Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

Tjenixen

Tjenixen

Kvinna ·

Linis skrev:
Ush, vad ont jag haft. Hemma nu å tog precis 2 paocod. Mammas, reaktion när hon kikade ner i bh:n: men vad små de är! Tog ju bara 300cc. Hoppas att det bara är toppen som gör att det ser platt ut?? Men de e ju bara några Tim än få länge. Hoppas ni mår bättre? Imorgon skall jag ta bort kompresser och duscha! Så då går jag kika. Nyfiken!! Lycka till nu sista Aprilare
Lugn... Första dagarna är värst. Gjorde med bakom muskeln... Kände mig "in smashad" i flera dagar och att brösten fortfarande var små. Men allt eftersom svullnaden minskar sakta blir det mer tydliga och "tittar fram" men tar tid. Är fortfarande svullen men inte alls som första dagarna. Pröva att halvsitta i soffa/ säng med kudde under benen. Rör på dig sakta när du orkar. Jag gick kortare sträckor hemma. Hjälpte lite. Kanske nåt av detta kan hjälpa dig. På min sida ser du hur min ser ut nu efter 9 dagar. Jag var platt innan op.
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Det Verkar vara helt olika från klinik till klinik och kirurg till kirurg dessutom!

Justfine: skulle du massera? Verkligen olika tejpning! Lyfte du med?

Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Tack tjenixen! Ville inte ha för stora men det var väldigt svårt att bestämma strl. då jag inte visste hur mkt som skulle försvinna med lyftet! Det blir nog bra. Halvsitter i soffan nu å äter smörgåsrån och nyponsoppa! Det är det enda jag fått i mig! Jag tycker detta var värre än att föda barn! Åtminstone tyckte jag det igår! Herregud! Men det känns ju så mkt bättre på en dag bara så jag hoppas det går snabbt framåt! Konstigt att jag inte ska massera? Det verkar ju nästa alla göra?
Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Bara-jag skrev:

Det Verkar vara helt olika från klinik till klinik och kirurg till kirurg dessutom!

Justfine: skulle du massera? Verkligen olika tejpning! Lyfte du med?

Nej jag skulle inte massera sa han, jag frågade specifikt om de. Yes lyfte med då dom va väldigt långa.
Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Linis skrev:
Tack tjenixen! Ville inte ha för stora men det var väldigt svårt att bestämma strl. då jag inte visste hur mkt som skulle försvinna med lyftet! Det blir nog bra. Halvsitter i soffan nu å äter smörgåsrån och nyponsoppa! Det är det enda jag fått i mig! Jag tycker detta var värre än att föda barn! Åtminstone tyckte jag det igår! Herregud! Men det känns ju så mkt bättre på en dag bara så jag hoppas det går snabbt framåt! Konstigt att jag inte ska massera? Det verkar ju nästa alla göra?
Jag ska inte heller massera, men jag du så ont? :/ Ja va i handlade med mamma i morse, jag bär inget men skönt att röra på sig. Nu har ja sett 2 filmer och har ont i rygg och rumpa istället haha
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Nja, mest spänner och värker. Men igår var det fruktansvärt . Men nästan illamåendet som var värst. Har en 4- åring som gärna vill busa å brottas
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Nja, mest spänner och värker. Men igår var det fruktansvärt . Men nästan illamåendet som var värst. Har en 4- åring som gärna vill busa å brottas
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

......Han förstår inte riktigt eller rättare sagt glömmer hela tiden och attackerar mig
Gilla
Mandelblom

Mandelblom

Kvinna ·

På tisdag är det dags för mig. Ni som redan är klara, har ni några speciella tips? Tyckte det lät bra med nyponsoppa och film så på måndag ska jag låna några filmer i videoaffären och köpa hem lite nyponsoppa. Annars har jag hört att det är bra att ha städat och bytt lakan. Fick ont i halsen ch blev snuvig i tisdags så nu har jag stannat hemma sen dess, vill absolut inte ha kvar förkylningen på tisdag. Har fortfarande inte berättat det för sonen 15 år och dottern 11 år. Eftersom jag ofta är borta på tjänsteresor över natten så kommer de inte att reagera att jag är borta, men jag får ta ett snack med dem, antingen på måndag eller tisdag kväll efter operationen.

Gilla
Tjenixen

Tjenixen

Kvinna ·

Linis: Jag mådde med jätte illa. Tog Prostafen (vanlig åksjuke tablett på Apoteket) Det hjälpte mig. Lycka till ni andra :)
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Kliniken ringde idag för att höra hur jag hade det, bra service!

Gilla
arigato

arigato

Kvinna ·

fannzan skrev:
Återbesök idag och Tuve är väldigt nöjd! Ny bild på min sida! :-)
Dina boobs ser jättefina ut! Förstår att både du och Tuve är nöjda.
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Min mamma skulle hjälpt mig med min son idag och hon skulle sova över. (Är ensam med pojken). Nu blev hon sjuk å jag får klara mig själv. Har lagar mat å sträckt mig efter tallrikar, varit tvungen att ta i lite mm. Det stramar mkt nu och jag fick ta två tabletter! Kommer det göra skada tror ni! Försöker verkligen ta det lugnt men det är svårt när jag behöver finnas för pojken. Blev så orolig nu å tänkte att allt spricker upp
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Forts.... Hur känsligt är det? Minns att jag läst att man inte ska ha armar över huvudet! Det har jag inte tänkt på idag! Gör ju ont men jag måste ju göra vissa saker? Behöver jag vara orolig? Känner mig väldigt varm och trött nu. Ska försöka få honom i säng. Går nog lägga mig samtidigt för jag kommer nog inte upp igen?
Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

arigato skrev:
fannzan skrev:
Återbesök idag och Tuve är väldigt nöjd! Ny bild på min sida! :-)
Dina boobs ser jättefina ut! Förstår att både du och Tuve är nöjda.[/quot Tack snälla! :-) Känns så overkligt bra! :-)
Gilla
Wonderland

Wonderland

Kvinna ·

Nu ligger jag på hotellrummet som man får sova i en natt. Gör väldigt ont mellan boobsen och man märker att varje liten rörelse aktiverar bröstmuskeln , aj aj. Kan inte vara nöjdare med valet av klinik dock, Polarkliniken :) Dock börjar jag redan noja mig över att brösten kommer sitta långt isär och att bröstvårtorna liksom kommer peka åt sidorna då jag hade så innan men att det kommer bli tydligare nu. Tålamod tålamod får jag tänka.
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Wonderland skrev:
Nu ligger jag på hotellrummet som man får sova i en natt. Gör väldigt ont mellan boobsen och man märker att varje liten rörelse aktiverar bröstmuskeln , aj aj. Kan inte vara nöjdare med valet av klinik dock, Polarkliniken :) Dock börjar jag redan noja mig över att brösten kommer sitta långt isär och att bröstvårtorna liksom kommer peka åt sidorna då jag hade så innan men att det kommer bli tydligare nu. Tålamod tålamod får jag tänka.
Skönt att ga det gjort va? :) Jaa, tålamod är nog ngt vi alla får ha!
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Linis skrev:
Forts.... Hur känsligt är det? Minns att jag läst att man inte ska ha armar över huvudet! Det har jag inte tänkt på idag! Gör ju ont men jag måste ju göra vissa saker? Behöver jag vara orolig? Känner mig väldigt varm och trött nu. Ska försöka få honom i säng. Går nog lägga mig samtidigt för jag kommer nog inte upp igen?
Jag har nog oxå rört mig för mycket idag. Råkade luta mig tillbaka i dotterns sängo jjisses vad det drog i snittet! :O
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Hur länge och vilka tabletter tar ni? Fick Oxycontin & Celebra att ta var 12:e h. (Oxynorm att ta 4 ggr per dygn, tagit en) och pamol var 6:e timne. Imorgon ska det väl trappas ner. Beställde en Abecita Kimberly sport bh pp sportamore idag. bra pris!
Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Bara-jag skrev:
Hur länge och vilka tabletter tar ni? Fick Oxycontin & Celebra att ta var 12:e h. (Oxynorm att ta 4 ggr per dygn, tagit en) och pamol var 6:e timne. Imorgon ska det väl trappas ner. Beställde en Abecita Kimberly sport bh pp sportamore idag. bra pris!
Jag ska äta hellacin (tror de stavas så) 3 ggr om dagen, antibiotika mot inflammation. Sen har jag alvedon och diklofenak mot smärta 3 ggr om dagen Haft 2 st oxynorm att ta vid läggdags dagen jag kom hem och igår. Men inte mer. Så är väldigt glad att jag inte har ont utan är mest stel.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem