Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Justfine, Millo & Ängen!!! Det kommer gå så bra!! Ingen ide att oroa sig för mycket innan... Ska jag säga som va halvt hysterisk över storlek!! Men jag var däremot aldrig nervös för själva ingreppet, bara resultatet & komplikationer! Jag tror jag läste lite för mycket innan.. Om allt kring detta! För de flesta går det ju faktiskt riktigt smidigt! Ont gör det men många verkar bli förvånande att de inte har mer ont!! Så lycka till tjejer, kommer bli kanon tror jag!!! Åh till Ängen kan jag bara gratulera till en helt underbar klinik! Du kommer känna dig så omhändertagen där av all fantastisk personal!
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Yes!!! måste få medd (om nån är intresserad...) att min min mage kommit igång så här efter 1 vecka utan toabesök!!! Inte för att jag ätit så mycket den här veckan men ändå! De var bara det! ;)
Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Jadå allt känns ok fast samtidigt overkligt. Börjar bli nervös Många berättelser man läser handlar om tjejer som är på kliniker Där man sover över. På min åker man hem efter några timmar Det är jag lite nojig över...
Gilla
saha

saha

Kvinna ·

Haha choklad1, skönt!! Hoppas det sätter igång för mig med snart, min mage ser väldigt gravid ut haha!

Gilla
oklart

oklart

Kvinna ·

justfine skrev:
Jadå allt känns ok fast samtidigt overkligt. Börjar bli nervös Många berättelser man läser handlar om tjejer som är på kliniker Där man sover över. På min åker man hem efter några timmar Det är jag lite nojig över...
Jag var på en klinik där man åkte hem efter några timmartyckte bara det var skönt att få åka hem faktiskt. Om man inte mår bra, eller om något inte funkar, så ser de till att du är kvar till du klarat av att åka hem. Så kort sagt, oroa dig inte, det kommer gå jättebra!
Gilla
Smika

Smika

Kvinna ·

Jag är på väg till Thailand snart, opereras på måndag. Kul att läsa om hur det gått för er andra.
Gilla
grodan-boll

grodan-boll

Kvinna ·

justfine skrev:

Jag åkte också hem samma dag efter op och det var väldigt skönt att sova hemma i sin egen säng, jag hade en bit att åka (1,5 timmes resväg) men det gick hur bra som helst!

Rekommenderar dock att du har någon som kan hjälpa dig upp ur sängen dagen efter, då det kan bli väldigt stelt innan man kommer igång, men som sagt man ska ju inte sova ensam första natten efter narkos heller!

Gilla
Dodo021

Dodo021

Kvinna ·

Min mage blev oxå super dålig! Gick inte på toa på 4dagar och fick kramper så fort jag åt något! Jag slutade med citodon och diklofenaken å körde bara med penicillinet! Då kom magen igång nästan direkt! Opererades 11/4! Lycka till!!
Gilla
Lampan

Lampan

Kvinna ·

Choklad 1 och Dodo021, skönt att höra att det ger med sig till slut!

Just nu är jag så sjukt uppblåst och känner mig som en val pga att jag inte kan gå på toa. Har rört på mig så mycket som möjligt sen operationen i onsdags och idag är första dagen med bara pencilin, ipren och ibumetin så hoppas att "systemet" kommer igång så fort som möjligt och att kramperna i magen försvinner!

Glad påsk! :)

Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

saha skrev:

Haha choklad1, skönt!! Hoppas det sätter igång för mig med snart, min mage ser väldigt gravid ut haha!

Ha ha ja man ser inte så kul ut direkt!! Din kommer nog snart oxå igång!
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Lampan skrev:

Choklad 1 och Dodo021, skönt att höra att det ger med sig till slut!

Just nu är jag så sjukt uppblåst och känner mig som en val pga att jag inte kan gå på toa. Har rört på mig så mycket som möjligt sen operationen i onsdags och idag är första dagen med bara pencilin, ipren och ibumetin så hoppas att "systemet" kommer igång så fort som möjligt och att kramperna i magen försvinner!

Glad påsk! :)

Ha ha hoppas verkligen det kommer igång snart! Men du är ett par dar efter mig så det släpper säkert snart! Blir säkert bättre när du slutat med de starka medicinerna! Glad påsk på dig med!!
Gilla
Dodo021

Dodo021

Kvinna ·

Ja! Lycka till! Köp mixrolax om de inte ger med sig!!
Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Hej! Vad har du för tid? Vi opas samma dag :)
Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Dodo021 va de till :)
Gilla
Ängen

Ängen

Kvinna ·

Känner mig rätt lugn. Mest spänd och förväntansfull. Känns bra att de flesta skriver positivt om bemötandet och kliniken. Tack för ditt stöd. :)
Gilla
Ängen

Ängen

Kvinna ·

Oj blev lite fel. Det är menat till dig choklad1
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Ängen skrev:
Oj blev lite fel. Det är menat till dig choklad1
Så lite så! Jag läste mycket om kliniken innan jag kom dit & allt stämmer verkligen! Så skönt med trygg & duktig personal! Sen att det är hemtrevligt & inte alls känns som en "typisk" klinik gör ju saken ännu bättre! & Stefan är en pärla!
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Nu har jag skrivit en lååång op-berättelse! Hoppas ni orkar läsa...... Kunde inte sluta skriva! :)
Gilla
grodan-boll

grodan-boll

Kvinna ·

12 dagar efter op, svullnaden har lagt sig, stygnen läkt jättefint, det lilla blåmärke som blev på ena sidan har försvunnit och jag har knappt nå ont i överhuvudtaget. Brösten blir bara snyggare och snyggare för var dag, love it! :)

Gilla
Dodo021

Dodo021

Kvinna ·

Hej! Jag fick en tidigare tid så jag opades 11/4,r supernöjd och allt har gått jätte bra förutom lite strul med magen efteråt!! Lycka till :))
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem