Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

meride

meride

Kvinna ·

Linis skrev:
Helt slut! Hållet igång sedan jag kom hem. Trotsig 4- åring som ska ha måltider, aktiveras, pysslas, badas... Som sagt min mamma skulle hjälpt mig men så blev hon sjuk:( Så orolig att det sliter på ärren när jag knappt är stilla?! Kan det läka ändå? Trots att jag sträcker mig efter saker, mm.? Borde man suttit å legat still mer för fin läkning?

Hej, jag avundas dig inte! Vilken otur att hjälpen blev sjuk. Jag tror den största risken är att det uppkommer blödningar inne i fickorna och så. Men samtidigt så är det bra att hålla igång så cirkulationen funkar och att man slipper bli stel, synd bara att det är ofrivilligt i ditt fall.😕Men ta det så lungt du bara kan trots lillchippen och var laaaat morsa, släpp alla pretentioner man brukar ha om att ge bra mat och inget snask och vara restriktiv med tv och sånt. Ös på bara med mutor så länge det blir lättare för dig!👍

Ta hand om dig i första hand och hoppas din mor piggnar till snart!

Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Fy idag gör snitten verkligen ont :(
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

justfine skrev:
Fy idag gör snitten verkligen ont :(

Känner oxå av snitten! Tog av mig förbandet när jag vaknade 05 imorse och höll på att svimma på kuppen. Gjorde ont där tejpen satt fast. Nu har jag på mig den bh masn fick från kliniken och det är såå mycket skönare. Den ger inte mycket stöd dock men brösten står ju rätt ut ändå...

Gilla
Wonderland

Wonderland

Kvinna ·

Lagt upp bilder på mina två dagars-bröst nu :) längtar tills de rundar till sig mera!
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Wonderland skrev:
Lagt upp bilder på mina två dagars-bröst nu :) längtar tills de rundar till sig mera!

Vi har ganska lika mått. Ser ut att bli jättefint!

Vad har ni för bh på er? Tycker den jag fick med känns sådär.

Vill duscha håret!

Gilla
Wonderland

Wonderland

Kvinna ·

Bara-jag skrev:

Wonderland skrev:

Vill duscha håret!

Jag fick en shock absorber som en läk-bh men ska nog köpa hem en abecita kimberly som alla pratar så gott om :)
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Wonderland skrev:
Bara-jag skrev:

Wonderland skrev:

Vill duscha håret!

Jag fick en shock absorber som en läk-bh men ska nog köpa hem en abecita kimberly som alla pratar så gott om :)

Lust att fota bh:n du har nu? Min är mer som ett nät..typ.

Har beställt hemen kimberly men gissar på att jag tog fel storlek.

Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Sånhär fick jag

http://www.dermacaredirect.co.uk/carefix-celia-post-surgical-comfort-bra-light.html

Har inte tagit någon morfin idag men är ändå sååå trött. Sover och sover...

Gilla
boppar

boppar

Kvinna ·

Bara tre dagar kvar och jag har fortfarande inte bestämmt mig om jag ska ta 305cc eller 275... Åå...

Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

boppar skrev:

Bara tre dagar kvar och jag har fortfarande inte bestämmt mig om jag ska ta 305cc eller 275... Åå...

Är det runda? Velade oxå mellan 2 storlekar och kirurgen valde åt mig på op dagen då de hade med bredd o put att göra med. Har 330cc och är tveksam på om det ens kommer att märkas sedan. Känslan för mig är ju dock en annan. :) Har som en motorväg mellan brösten just nu...
Gilla
meride

meride

Kvinna ·

Wonderland skrev:

Hej, ser jättesnygga ut. 😀Vi hade lite lika utgångsläge du och jag, med bröstvårtorna långt ut och så. Jag opades igår och lade upp bild idag. Hur mår du idag?

Gilla
boppar

boppar

Kvinna ·

Bara-jag skrev:
boppar skrev:

Är det runda? Velade oxå mellan 2 storlekar och kirurgen valde åt mig på op dagen då de hade med bredd o put att göra med. Har 330cc och är tveksam på om det ens kommer att märkas sedan. Känslan för mig är ju dock en annan. :) Har som en motorväg mellan brösten just nu...

Dem är runda! :) Ja 330 låter mycket i mina öron, men samtidigt så ser de inte alls så stort ut på vissa! Sålänge du är nöjd så :) Haha!

Anatomiska funderade jag på ett tag, men vill ha bakom bröstmuskeln så runda perthese är förmodligen bättre för mig eftersom jag knappt har egen vävnad :) (kommer även ha tortyr-bhn från citadell så dem föredrar också runda för deras kända resultat!)

Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Oxå lagt upp bilder nu. Boppar: Hade lite häng så anatomiska skulle fixa det utan lyft sa kirurgen. Runda är populärast skulle jag tro. Lycka till med ditt beslut!
Gilla
Wonderland

Wonderland

Kvinna ·

Lagt på bild på bh-n nu Bara-jag :) Jag mår rätt bra idag men såklart ont att röra sig och speciellt att ta sig upp ur sängen. Försökt varit ute och rört mig lite och varit på affären för jag är så uttråkad. Men oj vad det känns när smärtstillandes börjar gå ur kroppen. Mina bröstmuskler var tydligen väldigt strama och vältränade så de fick kämpa att få in implantatet sa dom.. Såg jättefint ut de där också Meride! Skulle vilja ha mer klyfta på mig själv känner jag men eftersom mina inte var så innan så kan dom ju tyvärr inte trolla ihop dom när de redan är brett isär.
Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Idag tvättade jag håret, SÅ skönt, stod upp och lutade mig frammåt i duschen och höll i brösten haha, Så tvättade mamma, längtar till tisdag så tejpen kan plockas bort. Men de lär ju fan Göra skitont, den sitter som berget. Börjat klia massor idag på snitten men dom har väl börjat läka :)
Gilla
ärtor

ärtor

Kvinna ·

Idag är mina bröst 3 dagar gamla. Och smärtan börjar bli mindre. Ska försöka utan morfinet idag. Blir ju så trött. Har inte haft ont i snitten nåt förutom om jag rör vid dom. Kan däremot "bränna" på vissa ställen på brösten ibland. Särskilt vid massage. Någon mer än mig som har det där "kluckande" ljudet när man rör sig eller rör vid brösten. Som framkallas av fickorna? O hur länge ska det hålla i? Jag är så lycklig över mina bröst. O att de redan är fina. Även om de är stela o hårda :)
Gilla
ärtor

ärtor

Kvinna ·

Idag är mina bröst 3 dagar gamla. Och smärtan börjar bli mindre. Ska försöka utan morfinet idag. Blir ju så trött. Har inte haft ont i snitten nåt förutom om jag rör vid dom. Kan däremot "bränna" på vissa ställen på brösten ibland. Särskilt vid massage. Någon mer än mig som har det där "kluckande" ljudet när man rör sig eller rör vid brösten. Som framkallas av fickorna? O hur länge ska det hålla i? Jag är så lycklig över mina bröst. O att de redan är fina. Även om de är stela o hårda :)
Gilla
Våga-2014

Våga-2014

Kvinna ·

ärtor skrev:
Hej, mina är också tre dagar och det känns redan mycket bättre! La precis ut en bild, är helt blå under tuttarna men jag har lätt för att få blåmärke! Även jag har hört knastrande ljud o det är luftbubblor som kroppen successivt tar hand om! Har du bh på? Lycka till nu! ❤️
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Fick lite panik igår och tog bort bilderna , kände mig så "alien" med utstående bröst.. Haha. Bättre idag, dag 4. Duschat och tvättat håret. Ska iväg och köpa en bekvämare bh sen. . Känns att det tar emot att berätta för familj. Svärmor ska hit idag.
Gilla
Våga-2014

Våga-2014

Kvinna ·

Bara-jag skrev:
Fick lite panik igår och tog bort bilderna , kände mig så "alien" med utstående bröst.. Haha. Bättre idag, dag 4. Duschat och tvättat håret. Ska iväg och köpa en bekvämare bh sen. . Känns att det tar emot att berätta för familj. Svärmor ska hit idag.
Ja vackert är det inte än, men nu blir det bara bättre o bättre! Ja, det med att berätta är svårt, jag är kluven! Hur mycket la du i?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem