Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

Batgirl

Batgirl

Kvinna ·

Ja lycka till alla tjejjor:))
Gilla
Smika

Smika

Kvinna ·

Imorgon har jag mitt återbesök längtar efter att se resultatet är ju helt bandagerad nu. Tycker det känns mycket bättre idag, 2 dagar sedan op. Svårt att kliva ur sängen i morse och då gjorde det ont men nu känns det helt ok :)
Gilla
Zotor

Zotor

Kvinna ·

Imon är det min tur!!! Så nervös!! :-D
Gilla
Smika

Smika

Kvinna ·

Zotor skrev:
Imon är det min tur!!! Så nervös!! :-D
Vad spännande önskar dig lycka till, det kommer gå bra och de är så omtänksamma å fina på operationen. Jag kände mig väldigt trygg :)
Gilla
idaa08

idaa08

Kvinna ·

Oj du verkar verkligen haft tur verkar det som :) Va skönt!! La du innanför bröst muskeln då ? Vad jag förstått kan det påverka väldigt mycket... Ja nej precis, jag får se hur jag känner då helt enkelt men hoppas ju såklart på att jag ska ha turen att må helt okej åtmindstone så jag slipper ligga själv hemma hela valborg... :)

Gilla
idaa08

idaa08

Kvinna ·

Haha usch, nej det är inget jag ser fram emot! Men tur att det går över iallafall.. Och skönt att det försvann så plötsligt :) Har ju som sagt förberett mig på att må skit i 2v då jag sjukskrivit mig... hehe! Men hoppas såklart på att jag inte behöver vänta så länge!! Åh a kul att du är nöjd!! Funderar också på 400 nämligen! Ser att du är lite mindre än mig så kanske 450cc blir bättre på mig ändå... Ser dock att det skiljer sig väldigt mycket från person till person vilket gör mig väldigt förvirrad.. Vilken typ av implantat har du använt ? 

Gilla
saha

saha

Kvinna ·

jaa verkligen, hoppas turen håller i sig o allt läker som det ska också, nu känns det nästan lite för bra för att vara sant haha! Japp delvis bakom, och eftersom jag låg i riskzonen för DB så delade han bröstkörteln också,vilket också brukar göra extra ont..

Jaa hoppas allt går bra för dig, men man får ju massa smärtstillande med sig så det är bara att köra all in på dom så kan du nog allt hitta på nått iallafall! :)

Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Hej tjejer! Skulle bara säga att operationen är klar, tog 2,5 timma. Har precis ätit en macka och druckit och mår jättebra :) Känns som jag sovit en hel natt, klart jag är öm, smärtan kommer nog senare :)
Gilla
Euryale

Euryale

Kvinna ·

Ska opa min nu på fredag! Är så nervös och orolig, men otroligt glad samtidigt :)

Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Heej! Min operation oxå klar! Legat o slumrat av och till. Såå väl omhändertagen
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Åh va skönt för er som gjort det idag!!! Nu är väntan över! Grattis!!! Jag var på återbesök idag & allt såg riktigt bra ut! Skönt! :) Hon ville att jag skulle visa hur jag masserar...... Jag visade & hon sa att ja, så gör nästan alla. Hon ställde sig bakom mig & la händerna på mitt ena bröst & tryckte! Herregud va hon tryckte!!! Men man såg ju skillnaden under hur mycket implantatet pressades ner! Nu ska jag bara lyckas trycka lika hårt själv!
Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Jag frågade min kirurg om "massage och stretching" men det Skulle jag Inte göra sa han. Jag har nu kommit hem. Efter jag vaknade åt jag en macka, drack saft. Frågade om jag fick gå på toa, vilket jag såklart fick :) När jag kom tillbaka fick jag två panodil. Sen väntade jag typ på att åka hem. Det kom 2 tjejer från op innan jag fick gå och dom låg Typ och grät och frös och där låg jag och tog sjukhusselfies Haha, nu när jag är hemma är jag lite öm, har verkligen ingen smärta Inget tryck över bröstet. Men det känns obehagligt såklart. Annars är jag glad och pigg och mår typ Hur bra som helst. Jag väntar på ett bakslag, så imorgon kanske jag mår skit. ;) För mig var inte narkosen att man blunda och sen vakna, det kändes verkligen som Jag sovit en hel natt. Inget illamående och ingen svidande känsla i armen Som man kunde känna när man skulle sövas. Jag hoppas fler har som jag för jag mår Hur bra som helst, just nu iaf :) Jag la framför muskeln efter endel diskussion, har de med saken att göra?
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Oxå framför! (Vilket de glömt att notera så jäkla tur att jag påminde i sista stund!)

Mår oxå förvånansvärt bra, väntar på bakslag. Ligger hemma i min säng.

Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

Återbesök idag och Tuve är väldigt nöjd! Ny bild på min sida! :-)
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Fannzan: Jättefina!!

Jag fick ingen antibiotika, inget om massage eller stretch? Är tejpad över hela brösten och den tejpen ska sitta tills återkollen om en vecka. Fick med en BH hem med..

Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Bara-jag skrev:

Fannzan: Jättefina!!

Jag fick ingen antibiotika, inget om massage eller stretch? Är tejpad över hela brösten och den tejpen ska sitta tills återkollen om en vecka. Fick med en BH hem med..

Antibiotika som räcker till imorgon fick jag sen ska jag hämta ut de och panodil. Jag ska inte heller massera och är också "bara" tejpad till återbesöket då jag Ska ha med mig en bh
Gilla
Wonderland

Wonderland

Kvinna ·

Härligt att det gått bra tjejer :) Imorgon kl 14 är det dags för mig! Fortfarande inte bestämt mig för storlek 400 eller 450cc men är livrädd att båda kommer bli som bomber men antar det bara kommer kännas så till en början ändå. Sen det här med framför eller bakom är frågan fortfarande, lutar mot bakom men ändå rädd för komplikationer. Pjuh
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Jag velade mellan 325 och 350. Blev 330 då bredden på dem blev bäst till min bröstkorgen.

Tränar upptill 6 ggr i veckan vanligtvis så jag ville hålla dem smidiga. (Kanske ångrar mig sen

Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Lagt upp före och efterbild från idag om ngn är nyfiken. Med tejp! Medveten om att de kommet att ändras!
Gilla
ärtor

ärtor

Kvinna ·

Ååååh nu är jag nervööös! Imorgon är det dags! Intagit sista målet mat o nu in i duschen. Ge mig styrka!! Haha.. ne jag längtar otroligt men nerverna gör sig påminda:)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem