Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

ärtor

ärtor

Kvinna ·

Haha jag blev lite rädd när jag hörde det ljudet första gången på kliniken. Hade inte hört talas om det. Jag som pluggat på om allt haha. jag bytte till en topp som jag köpt själv.. på lidl haha. O den va mycket skönare än den som jag fick. Tyckte att den skavde. Men har även gott stunder utan. O det är nästan skönast. Och dom sa att jag kunde det.
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Det har gått 4 dagar nu. Det spänner i bröstmusklerna som bara den! Speciellt på morgonen. Går nu med bh hela tiden? Det var så skönt att få av den en stund när jag duschade. Kan man lufta en liten stund? Eller är det strikt 24/7 som den ska va på i början? Vill ju inte förstöra? Anv. ni läknings bh:n? Eller köper ni ny? Verkar som många gör det? Själv känner jag inte för att krångla mig på något annat. Den är tajt men tunn och smidig att dra på (haha, ni hade nog inte anv. ordet smidig när ni såg mig)
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Mest svammel
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Våga-2014 skrev:
Bara-jag skrev:
Fick lite panik igår och tog bort bilderna , kände mig så "alien" med utstående bröst.. Haha. Bättre idag, dag 4. Duschat och tvättat håret. Ska iväg och köpa en bekvämare bh sen. . Känns att det tar emot att berätta för familj. Svärmor ska hit idag.
Ja vackert är det inte än, men nu blir det bara bättre o bättre! Ja, det med att berätta är svårt, jag är kluven! Hur mycket la du i?

Jag la "bara" in 330 cc, en cola-burk i varje som maken säger.

Gilla
Wonderland

Wonderland

Kvinna ·

Bytte ni de vita förbandet vid första duschen eller tog ni bort det helt? Dom glömde ge mig extra så jag kunde byta då det lär göra ännu ondare när bh-n skaver direkt på tejpen. Kanske måste gå på Apoteket och köpa då jag äntligen ska få duscha idag!
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Wonderland skrev:
Bytte ni de vita förbandet vid första duschen eller tog ni bort det helt? Dom glömde ge mig extra så jag kunde byta då det lär göra ännu ondare när bh-n skaver direkt på tejpen. Kanske måste gå på Apoteket och köpa då jag äntligen ska få duscha idag!

Det du har över snitten? Köp kompresser o kirurgtejp så har du att byta med!

Gilla
Våga-2014

Våga-2014

Kvinna ·

Wonderland skrev:
Vilket vitt förband? Jag har bara på skavsårsplåster som är satta vid Op!
Gilla
Våga-2014

Våga-2014

Kvinna ·

Bara-jag skrev:

Våga-2014 skrev:
Bara-jag skrev:
Fick lite panik igår och tog bort bilderna , kände mig så "alien" med utstående bröst.. Haha. Bättre idag, dag 4. Duschat och tvättat håret. Ska iväg och köpa en bekvämare bh sen. . Känns att det tar emot att berätta för familj. Svärmor ska hit idag.
Ja vackert är det inte än, men nu blir det bara bättre o bättre! Ja, det med att berätta är svårt, jag är kluven! Hur mycket la du i?

Jag la "bara" in 330 cc, en cola-burk i varje som maken säger.

Hihih! Bara och bara! Huvudsaken är att du är nöjd! Hoppas du får snabb o bra läkning!

Gilla
Wonderland

Wonderland

Kvinna ·

Våga-2014 skrev:
Wonderland skrev:
Vilket vitt förband? Jag har bara på skavsårsplåster som är satta vid Op!
Som ett vitt tunt bandage som var vikt dubbelt, se bilderna på min profil :) hittade lite hemma som jag bytte till nu bara för det känns så obehagligt att bh-n trycker direkt på stygnen.
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Kan man sitta i solen med bh:n och linne? Har solat en stund men kom å tänka att det kanske inte är bra att bli svettig?
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Skulle ta bort alla kompresser och dusha redan på fredagen. Därefter bara bh:n. Men det är klart att skaver den mot stygnen kan det knappast skada med extra kompresser? Det är nog bara bra!
Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Linis skrev:
Kan man sitta i solen med bh:n och linne? Har solat en stund men kom å tänka att det kanske inte är bra att bli svettig?
Jag satt i linne igår. Men den gick jag in, min tejp sitter ju nästan upp till nyckelbenen. Lagom snygg bränna. Vill verkligen få bort den nu så jag kan ta på mig en Topp ist.
Gilla
Zotor

Zotor

Kvinna ·

Jag har suttit i solen från och till i helgen och känns ok. Jag har snitten i armhålorna så lägger bara en liten sjal över brösten :-) Hopps det inte är någon fara! :-)
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Jag fick egentligen rådet att ha förbandet (tejp) över brösten tills återbesöket och annars den bh jag fick ev kliniken. Förbandet började lossna och bh:n ger inget stöd alls och skaver på bröstvårtorna. Köpte idag en sport-bh med bra stöd och den sitter riktigt skönt. Det som slog mig nu var om det fanns någon anledning till att inte ha fullt stöd? Att de ska hänga? Alla på kliniken fick dock samma bh, oavsett Hur sitter Er Bh? Sitter den tajt? Mycket skönare att röra sig nu... Suttit i solen men haft överkroppen i skuggan mest. Just för att Inte svettas
Gilla
AlexC

AlexC

Kvinna ·

Imorrn är det äntligen min tur! Just nu håller min man på och dammsuger soffan mer noga än han nånsin gjort innan, för att det ska vara bra för mig :) Känner mig omhändertagen och pysslad med redan! Klockan 8 imorrn är det jag. Vi ses på andra sidan!! Kram på er!
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

AlexC skrev:
Imorrn är det äntligen min tur! Just nu håller min man på och dammsuger soffan mer noga än han nånsin gjort innan, för att det ska vara bra för mig :) Känner mig omhändertagen och pysslad med redan! Klockan 8 imorrn är det jag. Vi ses på andra sidan!! Kram på er!

Lycka till!!

Gilla
Zotor

Zotor

Kvinna ·

AlexC skrev:
Lycka till!! :-)
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Lycka till!!!! Det är häftigt! Man somnar och när man vaknar är det klart
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Lycka till!!!! Det är häftigt! Man somnar och när man vaknar är det klart
Gilla
Boobs2014

Boobs2014

Kvinna ·

Idag är det ÄNTLIGEN min tur haha! Om 10min sitter jag i bilen på väg mot KKAB Falköping. Drömde inatt att jag hade gjort operationen men på något vänster glömt att bestämma storlek med kirurgen så hade ingen aning först, och blev så besviken och så ledsen när jag såg att han "bara" hade lagt in 460cc när jag visste att jag minst ville ha 500cc. Haha. Helt sjukt hur påverkad man blir av detta!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem