Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Återbesök idag, ska försöka komma ihåg att skriva ner frågor. Känns som om jag har tusen frågor.

Kom på igår att jag glömt att ta panodil så jag har nog vant mig vid den smärta/ömhet som finns kvar.

Har dock ont i huvudet idag så får nog ta tabletter pga av det.

Gilla
boopies

boopies

Kvinna ·

Boobs2014 skrev:
Jag har en fråga som kanske är speciellt riktad till er som opererat er på KKAB men självfallet ni andra också! När under dygnet gör ni eran massage? Försökte nu efter att ha varit vaken en timma och tagit mina tabletter (som för övrigt knappt lindrar smärtan) men det gör så in i helvetes ont och känns inte som att det gör någon nytta.
Hej. Jag försöker sprida det jämnt över dagen. Så det blir morgon, eftermiddag och kväll. För mig funkar värktabletterna ganska bra. Vilket rum låg du i? Vi var ju där samtidigt. Jag låg i rum 2.
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Var så glad att jag gjort detta men nu vet jag inte! Gjort lyft med implantat! Ser att mitt högra bröst är större nu! Brösten känns breda och lite platta! Bröstvårtorna tycker jag pekar neråt! Det värsta är storleksskillnaden! Kan ett bröst vara mer svullet? Såg inte detta på återkontrollen utan först nu när jag tog kort:( Ska försöka lägga en bild på min sida!
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Nu ser jag på kortet jag tog på mina gamla att det högra är "längre" ön det vänstra! Tycker de står ut på sidorna och det vänstra känns mindre!! Nu får jag panik! Har längtat så och nu blev det fult! Visst bättre än innan, men har ändå lagt 57000kr och förväntade mig ett "piggare" och iallafall symmetriskt resultat! Ska jag ringa min kirurg eller ha is i magen? Någon som sett liknande som rättat till sig?? :(
Gilla
boppar

boppar

Kvinna ·

Linis skrev:
Nu ser jag på kortet jag tog på mina gamla att det högra är "längre" ön det vänstra! Tycker de står ut på sidorna och det vänstra känns mindre!! Nu får jag panik! Har längtat så och nu blev det fult! Visst bättre än innan, men har ändå lagt 57000kr och förväntade mig ett "piggare" och iallafall symmetriskt resultat! Ska jag ringa min kirurg eller ha is i magen? Någon som sett liknande som rättat till sig?? :(

När opererade du dig? Tänk på att det är vanligt att svullnaden kan vara olika på brösten och därav gör att brösten ser väldigt olika ut!

Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

7 dagar sedan. Först var jag bara så glad att blivit av med de hemska påsarna! Men nu känner jag att jag att de bara känns platta och breda och framförallt så olika. Vet att jag borde lugna mig men vill ju vara nöjd och tycker att alla har fått så himla fina bröst! Visst har ju gjort ett stort lyft oxå... Men ändå. Tycker iofs högra bröstet är mer svullet och spänt hela tiden. Tänkte det vore skönt om någon varit med om samma eller hört ngn som varit liknande? :(
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Linis skrev:
7 dagar sedan. Först var jag bara så glad att blivit av med de hemska påsarna! Men nu känner jag att jag att de bara känns platta och breda och framförallt så olika. Vet att jag borde lugna mig men vill ju vara nöjd och tycker att alla har fått så himla fina bröst! Visst har ju gjort ett stort lyft oxå... Men ändå. Tycker iofs högra bröstet är mer svullet och spänt hela tiden. Tänkte det vore skönt om någon varit med om samma eller hört ngn som varit liknande? :(

Har inte gjort lyft men de har varit olika stora pga av svullnaden och är kanske fortfarande. Studerar dem inte så noga nu i början då de kommer att ändras lång tid framöver. Underpoolen fylls nog på när svullnaden lägger sigh.. Kram till dig!

Gilla
Boobs2014

Boobs2014

Kvinna ·

Tycker det är sååå obehagligt på morgonen... Har försökt lite igen nu men ska göra igen vid 12 när jag tagit mina tabletter. Jag låg i rum 9. Låg i mitt rum hela operationsdagen och var endast valen korta snuttar varje timme haha. Men satt sen ute vid frukosten från sju och i typ 30 min på tisdagen! Jag var nummer 3 som opades på måndagen haha!
Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

justfine skrev:
Nån mer än jag som gjort lyft och flyttat bröstvårtorna?
Japp! Och förminskat dom.
Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

Linis skrev:
Jag har haft det lika dant. Höger bröst är stummare fortfarandemen svullnaden har lagt sig och dom öär nu symmetriska. Ha is i magen. Det är två olika operationer och de läker olika.
Gilla
boopies

boopies

Kvinna ·

Boobs2014 skrev:
Tycker det är sååå obehagligt på morgonen... Har försökt lite igen nu men ska göra igen vid 12 när jag tagit mina tabletter. Jag låg i rum 9. Låg i mitt rum hela operationsdagen och var endast valen korta snuttar varje timme haha. Men satt sen ute vid frukosten från sju och i typ 30 min på tisdagen! Jag var nummer 3 som opades på måndagen haha!
Ja det gör ondast på morgonen tycker jag med. Jag opererades som nr 1 i måndags. Sen var jag väldigt osocial :-) Tycker bäst om att sitta i sängen och äta frukost.
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Boobs2014 skrev:
Jag har en fråga som kanske är speciellt riktad till er som opererat er på KKAB men självfallet ni andra också! När under dygnet gör ni eran massage? Försökte nu efter att ha varit vaken en timma och tagit mina tabletter (som för övrigt knappt lindrar smärtan) men det gör så in i helvetes ont och känns inte som att det gör någon nytta.
Jag försöker göra det på morgonen, nån gång mitt på dan & på kvällen! De sa 3 ggr/dag & man skulle ju börja direkt. Var inte kul i början när det gjorde så jäkla ont i dom men nu är det betydligt bättre!
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Smika skrev:
Choklad1 skrev:
Nu har jag lagt ut ett par kort på mina 2-veckorsbröst! Tycker de är finare i verkligheten än på korten. De skiljer sig i formen & läker olika fort men men det skulle va så! Var inte helt symmetrisk innan så lite skillnad på konturerna kommer det bli. Nu väntar jag på att de sjunker & mjuknar!
Superfina vad roligt för dig :D Jag har försökt lägga ut bild med lyckas ej från iPhonen tyvärr ;) choklad1 tar du någon paracetamol el. Dyl fortfarande?
Tack!! :) hoppas du lyckas få till det med korten! Jag tar Ipren morgon & kväll. Ibland tar jag 2 panodil också innan jag lägger mig.sover bättre då.
Gilla
Wonderland

Wonderland

Kvinna ·

Jag tar tramadol morgon, eftermiddag och sedan precis innan läggdags tillsammans med nån alvedon. Idag har jag förbannat ont i bröstvårtorna :( dom är dessutom såriga, någon mer med samma problem? Har tagit bort kompressen på stygnen så har även ondare i stygnen idag..
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Återbesök avklarat. Tog typ 5 min. Tejp på. Ta det lugnt, sport-bh på 4 veckor sen är det lugnt med allt!
Gilla
Boobs2014

Boobs2014

Kvinna ·

Choklad1 skrev:
Boobs2014 skrev:
Jag försöker göra det på morgonen, nån gång mitt på dan & på kvällen! De sa 3 ggr/dag & man skulle ju börja direkt. Var inte kul i början när det gjorde så jäkla ont i dom men nu är det betydligt bättre!
Jag avskyr det verkligen. Men försöker. Men mina bröst är sååå spända och såå hårda just nu.
Gilla
boppar

boppar

Kvinna ·

Hur vet man vilken strl man har på te.x bikini eller toppar nu..? 

Åå, vill köpa en massa bikinis haha :( M borde väl vara säkrast att chansa på?? Eller L kanske.. Eller.. Lagt in 305cc och hade alltid xs innan.. Något som har liknande?

Gilla
Vitchoklad

Vitchoklad

Kvinna ·

justfine skrev:
Idag va jag på återbesök och tog bort tejp, guuuud va fula!!, lägger sej det strutliknande utseendet eller?

Då är vi två - blev också sjutk besviken över hur strut-aktiga de ser ut. Men det hänger till sig tror jag, det har redan ändrat sig lite sedan jag gjorde op för 2 veckor sedan :)

Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Aj! Ont i stygnen! Arg på mig själv! Köpt blomjord, planterat med lillpojken, sopat altanen mm!! Hållt igång hela dagen! Nu gör det så ont! Nu blir jag orolig att jag förstört läkningen. Tycker order ta det lugnt e svårt! Min läkare sa att de e ingen fara att anstränga sig?? Han sa inte att jag skulle ta det lugnt! Jag mår ju bra. Förutom att det spänner så! Vilar ni er hela tiden?
Gilla
Ängen

Ängen

Kvinna ·

En fråga? På återbesöket, träffar man en ssk eller sin kirurg? Speciellt ni som opererat er på Kkab i falköping.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem