Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Ovan vid att sova på rygg känner jag, högerarmen domnar för att jag ligger knas. Andra morgonen efter op. Känns mest i snitten nu när jag ska resa mig så de läker väl antar jag. Nyfiken på hur det ser ut under all tejp. Känns lite ofräscht redan då jag blir varm under...! Hur har ni andra det?
Gilla
Ängen

Ängen

Kvinna ·

Hej. Jag gjorde min operation i onsdags 23/4. Skulle först göra ett minilyft men blev ett ankarlyft istället. Allt gick bra men det spänner rätt bra i brösten och trycker på. Inga större problem att ta sig ur sängen. Skit nöjd att jag gjort detta men väntar in brösten lite, så det formar till sig. Kul att läsa om er andra som nyss gjort eran operation. Ni andra som väntar, det kommer gå skitbra.
Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Vad har ni på er för kläder upptill första veckan?
Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Just de, är det bara jag som svullnat upp? Är det vanligt efter op? Kan inte ha mina vanliga byxor osv. Värsta svullna ansiktet.
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

justfine skrev:
Just de, är det bara jag som svullnat upp? Är det vanligt efter op? Kan inte ha mina vanliga byxor osv. Värsta svullna ansiktet.

Kan det inte bero på tabletterna? Är ensam hemma udag. Tog tabletter vid 8 och somnade om tills nu. Starka rackare! Kan inte visa mig bland folk. Tejpen gör ju bröna as-knas!

Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Ängen skrev:
Hej. Jag gjorde min operation i onsdags 23/4. Skulle först göra ett minilyft men blev ett ankarlyft istället. Allt gick bra men det spänner rätt bra i brösten och trycker på. Inga större problem att ta sig ur sängen. Skit nöjd att jag gjort detta men väntar in brösten lite, så det formar till sig. Kul att läsa om er andra som nyss gjort eran operation. Ni andra som väntar, det kommer gå skitbra.

Vad är skillnaden på minilyft och ankarlyft? Tog beslutet på op. dagen?

Gilla
Nellaaan

Nellaaan

Kvinna ·

Är inne på dag 11 efter op nu och smärtan är helt borta, kan röra mig precis som vanligt och sova normalt igen. Har även kört bil och inga problem med att lyfta armarna över huvudet. Känns så skönt att äntligen slippa smärtan. Min kropp är nämligen väldigt bra på att inte låta smärtstillande värkmedel verka så jag har haft mycket ont innan. Är jätte nöjd med brösten :)
Gilla
Nellaaan

Nellaaan

Kvinna ·

Glömde även fråga, hur vet man vilken storlek man har nu?
Gilla
Ängen

Ängen

Kvinna ·

På min konsultation ( med en skk) så tyckte hon att det räckte med ett minilyft. Men sen på operationsdagen tyckte kirurgen att en ankarlyft skulle bli bättre.. Ett minilyft så går man ärr runt bröstvårtan och ett ärr rakt ner på bröstet. Det gör man när man har lite lite häng men ändå lite egen vävnad. Ett ankarlyft görs när man har mer vävnad och lite mer häng. Då blir det även ett ärr liggande under bröstet.
Gilla
Zotor

Zotor

Kvinna ·

Hej hej. Nu har jag äntligen kommit hem igen. Citadell har behandlat mig så väl! Bästa personalen hittills! Jag har haft väldigt ont och mått illa i omgångar. Måste säga att illamåendet är värre en smärtan så har ni turen att inte bli det så är det inga problem att klara smärtan (ni som inte opats ännu) Går att beskriva precis som andra gjort här inne. En enorm träningsvärk plus att det känns som en elefant står med ena foten på bröstkorgen! Med smärtstillande är det inga problem. Det har dock bara gått 1 dag för mig så skall inte ropa hej ännu
Gilla
Zotor

Zotor

Kvinna ·

Så kom inte allt med som vanligt! Lycka till alla nyopererade och ni som har det framför er :-)
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Ängen skrev:
På min konsultation ( med en skk) så tyckte hon att det räckte med ett minilyft. Men sen på operationsdagen tyckte kirurgen att en ankarlyft skulle bli bättre.. Ett minilyft så går man ärr runt bröstvårtan och ett ärr rakt ner på bröstet. Det gör man när man har lite lite häng men ändå lite egen vävnad. Ett ankarlyft görs när man har mer vävnad och lite mer häng. Då blir det även ett ärr liggande under bröstet.

Ok tack, då vet jag mer. Satte du in 500 cc?

Kirurgen undrade om jhag tyckte att jag hade häng, eller om hag reflekterat över storleksskillnad på brösten. Då jag inte haft en tanke på det så gjordes inget åt det. :) har Anatomiska dock, för astt fylla ut nertill.

Idag har jag inte kommit upp ur sängen. Sover o sover. Antar att kroppen läker.

Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Zotor skrev:
Hej hej. Nu har jag äntligen kommit hem igen. Citadell har behandlat mig så väl! Bästa personalen hittills! Jag har haft väldigt ont och mått illa i omgångar. Måste säga att illamåendet är värre en smärtan så har ni turen att inte bli det så är det inga problem att klara smärtan (ni som inte opats ännu) Går att beskriva precis som andra gjort här inne. En enorm träningsvärk plus att det känns som en elefant står med ena foten på bröstkorgen! Med smärtstillande är det inga problem. Det har dock bara gått 1 dag för mig så skall inte ropa hej ännu

Skönt att ha det avklarat! Det där med smärta i bröstkorgen måste ha med att de satt implantatet bakom muskeln va? Har du såndär special-bh nu? Hoppas illamåendet släpper!

Gilla
Zotor

Zotor

Kvinna ·

Ja det är alldeles säker så är nog bröstmusklerna som spänner! Jag har den så kallade "Totyren" nu men tycker faktiskt det känns ganska skönt för det ger ett kraftigt stöd åt dem, tyckte det var mer obehagligt när kirurgen tog av den :p
Gilla
Ängen

Ängen

Kvinna ·

Okej, jag körde på runda. Det ena bröden var större än de andra också. Eftersom jag hade en del egen vävnad då la jag in 375cc. Är nöjd med den och känns precis lagom för mig. Hehe är också ständigt trött men försöker röra på mig ändå.
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Helt slut! Hållet igång sedan jag kom hem. Trotsig 4- åring som ska ha måltider, aktiveras, pysslas, badas... Som sagt min mamma skulle hjälpt mig men så blev hon sjuk:( Så orolig att det sliter på ärren när jag knappt är stilla?! Kan det läka ändå? Trots att jag sträcker mig efter saker, mm.? Borde man suttit å legat still mer för fin läkning?
Gilla
Wonderland

Wonderland

Kvinna ·

Tycker inte tramadolen hjälper så mycket trots att jag tagit två nu med en timmes mellanrum. Spänner väldigt mkt på undersidan av brösten. Tabletterna som jag fick på kliniken hjälpte bättre och gav också en skön känsla. Gör så ont att sträcka på sig och försöka ta sig uppnår sängen. Jag skulle dock varken stretcha eller massera sa dom. Första två dagarna sa dom att man ej bör anstränga sig något alls men vad man än gör nu känns ansträngande så det är lite svårt. Försök vila så mycket det går Linis, för jag vet hur det känns att sträcka sig efter saker och jag tror musklerna behöver ta det lilla lugna :)
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Linis skrev:
Helt slut! Hållet igång sedan jag kom hem. Trotsig 4- åring som ska ha måltider, aktiveras, pysslas, badas... Som sagt min mamma skulle hjälpt mig men så blev hon sjuk:( Så orolig att det sliter på ärren när jag knappt är stilla?! Kan det läka ändå? Trots att jag sträcker mig efter saker, mm.? Borde man suttit å legat still mer för fin läkning?

Jag fick röra mig som vanligt dock inte lyfta tungt. Har dock tagit fram mat o sträckt mig efter saker. Cirkulation ska vara bra. Försök ta det lugnt. En fyraåring kan klara en hel del själv.

Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Tack! Ska försöka!
Gilla
Våga-2014

Våga-2014

Kvinna ·

Hej alla, även jag är opererad 24/4 på citadell i Landskrona o de kan verkligen rekommenderas! Frikostiga med smärtlindring o väldigt omhändertagande! Har nu på mig "tortyr" bh o den är faktisk väldig skön att ha på o väldigt bra stöd! Själv tyckte jag att ryggvärken efter Op är det värsta, spänningen i brösten som andra lklagat på är inte så påtaglig än så länge! Lycka till alla Goa tjejer! ❤️
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem