Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

ärtor skrev:
Ååååh nu är jag nervööös! Imorgon är det dags! Intagit sista målet mat o nu in i duschen. Ge mig styrka!! Haha.. ne jag längtar otroligt men nerverna gör sig påminda:)

Lycka till, det kommer att gå fint!

Gilla
idaa08

idaa08

Kvinna ·

Hej Wonderland! Ååh jag står exakt inför samma fråga som dig och opererar mig på tisdag så är inte heller så många dagar kvar nu.. Hör gärna av dig efter operationen och bäertta vad du valde samt hur allt gick :) STORT lycka till nu :) 

Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Bara-jag skrev:
Lagt upp före och efterbild från idag om ngn är nyfiken. Med tejp! Medveten om att de kommet att ändras!
Shit va bra dom har tejpat dej, min tejp ser ut som ett lapptäcke typ! Hahah Hur mår du idag?
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

justfine skrev:
Bara-jag skrev:
Lagt upp före och efterbild från idag om ngn är nyfiken. Med tejp! Medveten om att de kommet att ändras!
Shit va bra dom har tejpat dej, min tejp ser ut som ett lapptäcke typ! Hahah Hur mår du idag?
Har du bild? Ser ut som att den översta tejpen trycker ner implantaten lite? Ner i fickorna liksom? Jag är öm över bröstkorgen men kunde ta mig upp ur sängen själv och har sovit hela natten så jag ska inte klaga. Om en timme får jag ta starkare medicin. Vad fick nu alla för medicin hem?
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Sitter här efter andra duschen med descutan och ska snart gå till kliniken. Börjar bli lite nervös nu..lycka till alla andra som också ska opereras i dag! :)
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

hejfredrikson skrev:
Sitter här efter andra duschen med descutan och ska snart gå till kliniken. Börjar bli lite nervös nu..lycka till alla andra som också ska opereras i dag! :)

Spännande! Lycka till!

Gilla
oklart

oklart

Kvinna ·

Nu har jag lagt upp bilder på min bröst, 9 dagar efter operation, på min sida. Hoppas de mjuknar mycket mer och "ramlar ner", men är ändå nöjd. Så mycket bättre än utgångsläget :-)
Gilla
Smika

Smika

Kvinna ·

idaa08 skrev:

Haha usch, nej det är inget jag ser fram emot! Men tur att det går över iallafall.. Och skönt att det försvann så plötsligt :) Har ju som sagt förberett mig på att må skit i 2v då jag sjukskrivit mig... hehe! Men hoppas såklart på att jag inte behöver vänta så länge!! Åh a kul att du är nöjd!! Funderar också på 400 nämligen! Ser att du är lite mindre än mig så kanske 450cc blir bättre på mig ändå... Ser dock att det skiljer sig väldigt mycket från person till person vilket gör mig väldigt förvirrad.. Vilken typ av implantat har du använt ? 

Hej ja jag la under bröstmuskeln men hade tänkt armhålan men det blev stygn nedtill för han fick inte in implantatet så stort via armhålan. Ärret är väldigt litet för han har sytt på insidan och limmat så det ser väldigt bra ut tycker jag.. Igår kväll hade jag lite mer smärta så idag på återbesöket fick jag mer och starkare smärtstillande. Sedan visade han hur jag ska massera och jag ska tvätta mig och sprita varje dag. Angåede storleken var kirurgen jätte bra på att konsultera angående brsötbredden osv vad som passar kroppen :) Lycka till dig och alla ni Andra som inte ännu gjort.
Gilla
Tjenixen

Tjenixen

Kvinna ·

Oklart: så fiiiina :) Ska med försöka fota och lägga upp. Jag är något gul å svullen... La helt bakom :-S men det blir bättre varje dag men tar sin tid. Mår bra. Var hos sjuksköterskan igår och det var inga problem. Körde bil dit själv :)... Hur mår du? :)
Gilla
oklart

oklart

Kvinna ·

Tjenixen skrev:
Oklart: så fiiiina :) Ska med försöka fota och lägga upp. Jag är något gul å svullen... La helt bakom :-S men det blir bättre varje dag men tar sin tid. Mår bra. Var hos sjuksköterskan igår och det var inga problem. Körde bil dit själv :)... Hur mår du? :)
Tack! Ja, jag kan tänka mig att det blir ännu mer påverkat med bakom. Jag var också på återbesök igår, hon sa att allt såg jättefint ut och hade läkt bra, så det är nog inget galet än :-) Är rejält irriterad efter tejpen dock, så hoppas det blir bättre nu när det bara sitter över snitten. Annars har jag bara ont i snitten och under liksom, tror hon fick skära ganska mycket i körteln för att födelseår ut den över implantatet, så antar att det är det som gör inte också. Tror ändå att jag har haft det relativt lätt efter operationen. Körde också dit själv :-). Lite obehagligt i skarpa högersvängar, men annars inga problem ;-) Lycka till nu! Hoppas att det håller i sig med framstegen för oss alla och inga komplikationer!
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Wonderland skrev:
Härligt att det gått bra tjejer :) Imorgon kl 14 är det dags för mig! Fortfarande inte bestämt mig för storlek 400 eller 450cc men är livrädd att båda kommer bli som bomber men antar det bara kommer kännas så till en början ändå. Sen det här med framför eller bakom är frågan fortfarande, lutar mot bakom men ändå rädd för komplikationer. Pjuh
Jag va typ helt platt & valde mellan 375 mp & 450 hp! Blev 450 & var livrädd att det skulle bli hur stort som helst! Men nu är jag glad att jag inte tog mindre! Med kläder på ser det verkligen naturligt ut & inga jättebröst som jag trodde! Utan kläder känns det ganska stort men från att gå från platt till detta så är det självklart ovant! Det låter större än va det är!! Jag har bakom förresten!
Gilla
Tjenixen

Tjenixen

Kvinna ·

oklart: Vad kul att höra att du med körde bil... Ja, svängarna får man ta lite långsammare :-P Du får uppdatera hur det går med utvecklingen. Bra att du mår bra :) Har lagt upp bilder nu... Fortfarande svullen på sidorna och gul/blå. Men mår bra och :)
Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Ja ska ta en bild o lägga upp, men köpte mer tejp, sån jag har i stallet så får vi se om de kan sitta kvar. Jag har antibiotika , diklofenack ocynorm och panodil
Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Sådär nu ligger en bild uppe på ett lapptäcke haha
Gilla
oklart

oklart

Kvinna ·

Tjenixen skrev:
oklart: Vad kul att höra att du med körde bil... Ja, svängarna får man ta lite långsammare :-P Du får uppdatera hur det går med utvecklingen. Bra att du mår bra :) Har lagt upp bilder nu... Fortfarande svullen på sidorna och gul/blå. Men mår bra och :)
Tycker det ser jättefint ut, och det blir ju bara ännu bättre ju längre tiden går känns det som :-) Grattis! Ja, kul med uppdateringar, så vill gärna veta hur det går dör dig med!
Gilla
Wonderland

Wonderland

Kvinna ·

Nu ska jag åka till kliniken, skriver när jag är på fötter igen :)
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Ush, vad ont jag haft. Hemma nu å tog precis 2 paocod. Mammas, reaktion när hon kikade ner i bh:n: men vad små de är! Tog ju bara 300cc. Hoppas att det bara är toppen som gör att det ser platt ut?? Men de e ju bara några Tim än få länge. Hoppas ni mår bättre? Imorgon skall jag ta bort kompresser och duscha! Så då går jag kika. Nyfiken!! Lycka till nu sista Aprilare
Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Linis skrev:
Ush, vad ont jag haft. Hemma nu å tog precis 2 paocod. Mammas, reaktion när hon kikade ner i bh:n: men vad små de är! Tog ju bara 300cc. Hoppas att det bara är toppen som gör att det ser platt ut?? Men de e ju bara några Tim än få länge. Hoppas ni mår bättre? Imorgon skall jag ta bort kompresser och duscha! Så då går jag kika. Nyfiken!! Lycka till nu sista Aprilare
Oj får du redan ta bort? Jag får inte röra mitt fören återbesöket Som är på tisdag..
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Ja, visst e det skumt att det är så olika? Frågade flera ggr. så han trodde väl jag var snurrig;) duscha som vanligt och sedan sport-bh-n jag fick. Minns inte hur länge. Tejpen rar han bort på måndag å sen antar jag att det ska tejpas om. Så himla olika på olika kirurger? Men de har väl olika sätt att arbeta på bara? Så det är spännande och läskigt att se brösten imon.
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Ja, visst e det skumt att det är så olika? Frågade flera ggr. så han trodde väl jag var snurrig;) duscha som vanligt och sedan sport-bh-n jag fick. Minns inte hur länge. Tejpen rar han bort på måndag å sen antar jag att det ska tejpas om. Så himla olika på olika kirurger? Men de har väl olika sätt att arbeta på bara? Så det är spännande och läskigt att se brösten imon.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem