Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

saha

saha

Kvinna ·

Ängen:sköterska träffade jag, men jag hade ju min i Göteborg. Skulle tro att du få sköterska ändå men om du vill är det säkert inga problem att få träffa Stefan :)

Gilla
Ängen

Ängen

Kvinna ·

saha skrev:

Ängen:sköterska träffade jag, men jag hade ju min i Göteborg. Skulle tro att du få sköterska ändå men om du vill är det säkert inga problem att få träffa Stefan :)

Det va nog mest att jag ville tacka för ett bra "jobb". Men blir lika bra med en ssk. Tack för svar:)
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Boobs2014 skrev:
Choklad1 skrev:
Boobs2014 skrev:
Jag har en fråga som kanske är speciellt riktad till er som opererat er på KKAB men självfallet ni andra också! När under dygnet gör ni eran massage? Försökte nu efter att ha varit vaken en timma och tagit mina tabletter (som för övrigt knappt lindrar smärtan) men det gör så in i helvetes ont och känns inte som att det gör någon nytta.
Jag försöker göra det på morgonen, nån gång mitt på dan & på kvällen! De sa 3 ggr/dag & man skulle ju börja direkt. Var inte kul i början när det gjorde så jäkla ont i dom men nu är det betydligt bättre!
Jag avskyr det verkligen. Men försöker. Men mina bröst är sååå spända och såå hårda just nu.
Ja fy det var verkligen mina med! Tyckte det var skitjobbigt att massera dom. Nu är det helt annorlunda! Lugn, det kommer bli bättre snart!!!
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Ängen skrev:
En fråga? På återbesöket, träffar man en ssk eller sin kirurg? Speciellt ni som opererat er på Kkab i falköping.
Jag träffade bara ssk! Hade oxå velat prata med Stefan men tänkte aldrig på att fråga när jag var där!
Gilla
Mandelblom

Mandelblom

Kvinna ·

Nu är jag hemma igen, så himla skönt att det är över, har varit så spänd inför det hela. Opades igår kl 11 på Proforma och sov nästan hela dan och natten. I förmiddags tog jag mig hem med flyget och hämtades av maken och i eftermiddag har jag sovit jättemycket. Någon mer som är så trött? Har ont mycket också och tar två alvedon (500mg per styck) var 6:e timme, men har även tagit en tramadol (tradolan) eftersom det kändes som att alvedonen inte gjorde någon nytta. Hoppas smärtan avtar snart. Har fått en bandagerulle mellan brösten för att implantaten ville gå ihop och en bh på och det kliar lite. Men är så glad att det är över och att jag vågade!!!

Gilla
Boobs2014

Boobs2014

Kvinna ·

Har för tillfället ingen känsel i huden i underpolen, precis runt stygnen och upp till bröstvårtan, samt ingen känsel i vänster bröstvårta. När kan man förväntas få tillbaka känseln på ett ungefär?
Gilla
boopies

boopies

Kvinna ·

Jag sover också jättemycket! Det var likadant förra gången.
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Tror det är medicinen som gör en trött ! Jag är piggare nu när jag slutat med tabletter. Jag fick träffa kirurgen på återbesöket. Skönt tycker jag även om det gick fort. Linis: Det är ändå en relativt stor operation så försök ta det lite lugnt. :) Jag är egentligen likadan. Tränar vanligtvis varje dag. Har nu mjuk kropp och hårda boobs istället för tvärtom. Hehe. Boobs2014: Hade ingen känslor i underpoolen i början. Speciellt på höger. Börjar komma tillbaka nu efter en vecka.
Gilla
AlexC

AlexC

Kvinna ·

boopies skrev:
Var det nån skillnad för dig på smärta mellan lyftet och förstoringen? Vilket var värst liksom?
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Jag blev oxå supertrött efter. Sov mitt på dan, vilket jag aldrig gör annars. Blev piggare när jag tog mindre mediciner.

Jag tappar känseln till & från på båda brösten. Oftast är det undersidan som "domnar bort". Känns som man tar på hud som sover....

Till mig sa dom att det var bra att hålla igång. Inga tunga lyft men att jag skulle röra mig mycket. Jag tar det verkligen inte lugnt. Var tom på Ullared i 2 dagar nu i helgen! Gick kanon. Men igår städade jag som bare den & det fick jag ju känna av sen. Spända bröst som värkte. Det gick över i alla fall.

Gilla
Smika

Smika

Kvinna ·

Du skrev att efter 4 veckor Är Det Lungt med allt, Hur är det Med träningen pratade ni om det,hur aktiv man får Vara, bara-jag?
Gilla
boopies

boopies

Kvinna ·

AlexC skrev:
boopies skrev:
Var det nån skillnad för dig på smärta mellan lyftet och förstoringen? Vilket var värst liksom?
Efter lyftet tycker jag det sved väldigt mycket i stygnen. O det kändes verkligen att de skurit upp hela brösten. Såg ju helt groteskt ut i början :-) . Men jag klarade mig på nästan bara Alvedon. Denna gången känns det som att jag blivit överkörd av en ångvält. Särskilt på morgonen vaknar jag av att det gör ont. Så nu måste jag ha både Alvedon och oxynorm för att komma igång och röra på mig. Så jag tycker det gör ont på olika sätt. Men det är nog lite värre denna gången.
Gilla
Vitchoklad

Vitchoklad

Kvinna ·

Linis skrev:
Aj! Ont i stygnen! Arg på mig själv! Köpt blomjord, planterat med lillpojken, sopat altanen mm!! Hållt igång hela dagen! Nu gör det så ont! Nu blir jag orolig att jag förstört läkningen. Tycker order ta det lugnt e svårt! Min läkare sa att de e ingen fara att anstränga sig?? Han sa inte att jag skulle ta det lugnt! Jag mår ju bra. Förutom att det spänner så! Vilar ni er hela tiden?

Jag har gått från att träna 2 ggr/dag (elitidrottare) till NOLL träning, inte ens lyfta en jävla flyttkartong (flyttar ju självklart mitt i detta) så jag känner verkligen igen mig.

Jag körde på ändå ganska hårt igår och min efter operations-BH åkte upp och låg över stygnen så då fick jag redigt ont i stygnen och på utsidan av brösten igårkväll, såpass ont att jag verkligen blev orolig. Men det är nog ingen fara - blodcirkulation förbättrar ju läkningsprocessen så jag tänker på "aktiv vila" typ :)

Tyvärr är det som du säger skitsvårt att inte röra på sig, jag som är van vid att träna och äta mycket rör nu inte på mig alls men äter typ lika mycket, känner mig tjock, fet och allmänt lat. Tror att jag fått någon efter operations-depression light.

Gilla
Boobs2014

Boobs2014

Kvinna ·

Jag är nu inne på 3 dygnet efter operationen.

När ungefär kan man förvänta sig att tuttarna mjuknar till sig och börjar droppa?

För har just nu madonnastrutar och det är verkligen inte så attraktivt haha! Och det blir lite svårt att gömma i skolan nästa vecka när jag "ska ut bland folk" hahah...

Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Smika skrev:
Du skrev att efter 4 veckor Är Det Lungt med allt, Hur är det Med träningen pratade ni om det,hur aktiv man får Vara, bara-jag?

Jaa då får jag börja träna! Antar att jag startar med pw och benträning och känner mig fram..

Hur länge ska ni tejpa snitten? Fick ingen tid på det..

Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Btw, fick herm min Abecita Kimberly bh idag. Sååå skön! Har även en från Lindex som fick godkänt!

Gilla
boopies

boopies

Kvinna ·

Bara-jag skrev:

Btw, fick herm min Abecita Kimberly bh idag. Sååå skön! Har även en från Lindex som fick godkänt!

Vilken köpte du på Lindex?
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

boopies skrev:
Bara-jag skrev:

Vilken köpte du på Lindex?
Den heter bara "sports bra". 249 kr. Finns i vitt och svart med rosa foder. :)
Gilla
boopies

boopies

Kvinna ·

Okej :-) tack. Då ska jag kolla på den.
Gilla
AlexC

AlexC

Kvinna ·

boopies skrev:
AlexC skrev:
boopies skrev:
Efter lyftet tycker jag det sved väldigt mycket i stygnen. O det kändes verkligen att de skurit upp hela brösten. Såg ju helt groteskt ut i början :-) . Men jag klarade mig på nästan bara Alvedon. Denna gången känns det som att jag blivit överkörd av en ångvält. Särskilt på morgonen vaknar jag av att det gör ont. Så nu måste jag ha både Alvedon och oxynorm för att komma igång och röra på mig. Så jag tycker det gör ont på olika sätt. Men det är nog lite värre denna gången.
Det ser verkligen inte vackert ut, blåslagna och dana! :) Bra att veta hur du upplever det, kommer ju vara i din sits om några månader! Hur var dina efter lyftet? Mina är som spärrballonger nu, svårt att tro att det skulle gå att få in nåt mer! :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem