kvar till slutresultatet förstås!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem