Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Millo skrev:
Nu har jag äntligen lagt upp en bild på mina bara några timmar gammla bakelser :) så nöjd över att jag slapp göra ankarlyft . Vad tycker ni om mina nybakade. ? Ser dem normala ut !? Förutom alla svullnad överallt och på vårtgården ..

Ser bra ut!

Är det så "tortyren" ser ut? Sitter den hårt runt om? För den ger ingen stöd åt själva brösten väl?

Lycka till ni som opereras idag!

Gilla
Millo

Millo

Kvinna ·

Sitter på citadell nu ! Påväg hem , kunde inte blivit bättre omhändertagen än vad jag har varit ! Suuupernöjd
Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Idag ska jag få se dom för första gången :) idag åker tejpen och en topp ska på , spännande. Sitter kliar som faaaaan :)
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

justfine skrev:
Idag ska jag få se dom för första gången :) idag åker tejpen och en topp ska på , spännande. Sitter kliar som faaaaan :)

Vad duktig du är som stått ut med tejpen!! Min åkte av väl fort tror jag..

Gilla
Smika

Smika

Kvinna ·

Millo skrev:
Nu har jag äntligen lagt upp en bild på mina bara några timmar gammla bakelser :) så nöjd över att jag slapp göra ankarlyft . Vad tycker ni om mina nybakade. ? Ser dem normala ut !? Förutom alla svullnad överallt och på vårtgården ..
Ser ju super bra ut Millo! :) Hej alla! Undrar vad ni har för procedur nu för tiden? Tvättar med en speciell tvål och tvättar ärren med sprit och tar på salva + kompress å tejp? Hur lång tid efter har ni fått rekommendation på det?
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Var på återbesök igår (5 dag efter op) det såg bra ut. Tog bort tejp, tvättade å fick med mig en tejp som ska bytas bar 10:e dag i 6 mån. Han sa att vill jag gå utan tejp ibland under sommaren så är det inga problem. Bara jag skyddar mot sol. Jag kunde redan nu skaffa mig en vanlig bh utan byglar. Behöver alltså inte anv. sportbh el. annat. Frågade honom varför det är så olika. Han sa att han vet inte varför det verkar vara så mkt olika varianter? Men det har å göra med olika ingrepp och olika typer av implantat. Det kändes som han tycker ju att hans sätt är rätt men ville inte säga att andra gör fel
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Smika skrev:
Millo skrev:
Ser ju super bra ut Millo! :) Hej alla! Undrar vad ni har för procedur nu för tiden? Tvättar med en speciell tvål och tvättar ärren med sprit och tar på salva + kompress å tejp? Hur lång tid efter har ni fått rekommendation på det?

Har du opererat dig i Thailand? Hur var det? Har de samma implantat som här?

Jag skulle haft förband/tejp en vecka men tog av den dag 4 och har duschat 2 ggr sen dess. Sätter kompress o tejp på snitten efter. Återbesök imorgon, då tejpas jag nog direkt på snitten skulle jag tro.

Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

(Så försvann allt igen) forts. Haha, så är det väl alltid
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Har ni speciell tvål? Han sa bara tvål å vatten! Borde vara ok med en mild tvål?
Gilla
Smika

Smika

Kvinna ·

Bara-jag skrev:

Smika skrev:
Millo skrev:

Har du opererat dig i Thailand? Hur var det? Har de samma implantat som här?

Jag skulle haft förband/tejp en vecka men tog av den dag 4 och har duschat 2 ggr sen dess. Sätter kompress o tejp på snitten efter. Återbesök imorgon, då tejpas jag nog direkt på snitten skulle jag tro.

Hej! Jag har positiva upplevelser av att opereras i Thailand och kirurgen fick mig att känna mig väldigt trygg. Jag har ett mentor implantat moderate plus coh 1, så samma Som finns hemma :) det har gått 1 vecka och en dag för Mig. Var på återbesök i torsdags eller om det var onsdag och då togs bandaget av. Nu tejpar jag på kompress å tvättar Å spritar varje dag + salva. Använder sport Bh. Ska på återbesök på fredag igen.
Gilla
Ängen

Ängen

Kvinna ·

Ni som gjort eran operation, känner ni att ena bröstet är mer spänt än det andra? Jag gjorde min operation (ankarlyft) för 6 dagar sedan och mår bättre och bättre.
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Ängen skrev:
Ni som gjort eran operation, känner ni att ena bröstet är mer spänt än det andra? Jag gjorde min operation (ankarlyft) för 6 dagar sedan och mår bättre och bättre.

Jag har haft mer svullet och ömt vänsterbröst men det tror jag är som det ska.

Återbesök imorgon då det gått en vecka!

Gilla
Boobs2014

Boobs2014

Kvinna ·

Det har gått jättebra och jag har haft super ont! Är i alla fall hemma nu! Var från början helt inställd på 500cc men Stefan ville först ge mig 325 eller 375 MP men efter lite propsande från både mig och min mamma haha så fick jag prova 450cc HP. Han ville dock inte ge mig det, men hittade sedan en 400cc med samma put men mindre bredd än 450. Så det fick bli 400cc! Känns jättebra och är för tillfället nöjd med storleken! Vet dock inte riktigt vad det är för bredd, men tror jag kan kolla upp det senare sen!
Gilla
Smika

Smika

Kvinna ·

Ängen skrev:
Ja för det mesta höger men igår Kände jag även av vänster,.det verkar vara vanligt. Man kam Säkert ha olika tajt muskulatur bindväv osv :)
Gilla
Köttbullen

Köttbullen

Kvinna ·

Nu är det en timma kvar tills jag ska vara på citadellkliniken nu börjar det kännas lite i magen av både hunger och nervositet, haha! Längtar tills sommarn då jag förhoppningvis inte kommer skämmas så fort vi ska till stranden
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Ängen skrev:
De första dagarna var det vänstra betydligt mer spänt. Sen var det högra värst! Pratade om detta på återbesöket & det är helt normalt! 2 olika kroppsdelar som läker på olika vis! Inget konstigt med det tydligen! Rättar till sig med tiden!
Gilla
Wonderland

Wonderland

Kvinna ·

Jag tvättat bara med tvål och vatten när jag duschar men undvek direkt på då jag kände hur det sved och vill inte att tejpen skulle lossna i förtid, fick ingen info om något annat. Mailade kirurgen ang bröstbandet och han tyckte dom såg fina ut och sa att jag kunde sluta med bröstbandet redan nu. :D
Gilla
AlexC

AlexC

Kvinna ·

Ängen skrev:
Gjorde ankarlyft igår, och känner att vänster är mer spänt än höger. Imorrn får jag tjuvkika lite på de nya :)
Gilla
Millis

Millis

Kvinna ·

Renee86 skrev:
Paradise: Jag ska också operera mig av Peter Cosmo. Just den 1 april. :)

Hur har det gått efter operationen?

Hur mår du? Blev resultatet somdu hade tänkt dig??

Jag har bokat operation med Peter Como den 16 Juni men börjar få lite ångest då man läser mycket här om att han är svår vid komplkatoner, att han inte vill korrigera till fraför placering om man får problem mm.

Vad är din upplevelse?

Vad har du lagt in?

Böjar bli nojig då opertionen snart ska betalas, sen är det kört...

Gilla
Millis

Millis

Kvinna ·

Oh vad härligt!!!

LÄNGTAR!!!

Vad har du lagt in för implatat? Varifrån har de gått in?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem