Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Iiiiih, imorgon är det dags för mig!

Sjukt nervös egentligen men väljer att inte tänka på det.

Gilla
idaa08

idaa08

Kvinna ·

Hej! För mig är det exakt en vecka kvar nu innan min operation.. Jag satte precis in pengarna och allt börjar verkligen kännas på riktigt nuu! Nervositeten börjar smyga sig på också... hehe!! Tänkte höra med er som redan gjort operationen, hur mådde ni dagarna efter? Har hört de som inte kunnat röra sig utan endast ligger i sängen hela dagarna och behöver hjälp med att resa sig upp.. Förstår om det är väldigt individuellt också! Opererar mig dagen innan valborg och är bortbjuden till grannen dagen efter... Har verkligen inga planer på att festa men funderar på ifall jag skulle orka gå bort någon timme och käka lite bara eller tror ni det blir omöjligt? Har sjukskrivit mig i 2 veckor efter sen också :) Har tänkt lägga 400, eller 450cc bakom muskeln också, och vad jag förstått så gör det ondare att lägga bakom? Vad ser ni för negativt vs positivt med var man placerar implantaten? Ska nämligen dit igen på fredag för att testa implantaten igen då jag inte bestämt mig än.... Har hittils bestämt 400cc hp mentor. Vad ser ni för fördelar/nackdelar med mentor och high profil? Behöver all hjälp jag kan få nu känner jag.. hehe :)

Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Var inte klar
Gilla
saha

saha

Kvinna ·

Idaa08 - nu har jag nog haft sjuk tur med min smärta,men är ju ett lugnande exempel iallafall! Hade mest problem precis timmarna efter jag vaknade, då hade jag så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen, men det var ju väntat. Sen ju mer jag rörde och stretchade på mig desto bättre blev det. Imorn är det en vecka sen op och jag har varje dag sedan op vart ute på minst en timmes promenad, har klarat mig helt och hållet utan någon hjälp och två dagar efter op slutade jag med smärtstillande och har efter det bara ätit antibiotikan och Ipren för muskelavslappning som jag fått rekommenderat att ta en månad. Var mest första dagen hemma det var jobbigt, första morgonen tog det några försök att ta sig upp ur sängen men klarade det, och sen när jag väl kommit igång klarade jag det mesta! Så jag har nog klarat mig himla bra haha,känner ju såklart hela tiden av en liten smärta och att det är som ett tryck,och i vissa rörelser blir det värre men har ändå gått jättebra med allt annat. Jag hade absolut utan problem kunnat va på middag som du pratar om,men du ska nog inte lova något innan du vet hur det känns för dig. Hoppas det går lika bra för dig med!! :)
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Ni får ursäkta... Min telefon verkar hängt sig..
Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Jaha! Första tvätten med descuban är gjord! Ligger i en renbäddad säng (som även bäddas rent imorgon) Och kl 05 ringer klockan för nästa dusch. Imorgon kl 7 opereras jag. SÅ jävla nervös!!!
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Justfine: Lycka till! Tvättade du håret?

Ska straxta en descutan dusch, tid 10.15 imorgon!

Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Åh, vad kul! Kag 10.45! Vi skriver imon å kollar läget
Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Nej jag tvättade inte håret! I papperna från kliniken stod det att det inte behövdes. :)
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Tvättat håret 2 gg med descutan (trodde man var tvungen?) Har långt, tjockt hår som blev jätte bra av descutan
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Lycka till imon✊✊✊ vi hörs av när allt e klart
Gilla
Ängen

Ängen

Kvinna ·

Nyduschad jag med. 8:00 checkar jag in på Kkab i falköping. Hörs i morgon storbystade tjejer :)
Gilla
Nellaaan

Nellaaan

Kvinna ·

idaa08 skrev:

Hej! För mig är det exakt en vecka kvar nu innan min operation.. Jag satte precis in pengarna och allt börjar verkligen kännas på riktigt nuu! Nervositeten börjar smyga sig på också... hehe!! Tänkte höra med er som redan gjort operationen, hur mådde ni dagarna efter? Har hört de som inte kunnat röra sig utan endast ligger i sängen hela dagarna och behöver hjälp med att resa sig upp.. Förstår om det är väldigt individuellt också! Opererar mig dagen innan valborg och är bortbjuden till grannen dagen efter... Har verkligen inga planer på att festa men funderar på ifall jag skulle orka gå bort någon timme och käka lite bara eller tror ni det blir omöjligt? Har sjukskrivit mig i 2 veckor efter sen också :) Har tänkt lägga 400, eller 450cc bakom muskeln också, och vad jag förstått så gör det ondare att lägga bakom? Vad ser ni för negativt vs positivt med var man placerar implantaten? Ska nämligen dit igen på fredag för att testa implantaten igen då jag inte bestämt mig än.... Har hittils bestämt 400cc hp mentor. Vad ser ni för fördelar/nackdelar med mentor och high profil? Behöver all hjälp jag kan få nu känner jag.. hehe :)

Jag mådde skit i 5 dagar sängliggandes och resa sig upp va ett helvete, stackars min kille haha. Men jag är tydligen tålig mot smärtstillande så det va nog extra jobbigt för mig. Dag 6 försvann typ allt på bara över en natt. Nu dag 8 snart 9 har jag ingen smärta nästan alls längre. Jag la 400 cc bakom och är jättenöjd med storleken.
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Hur ska jag klara mig hela dagen utan mat
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Det var en fortsättning för jag skojade naturligtvis. Så konstigt. Varför mina med inte visas? Bara första meningen?
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Linis: Bra av descutan? Hört att det blir som svinto. Tänker faktiskt skippa det fast det stod 2 ggr i mina papper med. Sovit jättebra inatt. Tror jag är lite i förnekelse inför vad komma skall - haha. Två timmar drygt tills jag ska vara på kliniken. Drar mig i sängen ett tag till.
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Nä, jag tycker det är ok
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Nä, jag tycker det är ok
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Funkar ju inte å skriva
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Lycka till nu ni som ska få nya tuttar idag!!! Ska bli kul & höra fortsättningen sen! ;) själv ska jag på första återbesöket på Kkab, Falköping idag!! :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem