Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Minna22 profilbild

Minna22

Kvinna ·

10 jan, 2013

Vi som ska göra bröstoperation i april 2013

Bröstförstoring
Detta är en tråd för oss som ska operera oss i april, så vi kan stötta och följa varandra
EDIT Marina: I förebyggande syfte - börja inte skriva listor som alla sen kopierar och lägger till sig i, över vem som opas när och var. Vi har en operationskalender för det ändamålet, (I POFmenyn till vänster) och så slipper trådarna blir 15 sidor långa, när det nya innehållet räcker till tre...
677

Sortera efter

vesslan

Kvinna ·

13 apr, 2013

Så, snart tre dagar sedan op och imorgon får jag ta av tejpen och kolla för första gången! :-D Har fått massvis av små plitor/finnar i en fläck på vardera framsidan av axlarna, jättemysko? Och fan vad förstoppad/svullen i magen jag är. Mölar katrinplommon men hjälper inte, likadant med microlax. Sitter för "högt" upp. Svårt att tömma blåsan också trots att jag dricker mängder med vätska. Tips någon?
Gilla

La Luna

Kvinna ·

13 apr, 2013

Hej! Ååh bara längtar nu jag. Vill att dagarna ska rusa iväg nu! Hoppas det har gått bra o går bra med er andra!:) Vesslan: Pröva physsilliumfrön, de har en laxerande effekt. Finns i matbutikerna:)
Gilla

Kayrin

Kvinna ·

13 apr, 2013

Ja, du får nog kanske fixa hem nått laxerande, upp o gå lite kanske så magen kommer igång. Fast de kanske inte hjälper vid det här laget heller. Jag har ont i ryggen ja, svin stel :P
Gilla

Skruuf

Kvinna ·

13 apr, 2013

Testa att köpa hem Lactulos - helt ofarligt :) Blanda ut dosen ( naturell ) i en kopp fil eller köp apelsinsmak och blanda med ett glas juice :)
Gilla

Vicka

Kvinna ·

13 apr, 2013

Annars kan du köpa movicol och laxoberaldroppar! Jobbar ned postopwrativa patienter och det brukar sätta igång magen! Lactulos kan ge dig mycket gaser om du blivit ordentligt förstoppad...
Gilla

vesslan

Kvinna ·

13 apr, 2013

Klippte bort tejpen nu och jag bara Älskar mina nya tuttar!! Redan jättefina! Men sporttopen jag köpte innan var för liten så nu blir det ut på byn för att köpa en annan. Har lagt upp bild i silvergalleriet. :-)
Gilla

mufflan

Kvinna ·

13 apr, 2013

La Luna skrev:
Hej! Ååh bara längtar nu jag. Vill att dagarna ska rusa iväg nu! Hoppas det har gått bra o går bra med er andra!:) Vesslan: Pröva physsilliumfrön, de har en laxerande effekt. Finns i matbutikerna:)

Åh, jag längtar jag med nu alltså. Snart är det äntligen våran tur hoho 🙂
Jag lämnar kliniken i Strömstad en dag innan din op, lite sjukt haha! Lycka till med allt!! 
Gilla

Kayrin

Kvinna ·

13 apr, 2013

Vesslan: Ser jättefint ut :D Och önskar er tjejer som ska op er stort lycka till:)
Gilla

Flisan69

Kvinna ·

13 apr, 2013

vesslan skrev:
Klippte bort tejpen nu och jag bara Älskar mina nya tuttar!! Redan jättefina! Men sporttopen jag köpte innan var för liten så nu blir det ut på byn för att köpa en annan. Har lagt upp bild i silvergalleriet. :-)

Ser jättfint ut! 👍
Gilla

knorren

Kvinna ·

13 apr, 2013

Fett nervös...på måndag morgon gäller det whhhiii
Gilla

Flisan69

Kvinna ·

13 apr, 2013

knorren skrev:
Fett nervös...på måndag morgon gäller det whhhiii

Jag med! Ska in på torsdag.
Har mardrömmar precis som om man sett läskig skräckis som liten flicka på 6 år, 😲
Vaknar på nätterna och kryper tätt intill min gubbe för att jag känner kalla kårar...
Har aldrig mardrömmar annars!

Lycka till på måndag iaf! 🙂
Gilla

Linnnea

Kvinna ·

13 apr, 2013

Samma här, drömmer mardrömmar varje natt och tänker "vad fan har ja gett mig in på" men tror det är normalt.. Hoppas det iaf...
Gilla

Lunarsoffan

Kvinna ·

13 apr, 2013

Sluta nojja tjejer! ;) Kommer gå as bra! Bästa jag gjort och är så himla glad att jag gjorde det :D lycka till! Mina är 11 dagar idag, bilder finns
Gilla

Linnnea

Kvinna ·

14 apr, 2013

Tack för peppet :)
Gilla

angeleyes

Kvinna ·

14 apr, 2013

Hur får man in i sina kommentarer, operation datum o klinik,?
Gilla

Lunarsoffan

Kvinna ·

14 apr, 2013

angeleyes skrev:
Man går in på sitt konto och väljer "signatur". Sen skriver du det där:)
Gilla

angeleyes

Kvinna ·

14 apr, 2013

Lunarsoffan skrev:
angeleyes skrev:
Man går in på sitt konto och väljer "signatur". Sen skriver du det där:)
Tack snälla:-)
Gilla

Camy77

Kvinna ·

14 apr, 2013

Åhhh imorgon vid den här tiden är jag på plats!!! Wiiiiii börjar kännas i magen....så mycket konstiga tankar dom spökar hit och dit :)
Gilla

Patti

Kvinna ·

14 apr, 2013

Jag ska opereras den 29/4. Inte långt kvar! men ni andra är före:) Lycka till:)
Gilla

Patti

Kvinna ·

14 apr, 2013

Spännande! Kan tänka mig pirret:) jag har op den 29/4 :) inte långt kvar, men önskar det vore imorgon hehe
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem